تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813428506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين مصاحبه مطبوعاتي رييس مجلس هشتم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اولين مصاحبه مطبوعاتي رييس مجلس هشتم


قانونگذاري- همشهري آنلاين:
علي لاريجاني كه با 161 راي رياست مجلس هشتم را بر عهده گرفته است براي همفكري با همه اعلام آمادگي كرد.

دكتر علي لاريجاني منتخب قم در مجلس هشتم و فرد مورد نظر فراكسيون اصولگرايان مجلس براي رياست مجلس با تاكيد بر اينكه ما نبايد مجلس را از فكر و نظرات مختلف محروم كنيم ، گفت: از ارائه نظرات و افكار مختلف كه براي اداره بهتر مجلس باشد ، استقبال مي كنيم.

لاريجاني شب 6 خرداد پس از شركت در اولين نشست فراكسيون غدير مجلس هشتم در تالار بزرگ وزارت كشور در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص تعامل مجلس با اكثريت و اقليت، گفت: اين نگاه به كار مجلس نگاه دقيقي نيست و هر جرياني در مجلس از فراكسيون‌هاي مختلف اين حق را دارد كه مطابق ايده‌هاي خود در مورد برنامه‌هاي مجلس فكر و ابراز نظر كند و اين فكر خود را به مجلس ارائه دهد.

منتخب مردم قم در مجلس هشتم خاطرنشان كرد: هرچه نهادهاي مردمي فعال و با نشاط باشند و ايده ها و نظرات خود را به مجلس ارائه كنند، ارزشمند بوده و گروههاي سياسي مختلف نيز مي‌توانند نشست داشته باشند و فكر و طرح خود را براي اداره مجلس ارائه كنند اما در نهايت اين مجلس خواهد بود كه در مورد همه امور تصميم مي‌گيرد.

لاريجاني با بيان اينكه ارائه نظرات و فكرهاي مختلف جاي كسي را تنگ نمي‌كند و ما از اين حركت استقبال مي‌كنيم، افزود: ‌آنچه كه مجلس هشتم برآن اصرار مي‌ورزد اين است كه نگاه پديدار شناسانه‌اي به امور دارد تا نگاه حزبي و سياسي.

وي افزود آنچه براي مجلس متصور است ، برداشتن گامهايي در جهت مديريت ملي است نه اينكه بخواهند به كشمكش‌هاي سياسي دامن بزنند، ما از فكر و نظرات گروههاي مختلف سياسي و اينكه آنها باهم تبادل‌نظر داشته باشند و از افكار يكديگر استفاده كنند استقبال كنيم .

لاريجاني در ادامه اين گفت و گو در خصوص تعامل مجلس با ديگر قواي كشور ، با بيان اينكه
در مورد اين مسئله بايد خود مجلس تصميم بگيرد ، گفت : به نظر من ما بايد يك تعامل مؤثر و پرتحرك با قواي ديگر داشته باشيم.

نماينده مورد نظر فراكسيون اصولگرايان براي رياست مجلس تصريح كرد: مجلس بايد در جهت كمك به يكديگر و بهبود وضعيت موجود به جاي اينكه مچ‌گيري كند، يك حيات پرتحرك براي ارتباط با ساير قوا و براي حل مسائل داشته باشد.

لاريجاني در عين حال با تاكيد بر اينكه مجلس مطابق قانون اساسي استقلال خود را حفظ خواهد كرد، گفت: مجلس در چارچوب اين استقلال بنيه فكري خود را براي پرداختن به مسائل مهم مردم به ميدان خواهد آورد.

* براي حل مسائل بين المللي هرچه در توان داشته باشيم، كمك مي كنيم

لاريجاني در ادامه اين گفت و گو در پاسخ به سوالي درخصوص مهمترين برنامه هايش در حوزه هاي داخلي و خارجي، گفت: براي آرام ‌سازي و حل مسائل بين‌المللي هرچقدر كه در توانمان باشد كمك خواهيم كرد.

وي تاكيد كرد: برداشت ما اين است كه در شرايط فعلي مسائل مهمي در حوزه داخلي وجود دارد كه ما بتوانيم اين مسائل را حل كنيم و كارآمد كردن وضعيت داخلي را افزايش دهيم اين امر كمك زيادي به پايداري ملي و حل مسائل بين‌المللي نيز خواهد كرد.
منتخب مردم قم در مجلس هشتم بر اولويت‌هاي اقتصادي تاكيد كرد و افزود: بايد با گفت‌وگوي سازنده با قواي ديگر بتوانيم اين اولويت ها را به سمتي ببريم كه مردم احساس كنند مجلس به دنبال مسائل اصلي آنها و نه مسائل حاشيه‌اي است.

لاريجاني تصريح كرد: در مورد مسائل بين المللي نيز توجه لازم را خواهيم داشت.

تاريخ درج: 7 خرداد 1387 ساعت 09:38 تاريخ تاييد: 7 خرداد 1387 ساعت 10:00 تاريخ به روز رساني: 7 خرداد 1387 ساعت 09:59
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن