تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820438219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مورد انهدام هواپيماي گرجي روسيه گزارش كارشناسان سازمان ملل را قبول ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مورد انهدام هواپيماي گرجي روسيه گزارش كارشناسان سازمان ملل را قبول ندارد
خبرگزاري فارس: وزارت دفاع روسيه با نظر كارشناسان سازمان ملل در مورد انهدام هواپيماي شناسايي گرجستان توسط جنگنده‌هاي روسي موافق نبوده و دست داشتن در اين حادثه را رسما تكذيب مي‌كند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازيه تا»، روسيه با نقطه نظر ارائه شده از سوي كارشناسان سازمان ملل در مورد اينكه اين جنگنده هاي «ميگ-29» يا «سوخو-27» روسي بودند كه در تاريخ 20 ماه آوريل گذشته هواپيماي بدون سرنشين شناسايي گرجستان را منهدم ساخته اند، موافق نيست و بطور رسمي دست داشتن در حادثه مذكور را تكذيب مي كند.
روز گذشته الكساندر دروبيشوسكي، سخنگوي وزارت دفاع روسيه تاكيد كرد، «هواپيماهاي جنگنده روسيه به هيچ وجه مرز هوايي كشور همسايه گرجستان را نقض نكرده اند، چه رسد به اينكه به هواپيماهاي شناسايي اين كشور حمله كرده باشند.»
اين در حالي است كه مقامات آبخازي نيز موضع گيري مشابهي اتخاذ كرده است. سرگي شامبا، وزير امور خارجه آبخازي در واكنش به انتشار گزارش ناظرين سازمان ملل در اين زمينه گفت: « ما از همان ابتدا از شركت در كميسيون تحقيقات در مورد اين حادثه خودداري كرديم، چرا كه برخورد كارشناسان خارجي را ديديم. ما نسبت به اين نتيجه گيري اعتماد نداشته و آن را غير واقعي و مغرضانه تلقي مي كنيم»
به گفته وي، ناظرين سازمان ملل آن چيزي را گفتند كه دولت گرجستان مايل بود. شامبا توضيح داد: «روسيه در اين حادثه هيچ نقشي نداشت و و اين پدافند هوايي آبخازي است كه دقيقا از 18 ماه مارس تاكنون 7 فروند از هواپيماهاي جاسوسي گرجستان را منهدم كرده است.
وزير خارجه آبخازي خاطر نشان ساخت كه چنين نتيجه گيري مغرضانه اي از سوي كارشناسان سازمان ملل كافي است تا سوخومي ديگر تمايل نداشته باشد در مذاكرات با تفليس طبق شكل سابق، يعني زير نظر سازمان ملل متحد شركت كند.
البته با وجوديكه وزارت دفاع روسيه رسما دست داشتن در حادثه 20 ماه آوريل را تكذيب كرده است، ولي گنادي گوكوف، نائب رئيس كميته مسائل امنيتي دوماي دولتي روسيه بعيد ندانسته است كه اين جنگنده هاي روسي بودند كه هواپيماي شناسايي گرجستان را منهدم كرده اند.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن