تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804540709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ملي جوانان: ازدواج موقت بايد ترويج شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رييس سازمان ملي جوانان: ازدواج موقت بايد ترويج شود
جام جم آنلاين: رييس سازمان ملي جوانان با تاكيد بر اين كه اين سازمان طرفدار ازدواج موقت، به مفهوم بودن مقدمه‌اي براي ازدواج دائم است، ازدواج موقت را عاملي براي زمينه‌سازي شرعي شناسايي زوجين برشمرد و با تاكيد بر اين كه انجام ازدواج موقت بايد تسهيل شود، خاطرنشان كرد : فرصت براي نامزدي مشروع جوانان بايد بيش از گذشته فراهم شود.


به گزارش ايسنا ، حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري صبح روز يكشنبه در يك نشست خبري، افزود: ازدواج موقت به آن مفهومي كه در نظر مردم است، ربطي به جوانان ندارد و ما هم كاري با آن نداريم.

وي با اشاره به اين كه در حال حاضر صيغه محرميت و ازدواج موقت به صورت غيررسمي و در خود خانواده‌ها انجام مي‌شود و عرف است ، تصريح كرد: اين امر بايد گسترش پيدا كند.

رييس سازمان ملي جوانان اذعان كرد: منظور آقاي وزير كشور سابق هم همان ازدواج موقت مربوط به جوانان بود و مشروعيت بخشيدن به دوستي‌هاي پيش از ازدواج كه بر سر آن، آن همه جنجال شد، چون ظاهرا ازدواج موقت در جامعه منحصر به ازدواج بزرگ‌ترهاست.

حاج علي اكبري در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر علت فقدان همكاري مناسب سازمان ملي جوانان با وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: دوستان در آموزش و پرورش مدعي هستند كه براي فعاليت‌هاي جوانانه بودجه كافي ندارند و البته اين هم شايد به مشكلات ساختاري آن‌ها برگردد؛ در هر حال اين بخش همواره مورد بي‌مهري قرار گرفته و اين در حاليست كه آموزش و پرورش بهترين جايگاه براي بهينه سازي اوقات فراغت جوانان است.

سن مناسب ازدواج دختران بين 15 تا 20 سال

وي با بيان اين كه براي ازدواج جوانان بايد تسهيلات بيشتري قايل شد، تاخير از سن مناسب و به هنگام ازدواج را از اصلي‌ترين عوامل بي ميلي به ازدواج دانست و اعلام كرد: طبق ارزيابي‌ها سن مناسب ازدواج براي دختران بين 15 تا 20 سال است كه البته حدود 50 درصد ازدواج‌هاي دختران نيز زير 20 سال انجام مي‌شود.

رييس سازمان ملي جوانان در مورد برنامه‌هاي اين سازمان براي اشتغالزايي جوانان نيز گفت: برنامه ملي اشتغال جوانان جزو برنامه‌هاي ماست، البته وزارت كار در اين زمينه به رسميت شناخته مي‌شود و قرار است، اين برنامه نيز با محوريت اين سازمان انجام شود.

وي در مورد اقدامات انجام شده سازمان در زمينه بهينه‌سازي خدمت وظيفه جوانان، عنوان كرد: اين سازمان با اجازه مقام معظم رهبري بررسي‌هاي خود را انجام داد كه نتايج آن‌ها در قالب يك بسته پيشنهادي در زمينه ارتقاي هويت و مهارتي جوانان در طول خدمت وظيفه به ستاد كل نيروهاي مسلح ارائه شده و بررسي بيشتر اين بسته با برگزاري جلسات تخصصي مشترك در حال جريان است.

رييس سازمان ملي جوانان در پاسخ به عملكرد مجلس هفتم در زمينه امور جوانان نيز، تصريح كرد: مصوبات مجلس شوراي اسلامي در زمينه امور مربوط به جوانان بررسي و نتايج به خود نمايندگان منعكس شد كه جمع‌بندي‌ها در اين زمينه نشان مي‌دهد كه مصوبات مربوط به جوانان با 26 درصد نسبت به شكل مستقيم و غيرمستقيم، درصد بسيار كمي را به خود اختصاص داده است.

حضور بسياري از جوانان در زندان‌ها دلايل كافي ندارد

وي همچنين در پاسخ به پرسشي ديگر در مورد اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهي جوانان بزهكار، با بيان اين كه اين سازمان براي انجام مطالعات مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي نوپديد جوانان و جوانان زنداني با سازمان بهزيستي همكاري مي‌كند،‌ تاكيد كرد: تفاهم‌نامه‌اي با سازمان زندان‌ها در زمينه انجام مطالعات مربوط به ريشه‌هاي آسيب‌هاي جوانان و تصويب چگونگي فضاي زندان‌هاي براي جوانان در حوزه‌هاي فراغتي و مهارتي امضا شده است.

حاج علي اكبري از تشكيل كارگروهي تخصصي براي بررسي و اصلاح قوانين مربوط به زنداني كردن جوانان نيز خبر داد و توضيح داد: حضور بسياري از جوانان در زندان‌ها دلايل كافي ندارد.

وي در مورد موضوعات مطرح شده در زمينه انحلال سازمان ملي جوانان نيز اين گونه تشريح كرد: آقاي خادم به عنوان يكي از نمايندگان مجلس هفتم، نظر شخصي خود را داد كه البته طبق گفته ايشان، اين نظر شخصي در مورد ادغام بوده است، نه انحلال؛ در هر صورت اين بحث اصلا در مجلس شوراي اسلامي مطرح نبوده و نيست.

رييس سازمان ملي جوانان در مورد علت شناخته شده نبودن اقدامات سازمان ملي جوانان، اعلام كرد: علت، جنس فعاليت‌هاي ماست كه حالت پشت صحنه دارد و به هماهنگي‌ها و رايزن‌يها محدود مي‌شود؛ به هر حال اين اقدامات محسوس نيست و كمتر شناخته شده است.

وي در مورد برنامه‌هاي سازمان ملي جوانان در زمينه ارتقاي سلامت جوانان نيز اظهار كرد: كار اصلي تدوين برنامه ملي ارتقاي سلامت جسمي، رواني و اجتماعي جوانان كه بر عهده سازمان ملي جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود انجام و بخش مربوط به سازمان ملي جوانان خيلي پيش از اين به وزارت بهداشت تحويل داده شده است، البته ما معتقديم در تدوين هر برنامه، اگر دستگاه اصلي مسوول حضور فعال نداشته باشد، كار به صورت مطلوب پيش نخواهد رفت.

حاج علي اكبري با بيان اين كه برنامه جامع ملي ارتقاي سلامت جوانان به تصويب و اجرا خواهد رسيد، به تصويب بخش مشاوره در اين برنامه نيز اشاره و اذعان كرد: امسال شوراي هماهنگي مراكز مشاوره جوانان داير خواهد شد، البته ما تاكنون منتظر بوديم كه مدعيان توليت اين شورا در اين زمينه اقدام كنند كه متاسفانه اقدامي نشد.

وي از طراحي تاسيس مراكز جامع مشاوره جوانان نيز خبر داد و در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر نحوه تعامل سازمان ملي جوانان با ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمينه حل معضلات اعتياد جوانان، خاطر نشان كرد: اين سازمان عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر نيست، البته خواستار عضويت خود شده‌ايم و مشتاقيم كه عضو شويم؛ تفاهم‌نامه‌اي هم در اين زمينه براي تقويت برنامه‌ها پيش‌بيني شده است، البته ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اخيرا فعاليت جدي‌تر در اين حوزه نشان داده است.

رييس سازمان ملي جوانان با بيان اين كه در زمينه وضعيت اعتياد جوانان به مواد مخدر و روانگردان‌ها بررسي‌هاي ميداني انجام شده است، يادآورشد: برخي بررسي‌ها در حوزه اعتياد جوانان، قابل ارائه به افكار عمومي نيست و بايد در اختيار خود دستگاه‌هاي مسوول قرار گيرد.

اوقات فراغت، اولويت دارد بر اعتياد و بزهكاري و ...

وي به بررسي نتايج طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در حوزه جوانان نيز اشاره و تصريح كرد: هيچ يك از اين حوزه‌ها مهم‌تر از اوقات فراغت جوانان نيست، زيرا جلوگيري از فراغت‌هاي سرگردان جوانان، بسياري از آسيب‌ها را مي‌كاهد.

حاج علي اكبري همچنين به اين موضوع كه از 25 ميليون جوان كشور، 15 ميليون تحت پوشش سازمان ملي جوانان به اين مفهوم كه در شبكه‌هاي اجتماعي عضويت داشته باشند، نيستند نيز اشاره كرد.

حاج علي اكبري با تاكيد بر اين كه نقش سازمان ملي جوانان هم چنان به رغم فشارهاي برخي به ورطه كارهاي كوچك سقوط نكرده است، گسترش چتر ساماندهي اجتماعي جوانان، نهادينه‌سازي در مديريت كشور ، تقويت نگاه رنگين كماني به جوانان، تحت پوشش بردن همه مسايل مجموع جوانان و تمركز بر موضوعاتي كه بي ‌رپرست هستند، از جمله هويت، ازدواج، اوقات فراغت و تشكل‌هاي جوانان را از محورهاي اصلي برنامه‌اي سازمان ملي جوانان خواند و اذعان كرد: ما اقتضائات جوانان ايراني و هيجانات آن‌ها را به رسميت مي شناسيم و مدافع آن‌ها هستيم.

وي اعتبار امسال سازمان ملي جوانان را 280 ميليارد ريال دانست و اعلام كرد: 28 ميليارد ريال از اين اعتبار به پژوهش‌هاي كاربردي، 82 ميليارد ريال به ارتقاي توانايي‌هاي جوانان، 35 ميليارد ريال به حمايت از اوقات فراغت ، 37 ميليارد ريال به حمايت از تشكل‌ها و مشاركت‌هاي اجتماعي جوانان، 70 ميليارد ريال به ارتقاي فرهنگ و هويت ديني و 35 ميليارد ريال نيز به ساماندهي ازدواج جوانان اختصاص مي‌يابد.

رييس سازمان ملي جوانان از ابلاغ اخير پست‌هاي استاني و تثبيت جايگاه سازمان در استان‌ها خبر داد و با بيان اين كه ستاد ساماندهي امور جوانان در سطح ملي و استاني تشكيل شده، به تشكيل شوراي هماهنگي تشكل‌هاي جوانان در سال گذشته نيز اشاره و اعلام كرد: برنامه عملي اوقات فراغت و ازدواج جوانان در شوراي عالي جوانان به تصويب رسيد و برنامه‌هاي هويت‌سازي، حمايت از تشكل‌هاي اجتماعي و ارتقاي سلامت جوانان نيز در اولويت تصويب قرار دارند و علاوه بر اين، اصلاح ساختار و تدوين آيين‌نامه توانمندسازي نهادهاي دولتي در زمينه رسيدگي به امور جوانان نيز تا 40 درصد پيشرفت داشته است.

وي به توجه به برنامه‌هاي فرابخشي از جمله تدوين سياست‌ها و احكام قانوني مربوط به جوانان در برنامه پنجم توسعه نيز اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه برنامه‌هاي فرابخشي، نياز به ضمانت اجرايي دارد، از افزايش سه برابري اعتبار مطالعات مربوط به جوانان براي انجام پيمايش ملي ترسيم سيماي وضعيت جوانان كشور خبر داد و يادآورشد: سامانه بانك اطلاعات جامع جوانان با رويكردي نسبت به 10 سال گذشته در حال راه‌اندازي است كه اين سامانه در مورد ازدواج و اوقات فراغت جوانان پيشرفت كاري داشته است.

داير شدن رشته مطالعات جوانان در حوزه و دانشگاه

حاج علي اكبري از انجام بيش از 127 طرح پژوهشي، حمايت از 125 پايان نامه تحصيلي و گسترش مراكز مطالعات جوانان در دانشگاه‌ها به 11 مركز نيز خبر داد و با اشاره به داير شدن رشته مطالعات جوانان در دانشگاه تهران و هماهنگي با وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري براي گسترش دانشكده‌هاي پوشش دهنده اين رشته، بيان كرد: رشته مطالعات جوانان در حوزه علميه نيز در حال داير شدن است كه اميدواريم امسال دانشجو بپذيرد.

وي به حضور نمايندگان 19 دستگاه كشور در ستاد ساماندهي امور جوانان نيز اشاره كرد و با اعلام خبر تشكيل اين ستادها در همه استان‌هاي كشور به رياست استانداران و تصويب 380 مصوبه كيفي از 600 مصوبه استاني در اين كميته‌ها، تصريح كرد: همه دستگاه‌هاي كشور بايد به كميته جوانان مجهز شوند كه البته تاكنون تنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بنياد شهيد و امور ايثارگران و كميته امداد امام خميني (ره) در اين زمينه اقدام كرده‌اند.

رييس سازمان ملي جوانان، جمعيت هلال احمر، كميته امداد امام خميني (ره)، جهاد دانشگاهي، آموزش و پرورش و بسيج را به ترتيب رتبه‌هاي اول تا پنجم دستگاه‌ها در زمينه حضور فعال در ستاد ساماندهي امور جوانان و پيگيري مصوبات ستاد، اعلام كرد و با بيان اين كه وزارت كشور در آخر اين فهرست قرار مي‌گيرد، استان‌هاي چهارمحال و بختياري، يزد، خوزستان، ايلام را نيز به ترتيب رتبه‌هاي اول تا پنجم از نظر موفقيت در پيگيري امور جوانان عنوان و اظهار كرد: كرمانشاه و قزوين در آخر اين فهرست قرار مي‌گيرند.

وي با اشاره به اين كه 48 درصد مصوبات ستادهاي ساماندهي امور جوانان مربوط به اوقات فراغت و 38 درصد آن‌ها مربوط به ازدواج جوانان است، به تصويب 12 اولويت فرهنگي ازدواج در شوراي عالي جوانان، تدوين برنامه‌هاي اوقات فراغت جوانان در سطح كشوري و همچنين ابلاغ دستورالعمل‌ اجرايي اوقات فراغت جوانان به استان‌ها نيز اشاره و اضافه كرد: آيين‌نامه اجرايي تسهيل ازدواج جوانان تدوين شده و در نوبت تصويب در دولت قرار دارد.

حاج علي اكبري تشكيل نمايشگاه‌هاي اوقات فراغت جوانان در دوسوم استان‌هاي كشور را رويكرد نوآورانه امسال سازمان ملي جوانان خواند و با بيان اين كه با توجه به قرار داشتن در آستانه تدوين برنامه پنجم توسعه كشور، براي مشاركت جوانان نخبه در تدوين اين برنامه اعلام فراخوان شده است، خاطر نشان كرد: امسال هوشيارسازي گروه‌هاي مرجع مانند اساتيد دانشگاه، حوزويان و مبلغان و همچنان مسوولان عالي كشور نسبت به امور ازدواج جوانان هدفگذاري شده است.

اختصاص 300 ميليون تومان اعتبار به امور جوانان

وي از حمايت از اعزام 10 هزار زوج جوان در سال جاري به مشهد به عنوان پايگاه ويژه پيوندهاي آسماني و اجراي مسابقه بين آن‌ها در زمينه بسته‌هاي فرهنگي كه بين آن‌ها توزيع مي‌شود و همچنين برگزاري جشنواره ويژه معرفي برترين توليدات فرهنگي و هنري دستگاه‌ها در زمينه ازدواج نيز خبر داد.

رييس سازمان ملي جوانان به صدور اعتبارنامه براي 3458 سمن در سطح كشور نيز اشاره كرد و با عنوان اين مطلب كه سمن‌هاي اعتقادي و مذهبي با 269 مجموعه، سمن‌هاي علمي و پژوهشي با 165 مجموعه و سمن‌هاي ادبي با 67 مجموعه به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم سمن‌ها را تشكيل مي‌دهند، خاطر نشان كرد: سال گذشته مصوبه‌اي از دولت مبني بر اختصاص اعتباري مجزا از سوي استان‌ها به حمايت از اوقات فراغت جوانان گرفته شد كه بر اساس آن هر استان به طور متوسط 200 ميليون تومان اعتبار اختصاص داد و پيش‌بيني مي‌شود اين اعتبار امسال در هر استان به 300 ميليون تومان برسد.

وي به پيش‌بيني روز اول ذيحجه به عنوان روز ملي «ازدواج جوانان» نيز اشاره كرد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن