تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820341894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد حوزه و دانشگاه: اگر رئيس جمهوري از امام زمان سخن نگويد چه كسي سخن بگويد؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: استاد حوزه و دانشگاه: اگر رئيس جمهوري از امام زمان سخن نگويد چه كسي سخن بگويد؟
يك استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه قصد رئيس جمهوري از نام بردن از امام زمان ترويج موضوع مهم مهدويت است، افزود: سخنان آقاي احمدي نژاد در جمع طلاب و روحانيون را كه به طور اجمال مشاهده كردم هيچگونه منافاتي با اعتقادات ديني ما نداشت.
به گزارش «شبكه خبر دانشجو»، حجت الاسلام دكتر عبدالحسين خسروپناه در گفتگو با رجانيوز، با تأكيد بر اينكه مهدويت نه تنها يكي از ضروريات دين مبين اسلام است بلكه از جمله ضروريات ديگر اديان نيز محسوب مي شود، افزود: موضوع مهدويت با مسئله امام شناسي گره خورده است و شيعيان بر اين باورند كه امام داراي ولايت تكويني، تشريعي و ولايت سياسي- اجتماعي است.

مدير گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامى اضافه كرد: در عصر غيبت اگرچه در ظاهر از ولايت تشريعي و ولايت سياسي- اجتماعي امام زمان (عج) محروميم اما ولايت تكويني حضرت برقرار است.

وي با بيان اينكه در روايات به اين نكته اشاره شده است كه امام زمان ( عج) واسطه فيض الهي هستند، افزود: هر فعاليت تكويني كه در عالم اتفاق مي افتد حكماً بايد با اذن حضرت باشد.

وي تمام مغرب و مشرق، درياها و خشكي ها را واسطه فيض حضرت حجت خواند و ادامه داد: با ظهور حضرت، حضور ايشان براي ما آشكار مي شود و گرنه امام در عصر غيبت هم واسطه فيض تكويني است.

خسروپناه با اشاره به فرازهاي آخر دعاي عهد كه از امام صادق (ع) منقول است، تصريح كرد: تمام غم و غصه اي كه در دنياست، به خاطر غيبت امام زمان (عج) است.

وي با بيان توصيه اي از آيت الله ميلاني مبني بر دعوت مردم به گفتگو با امام زمان با زبان مادري درطول هفته ولو براي دقايقي، ادامه داد: مشكل اصلي ما اين است كه به ياد حضرت نيستيم و ايشان را فراموش كرده ايم.

خسروپناه ارتباط عاطفي با امام زمان را عامل تغيبر مسير زندگي و مديريت انسانها دانست و افزود: آفت هايي مانند رشوه خواري، كم كاري، فساد و تبعيض، همه به اين خاطر است كه مهدويت در زندگي ما به فراموشي سپرده شده است.

اين پژوهشگر مسائل ديني بيگانگي نسبت به امام زمان(عج) را دليل هجمه به مطرح كنندگان موضوع مهدويت ارزيابي كرد و ادامه داد: اينكه مشاهده مي شود تا كسي بحثي از مهدويت مطرح مي كند، به شدت به او اشكال مي گيرند و با انگ هاي مختلف او را تحت فشار قرار داده و نظرات او را منحرف جلوه مي دهند، ناشي از كوتاهي ما نسبت به اين حقيقت و كم گويي از امام زمان (عج) و غفلت از اين باور عميق ديني است.

وي با بيان اينكه درخصوص اين كوتاهي همه مقصرند، ادامه داد: از حوزه ها گرفته تا دانشگاه ها و محيط هاي فكري همه بايد به سبب اين كوتاهي توبه كنند.

مدير گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامى در پاسخ به اين شبهه كه «اگر حضرت در مديريت عالم نقش دارند، پس چرا از اين همه ظلم و كشتار مظلومان جلوگيري نمي كنند»، تصريح كرد: مديريت حضرت يك مديريت تكويني است. به اين معنا كه آنچه اتفاق مي افتد به ربوبيت الهي و با واسطه فيض حضرت حجت (عج) است. اين شبهه دقيقاً در مورد قدرت تكويني خداوند هم مطرح مي شود كه اگر تمام امور به اذن او صورت مي گيرد، پس چرا او راضي به اين همه ظلم و جنايت مي شود.

وي در ادامه به پاسخ متكلمان به اين شبهه پرداخت و توضيح داد:خداوند اراده كرده كه انسانها با اراده و اختيار خود كارهايشان را انجام دهند و حضرت هم بعد از ظهور مانع افعال اختياري انسان نمي شوند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه حوزه ها وظيفه دارند با تمام توان به تبيين معارف ديني و مبارزه مفاسد مبادرت كرده تا زمينه ظهور امام زمان (عج) را فراهم كنند، ادامه داد: بعد از ظهور ايشان به اذن الهي مديريت تشريعي امام زمان (عج) هم شروع مي شود و طبيعتاً با ولايت ايشان ظالمان به جزاي خود خواهند رسيد.

وي از جمله افتخارات نظام ما در زمان حاضر را اين دانست كه رييس جمهوري با كلام خدا و دعاي براي ظهور امام زمان (عج) سخن خود را آغاز مي كند و در جمع سربازان امام زمان (عج) حرف ايشان را پيش مي كشد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه سخن گفتن از امام زمان(عج) زماني منجر به انحراف و آسيب مي شود كه سخنگويان از حضرت دغدغه اي براي حل مشكلات مردم نداشته باشند، ادامه داد: با تأكيد رهبر انقلاب مبني بر اينكه هيچ دولتي به اندازه اين دولت تلاش و كوشش نكرده و تمام هم و غم خود را در راستاي خدمت به مردم انجام داده است، وقتي متوليان اين دولت سخن از امام زمان مي گويند، نه تنها اشكالي ندارد بلكه بسيار هم نيكو است.

وي سفرهاي استاني، خدمت به محرومين و مستمندان و نشست و برخاست با آنها كه توسط دولت كنوني صورت مي گيرد را كم سابقه خواند و افزود: به غير از امام(ره) و رهبر انقلاب كه به خدمت به محرومين و مستمندان سفارش هاي فراواني مي كردند، در دوره هاي گذشته برخي تنها به سرمايه داري و حمايت از تفكرات و سياست هاي ناشي از آن مبادرت مي كردند.

خسروپناه با بيان اينكه دولت فعلي از حساسيت ويژه اي برخوردار است، تأكيد كرد: دولت ارزشي و اصولگراي معتقد به مهدويت بايد از نخبگان متعهد استفاده هاي فراواني ببرد و وضعيت فكري، مبنايي، اقتصادي و فرهنگي جامعه را با استفاده از نظرات آنها سرو سامان دهد تا سوء استفاده كنندگان شكست هاي ظاهري دولت را به پاي امام زمان (عج) ننويسند.

وي با بيان اين سوال كه اگر رييس جمهور نام امام زمان (عج) را نبرد پس نام چه كسي را ببرد، ادامه داد: دكتر احمدي نژاد با نام بردن از امام زمان بايد فرهنگ سازي كرده و نسل جديد را با ايشان آشنا كند.

خسروپناه در پايان با بيان اينكه قصد رييس جمهوري از نام بردن از امام زمان ترويج موضوع مهم مهدويت است، افزود: سخنان آقاي احمدي نژاد در جمع طلاب و روحانيون را كه به طور اجمال مشاهده كردم هيچگونه منافاتي با اعتقادات ديني ما نداشت./انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن