تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820465588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه هاي مصري : سفر اخير بوش به مصر، به منظور جاسوسي انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روزنامه هاي مصري : سفر اخير بوش به مصر، به منظور جاسوسي انجام شد
منابع مطبوعاتي مصر سفر اخير رييس جمهوري آمريكا به شرم الشيخ براي شركت در نشست اقتصادي "داووس" را سفري به منظور جاسوسي دانستند.
پايگاه خبري "المحيط" در ارزيابي سفر اخير بوش به مصر با هدف مشاركت در نشست اقتصادي شرم الشيخ، به نقل از روزنامه مستقل الفجر اين كشور نوشت ، مسئولان وابسته به سرويس اطلاعاتي آمريكا كه بوش را در سفر اخير به شرم الشيخ همراهي مي كردند، تلاش داشتند با جاسوسي از حسني مبارك به آنچه كه ميان او و معاونانش وجود دارد پي ببرند، به همين منظور 5 دستگاه خودروي مشكي رنگ "ون" را از واشينگتن به مصر آوردند، در اين خودروها كه به شدت تحت محافظت عناصر اطلاعاتي همراه بوش بود، دستگاههاي شنود كار گذاشته بود، ضمن آنكه برخي از اين خودروها حامل تجهيزاتي براي رمز گشايي مكالمه هاي تلفني در مصر بود.

حموده ، نويسنده يادداشت روزنامه الفجر مصر در نوشته خود درباره سبب حضور نيافتن حسني مبارك در نشست داووس در هنگام سخنراني بوش نوشت، تصميم به حضور نيافتن وي پس از آن اتخاذ شد كه اطلاعات مصر موفق شد، فعاليت هاي جاسوسي عناصر اطلاعاتي همراه بوش را شناسايي كند.

اين روزنامه در ادامه به سخنان بوش در كنيست اسراييل اشاره كرد و نوشت، بوش وقتي پي برد، دفاع بي سابقه اش از انديشه هاي صهيونيستي در كنيست اسراييل سبب رنجش مسئولان و مردم مصر شده است پس از ورود به مصر ابراز داشت، بايد قبل از قضاوت در اين زمنيه به سخنانم در مصر گوش دهيد اما سخنانش در نشست دافوس چيزي جز افزايش نااميدي براي مصري ها نبود.

الفجر ادامه داد، سوابق روساي جمهوري در آمريكا بدين گونه بود كه در مدت زمان رياست خود از اسراييل حمايت كامل داشتند اما در ماههاي آخر دوران رياست نيم نگاهي هم به اعراب داشتند اما جرج بوش نشان داد تا نفس آخر يك صهيونيست است .

در همين حال عبدالله كمال مدير مسئول روزنامه روزاليوسف مصر نيز در ارزيابي سفر اخير بوش به شرم الشيخ ضمن ياداشتي، بوش را شيطاني دانست كه در قالب رييس جمهوري نمايان شده است، وي ادامه داد، اين شخص نياز دارد تا در كلاس هاي معرفت و اخلاق شركت كند.

كرم جبر ، رييس شوراي اداري روزنامه مصري روزاليوسف نيز سفر بوش به مصر را سفرتبليغاتي براي حزب جمهوريخواه عنوان كرد و گفت: بوش ميهماني بود كه اصول ميهماني را رعايت نكرد، سفرش رايحه زشتي داشت و در واقع اين بار سايه اين ميهمان براي ما بسيار سنگين بود.

روزنامه اخبار اليوم مصر نيز در اشاره به نوشته اي از واشينگتن پست، سفر اخير بوش به اراضي اشغالي را سفر عاشقانه خواندو نوشت، اين سفر به منزله مشاركت در جشن عشق آمريكا و اسراييل بوده است ، اين جشن تا جايي بوش را به خود مشغول كرده بود كه حتي اظهارات سابقش چون ضرورت تشكيل دولت مستقل فلسطين را به فراموشي سپرده بود.

گفتني است برخي از مطبوعات داخلي آمريكا نيز در ارزيابي سفر اخير بوش به خاورميانه، با استناد به حمايت كوركورانه بوش از اسراييل، اين سفر را سبب تضعيف بيشتر جايگاه آمريكا در منطقه دانستند و ابراز داشتند اين سفر جز تلاش براي هدر دادن اموالي نبود كه پرداخت كنندگان ماليات در آمريكا به خزانه دولت واريز مي كنند.

واشينگتن پست در اين زمينه نوشته بود، اين انديشه كه بوش واسطه اي عادل در مذاكرات صلح خاورميانه باشد چيزي جز يك توهم نيست.

حسني مبارك برخلاف رويه گذشته خود در استقبال از بوش اين بار نه تنها در زمان سخنراني بوش در نشست شرم الشيخ سالن نشست را ترك كرد بلكه در زماني كه بوش شرم الشيخ را به مقصد آمريكا ترك مي كرد تنها وزير خارجه كشورش را به فرودگاه اعزام كرد.

بوش در سخنراني اخير خود در كنيست رژيم صهيونيستي ضمن انتقاد از كشورهاي عربي، حاكمان عرب را به نقض حقوق بشر و سركوبي آزادي هاي مدني متهم كرده و در مقابل از رژيم صهيونيستي به عنوان تنها رژيم دموكراتيك در خاورميانه ياد كرده بود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن