تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815456444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيل كلينتون از اوباما چه مى داند؟


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: بيل كلينتون از اوباما چه مى داند؟
سعيد سبحاني

اشاره:از زمان آغاز رقابتهاى درون حزبى دموكراتها تاكنون،بيل كلينتون اصلى ترين حامى همسرش،هيلارى كلينتون بوده است.بيل كلينتون تصور مى كرد كه با استناد به اعتبار خود در ميان سوپر نمايندگان و طرفداران حزب دموكرات،هيلارى مسير راحتى را جهت حضور در رقابتهاى نوامبر 2008 در پيش خواهد داشت.اما اوباماى جوان همه تصورات رئيس جمهور سابق ايالات متحده آمريكا را نقش بر اب ساخته است....

واقعيت امر اين است كه بيل كلينتون علاقه چندانى نسبت به تداوم حضور همسر خود در رقابت با اوباما ندارد!اين حقيقتى است كه چندان نياز به اثبات ندارد.بيل كلينتون هم اكنون بيش از پيش موقعيت سياسى خود در حزب دموكرات را با خطر مواجه مى‌بيند.رئيس جمهور سابق ايالات متحده آمريكا تصور مى كرد كه هيلارى كلينتون با پيروزى ساده و راحتى كه در برابر اوباما كسب مى كند،به راحتى وارد رقابت نهايى با جمهوريخواهان شده و در مرحله پايانى به عنوان نخستين رئيس جمهور زن آمريكا برگزيده مى شود.البته هنوز رقابت ميان هيلارى و اوباما پايان نيافته است،اما پيروزى اخير اوباما در ايالت اورگون تقريبا تمام اميد كلينتونها را بر باد داد.از سوى ديگر، نفوذ بيل كلينتون در حزب دموكرات موقتا سبب جذب سوپر نمايندگان به سود هيلارى كلينتون شد اما در ادامه شاهد بوديم كه سوپر دليگيتها نيز به سوى سناتور سياهپوست ايالت ايلنويز تغيير موضع دادند.

موضع گيريهاى اخير بيل كلينتون در خصوص اوباما،حاكى از برخورد محتاطانه كلينتونها با سناتور ايالت ايلنويز دارند.به عبارت ديگر،كلينتونها به صورت تلويحى شكست در برابر اوباما را پذيرفته اند و تداوم حضور آنها در رقابت با اين سناتور سياهپوست،بيشتر جنبه اى حيثيتى دارد.هيلارى به خوبى مى‌داند كه در رقابتهاى اندك باقيمانده ميتواند بر اوباما غلبه پيدا كند و فاصله امتيازات خود با وى را كاهش دهد،اما نمى تواند درمقابل وى به عنوان پيروز نهايى شناخته شود.

رئيس جمهورى سابق آمريكا درباره رقابت “هيلارى كلينتون” همسرش با نامزد سيه چهره در انتخابات رياست جمهورى اين كشور اذعان نموده ستكه كه شناخت خوبى از “باراك اوباما” ندارد. بيل كلينتون درعينحال از اوباما به عنوان شخصى با استعداد نام برده است.اين در حاليست كه پس از پيروى ايتدايى اوباما در ابالت آيووا،شاهد هجمه هاى مكرر بيل كلينتون عليه وى بوديم.به عنوان مثال رييس جمهور سابق آمريكا از راى دهندگان كشورش خواسته بود تا حمايت اتحاديه‌هاى كارگرى از باراك اوباما را نقش بر آب كرده و در انتخابات كاكس‌هاى دموكرات‌ها (انجمن‌هاى درون حزبي) ايالت نوادا، به همسرش هيلارى راى دهند چرا كه به اعتقاد وى تنها هيلارى از تجربه‌ى لازم جهت ايجاد اصلاحات و تغييرات در آمريكا برخوردار است. بيل كلينتون در سخنرانى 75 دقيقه‌يى در جمع حدود 300 تن از راى دهندگان به تعريف و تمجيد از تلاشها و دستاوردهاى همسرش هيلارى رودهام كلينتون پرداخته و باراك اوباما، ديگر كانديداى حزب دموكرات را صرفا “كانديداى صاحبان قدرت” خواند؛ فردى كه به گفته وى فقط باعث ايجاد “حس” تغيير و تحول در كشور خواهد شد.

بيل كلينتون در آن زمان اعلام نموده بود:

“ يك كانديدا مى‌گويد (اشاره به اوباما) كه چون در بطن مشكلات و مسايل ايجاد شده در گذشته به طور مداوم و هميشگى درگيرى و فعاليت داشته بايد به او راى داد، حال آنكه بايد فصل جديدى را گشوده و چيز كاملا جديدى را امتحان كرد. اگر شما فقط خواهان حس تحول و تغيير هستيد پس به همين كانديدا راى دهيد! “

اما اظهارات اخير بيل كلينتون در خصوص اوباما به تنهايى گوياى پذيرش شكست كلينتونها از سناتور ايالت ايلنويز است:

“ من فكر مى كنم مى توانم او را درك كنم و شباهتهاى بسيارى به دوران كودكى ما دارد.اما عقيده دارم كه بهتر است پيش از آنكه رئيس جمهور شود، تصميمات زيادى بگيرد.”

اظهار نظر ديگرى كه بيل كلينتون بر زبان رانده است،در نوع خود جالب توجه است.وى كه در خصوص حضور هيلارى كلينتون در مسند رياست جمهورى ايالات متحده آمريكا نااميد شده است از دختر خود چلسى كلينتون به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهورى آمريكا در ادوار بعدى نام برده است.در هر صورت،به نظر مى رسد كه بيل كلينتون به عنوان اصلى ترينحامى هيلارى نيز از پيروزى همسر خود در برابر اوباما نااميد شده است.اين نااميدى در تك تك كلماتى كه بيل كلينتون بر زبان رانده به چشم مى خورد.

بيل كلينتون قبل از آغاز رقابتهاى انتخاباتى حزب دموكرات اميدوار بود تا با اتكا به ثروت هنگفتى كه در اختيار دارد موفقيت هيلارى را در انتخابات تضمين نمايد،اما اين ثروت هنگفت نيز نتوانست مانع از شكست هيلارى در برابر اوباما شود.لازم به ذكر است كه سناتور دموكرات هيلارى كلينتون و بيل كلينتون همسر وي، برملا كرده‌اند كه در هشت سال گذشته بيش از 100 ميليون دلار درآمد داشته‌اند. از سال 2000،‌ اين زوج تقريبا 110 ميليون دلار درآمد داشته‌اند كه بيش از 20 ميليون دلار آن در سال 2007 كسب شده است. تقريبا نيمى از اين درآمد از سخنرانى‌هاى بيل كلينتون كسب شده است.

از زمانى كه باراك اوباما رقيب هيلارى كلينتون براى كسب نامزدى حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهورى آمريكا در سال جارى ارقام مربوط به درآمد خود بين سالهاى 2000 تا 2006 را آشكار ساخت، هيلارى كلينتون نيز تحت فشار قرار گرفته بود تا اقدام مشابهى انجام دهد.

اوباما و همچنين جان مك كين نامزد حزب جمهورى خواه، گفته‌اند كه ارقام درآمدهاى خود در سال 2007 را تا اواخر ماه جارى ميلادى منتشر خواهند كرد. دو سناتور حزب دموكرات كه براى كسب نامزدى حزب خود در انتخابات رياست جمهورى تلاش مى‌كنند، مايلند نشان بدهند چيزى براى مخفى كردن از راى دهندگان ندارند. لازم به ذكر است كه خانواده كلينتون بين سالهاى 2000 تا 2007 حدود 34 ميليون دلار ماليات پرداخته‌اند. آخرين بارى كه اين زوج ارقام درآمد خود (416 هزار دلار) را منتشر كردند، سال 2000 بود كه در آن سال دوره رياست جمهورى بيل كلينتون به پايان رسيد. بيل كلينتون از زمان ترك كاخ سفيد، از بابت دو كتاب خود نيز (”زندگى من” و “بخشش”) 30 ميليون دلار درآمد داشته است. هيلارى كلينتون نيز از بابت يك كتاب خود، “تاريخ زنده” بيش از 10 ميليون دلار درآمد كسب كرده است .وى در سال 2006 نزديك به يك ميليون دلار درآمد داشته است كه نيمى از آن بخاطر چاپ كتاب دوم وى (”بى‌پروايى اميد”) بوده است.

يكى از اختلافاتى كه در ميان بيل كلينتون وهيلارى كلينتون وجود دارد،نحوه موضع‌گيرى اين دو در خصوص جنگ عراق است.هيلارى كلينتون يكى از مدافعان نگ عراق بود .اما بيل كلينتون مخالف اين موضع هيلارى بوده است.بيل كلينتون در تازه‌ترين اظهارنظر درخصوص جنگ عراق با صراحت اعلام كرده است كه وى از ابتدا با جنگ عراق مخالف بوده است.بيل كلينتون در اينخصوص مى گويد:“ اگر چه من جنگ افغانستان را تاييد كردم، اما از آغاز با جنگ عراق مخالف بودم و هنوز هم از اينكه از من سوال نشد، يا فرصت حمايت از سربازان را پيدا نكردم احساس شرم مى‌كنم. “اين در حالى است كه سناتور هيلارى كلينتون، همسر بيل كلينتون به جنگ عراق راى مثبت داده بود و هرگز تاكنون به خاطر اين راى عذرخواهى نكرده است. در نهايت اينكه بيل كلينتون عملا شكست همسر خود در ميدان رقابت با باراك اوباما را پذيرفته است.شكستى كه اعتبار خانواده كلينتونها در حزب دموكرات را به شدت زير سوال برده است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 446]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن