تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820951879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستكم ‪ ۱۳‬تن در درگيري‌هاي پايتخت سومالي جان باختند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دستكم ‪ ۱۳‬تن در درگيري‌هاي پايتخت سومالي جان باختند
سياسي. روابط بين‌الملل . جنگ = برخورد تسليحاتي
تهران_ دستكم ‪ ۱۳‬تن در حمله مخالفان دولت انتقالي به منطقه اي درموگاديشو پايتخت سومالي، جان باختند.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، پايگاه اطلاع رساني روماندي روز سه شنبه در گزارشي نوشت: در حمله ديشب (دوشنبه) مخالفان دولت انتقالي به مقر نيروهاي حافظ صلح اوگاندايي اتحاديه آفريقا در موگاديشو، دست كم ‪ ۱۳‬تن كه بيش تر آنان غير نظامي بودند، جان باختند.

سخنگوي نيروهاي اتحاديه آفريقا مستقر در سومالي موسوم به آميسوم اعلام كرد : سربازان مخالفان خشمگين را در منطقه مورد تهاجم آنان موسوم به كا_‪ ۴‬هدف آتش توپخانه قرار داده و چند تن از آنان را كشتند.

برپايه اين گزارش در اين درگيري دستكم ‪ ۱۱‬غيرنظامي جان باختند.

اين گزارش حاكي است: گروه اسلامگراي الشباب كه مسئوليت اين حمله را بر عهده داشت، اين عمليات را مهمترين حمله به نيروهاي اوگاندايي از زمان استقرار آنان در موگاديشو در ماه مارس (اسفند ماه) سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي عنوان كرد.

پيش از اين يك گروه از متخصصان سازمان ملل در گزارشي كه روز پنجشنبه به شوراي امنيت اين سازمان ارائه شد، اعلام كردند: نظاميان اتيوپي و افسران اوگاندايي حافظ صلح در سومالي مسئوليت فروش سلاح به مخالفان دولت سومالي را برعهده داشته‌اند كه اين اتهام به شدت از سوي نيروهاي اوگاندا رد شد.

نيروهاي حافظ صلح آميسوم كه قرار است تعداد آنان به هشت هزار نيرو برسد، از سال ‪ ۲۰۰۷‬ميلادي در اين كشور مستقر شده اند.

اين گزارش حاكي است: هم اكنون تنها يك هزار و ‪ ۶۵۰‬سرباز اوگاندايي و ‪۸۵۰‬ نيروي برونديايي با عنوان نيروهاي حافظ صلح آميسوم در سومالي مستقر شده اند.

اين گزارش مي‌افزايد: نيروهاي اتيوپي كه از سوي آمريكا حمايت مي‌شوند، در دسامبر (آذر ماه) سال ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي براي كمك به ارتش دولت انتقالي سومالي در سركوب مخالفان، وارد اين كشور شدند.

بكارگيري نيروهاي نظامي بيگانه توسط ارتش سومالي موجي از اعتراض را در ميان مردم و اسلامگرايان برانگيخت كه گاه اين اعتراضات به درگيري‌هاي خونين نيروهاي اتيوپي با غيرنظاميان و اسلامگرايان منجر شده است.

در پي ادامه حضور بيگانگان در سومالي و گسترش اين اعتراضات نيروهاي اوگاندايي و برونديايي اتحاديه آفريقا نيز بارها مورد حمله مخالفان دولت انتقالي سومالي قرار گرفته اند.

سومالي يكي از كشورهاي فقير واقع در منطقه شاخ آفريقا است كه از زمان سرنگوني محمد زيادباره ديكتاتور سابق اين كشور در سال ‪ ۱۹۹۱‬ميلادي، به صحنه درگيري‌هاي قومي تبديل شده و فاقد دولت منسجم مركزي است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن