تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804633659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۱۹‬سال پس از فراق يار بازخواني انديشه‌هاي امام خميني(ره) درموضوع فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۱۹‬سال پس از فراق يار بازخواني انديشه‌هاي امام خميني(ره) درموضوع فلسطين
اجتماعي. مراسم. ارتحال امام
گزارش از حميد شريفي كيا: آزادي قدس شريف و تشكيل حكومت فلسطين به مركزيت بيت‌المقدس از جمله آرمانهاي حكومت اسلامي است كه معمار چيره دست انقلاب اسلامي طراح آن بود.

امروز در آستانه سالگرد رحلت بزرگمرد همه تاريخ، حضرت امام خميني (ره) اوضاع فلسطين از جمله پيچيده‌ترين معضلات جهان اسلام است و حل اين معضل پيچيده به همت و ايستادگي جهان اسلام در برابر زورگويي‌هايي استكبار جهاني و صهيونيست نياز دارد.

مرور انديشه‌هاي امام راحل (ره) در خصوص فلسطين راهگشاي ما در انطباق آنچه براي حل اين معضل جهان اسلام صورت مي‌گيرد با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

گروه اجتماعي خبرگزاري جمهوري اسلامي - ايرنا - در آستانه فرارسيدن نوزدهمين سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، در سلسله گزارش‌هايي انديشه‌هاي آن بزرگوار را در حوزه‌هاي مختلف بازخواني مي‌كند.

بنيانگذار جمهوري اسلامي با ايمان مستحكم خود عمق دشمني استكبار و صهيونيسم جهاني عليه اسلام و مسلمانان را پيش از همه به درستي دريافت و بي محابا و شجاعانه در برابر آن موضع گرفت.

مجموعه صحيفه نور كه شامل وصاياي گرانقدر پير فرزانه انقلاب پيش از ارتحال است، به عنوان منشور انقلاب راهگشاي بسياري از مسايل سياسي كشور و جهان است.

خبرگزاري جمهوري اسلامي - ايرنا - به مناسبت فرا رسيدن سالروز ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، بخشهايي از سياستهاي امام(ره) در حمايت از فلسطين، مقابله با استكبار جهاني و صهيونيست را منتشر مي‌كند.

** امام خميني(ره) و مباني حمايت از فلسطين
بنيانگذار جمهوري اسلامي مواضع سرسختانه‌اي در قبال صهيونيسم در سال‌هاي پيش از پيروزي انقلاب ايراد كردند كه سخنراني ايشان در ‪ ۱۲‬ارديبهشت سال ‪۴۲‬ يكي از آنها بود.

امام(ره) در اين سخنراني مي‌فرمايد: . . من به سران ممالك اسلامي و دول عربي و غيرعربي اعلام مي‌كنم: علماي اسلام و زعماي دين و ملت ديندار ايران و ارتش نجيب، با دول اسلامي برادر است و در منافع و مضار همدوش آنهاست و از پيمان با اسراييل دشمن اسلام و دشمن ايران متنفر و منزجر است، اين جانب اين مطلب را به صراحت گفتم، بگذار عمال اسراييلي به زندگي من خاتمه دهند ايشان همچنين در پاسخي كه در تاريخ ‪ ۱۶‬ارديبهشت سال ‪ ۴۲‬به نامه علماي همدان نوشت، تاكيد كردند: . . امروز مسلمين و به خصوص علماي اعلام در مقابل خداي تبارك و تعالي مسووليت بزرگي دارند، با سكوت ما نسل‌هاي آتيه الي الابد در معرض ضلالت و كفر هستند و مسوول آن ما هستيم. خطر اسراييل و عمال ننگين آن، اسلام و ايران را تهديد به زوال مي‌كند. من براي چند روز زندگي با عار و ننگ ارزشي قائل نيستم و از علما اعلام و ساير طبقات مسلمين انتظار دارم، با تشريك مساعي، قرآن و اسلام را از خطري كه در پيش است نجات دهند. . .

امام راحل همچنين در بخشي از پيام خود به ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي كه در اول خرداد سال ‪۴۳‬ارسال كردند، نوشتند: . . . كرارا دولت‌ها را به خصوص دولت ايران را از اسراييل و عمال خطرناك آن تحذير كردم. اين ماده فساد كه در قلب ممالك اسلامي با پشتيباني دول بزرگ جايگزين شده است و ريشه‌هاي فسادش هر روزي ممالك اسلامي را تهديد مي‌كند، بايد با همت ممالك اسلامي و ملل بزرگ اسلام ريشه كن شود.. . رابطه با اسراييل و عمال آن چه رابطه تجاري و چه رابطه سياسي حرام و مخالفت با اسلام است.

آن بزرگوار در قسمتي از پيام خود به مناسبت برگزاري كنگره حج در هفتم شهريور سال ‪ ۶۳‬فرمودند: مسلمانان حاضر در مواقف كريمه، از هر ملت و مذهب كه هستند بايد به خوبي بدانند كه دشمن اصلي اسلام و قرآن كريم و پيامبر عظيم الشان (ص) ابرقدرتها، خصوصا آمريكا و وليده فاسدش اسراييل است كه چشم طمع به كشورهاي اسلامي دوخته و براي چپاول مخازن عظيم زيرزميني و روي زميني اين كشورها، از هيچ جنايت و توطئه‌اي دست بردار نيستند ... برادران و خواهران بايد بدانند كه آمريكا و اسراييل با اساس اسلام دشمن هستند، چرا كه اسلام و كتاب و سنت را خار راه خود و مانع از چپاولگري شان مي دانند.

ايشان به مناسبت روز قدس نيز فرمودند: روز قدس، روزي است كه بايد به همه ابرقدرتها هشدار داد كه بايد دست خود را از روي مستضعفين بردارند و سر جاي خود بنشينيد. اسراييل دشمن بشريت، دشمن انسان، كه هر روز غائله ايجاد مي‌كند و برادرهاي ما را در جنوب لبنان به آتش مي‌كشد، بايد بداند كه ارباب‌هاي او ديگر رنگي ندارند و بايد انزوا اختياركنند.

** امام خميني(ره) و مباني حمايت از فلسطين
بنيانگذار جمهوري اسلامي مي‌گويند: هر چه وجهه قلب به تدبير امور و تعمير دنيا بيشتر شد و علاقه افزون گرديد، غبار مذلت و سكنت بر او بيشتر ريزد و ظلمت مذلت و احتياج، زيادتر آن را فرا گيرد.

امام راحل در بياناتي ديگر مي‌فرمايند: هر چه توجه نفس به دنيا بيشتر شود ، به همان اندازه از توجه به حق و عالم آخرت غافل گردد.

حضرت امام خميني(ره) در بيان سياست خارجي جمهوري اسلامي نيز تاكيد دارند كه ما وظيفه داريم مردم مظلوم و محروم را نجات دهيم و نمي‌توان از مظلوم حمايت كرد ولي در عين حال با ظالم هم روابط حسنه برقرار كرد، ما وظيفه داريم پشتيبان مظلوم و دشمن ظالم باشيم.

امام خميني (ره) همچنين مي‌فرمايند: ما طرفدار مظلوم هستيم، هر كسي در هر قطبي كه مظلوم باشد، ما طرفدار آنها هستيم . و در فرازي ديگري از سخنان گهربار خود فرمودند: تكليف اسلامي مسلمانان است كه اگر كسي مظلوم واقع شد، بايد به آنان كمك كرد.

امام خميني(ره) بر اساس همين مبنا، از اهداف اساسي و استراتژيك حركت انقلابي خود در دوران مبارزه با حكومت شاهي و سپس در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و برقراري نظام جمهوري اسلامي را مبارزه بي‌امان و پيگير با استكبار جهاني و در راس آن دولت امپرياليسم آمريكا و همدستان او بويژه رژيم اشغالگر قدس قرار داده و همواره عليه غاصبان فلسطين و صهيونيسم جهاني و حمايت از ملت مظلوم آن سرزمين اعلام موضع قاطع و صريح داشتند و از عمق جان خويش از متجاوزان به حقوق آن مردم ستمديده احساس نفرت و دشمني مي كردند.

ايشان در پيامي كه در ‪ ۲۲‬بهمن سال ‪ ۵۸‬اعلام كردند: . . . ما از مردم بي پناه لبنان و فلسطين در مقابل اسراييل دفاع مي‌كنيم. اسراييل اين جرثومه فساد هميشه پايگاه آمريكا بوده است. من در طول نزديك به ‪ ۲۰‬سال، خطر اسراييل را گوشزد كرده ام، بايد همه بپاخيزيم و اسراييل را نابود كنيم و ملت قهرمان فلسيطن را جايگزين آن گردانيم . . ..

بنيانگذار جمهوري اسلامي همچنين در بخشي از پيامي ديگر خود اينگونه اظهار كردند: . . اكنون كه خون جوانان عزيز فلسطين ديوارهاي مسجد قدس را رنگين كرده است و در مقابل مطالبه حق مشروعشان از مشتي دغل باز با مسلسل جواب شنيده اند، براي مسلمانان غيرتمند عار نيست كه به نداي مظلومانه آنان جواب ندهند و همدردي خود را با آنان اظهار نكنند. . .

** امام خميني(ره) و مباني حمايت از فلسطين
بر اين اساس امام خميني(ره) كه با همه وجود فرياد مظلوميت و فريادرسي مردم ستمديده فلسطين را مي‌شنيد و گرفتاري و مصيبت جانكاه آنان را از عمق جان احساس مي‌كرد، در فرازي ديگري از سخنان خود مي‌گويند: مساله قدس يك مساله شخصي نيست و يك مساله مخصوص به يك كشور و يا يك مساله مخصوص به مسلمين جهان در عصر حاضر نيست، بلكه حادثه‌اي است براي موحدين جهان و مومنان اعصار گذشته و حال و آينده . . .

ايشان در ملاقاتي كه با اعضاي شوراي مركزي حزب الله لبنان داشتند، گفتند:
دفاع از نواميس مسلمين و دفاع از بلاد مسلمين و دفاع از همه حيثيات مسلمين امري است لازم و ما بايد خودمان را براي مقاصد الهي و دفاع از مسلمين مهيا كنيم و خصوصا در اين شرايطي كه فرزندان واقعي فلسطين اسلامي و لبنان اسلامي، يعني حزب الله و مسلمانان انقلابي سرزمين غصب شده و لبنان، با نثار خون و جان خود، فرياد يا للمسلمين سرمي دهند، با تمام قدرت معنوي و مادي در مقابل اسراييل و متجاوزين بايستيم و در مقابل آن همه سفاكي‌ها و ددمنشي‌ها مقاومت و پايمردي كنيم و به ياري آنان بشتابيم . . .

ايشان همچنين با هشدار به سران كشورهاي اسلامي گفتند: . . الان اسراييل در مقابل همه كشورهاي اسلامي ايستاده و مي‌گويد غلط نكنيد. اين تاسف ندارد انسان نيستند اينهايي كه در راس امور هستند كه اسراييل در مقابلشان ايستاده مي‌گويد فضولي موقوف !. . .

به طور مسلم امروز مساله فلسطين، از مهمترين گرفتاري‌ها و مشكلات جهان اسلام است و در اوضاع كنوني آن چه در جهت حمايت از مردم مظلوم آن جا از دست ما ساخته است، حمايت‌هاي مالي و معنوي است. پشتيباني معنوي از آنان با همين اعلام موضع‌ها و تجمع‌ها و راهپيمايي‌ها است كه داراي پيامدهاي زيادي است.

اين گونه حركتها موجب مي‌شود تا قضيه فلسطين وجهه‌اي بين‌المللي بيابد و نه تنها مسلمانان جهان بلكه تمامي آزادگان دنيا را به حمايت از خود جلب كند و اين مساله از سطح دولتها به ميان مردم كشانده شود و رفته رفته به موضوعي جهاني در بين توده‌هاي مسلمان و آزاديخواه مبدل شود و اين همه نقطه اساسي نگراني استكبار و صهيونيسم است، زيرا دولتها را به راحتي مي توان با تهديد و تطميع مهار كرد و به عقب نشيني وا داشت، ولي مواجهه و مقابله با انقلاب و رويدادي كه پشتوانه عظيم و بي‌پايان مردمي در سطح جهان دارد، كار آساني نيست، همان توده‌هايي از انسانهاي فداكار كه هر چه كشته و تهديد مي‌شوند، انبوهي ديگر از مردماني جان بر كف و شهادت طلب از درون آنها مي‌جوشد و امان را از دشمن مي‌ستاند.

تظاهرات مردمي در تمام نقاط دنياي اسلام سبب مي‌شود، تا دولتها نيز در اثر حساسيتهاي مردم خود نسبت به اين موضوع نتوانند به راحتي خود را از توجه به آن كنار بكشند و يا به آساني به اردوگاه صهيونيسم جهاني كمك كنند و حداقل اين كار را براي آنان با مشكل روبرو مي‌كند.

بزرگترين خواسته صهيونيستها از آغاز تاكنون اين بوده است كه رفته رفته داستان فلسطين از خاطره‌ها محو شود، تا آنان بتوانند به طور همه جانبه بر اوضاع مسلط شده و امنيت و آرامش را براي اسراييلي‌ها فراهم آورند و سپس در ساير اين آرامش و فرصت پيش آمده، براي تجاوزها و توسعه طلبي‌هاي آتي خود برنامه ريزي كرده و گامهاي بعدي را بردارند، اين حماسه سازيها و جوش و خروش ملتها بويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي و اعلام روز جهاني قدس به عنوان روز حمايت بين‌المللي از آرمان مردم مظلوم فلسطين از سوي امام خميني(ره) موجب شد تا همواره مساله فلسطين در خاطره‌ها زنده بماند و روز به روز توجه مردم به جناياتي كه از سوي اسراييل نسبت به اين مردم شده و مي شود، بيشتر جلب شود، نتيجه اين رخداد آن شد كه هم اكنون خواب راحت از صهيونيستهاي خون آشام گرفته شود و همواره آنان را در دغدغه تامين امنيت اسراييل مشغول سازد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن