تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803039143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به عنوان يك نماينده در مجلس هشتم حضور مي يابم// قدرت پيش بيني پايان كار لاريجاني را ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: به عنوان يك نماينده در مجلس هشتم حضور مي يابم// قدرت پيش بيني پايان كار لاريجاني را ندارم
خبرگزاري آريا، غلامعلي حدادعادل رئيس مجلس هفتم اظهار داشت: به عنوان يك نماينده در مجلس هشتم حضور مي يابم.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خانه ملت، وي كه دوشنبه در آخرين نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران گفتگو مي كرد در پاسخ به اين سوال كه پس از نتيجه جلسه روز گذشته مبني بر راي فراكسيون اصولگرايان به آقاي لاريجاني، حضور شما در مجلس هشتم به چه نحو خواهد بود، گفت: در مجلس هفتم دو مسئوليت نمايندگي و اداره مجلس را برعهده داشتم و در مجلس هشتم همان وظيفه نمايندگي را بر عهده دارم و مثل بقيه نمايندگان به انجام وظيفه نمايندگي خواهم پرداخت.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا براي انتخابات رياست جمهوري هم كانديدا خواهيد شد؟ گفت: تصميمي در اين خصوص نگرفته ام و فكر هم براي اين موضوع نكرده ام.

سياست از رسانه جدا نيست

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي اين نشست مطبوعاتي با بيان اينكه امروز روز خسته نباشيد گفتن شما به من و من به شماست، با تاكيد بر نقش رسانه ها در عالم سياست اظهار داشت: مطبوعات مكمل عالم سياست هستند و مصداق همان گفته معروف كه مطبوعات ركن چهارم جامعه در كنار قواي سه گانه هستند.

وي افزود: رسانه ها جزء ضروري فعاليت و مديريت سياسي كشور هستند و بنده همواره بر آزادي بيان و توجه به حقيقت تاكيد داشته ام.

كار من در در مجلس هفتم دشوار بود

خبرنگاري از حدادعادل در خصوص نتيجه جلسه روز گذشته فراكسيون اصولگرايان مبني بر انتخاب لاريجاني به عنوان رئيس مجلس هشتم سوال كرد كه وي در پاسخ گفت: در جمع اصولگرايان تلاش شد تا نزاعي بر سر قدرت ايجاد نشود. البته رقابت وجود داشت و آقاي لاريجاني هم خودشان را مناسب براي رياست مجلس مي دانستند و بنده هم احساس وظيفه كردم كه خودم را از صحنه كنار نكشم.

وي افزود: درباره تصميم گيري براي مشخص كردن تركيب هيات رئيسه پيشنهادهاي مختلفي مطرح شد مبني بر اينكه تصميم گيري در اين خصوص در جمع هاي كوچك تر صورت گيرد اما نظر بنده اين بود كه ما موضوع را به فراكسيون اصولگرايان بسپاريم.

حدادعادل خاطرنشان كرد: جلسه روز گذشته با 220 نفر شروع شد و بعد از سخنان بنده و آقاي لاريجاني راي گيري صورت گرفت و با توجه به اينكه قرار گذشته بوديم كه هر كس راي بيشتر آورد ديگري خودش را در صحن علني نامزد رياست مجلس نكند بنده هم همين كار را خواهم كرد.

حدادعادل خاطرنشان كرد: كار من در مجلس هفتم دشوار بود چرا كه اصرار داشتم مشي مستقلي داشته باشم؛ هم از حقوق مجلس دفاع كنم و هم با دولت همكاري داشته باشم و در خيلي از موارد هم دولت انتظار بيشتري داشت و هم نمايندگان.

وي افزود: مي شود حدس زد كه اين مشي مستقل رضايت همه را تامين نكند.

حدادعادل در ادامه گفت: لازم مي دانم در مورد مشي سياسي خودم توضيحي بدهم و آن اينكه به عنوان يك اصل معتقد به كاهش التهاب در فضاي سياسي هستم و همواره بر فكر، انديشه و كاركردن تاكيد داشته ام.

وي افزود: رفتار چهار ساله بنده را در صحن علني مجلس و تعامل با قواي ديگر مي توانيد بر پايه اين اصل تفسير كنيد و معتقدم اين مشي و روش براي ايران ضرورت دارد كه كارها با تفاهم جلو برود.

وي افزود: اگر نمايندگان نپسنديد و معتقد بودند كه فرد ديگري اين وظيفه را بهتر انجام مي دهد به خودشان مربوط است.

حقوق مادام العمر نداريم

رئيس مجلس در پاسخ به اين سوال كه در بين مردم جامعه اين موضوع كه نمايندگان پس از اتمام دوره نمايندگي چه وضعي به لحاظ حقوقي - مالي دارند مطرح است، در اين خصوص توضيح دهيد، اظهار داشت: در مورد حقوق نمايندگان بايد بگويم كه نمايندگان دو دسته هستند يك عده كه كارمند دستگاهي هستند و در پايان دوره به همان دستگاه مطبوع خودشان برمي گردند و دسته ديگر كه شغل آزاد دارند كه آنها هم به دنبال كار خودشان مي روند.

وي تاكيد كرد: در مجلس براي كسي حقوق مادام العمر برقرار نمي شود.

حدادعادل خاطرنشان كرد: بر خلاف ساير مسئوليت ها و كارها كه پاداش پايان خدمت مي گيرند در مجلس اين قوانين اصلا وجود ندارد و اگر نماينده اي 20 سال نماينده باشد سابقه نداشته كه فكري براي او شده باشد.

وي افزود: تصورات حقوق مادام العمر در مجلس صحيح نيست.

تعامل مجلس هشتم با دولت

حدادعادل در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ارزيابي شما از تعامل مجلس با دولت در مجلس هشتم چگونه خواهد بود گفت: آنچه مسلم است مجلس هشتم در مقايسه با مجلس هفتم متكثرتر است و حضور جناح ها در مجلس هشتم بيشتر خواهد بود.

وي افزود: يكي از مسايل مهم تعامل با دولت است و اميدواريم مجلس هشتم بتواند با دولت همكاري كند.

حدادعادل گفت: اينكه اين تعامل به چه شكل و تا چه حدي است را به دست زمان بسپاريم.

به مركز پژوهش ها نمي روم

رئيس مجلس در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود قصد رفتن به مركز پژوهش ها را داريد، گفت: رفتن من به مركز پژوهش ها شايعه است. چنين قصدي ندارم.

وي افزود: فراكسيون و نمايندگان درباره مسئولت هايي مانند كميسيون ها و مركز پژوهش ها تصميم مي گيرند.

قدرت پيش بيني پايان كار لاريجاني را ندارم

خبرنگاري گفت روز گذشته روزنامه ها تيتر زدند عصر حدادعادل به پايان رسيد. ارزيابي شما از عصر لاريجاني چيست؟ كه وي در پاسخ گفت: اينقدر قدرت پيش بيني ندارم كه قبل از شروع كار يك مدير درباره پايان كار وي صحبت كنم.

حدادعادل تصريح كرد: اين سوال زودرسي است. بهتر است فعلا درباره شروع كار صحبت كنيم تا پايان دوره مديريت يك فرد.

الگوي تفاهم

رئيس مجلس در پاسخ به خبرنگاري كه در خصوص اتخاذ الگوي تفاهم و رياست مجلس هشتم از سوي اصولگرايان سوال كرد و اينكه به نظر شما آيا اين الگو در انتخابات رياست جمهوري آينده هم دنبال خواهد شد، گفت: آنچه مسلم است اينكه آنچه تفاهم بيشتر و نزاع كمتر باشد به سود كشور است.

عملكرد زنان نماينده در مجلس هفتم مثبت بود

حدادعادل در خصوص عملكرد نمايندگان زن در مجلس هفتم و حضور آنها در هيات رئيسه مجلس هشتم اظهار داشت: حضور در هيات رئيسه مجلس تابع راي نمايندگان است و بايد ديد آيا نمايندگان به يكي از زنان براي عضويت در هيات رئيسه راي مي دهند يا نه. ولي در مجموع نمايندگان زن در مجلس هفتم موفق بودند، البته مي توانستند موفق تر هم باشند.

وي درباره برخي تحليل ها مبني بر اينكه قدرت از دست طيف تحول خواه خارج شده و به دست حاميان دولت در مجلس افتاده است، گفت: من اين تحليل ها را قبول ندارم و تصور نمي كنم كه در دوره چهار ساله مديريت مجلس، بنده طوري عمل كرده باشم كه ديگران بتوانند من را متعلق به يكي از جناح هاي دروني اصولگرايان بدانند. من عضوي از اصولگرايان بودم و با همه جناح هاي دروني اصولگرايان كار مي كردم و سعي داشتم حقوق اقليت را هم رعايت كنيم.

ارتباطي ميان بازداشت يكي از نمايندگان و قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه وجود ندارد

رئيس مجلس در پاسخ به خبرنگاري كه در مورد بازداشت يكي از نمايندگان پرسيد، تصريح كرد: ارتباطي ميان دستگيري يكي از نمايندگان مجلس هفتم و قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه وجود ندارد.

وي افزود: معمولا وقتي قوه قضاييه بخواهد يكي از نمايندگان را احضار كند به هيات رئيسه اطلاع مي دهد و هيات رئيسه اگر ببيند اين احضار مربوط به ايفاي وظايف نمايندگي است براي دفاع از حقوق نمايندگان وارد بررسي مي شود ولي اگر علت احضار غير از اين باشد از آنجا كه فرقي ميان نمايندگان و شهروندان عادي نيست هيات رئيسه وارد نمي شود.

حدادعادل خاطرنشان كرد: در مورد اين همكارمان علت احضار، ايفاي وظايف نمايندگي نيست. با وصف اين، بنده از بعضي نمايندگان خواسته ام تلاش كنند تا مبادا حقي از نمايندگان مجلس ضايع شود.

هيچ گاه شعار ژاپن اسلامي را مطرح نكرده ام

رئيس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد شما در آغاز كار مجلس هفتم سخن از حركت به سوي ژاپن اسلامي گفتيد، در حال حاضر چقدر به ژاپن اسلامي نزديك شديم، يادآور شد: من قبلا صريحا اعلام كرده بودم كه هيچ وقت شعار ژاپن اسلامي را در سخنراني هاي انتخاباتي مجلس هفتم مطرح نكرده بودم و اين مطلبي بود كه آن زمان بر زبان ها جاري شد و هيچ كس سند آن را عرضه نكرد.

وي ادامه داد: در اينكه ما مشكلات اقتصادي داريم شكي نيست و اميدوارم دولت با تحركات تازه اي كه آغاز كرده و مجلس هشتم با نمايندگان جديد بتوانند در سايه همكاري مشترك از فشار مشكلات اقتصادي بر دوش مردم كم كنند.

يكي از مهمترين اقدامات مجلس هفتم تصويب لايحه اجراي سياست هاي كلي اصل 44 است

حدادعادل در خصوص مهمترين اقدام مجلس هفتم و كارهاي عقب مانده اين دوره از مجلس گفت: مجلس هفتم توفيقات زيادي داشت و يكي از لوايح سنگين و مفصل و موثر كه در اين مجلس به تصويب رسيد لايحه اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي است. كاري كه در مجلس هفتم براي تصويب و تصحيح و تكميل اين قانون صورت گرفت يكي از افتخارات اين مجلس است.

رئيس مجلس ادامه داد: اصلاح آيين نامه مجلس يكي از اموري بود كه علاقمند بودم قبل از پايان مجلس هشتم به پايان برسد چون مدت چهار سال در مقام مجري اين آيين نامه احساس كردم كه احتياج به اصلاح دارد و برخي مشكلات مجلس ناشي از آن است. بعد ديگري كه مايل بودم پيشرفت بيشتري در آن داشته باشيم سامان دادن به جنبه نظارتي وظايف نمايندگان است.

وي افزود: بايد براي نمايندگان مجلس دو كفه قانونگذاري و نظارت هم سنگ باشد، در حالي كه نظارت بسيار ضعيف است. در مجلس هفتم قدم هايي در اين راستا برداشتيم كه تشكيل هيات عالي نظارت يكي از اقدامات بود. اين كار تا حدودي انجام شد ولي ناقص است.

هر مسئوليتي يك نهايتي دارد

رئيس مجلس در بخشي از سخنان خود با اشاره به انتخاب لاريجاني در فراكسيون اصولگرايان به عنوان رئيس مجلس هشتم گفت: هر مسئوليتي يك نهايتي دارد و اينگونه تحولات در عالم سياست طبيعي است مهم اين است كه ما به وظيفه خودمان عمل كنيم بقيه هر چه پيش آيد قابل تحمل است.

وي افزود: اين رفت و آمدها از امور عادي است و نه ماندنش خيلي باعث خوشحالي است و نه رفتنش باعث تاسف.

طرح تثبيت قيمت ها تصميمي بود كه در برابر الزامات پيش بيني شده در قانون چهارم گرفتيم

حدادعادل در خصوص طرح تثبيت قيمت ها اظهار داشت: طرح تثبيت قيمت ها تصميمي بود كه نمايندگان مجلس هفتم در برابر الزامات پيش بيني شده در قانون چهارم گرفتند. مطابق قانون برنامه، بنزين مي بايست در سال اول اجراي اين برنامه يعني سال 84 حداقل به ليتري 250 تومان مي رسيد ولي نمايندگان معتقد بودند چنين اقدامي تورم زاست و بر مردم كم درآمد فشار وارد مي كند اين بود كه براي مدت يكسال قيمت ها را در انتقال يك بودجه به بودجه ديگر ثابت نگه داشتند.

رئيس مجلس تصريح كرد: در مجموع در مجلس هفتم از نظر اقتصادي با اين مشكل مواجه بوديم كه دولت در ابتداي امر در بودجه سياست انبساطي داشت و مجلس به سياست انقباضي معتقد بود.

رئيس مجلس در خصوص جوابيه قوه قضاييه به گزارش تحقيق و تفحص مجلس خاطرنشان كرد: اي كاش قوه قضاييه وقتي را صرف تهيه پاسخ و جوابيه كردند در طول اين سه سال كه اين تحقيق و تفحص در جريان بود صرف مي كردند. مسلما اگر قوه قضاييه عنايت بيشتري به اين درخواست مجلس مي كرد نتيجه اين گزارش براي كشور مفيدتر بود و اين گله ها پيش نمي آمد.

مردم تهران با راي بالا به من نمره قبولي دادند

وي در پاسخ به خبرنگاري كه از وي خواست نمره اي به قواي مجريه و قضاييه بدهد، گفت: بهتر است كه من نمره اي به دولت و قوه قضاييه ندهم. حالا وقت آن است كه ديگران به من نمره بدهند و من بيشتر انتظار دارم بدانم ملت به اين دوره چهار ساله مسئوليت من چه نمره اي مي دهند.

رئيس مجلس ادامه داد: مردم تهران با راي بالا به من نمره قبولي دادند كه از اين بابت خدا را شكر مي كنم و از مردم هم تشكر مي كنم و اميدوارم باز هم بتوانم در خدمت به مردم موفق باشم.

حدادعادل در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد چرا به جاي طرح تثبيت قيمت ها، روند افزايش پلكاني قيمت ها را اجرا نكرديد، گفت: قانون برنامه نرخ هاي بين المللي را براي بنزين پيشنهاد كرده بود و اينكه ده درصد اضافه شود عمل به قانون برنامه نبود. تجربه هم ثابت كرده بود اگر ما 10 درصد به بنزين اضافه كنيم درصد بيشتري روي بقيه اقلام مي رود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اگر بخواهيد توصيه اي به آقاي لاريجاني براي تعامل با دولت بكنيد، آن توصيه چيست؟ تصريح كرد: ايشان خودشان مي دانند با دولت چگونه تعامل كنند و شما هم در آينده اين را خواهيد ديد.

رئيس مجلس در خصوص اظهارات معاون وزير نفت مبني بر اينكه بودجه تامين بنزين حداكثر تا مرداد ماه تمام مي شود، گفت: دولت مي تواند براي تامين بنزين اصلاحيه براي بودجه بياورد و در صورتي كه مجلس قانع شد از مجلس مصوبه بگيرد. راه ها بن بست نيست و توصيه مي كنيم براي حل اين قبيل مشكلات از راه هاي قانوني استفاده كنيم.

بين اصولگرايان انسجام وجود دارد

حدادعادل در خصوص احتمال وجود اختلاف نظر بين اصولگرايان تصريح كرد: بين اصولگرايان انسجام وجود دارد. البته اختلاف در عالم سياست امري طبيعي است. خوشبختانه اين اختلافات به اندازه اي نبود كه از وحدت اصولگرايان در انتخابات جلوگيري كند. اميدواريم همانطور كه در انتخابات وحدت داشتند در طول مجلس هشتم هم وحدت داشته باشند و اين وحدت به سود كشور و مردم باشد.

رئيس مجلس در پايان مصاحبه مطبوعاتي خود بار ديگر از زحمات خبرنگاران تشكر و قدرداني كرد و گفت: اگر وقتي در پاسخ به سوالي دلي آزرده شده از اين بابت عذرخواهي مي كنم و براي همگي آرزوي موفقيت مي كنم.

وي افزود: انشاالله همانطور كه با مجلس هفتم مهربان بوديد با مجلس هشتم هم مهربان باشيد و سعي كنيد در انتقال مطالب حقيقت را در نظر بگيريد. نقطه هاي ضعف را فقط نبينيد و اگر ضعف ها را مي بينيد قوت ها را هم ببينيد. نه ضعف ها را بزرگ نمايي كنيد و نه قوت ها را.

حدادعادل خاطرنشان كرد: به عنوان يك خبرنگار بدانيد كه چه مسئوليت هايي داريد و اميدوارم بتوانيد اين مسئوليت را خوب انجام دهيد. من روزهاي خوب و خوشي با شما داشتم و يكي از توفيقات خودم را همين بزرگراه همواري مي دانم كه در مجلس هفتم بين مجلس و رسانه ها ايجاد شد كه حركت خوبي در اين راه داشتيم. انشاالله اين حركت در آينده هم بين شما خبرنگاران و مجلس ادامه پيدا كند.

http://aryanews.com/default.aspx?cod=1020081012000497
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن