تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 دی 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1849165062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ازدواج در وقت اضافه


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
ازدواج در وقت اضافه
ازدواج در وقت اضافه     کارگردان : سعيد سهيلي. نويسندگان فيلمنامه :سعيد سهيلي ، بهمن زرين پور. بازيگران :جمشيد هاشم پور، ماهايا پطروسيان، مجيد صالحي، علي صادقي، بهنوش بختياري ، بهاره افشاري، محمود بهرامي، مهران رجبي و ملکه رنجبر. مدير فيلمبرداري :محمد تقي پاک سيما. طراح صحنه و لباس:داريوش پيرو. تهيه کننده :سعيد سهيلي، محصول 1388. خلاصه داستان :فرهاد به همراه دوست و نامزدش براي به دست آوردن ثروت مادربزرگ قصد کشتن او را مي کنند، اما انگار اين مادربزرگ را به هيچ طريقي نمي شود از سر راه برداشت . تازه او عاشق هم مي شود . آن هم عاشق قاتل خودش و با او ازدواج مي کند. اما ماجرا ادامه دارد ... درباره کارگردان   سعيد سهيلي کارش را با ساختن فيلم هاي مربوط به دفاع مقدس آغاز کرد :مردي از جنس باران و مردي از جنس بلور که به لحاظ انتقادي فيلم هاي موفقي بودند. او پس از آن چند ملودارم اجتماعي مثل سهراب و غوغا و فيلم هاي پليسي مثل سنگ کاغذ قيچي و چار انگشتي ساخت. با چارچنگولي موفقيت تجاري را تجربه کرد. ازدواج در وقت اضافه آخرين فيلم او، در ژانر کمدي است. شايد ندانيد   1ـ اين دومين نقش عمده کمدي جمشيد هاشم پور بعد از حضورش در فيلم قاعده بازي است. 2ـ توزيع سي دي پشت صحنه فيلم چند روز پيش از اکران در سالن هاي سينمايي که قرار بود فيلم را نمايش بدهند انجام شد. حرف هاي آنهايي که فيلم را ساخته اند   کارگردان:((هيچ دليلي نيست که وقتي از بازيگر طنز استفاده مي شود هدف، خنداندن تماشاگر باشد . قصد اوليه من اين بود که فضاي مفرحي را ايجاد کنم. نمي خواستم مثل چارچنگولي مخاطب صرفا بخندد چون اگر اين طور بود مي توانستم خيلي بيشتر از پتانسيل بازيگران طنز فيلم مثل علي صادقي، مجيد صالحي و بهنوش بختياري استفاده کنم. فيلمي که تماشاگر را مي خنداند، فيلم بدي نيست و در مقابل فيلمي هم که تماشاگر را شاد به خانه بفرستد، فيلم بي ارزشي نيست.)) کارگردان:((سينما يعني تنوع نظرات و من معتقدم وظيفه يک فيلم اين است که مردم را به سالن بکشاند، در سالن نگه دارد و از سالن راضي بفرستد.)) کارگردان:«بعضي از کارگردان ها با دکوپاژ و فيلمنامه و طرح هاي کاملا مشخص سر صحنه مي روند و فيلم مي سازند، بعضي از فيلمسازها هم هستند که همه چيز در لحظه برايشان اتفاق مي افتد و در آن خلاقيت ايجاد مي کنند. هر دو خوب است اما مهم خروجي کار است. من از آن نوع فيلمسازاني هستم که در عمر سينمايي ام تا به حال با يک خط پلان سرصحنه نرفتم. اصلا از قبل نمي دانم که بايد چکار کنم، همه چيز زمان فيلمبرداري براي من مشخص مي شود. من با ذهنيت خالي فقط با فيلمنامه در محل حاضر مي شوم که البته همان فيلمنامه را هم ممکن است تغيير دهم.)) ماهايا پطروسيان(بازيگر):((اين فيلم فانتزي بود و مفرح با لحظاتي کميک و شيرين. زحمات گروه و صرف دو ماه وقت توليد، همه نشان دهنده توليد يک کار خوب و قابل قبول است.)) جمشيد هاشم پور(بازيگر):((حضور ما خيلي اتفاقي بود. آقاي سعيد سهيلي مرا دعوت کرد سر صحنه و گفت بازيگري داشتيم که رفته و شما بايد اين نقش را بازي کني . من معمولاً هفته ها و شايد ماه ها طول بکشد تا جذب کاري بشوم چون به آقاي سهيلي ارادت داشتم کار را پذيرفتم و کار کرديم.)) نظر منتقدان   فيلم در اوج برخوردهاي منفي منتقدان با فيلم هاي کمدي سخيف روي پرده اکران شد و منتقدها از آن به عنوان نمونه دم دستي از اين جور فيلم ها ياد کردند. گزارش اکران   پس از موفقيت کمدي چارچنگولي ، کمدي قبلي سعيد سهيلي، ازدواج با اقبالي از طرف تماشاگر ها مواجه نشد. چند کلمه از ديگران   مسعود فراستي :((ماها يا پطروسيان در سکانسي براي خواستگارش شرايطي را مي گذارد که مثلا سيگار نکشد، نماز بخواند و...اين نماز خواندن را براي اين گذاشتي که فيلم مجوز بگيرد و اين عين فيلم فارسي است چون بعدها مشخص مي شود که اين جوان ها که قبله را نمي دانند چطوري به نماز مي ايستند!)) روزنامه مردم سالاري:((تماشاگران ما سال هاست عادت کرده اند و حالا ديگر دوست دارند که به آنها پند بدهند، حتي خنثي ترين فيلم ها که فقط محض سرگرمي و تفنن ساخته مي شوند. ولي افتادن در دام لذت هاي بصري و تخيلي و تجربي، کارگردان را به ورطه فانتزي بي خاصيتي کشانده که فقط فيلم را لوس و کشدار و خسته کننده کرده است.)) نظر مرا مي خواهيد   1ـ تماشاي اين فيلم به هيچ وجه کار راحتي نيست. موقع تماشا بهتان خوش نمي گذرد. نه سليقه فيلمساز، نه داستان، نه شخصيت ها، حس خوبي لااقل به من ندادند. 2ـ واقعا نمي دانم سعيد سهيلي ساخت چنين فيلمي دل اش مي خواسته به تماشاگرش خوش بگذرد يا آزارش بدهد؟تماشاي اين تصاوير عجيب و غريب و گريم هاي زشت و موقعيت هاي داستاني آزار دهنده، چطور مي تواند لحظه هاي خوبي براي تماشاگري فراهم کند که کارگردان مدعي آن است ؟ 3ـ ازدواج در وقت اضافه مخلوط متلاطمي از حوادثي است که به جز غريب بودن، ويژگي ديگري ندارند . سينما، هنر اندازه ها و پيمانه هاست. اندازه اي که اگر کمي اين طرف و آن طرف شود، همه چيز حلاوت و جذابيت اش را از دست مي دهد و تمهيدهاي فيلمساز، تاثيري معکوس مي گذارند . سهيلي انگار اندازه نمي داند و شايد سليقه اش را ندارد. 4ـ اما نمي توان کتمان کرد که سازنده فيلم هايي مثل چار انگشتي و همين ازدواج در وقت اضافه ، چه تخيل غريبي دارد. فيلم پر از ايده هاي شگفت انگيزي است که البته دليل دارد. فيلم پر از ايده هاي شگفت انگيزي است که البته دليل حضورشان در يک فيلم کمدي خانوادگي برايم چندان معلوم نيست. اما احترام برانگيز است که سهيلي سعي مي کند به اين تخيل غريب، شکل و شمايل تصويري و سينمايي ببخشد. 5ـ سهيلي تنبلانه فيلم نمي سازد و زحمت مي کشد. ضمن اينکه جدا از باج هاي ارزشي نه چندان صادقانه اي که در ظاهر فيلم اش مي دهد، با اين وجود سعي مي کند بعضي مضامين مورد نظرش را در تار و پود داستان و به شکل غير مستقيم به تماشاگرش منتقل کند. حالا اين که به نتيجه مي رسد يا نه، بحث ديگري است. سکانسي که پيشنهاد مي کنم   هر کدام از سکانس هاي فوق سورئال فيلم از جمله کشتن پيرزني که دارد پرواز مي کند يا دامادي که روي سيبل، هدف کارد عروس قرار مي گيرد و آواز مي خواند و مجلس عروسي در ميان چند کوتوله اي که کالسکه اي را مي کشند. آدم هاي مؤثر   سعيد سهيلي همه کاره فيلم است. منبع:دنياي تصوير 194 /ج  
#فرهنگ و هنر#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 521]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن