تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815750657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در اولين كنفرانس خبري خود: فعلا، بحث همه‌پرسي مطرح نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لاريجاني در اولين كنفرانس خبري خود: فعلا، بحث همه‌پرسي مطرح نيست
جام جم آنلاين: دكتر "علي لاريجاني" عصر امروز دوشنبه در نخستين كنفرانس خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي پس از بدست گرفتن رياست مجلس شوراي اسلامي در خردادماه گذشته، مطرح بودن بحث "همه پرسي" از مردم را براي تاييد طرح دولت در زمينه تحول اقتصادي در شرابط كنوني رد كرد و گفت كه طرح چنين مسائلي زودهنگام است.


به گزارش خبرگزاريها، رييس مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گفته مي شود برخي نمايندگان با توجه به ارايه لايحه طرح تحول اقتصادي به مجلس پيشنهاد كرده اند كه همزمان با انتخابات دوره دهم رياست‌ جمهوري در خردادماه آينده، رفراندومي در مورد اجراي اين طرح برگزار شود، گفت:«بنده اين بحث را در رسانه‌ها ديدم و در متن مجلس چنين موضوعي را مشاهده نكردم. استراتژي مجلس در اين زمينه تعامل موثر در جهت احقاق حقوق ملت است اما من رجال الغيب نيستيم كه بتوانم تشخيص بدهم كه مجلس نهايتا با اين طرح چه خواهد كرد».

وي افزود: قاعدتا ابعاد اين طرح، موارد تخصصي خود را دارد و تا وقتي كه اين مسير تخصصي را در دولت و مجلس طي نكند اين موضوع كمك‌كننده به حل مساله نيست.

لاريجاني با تاكيد بر اينكه طرح تحول اقتصادي، يكي از اضلاع كلان اقتصاد كشور است كه نياز به تامل كارشناسان دارد، خاطرنشان ساخت: طرح مسائلي مانند برگزاري همه پرسي در اين زمينه زودهنگام است و در واقع نيازي نيز به اين موضوع وجود ندارد.

وي يادآور شد: هنوز دولت اين لايحه را به مجلس تقديم نكرده و مجلس نيز بررسي خود را آغاز نكرده است. چه بسا در اين مسير به فرمول مشخصي برسيم.

كسري بودجه 30 هزار ميليارد ريالي

رييس مجلس در ادامه اين كنفرانس خبري، موضوع وجود كسري بودجه 30 هزار ميليارد ريالي دولت را تاييد نكرد و گفت كه مجلس تاكنون به چنين رقمي نرسيده است.

لاريجاني در پاسخ به خبرنگاري كه از وي پرسيد مجلس براي كسري بودجه 30 هزار ميليارد ريالي دولت و جلوگيري از افزايش قيمت ها چه برنامه اي دارد؟، اظهار داشت: اين رقم كه شما به عنوان كسري بودجه اعلام كرده ايد ما به چنين محاسبه اي نرسيده ايم.

وي اضافه كرد:‌ ممكن است افراد تخمين هايي در اين زمينه داشته باشند اما در گفت و گو هايي كه با دولت داشتيم آنها چنين رقمي را تاييد نمي كنند، ضمن آنكه راههايي براي اينكه دولت كسري بودجه نداشته باشد نيز وجود دارد.

رييس مجلس در باره كاهش قيمت نفت و تاثير آن بر بودجه سال آينده گفت: ‌در تنظيم بودجه در سال گذشته موضوع كاهش قيمت نفت مورد توجه مجلس قرار گرفت و بودجه امسال با روند افزايشي قيمت نفت بسته نشد.

وي افزود: ما الان گفت و گوهايي با دولت داشتيم تا بودجه طوري تنظيم شود كه كسري نداشته باشد و معتقديم راههايي براي اينكه افزايش حجم واردات به اقتصاد ضربه نزند وجود دارد كه بايد به آن توجه كرد.

لاريجاني با بيان اينكه مجلس از طرح ها و لوايح تورم زا عبور خواهد كرد، اظهار داشت: تلاش ما اين است كه به رونق اقتصادي دامن بزنيم ، موانع ايجاد محدوديت براي سرمايه گذاري را رفع كنيم و جلوي گشاده دستي دولت را در خرج كرد بگيريم .

وي يادآور شد: زمان كافي براي اينكه بودجه سال آينده مشكلاتي نداشته باشد وجود دارد.

مجلس هشتم در مسير حركت سالم

خبرنگار ديگري از رييس مجلس درباره بيان مطالبي از تريبون مجلس هشتم كه موجب اختلاف افكني در كشور مي شود سوال كرد كه پاسخ گفت:‌ به موضوع اختلاف افكني دو جور مي توان نگريست ابتدا اينكه ماهيت سخن مسائل فرعي باشد و بخواهند آن را بر مسائل اصلي غلبه دهند و ذهن جامعه را مخدوش كنند كه اين كار براي فكر جمعي جامعه مفيد نيست.

لاريجاني افزود:‌ همه مي دانيم كه در مسائل داخلي و بين المللي بايد نوعي همگرايي وجود داشته باشد اما طرح آراي متفاوت دليلي بر اختلاف افكني نيست.

رييس مجلس با بيان اينكه در مجلس هشتم مسير بحث ها مسير سالمي را دنبال مي كند گفت :‌ طرح مسائل مختلف از نگاه دوستانه و صميمانه است و از جنس مطالب دردمندانه مي باشد. مجلس به عنوان خانه ملت با زبان دردمندانه سخن مي گويد كه اين مسائل مفيد است.

رييس مجلس در عين حال با بيان اينكه ممكن است برخي به صورت موردي مسائلي را در مجلس هشتم مطرح كرده باشند گفت:‌به رغم اين اظهار نظرهاي موردي، حركت اصلي مجلس هشتم حركتي سالم بود و اگر تفاوتي در راي هست مي تواند مفيد باشد.

لاريجاني ادامه داد: اگر آراي مختلف با نزاكت و ادبيات سالم بيان شود مي تواند به حفظ حقوق ملت كمك كند.

وي با ارزيابي عملكرد مجلس هشتم در 6 ماه گذشته، حركت مجلس را حكايت كننده استقلال مجلس و داشتن استقلال راي اين قوه برشمرد.

مذاكرات ايران و امريكا

خبرنگار مجله نيويورك نيز در اين نشست خبري سوال كرد: موضوع مذاكرات احتمالي ايران با رييس مجلس منتخب آمريكا مطرح شده ، آيا اولويت ملي ايران براي مذاكره مشخص شده است؟

لاريجاني پاسخ داد: چون چنين بحثي تاكنون مطرح نبوده بنابراين محتواي آن نيز مورد بررسي قرار نگرفته است.اما مي‌توان تشخيص داد در اين مذاكرات چه مواردي مي‌تواند مطرح شود.

رييس مجلس تاكيد كرد: مسايل مختلفي در صحنه بين‌المللي و منطقه‌اي وجود دارد كه حكايتگر يك بي‌نظمي و رفتار نادرست از سوي ايالات متحده است كه باعث فوران تنفر در بين مردم شده است.

وي افزود: آمريكايي‌ها چندين بار در كشورهاي مختلف منطقه نظرسنجي انجام داده‌اند كه مردم منطقه به اين موارد تاكيد داشته‌اند. تغيير چنين استراتژي‌هاي غلطي مي‌تواند بسيار مهم باشد.

لاريجاني يادآور شد: ملت ايران خواستار برقراري صلح و ثبات در منطقه و جلوگيري از رفتارهاي دوگانه آمريكا نسبت به ملت افغانستان و عراق است.

وي با تاكيد بر اينكه داعيه ايران، حق است، در باره نامه نمايندگان كنگره امريكا به مجلس ايران اظهارداشت: اين نامه در دست بررسي است و هنوز جوابي نداده ايم چرا كه نيازمند آن هستيم بدانيم اين گفت و گو قرار است حول چه محوري انجام شود.

لاريجاني در مورد سوال ديگري مبني بر اين‌كه اگر اوباما بخواهد در ابتداي سال جاري ميلادي جديد با ايران گفت‌وگو كند شما چه پيش‌شرطي را براي اين گفت‌وگو خواهيد داشت؟ اظهارداشت: احتياجي به اين پيشگويي نمي‌بينم. اگر تغييراتي كه اوباما در زمينه‌ي مسائل منطقه‌اي و روابط گفته شكل واقعي بگيرد، يك وجه است و اگر بخواهد از تاكتيكي ديگر استفاده كرده و ديپلماسي شكلاتي را ترويج كند، بايد به نوع ديگري برخورد كرد.

رييس مجلس تاكيد كرد: بايد صبور بود و شرايط را ارزيابي كرد كه چه حركتي آنها مي‌خواهند انجام دهند و سپس بر اساس آن تصميم‌گيري كنيم. بنابراين لزومي براي قضاوت نمي‌بينم و بيشتر بايد سلوك آنها را در منطقه مورد توجه قرار دهيم، زيرا در حال حاضر منطقه نفرت خاصي نسبت به آمريكا دارد.

لاريجاني در پاسخ به سئوال ديگري درباره يكي ديگر از مصوبات مجلس مبني بر ساخت 20 نيروگاه هسته اي گفت: با توجه به نياز كشور، ما به ساخت 20 نيروگاه اتمي براي توليد انرژي برق نيازمنديم و به همين دليل سازمان انرژي اتمي مناقصه اي در اين مورد برگزار كرده و مصوبه مجلس در حال پيگيري است.

در باره مجمع و شوراي نگهبان

خبرنگار ديگري از لاريجاني درخصوص ورود مجمع تشخيص نظام به اصلاح قانون انتخابات سوال كرد: آيا ورود مجمع به اين عرصه به معني ناديده گرفتن حق قانونگذاري مجلس است همچنين شنيده شده اين مجمع بحث هايي درخصوص وظايف نظارتي شوراي نگهبان نيز دارد؟

رييس مجلس در پاسخ به اين سوال ضمن تاكيد بر اينكه مجمع به بحث اصلاح قانون انتخابات ورود پيدا نكرده است گفت:‌ با توجه به تغييرات مكرري كه در ادوار مختلف مجلس در قانون انتخابات صورت گرفت در مجمع گفته شد كه خوب است قانون انتخابات جامعي تهيه شود.

وي افزود: اين حرف درستي است و اگر قانون جامعي داشته باشيم براي تقويت مردم سالاري خوب است .
لاريجاني افزود: ‌البته اين به معناي جايگزيني مجمع به جاي مجلس در عرصه قانونگذاري نيست بلكه در مجمع درخصوص چارچوب قانون جامع بحث خواهد شد و تدوين قانون به عهده مجلس خواهد بود كه نظير اين كار درباره سياست هاي كلي نظام انجام شده است.

لاريجاني درباره وظايف نظارتي شوراي نگهبان نيز گفت:‌ در مجمع در اين باره بحثي نشده است بلكه درباره نظارت دقيق و اجراي آن و اينكه نظارت به درستي و با آراستگي صورت بگيرد بحث شده است نه اينكه نظارت شوراي نگهبان برداشته بشود يا بخواهيم آن را زياد كنيم.

مدال به ورزشكار اسراييلي

خبرنگاري درباره اقدام يكي از مسوولان ورزشي كشور مبني بر دادن مدال به يك ورزشكار رژيم صهيونيستي در يكي از مسابقات بين المللي سوال كرد و از لاريجاني پرسيد آيا مجلس نمي خواهد در مورد چنين اقداماتي موضع گيري صريح داشته باشد؟ او پاسخ داد:‌ همينكه كميسيون فرهنگي مجلس به اين موضوع وارد شده دلالت بر آن دارد كه مجلس روي آن حساس است و مسئله را مورد بررسي دقيق قرار مي دهد و اين مسئله امري نيست كه از ديد دقيق مجلس مغفول واقع شود.

يكي از خبرنگاران خارجي از لاريجاني سوال كرد :‌ ايران در آستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب خود قرار دارد به نظر شما بزرگترين دستاورد در اين مدت و بزرگترين چالشي كه امروز با آن روبروست چيست؟

لاريجاني پاسخ داد:‌ به نظر مي رسد بزرگترين دستاورد آن مردمسالاري ديني است كه مردم بعد از يك دوره استبداد زده به استقلال سياسي واقعي دست پيدا كرده اند.

لاريجاني عنصر الهام بخشي اسلام و انقلاب اسلامي را دستاورد مهم ديگر جمهوري سلامي برشمرد و افزود:‌ اين عنصر الهام بخش جوانه هاي فكري جديدي را در منطقه ايجاد كرد و دنياي امروز ديگر دنياي تك صدايي كه آمريكا مي خواست با يكجانبه گرايي آن را ايجاد كند نيست.

وي تاكيد كرد كه ايران يكي از كشورهايي بود كه در مقابل يكجانبه گرايي آمريكا ايستادگي كرد.

لاريجاني با بيان اينكه چالش هاي موجود در برابر جمهوري اسلامي متفاوت است گفت:‌‌برخي از ابتداي انقلاب نوعي انكار جمهوري اسلامي را داشتند و همچنان دنبال مي كنند كه امروز اين كار به نفس هاي آخر خود مي رسد.

لاريجاني افزود:‌ امروز بعد از 30 سال توانمندي جمهوري اسلامي ايران در حدي است كه آنها اذعان دارند بايد ايران هسته اي كه توانايي بازيگري در منطقه را دارد بپذيرند. اين نشانگر قوتي براي ايران و نتيجه هدايتگري صحيح در منطقه است.

قدرت راست كردن كژي

يكي از خبرنگاران عرب با اشاره به برقراري ويدئو كنفرانس مصاحبه مطبوعاتي لاريجاني با قم اظهار داشت: امروز شاهد اين ارتباط كنفرانس خبري بين قم و تهران بوديم ، آيا لاريجاني دوست دارد بگويد كه در پايتخت مذهبي جمهوري اسلامي ايران داراي پشتيباني بسياري است.

لاريجاني نيز پاسخ داد: ما نمي‌توانيم از تراوشات ذهني شما جلوگيري كنيم با اين تراوشات شما زنده باشيد ما خوش هستيم.

وي يادآور شد: ارتباط ويدئو كنفرانس امروز با شهر قم به اين مقصود است كه وي نماينده قم است.
رييس مجلس تصريح كرد: اينكه مراجع عظام و بزرگان قم لطفي به بنده داشته باشند موجب افتخار است و قدردان آن هستم.

وي همچنين در پاسخ به سوال اين خبرنگار عرب در زمينه اينكه جايگاه نظارتي مجلس و اينكه برخي‌ها دوست دارند نقش مجلس را تضعيف كنند اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي در قانون اساسي ازجايگاهي برخوردار است كه قابل تضعيف شدن نيست و چنين جنسي نيز نيست كه دچار مظلوميت شود.

لاريجاني يادآور شد: جنين وضع و پديده‌اي را در سيماي مجلس هشتم مشاهده نمي‌كنم. آنجا كه ناراستي و كژي مشاهده كنم قدرت راست كردن آن را دارم و سخني را به حق بببينيم از هر قوه‌اي كه مطرح شود به حمايت از آن برمي‌آيم.

وي تصريح كرد: نه احتياجي به توضيح داريم و نه از اين سخنان آسايش خود را از دست مي‌دهيم. مجلس مسير مشخص و مدوني دارد كه پيش مي‌رود.

رقيب احمدي نژاد

يكي ديگر از خبرنگاران با بيان اينكه خي گروه‌هاي سياسي در حال حاضر نامزدهاي انتخاباتي خود را معرفي كرده‌اند پرسيد: تصور مي‌كنيد بزرگترين رقيب دكتر محمود احمدي‌نژاد در بين اصولگرايان چه فردي باشد؟

لاريجاني گفت: تصور نمي‌كنم در صحنه سياسي كشور همه گروه‌ها سياسي نامزدهاي خود را معرفي كرده باشند. البته، تاكنون سخنان پراكنده‌اي در اين زمينه مطرح شده است اما تا آنجا كه بنده اطلاع دارم فقط يك نفر نامزدي خود را براي انتخابات رياست‌جمهوري آتي اعلام كرده است و بقيه نيز بحث‌هايي مي‌كنند كه حكايت از امكان نامزد شدن آنها دارد.

وي يادآور شد: در دو گروه بزرگ سياسي نيز گمانه‌زني‌هاي مختلفي مطرح شده است اما صحنه انتخابات هنوز آرايش كاملي پيدا نكرده است تا بتوان در اين زمينه قضاوت كرد، بايد كمي صبور بود.

رييس مجلس يادآور شد: در بين اصولگرايان نيز افراد مختلفي مطرح هستند كه هنوز به تصميم جامعي نرسيده‌اند.افرادي هستند كه در رسانه‌ها گفتگو مي‌كنند كه البته نامزدي آنها قطعي نيست.

لاريجاني تاكيد كرد: شايد طرفين صبر مي‌كنند تا ببينند در سمت ديگر آرايش چگونه خواهد بود كه البته اين روش معمول است. در اين زمينه به زمان بيشتري نياز داريم تا به نظري برسيم

تدبير صحيح رهبري

رييس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه مقام معظم رهبري بارها و بارها از بي ‌و بندباري‌هاي اخلاقي در برخي اظهارنظرها در نقد و تخريب دولت سخن گفتند و چه بسيار رسانه‌ها كه متاسفانه با تحريف و سو استفاده از اظهار نظرهاي مسئولان ارشد كشور ، زمينه اين نقد و تخريب را بيشتر مي‌كنند. چه اتفاقي افتاده كه رهبري آنقدر صريح موضع‌گيري مي‌كند و هدف تخريب‌كنندگان از اين مسئله چيست و راه مقابله با آن را چگونه تبيين مي‌كنيد؟

لاريجاني در پاسخ به اين سوال گفت: ‌صحبت مقام معظم رهبري حكايت از يك تدبير صحيح براي ايجاد يك فضاي مطلوب سياسي در كشور و تراز جمهوري اسلامي ايران است كه ضمن تكثر فكري در جامعه كه بايد در جامعه جريان داشته باشد و افراد مختلف بتوانند نظرات خود را مطرح كنند تا تعالي‌بخش باشد تا در اين فضاي سياسي آرام افراد و سلايق مختلف بتوانند حضور داشته باشند و اين دّر گرانبهايي براي كشور است و توانمندي ذهني كشور را ارتقاء مي‌دهد.

وي افزود: فضاي آزاد فكري براي فضاي سياسي كشور مفيد است . آنچه را كه من در صحنه روابط قوا مي بينيم گفتگوهاي سالم و كارشناسي است و از سخن مقام معظم رهبري نبايد اين برداشت را كرد كه "تكصدايي" در كشور ايجاد شود. نبايد از سخن مقام معظم رهبري برداشت هاي تفريطي كرد و فربه كردن تفكر سياسي با ايجاد فضاي بسط انديشه ها و سليقه ها در كشور مفيد خواهد بود .

رئيس مجلس افزود: اما آداب انتقاد بايد رعايت شود يعني بين نقد و بررسي عالمانه از نظرات مختلف از سوي همه گروه‌ها بايد وجود داشته باشد و اين با رويكرد تخريبي تفاوت دارد.

لاريجاني تصريح كرد: آنچه من در صحنه روابط قوا مي‌بينم اينگونه گفتگوها، گفتگوهاي سالمي از نظر كارشناسي است و بايد فضايي در كشور ايجاد كرد كه افراد بتوانند نقطه نظرات خود را با توانمندي مطرح كنند.

لاريجاني با تسليت سالگرد شهادت آيت الله مدرس ، وي را نمادي طلايي براي قانونگذاري در كشور دانست و گفت : در صحنه تاريخي ايران افراد نادري هستند كه با نوع رفتارشان سرنوشت كشورمان را تغيير داده اند و يكي از اين افراد قطعا شهيد مدرس است.

وي همچنين با اشاره به تدوين استراتژي مجلس هشتم گفت : مجلس هشتم با توجه به روح قانون اساسي راه دقيقي را دنبال خواهد كرد و تعامل موثري را در جهت احقاق حقوق ملت در پيش خواهد گرفت، امروز اولويت هاي همه كميسيون با همكاري مركز پژوهشهاي مجلس مشخص شده است .

رئيس مجلس در پاسخ به سئوالي در مورد نقاط ضعف و قوت 30 سال قانونگذاري با اشاره به تشكيل جلسه اي با حضور نمايندگان همه ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: قانونگذاري در ايران حدود 100 سال قدمت دارد كه حدود 5 هزار و 100 قانون در دوره هاي قبل از انقلاب تصويب شده و در طول 8 دوره بعد از انقلاب هم 2500 قانون تصويب شده است.

وي نقاط قوت قانونگذاري در بعد از انقلاب را وجود نگاه جامع نسبت به حقوق مردم در بين نمايندگان توصيف كرد و گفت: البته يكي از نقاط ضعف قانونگذاري ها تجمع زياد قوانين است كه باعث شده مجلس هشتم به فكر تنقيح قوانين باشد.

لاريجاني همچنين با اشاره به اصلاح آئين نامه مجلس گفت: به روز كردن سازوكار كردن مجلس در امر نظارت يكي از اولويت هاي مجلس هشتم است.

توافقنامه امنيتي

رييس مجلس در ادامه‌ كنفرانس مطبوعاتي خود با بيان اين‌كه مجلس عراق با مطرح كردن بحث رفراندوم در مورد اجرايي شدن توافقنامه امنيتي بغداد - واشنگتن كار درستي را انجام داده است؟ گفت: اميدواريم با بررسي‌هاي لازم اين توافقنامه به درستي و خوبي اجرايي شود.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره توافقنامه‌ امنيتي بين عراق و آمريكا تصريح كرد: همانطور كه مطلع هستيد اين قرارداد هفت الي هشت مرتبه مورد تجديدنظر و بررسي قرار گرفته و خوشبختانه آقاي مالكي با دلمشغولي زياد اين موضوع را پيگيري كردند كه جاي تشكر از ايشان دارد. همچنين مجلس عراق اجراي آن را منوط به رفراندوم دانسته است. اين در حالي است كه هنوز چند نكته در اين توافقنامه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: يكي از اين موارد آن است كه آمريكا به عراق قول داده كه آن كشور را از ذيل فصل هفت در مي‌آورد، اما هيچ راهكاري براي آن عنوان نكرده است. همچنين بحث كاپيتولاسيون مطرح شد كه به شكل مزيني مورد توجه قرار گرفت. همچنين مساله رفت و آمد و بسته‌هاي مختلف كه آمريكا مي‌تواند وارد اين كشور كند، هنوز مورد بحث است، زيرا عراق تنها نسبت به بسته‌هايي كه مشكوك باشد مي‌تواند آنها را بازديد كرد.

محاصره غزه

يك خبرنگار خارجي نظر لاريجاني را درخصوص محاصره غزه توسط رژيم صهيونيستي و مسدود كردن گذرگاه رفح را جويا شد كه وي در پاسخ وضعيت فعلي غزه را نوعي وحشي گري صهيونيست ها دانست كه برخي كشورهاي غربي با كمك به اين رژيم وي را در انجام اين جنايات تحريك كرده اند.

لاريجاني به محاصره غزه به لحاظ تغذيه و بهداشت اشاره كرد و گفت:‌ اين مساله حادثه كم نظيري است زيرا غربي ها از سويي شعار حقوق بشر مي دهند اما از سوي ديگر فشار آوردن به يك ملت را به راحتي مباح مي دانند.

وي افزود:‌ اين مسئله نشانگر آن است كه شرايط عمومي رژيم صهيونيستي متزلزل مي باشد وبراي فرافكني از وضعيت داخلي خود به چنين اقداماتي دست مي زند زيرا كشوري كه اقتدار داشته باشد چنين رفتاري نمي كند.

وي به جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي با حزب الله لبنان و شكست صهيونيست ها اشاره كرد و گفت:‌ بعد از جنگ 33 روزه كه منجر به تغييرات متنوعي در منطقه و در داخل رژيم صهيونيستي شد اخبار حاكي از آن بود كه نوعي آشفتگي در درون اين رژيم ايجاد شده است.

رييس مجلس راه حل مقابله با صهيونيست ها را مقاومت مردم فلسطين و جنبش حماس عنوان كرد و گفت:‌بايد نوعي هوشياري در صحنه بين المللي در اين زمينه نيز بوجود آيد.

لاريجاني با انتقاد از اقدام برخي كشورهاي اسلامي در خصوص فجايع غزه اظهار داشت:‌سكوت و يا داد و ستدهاي پنهاني اين كشورها با مقامات صهيونيستي اقدامي است كه در تاريخ ثبت خواهد شد.

وي ياد آور ‌شد: در جنگ 33 روزه نيز در پشت صحنه برخي كشورهاي اسلامي، داد و ستدهايي با صهيونيست ها داشتند و بعد از پيروزي مردم لبنان نوعي سرافكندگي بر آنها مستولي شد.

لاريجاني درخصوص گذرگاه رفح نيز گفت:‌ تماس هايي با دوستان مصري چه به صورت تلفني و چه حضوري در اين زمينه داشتيم البته آنها مطالبي گفتند كه چندان قانع كننده نيست.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن