تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799574122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گل ارکيده سيمبيديوم


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
گل ارکيده سيمبيديوم
گل ارکيده سيمبيديوم     لوازم مورد نياز -وردنه -ابزار شماره 11گلسازي -خلال دندان -قلم مو براي رنگ کردن (شماره هاي 5 و 7 و ...) -رنگ روغن شماره (29، 49 ، 22، 20 ، 13، 37، 40) - مفتول نازک - سيم گلسازي شماره 7 -چسب چوب - سنبه شماره 12 1- براي ساخت قيف يا پايه گل ، گلوله اي از خمير را به اندازه گردو جدا کرده از رنگ روغن شماره 29 داخل خمير زده کاملاً ورز دهيد تا يک رنگ شود . سپس گلوله اي به اندازه فندق از خمير جدا کرده و آن را به شکل يک اشک متوسط درآوريد . 2- اشک خميري را به وسيله طلق پهن و نازک کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
3- با ابزار شماره 11 گلسازي لبه هاي آن را مانند عکس به سمت داخل و اريب فرم دهيد تا شکل دالبر در لبه هاي کار ايجاد شود . در انتها، اين فرورفتگي را کمي عميق تر کنيد و از قسمت بالاي گلبرگ کمي جدا کنيد . 4- طلق را مجدداً روي گلبرگ گذاشته فشار دهيد تا نازک تر شود و به کمک انبر شماره 11 خطوطي به شکل خطوط گلبرگ طبيعي ايجاد کنيد ، به طوري که خمير پاره نشود .
گل ارکيده سيمبيديوم
5- گلبرگ را روي انگشت سبابه دست گذاشته با ابزار شماره 11 لبه هاي آن را چين داده و نازک تر کنيد . 6- قسمت انتهايي گلبرگ را که دالبرهاي عميق تري ايجاد کرده بوديد با سنبه شماره 12 گود کرده و در هر دو سمت دالبرهاي انتهايي چندين بار اين کار را تکرار کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
7- گلبرگ گل را تقريباً از وسط کار کمي تا کرده سرآنرا کمي به سمت عقب برگردانيد که فرم طبيعي گلبرگ ايجاد شود . 8-9- سه تکه خمير خيلي کوچک را جدا کرده و به حالت خيلي نازک به شکل يک ميله درست کنيد و نوک آن را تيز کنيد . بگذاريد کاملاً خشک شود . سپس در داخل گلبرگ به حالت کوتاه و بلند قرار دهيد به صورتي که قسمت وسط بلندتر و دو طرف کوتاه تر باشد .
گل ارکيده سيمبيديوم
10- تکه خمير کوچکي را جدا کرده و از دو طرف آن را بيرون بکشيد و سر آن را تيزکنيد . سپس در انتهاي گلبرگ قرار داده و به گلبرگ بچسبانيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
11و12- براي ساخت مغزي گل يک تکه خمير به اندازه نخود جدا کنيد و به صورت يک اشک درآوريد که از يک سمت کاملاً تيز و از سمت ديگر کاملاً گرد باشد . سر گرد آن را با ابزار 11 به دو قسمت نامساوي تقسيم کرده و مجدداً با ابزار خط را عميق تر کنيد . سپس با قلم شماره 11 سمت کوچکتر را يک خط و سمت بزرگتر را دو خط ايجاد کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
13- خميرها را داخل گودي خمير پايه قيف گلبرگ قرار داده و آن را جمع کنيد . مقتول فلزي را چسب زده و به انتهاي گلبرگ وصل کنيد . اين قسمت انتهاي زيرين قيف يا پايه ارکيده محسوب مي شود . سپس بگذاريد تا کاملاً خشک شود . 14- براي ساخت سمت جلوي گلبرگ ابتدا گلوله اي از خمير جدا کرده داخل آن کمي از رنگ روغن شماره 29 زده و کاملاً ورز دهيد . براي ساخت گلبرگ بزرگتر گلوله اي را از خمير جدا کرده سپس اشکي درست کنيد که سر آن گردتر باشد . با قاب کاست آن را پهن کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
15- به کمک ابزار شماره 11 خطي روي وسط خمير ايجاد کنيد . سپس اطراف گلبرگ را به صورت اريب متحدالمرکز خطوطي ايجاد کنيد . 16-17- گلبرگ را روي انگشت سبابه گرفته مانند گلبرگ قبلي لبه ها را با ابزار شماره 11 چين داده و در حين چين خوردگي گلبرگ را به سمت بيرون بکشيد . سپس آن را از وسط کمي تا کرده و گلبرگ را حالت دهيد . از اين گلبرگ 3 عدد بسازيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
20- گلبرگ را روي انگشت سبابه گذاشته و لبه هاي آن را با قلم شماره 11 چين دهيد و نازک کنيد . سپس آن را از وسط کمي تا کنيد . به تعداد 2 عدد از اين گلبرگ آماده کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
21- براي نصب گلبرگ هاي ارکيده ابتدا يکي از گلبرگ هاي بزرگ را در روبه روي و گلبرگ کوچکتر را در طرفين پايه به سمت جلو قرار دهيد . گلبرگ را روي پنبه گذاشته تا خشک شود . 22- کمي به رنگ روغن شماره 37 رنگ روغن شماره 13 را اضافه کنيد و با قلم موي شماره 5 انتهاي کار را رنگ کنيد و تا وسط گلبرگ سايه را ادامه دهيد . سعي کنيد اين رنگ بسيار کمرنگ و محو باشد . براي رنگ آميزي داخل پايه قيف به رنگ روغن شماره 13 کمي رنگ روغن شماره 37 اضافه کنيد طوري که رنگ روغن شماره 37 بسيار کم باشد و با قلم موي شماره 5 انتهاي گل را به سمت لبه گلبرگ به شکل پرتابي رنگ کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
23و24- براي رنگ آميزي وسط گلبرگ ها از ترکيب رنگ روغن شماره 20، 22، 49استفاده کنيد . سپس از همين رنگ لبه هاي گلبرگ را به صورت پرتابي و کوتاه از لبه به سمت داخل رنگ کنيد و نقطه هايي به اندازه سر قلم مو در اطراف لبه هاي پايه قيف گلبرگ بکشيد . 25و 26- در سطح پايه قيف نقطه هايي با خلال دندان از رنگ روغن که براي لبه هاي گلبرگ استفاده کرده بوديد ايجاد کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
27- براي ساخت برگ ارکيده داخل خمير از رنگ روغن شماره 37، 13، 40 استفاده کرده به حالت ابلق ( سايه روشن ) در آوريد .سپس يک اشک باريک درست کرده و آن را با وردنه باز کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
28-29- به وسيله ابزار شماره 11 گلسازي ، خطي مستقيم در وسط برگ ايجاد کنيد و اطراف را به حالت اريب به طرفين هدايت کرده و خط بيندازيد . لبه هاي آن را با ابزار شماره 11نازک کرده و کمي حالت دهيد تا فرم برگ را به خود بگيرد و سپس نوک سيم شماره 7 را به چسب چوب زده و از انتهاي کار به برگ بچسبانيد . 30- براي رنگ آميزي سايه هاي برگ قلم موي شماره 5 را به رنگ روغن 37 آغشته کرده و سطح برگ ها را خيلي کم رنگ و محو رنگ کنيد که فقط سايه روشني از رنگ روي برگ ديده شود و کمي از رنگي که براي رنگ آميزي گلبرگ هاي گل استفاده کرده بوديد را مجدداً به لبه هاي برگ زده و محو کنيد . در قسمتي ديگر از برگ با رنگ زرد حالت سايه روشن ار ايجاد کنيد .
گل ارکيده سيمبيديوم
31- پس از خشک شدن رنگ آميزي ، گل را از قسمت انتهاي قيف که متصل به مفتول است با نوار گاترين سبز پوشانده و در نقاط مختلف به شکل قرينه و بالا و پايين با نوار گاترين برگ ها را به سيم گل وصل کنيد . منبع:مجله بانو ش 2 /ج  
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7489]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن