تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815604634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس كل دادگستري گلستان: مسئولين قوه قضاييه پاسخ مناسبي به گزارش تحقيق و تفحص خواهند داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كل دادگستري گلستان: مسئولين قوه قضاييه پاسخ مناسبي به گزارش تحقيق و تفحص خواهند داد
خبرگزاري فارس: رئيس كل دادگستري گلستان گفت: گزارش تحقيق و تفحص با خواست هيئت رئيسه مجلس و بدون طي مراحل قانوني و با اعتراض نمايندگان قرائت شد و بديهي است از ناحيه مسئولين قوه قضائيه پاسخ مناسبي به اين گزارش داده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادگستري استان، احمد فاضليان امروز در جلسه شوراي معاونين دادگستري كل استان گلستان با اشاره به گزارش تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از قوه قضاييه در هفته گذشته افزود: عده‌اي نمي‌خواهند دستگاه قضايي مستقل باشد و خواستار قوه قضاييه‌اي وابسته هستند؛ در صورتي كه استقلال مهم‌ترين ركن و شأنيت دستگاه قضايي است.
وي تصريح كرد: نكته قابل توجه اين است همانطور كه شهيد آيت الله بهشتي معمار دستگاه قضايي مظلوم لقب گرفت، امروز هم دستگاه قضايي مظلوم است.
فاضليان با اشاره به اينكه واژه مظلوم واقعاً برازنده قوه قضاييه است، گفت: مدتي است كه حملات سنگيني به دستگاه قضايي آغاز شده است. بخشي از اهداف اين حملات كاملاً مشخص و معلوم و برخي ديگر نياز به ژرف‌نگري دارد و تشديد اين حملات در مقطع كنوني بسيار معنادار است.
وي خاطرنشان كرد: در رأس دستگاه قضايي شخصيتي بي‌نظير وجود دارد كه از بالاترين مدارج علمي و فقهي برخوردار بوده و مايه افتخار حوزه‌هاي علميه، سلسله جليله روحانيت و نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
رئيس كل دادگستري استان گلستان با اشاره به اينكه مجموعه اصلاحات و اقداماتي كه دوران تصدي هاشمي شاهرودي در قوه قضاييه صورت گرفته در طول حيات اين قوه بي‌نظير بوده است، افزود: اصلاحات عميق ساختاري و تشكيلاتي، تبيين و اجراي سياست هاي توسعه قضايي به منظور تغييرات بنيادين در نظام دادرسي براي دستيابي هرچه سريع‌تر مردم به حقوق خود، مكانيزه كردن سيستم اداري، توسعه كمي و كيفي واحدهاي قضايي و تقويت واحدهاي نظارتي تنها بخش كوچكي از خدمات بزرگ معظم له به قوه قضاييه بوده است، بديهي است تخريب چنين شخصيتي، ظلمي نابخشودني و موجب تاسف عميق دوستداران واقعي نظام جمهوري اسلامي است.
وي ادامه داد: امروزه عده اي به بهانه موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي به دنبال تخريب دستگاه قضايي كشور هستند، زيرا عده‌اي دستگاه قضايي را به عدم برخورد جدي با مفسدين اقتصادي متهم مي‌كنند و اين در حالي است كه سالانه ميلياردها تومان از اموال بيت المال با حكم قضات عادل، شجاع و شريف باز پس گرفته مي‌شود و هزاران هكتار از اراضي ملي و دولتي از چنگال متجاوزين خارج مي شود و بسياري از اشرار، باندهاي تبهكاري و متجاوزين به حقوق و نواميس مردم در دستگاه قضايي محاكمه و مجازات مي شوند.
فاضليان در ادامه فساد اقتصادي را معلول و برآيند وضع قوانين ناكارآمد و غير شفاف، سوء مديريت‌ها، برنامه‌ريزي‌هاي غلط اقتصادي، برخورداري از رانت ها و انحصارات ناروا، سوء جريانات اداري و اقتصادي و فقدان سيستم‌هاي نظارتي درون سازماني كارآمد دانست و افزود: اين ضعف ها مربوط به قواي ديگر است و ربطي به قوه قضاييه ندارد و توصيه ما به كساني كه دغدغه مبارزه با مفاسد اقتصادي را دارند، اين است كه اگر در ادعاي خود صادقند، به جاي تضعيف و تخريب دستگاهي كه وظيفه برخورد و مجازات مفسدين اقتصادي را برعهده دارد، نوك حملات خود را متوجه كساني كنند كه عامل و زمينه‌ساز پيدايش و پرورش مفسدين اقتصادي در جامعه هستند.
رئيس كل دادگستري استان گلستان در ادامه تاكيد كرد: به كساني كه در ذهن بيمار خود نقشه قوه قضاييه منفعل و تسليم را ترسيم مي‌كنند، يادآور مي‌شويم، اين قوه مأمن و جايگاه هزاران انسان شريف و متعهد است كه استقلال و شرف خود را با هيچ چيز عوض نخواهند كرد و اين اقدامات ذره‌اي در اراده آهنين آنان در برخورد با مفسدين، متجاوزين و قانون‌شكنان تاثير نخواهد داشت.
وي در ادامه از مسئولين عالي قوه قضاييه كه به خاطر حفظ مصالح نظام كه تاكنون در مقابل اين حملات سكوت كرده‌اند، خواست سكوت خود را شكسته و پاسخ شايسته اي به اين اقدامات تخريبي بدهند.
انتهاي پيام/م
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن