تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833203323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قانونمندي‌هاي پيش از ازدواج جوانان ...


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: YAGHOT SEFID20th April 2009, 01:20 PMقانونمندي‌هاي پيش از ازدواج جوانان .... ;):x: کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند[100].jpg (کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند) حدود را در ازدواج موقت‌ مي‌توان در نظر گرفت اين موضوعي است كه بسياري از صاحبنظران اجتماعي و علوم مذهبي در مورد آن متفق‌القولند. نبايد از ترس مرگ خودكشي كرد. اتفاقات ناخوشايند بسياري در جامعه ما در حال رخ‌دادن است و ما همواره از آنها به‌عنوان آسيب‌هاي اجتماعي ياد مي‌كنيم، اما حاضر نيستيم براي آن چاره انديشي كنيم. ازدواج موقت هم يكي از اين مسايل است كه بسياري بدون توجه به دلايل و ريشه‌ها در رد آن مي‌كوشند و به نوعي صورت مسئله را پاك مي‌كنند. چنانچه دامنه مفهوم ازدواج موقت را از صيغه محرميت براي شناخت آشنايي بيشتر تا عقد و ازدواج دائم توسعه بدهيم، در آن صورت شايد بتوان گفت‌ بسياري از ازدواج‌هاي موقت به عقد دايم ختم مي‌شود. زماني كه دو طرف با يكديگر در چارچوبي شرعي و ديني آشنا شده و همديگر را بيشتر مي‌شناسند، همديگر را بهتر پذيرفته و وارد پروسه ازدواج دايم مي‌شوند. در واقع، دوراني كه ما از آن به عنوان نامزدي ياد مي‌كنيم، نيز‌ مي‌تواند در چارچوب ازدواج موقت باشد. آنچه واضح است آن كه براي جلوگيري از سوءاستفاده بايد با وضع قانون اوضاع را مديريت كرد. بايد براي اين بحث طرح و برنامه‌ريزي كرد نه آنكه در مورد آن احساساتي قضاوت كرد. صاحبنظراني كه از اين طرح دفاع مي‌كنند در جست‌وجوي راه‌حلي براي خروج از بحران‌هاي اجتماعي هستند. این نكته را هم يادآور می‌شویم كه عناصری چون مصلحت اندیشی یا قرار گرفتن تحت تأثیر عرف موجود جامعه موجب می‌شود كه برخی داده‌های فرهنگ اسلامی، از سوي عالمان دینی بیان نشود. آيت‌الله موسوي تبريزي يكي از صاحبنظران مذهبي است. او نيز معتقد است كه ازدواج موقت از نظر شرعي مشكلي ندارد، اما بايد ديد كه براي حل چه معضلي در جامعه دست به دامن اين طرح شده‌ايم و چرا مي‌خواهيم ازدواج موقت را پررنگ كنيم. دو طرف بايد بتوانند رابطه خود را محدود تعريف كنند. اكنون هم در جامعه گاهي ميان عقد تا جشن ازدواج فاصله وجود دارد و طرفين حدود را در اين مدت رعايت مي‌كنند، چون عرف از آنان مي‌خواهد. او مي‌گويد: «براي ازدواج موقت هيچ مانعي در حال حاضر وجود ندارد همين حالا هم به راحتي در محضر اين شيوه آشنايي و زندگي مشترك را ثبت مي‌كنند. اما علني كردن و ترويج اين مسئله بدون كار كارشناسي و در نظر گرفتن عواقب‌اش مي‌تواند معضلات پيچيده‌تري را براي ما به بار بياورد. دبيركل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در اين مورد ادامه مي‌دهد: در صورت طرح مسئله ازدواج موقت بايد براي برخي عواقب ناشي از آن نيز چاره انديشي شود. موسوي تبريزي خاطرنشان مي‌كند: طرح موضوع ازدواج موقت با چنين جنجال و سر و صدايي موجب مي‌شود كه مخالفان و موافقان نتوانند، بر اساس نياز جامعه و مشكلاتي كه تحت تأثير آن ايجاد مي‌شود، صحبت‌هاي خود را مطرح كنند. به گفته موسوي تبريزي، فساد موجود در جامعه و آنچه ميان دختران و پسران وجود دارد، به اصل وجود يا عدم وجود ازدواج موقت مربوط نمي‌شود و عمدتاً فساد، دروغ، خيانت و كلاهبرداري ناشي از فرهنگ غلط رايج در جامعه ترويج شده است. آيت الله جناتي به ما مي گويد: پيش از اين هم گفته‌ام و به اين مسئله در رساله‌ام به صورت كامل پرداخته‌ام، به نظرم ميان ازدواج موقت و دائم تفاوت چنداني وجود ندارد، وقتي در ازدواج موقت هر دو طرف متدين و مقيد باشند هيچ فرقي با نوع دائم ندارد تنها به اقتضاي شرايط بايد يكي از اين دو گزينه را انتخاب كرد. آيت‌الله حايری شیرازی معتقد است كه حاكمیّت اسلامی به واسطه برداشت خاصی از منابع فقهی انبوه جوانان نیازمند به ارضای عاطفي و جنسي را دعوت به تقوی و پیشه نمودن صبر مي‌كند. او مي‌افزايد: پرسش اینجاست، اين جوان غريزه دارد و شما براي غريزه‌اش چه كرده‌ايد؟ شما مي‌گوييد تنها راه حل ازدواج است و تنها ازدواج هم ازدواج دائم است. آیا جوان در جامعه فعلی كه امكان نكاح و ازدواج برایش فراهم نیست امكان اجابت این نیاز را ندارد؟! مرتباً شرايط ازدواج را سنگين‌تر مي‌كنند. شما ببينيد از 10 سال قبل تا الان چه تغييراتي انجام شده است؟ در 10 سال قبل 10درصد مي‌توانستند ازدواج كنند الان 1 درصد نمي‌توانند. يعني فاصله بين درآمد انسان‌ها و قيمت خانه را ببينيد، درآمد انسان و اجاره خانه. اگر با وجود انبوه زنان و مردان خواهان رفع نیاز عاطفي راه‌های حلال این عمل متروك است این پرسش پیش می‌آید كه وظیفه حاكمیت در احیاي قوانین و سنن اسلامی چه می‌شود؟ حال چگونه است كه حاكمیّت اسلامی جوان را در طول مدت بلوغ و غلیان شهوت و نیاز جنسی و عاطفي تا زمان اشتغال و توان اداره خانواده به احتراز از اجابت نیازهای عاطفي آن هم به تمامی انحاء آن دعوت می‌كند. ناگفته پیداست كه این دعوت اجابت نشده و مسئولیت حاكمیّت اسلامی هم رفع نخواهد شد. راه دیگری كه حاكمیّت اسلامی می‌تواند در برخورد با این نیازها در پیش گیرد، آنست كه نیاز جنسی جوانان خصوصاً در 10 ساله اول بلوغ كه اوج نشاط جنسی است را به رسمیّت بشناسد و به عنوان یك واقعیت و یك نیاز كه علی‌ایحال راهی را برای ارضای آن خواهد جست بپذیرد. چنانكه كه گفتيم، ازدواج دایم در دهه اول بلوغ جنسی، غالباً میسر نیست و حداقل در سالیانی از این دهه، مطلوب هم نیست به علاوه، تعداد قابل توجهی از زنان و مردان هم كه جوانی را پشت سر گذاشته‌اند، شرايط ازدواج دایم را ندارند. حال با توجه به واقع بینی كه مفروض تحلیل نوع رفتار حاكمیّت است، حاكمیّت چه راهی را پیش روی نیازمندان به اطفاء میل جنسی قرار خواهد داد؟ به نظر می‌رسد این راه نباید دشواری‌های واقعی ازدواج دایم را داشته باشد، به علاوه چارچوبی تعریف شده است كه حقوق زن و مرد را محترم شمارد و بهره‌مندی از نشاط جنسی را با كمترین هزینه (البته به صورت نسبی ) به ارمغان آورد. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن