تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فشار گازي كشورهاي اروپايي عليه هسته‌اي شدن ايران


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: فشار گازي كشورهاي اروپايي عليه هسته‌اي شدن ايران
نخست وزير انگليس از كشورهاي اروپا خواست تا با تحريم گاز ايران، اين كشور را وادار به تعليق غني سازي اورانيوم كنند.
به گزارش «شبكه خبر دانشجو» به نقل از العربيه، گوردون براون، نخست وزير بريتانيا از كشورهاي اروپايي خواست تا براي تحت فشار قرار دادن برنامه هسته اي ايران تحريم هاي شديدتري را عليه اين كشور وضع كنند؛ از جمله اينكه محدوديت هايي را براي سرمايه گذاري در زمينه صنعت گاز مايع در ايران در نظر بگيرند.

بنابر اين گزارش، نخست وزير بريتانيا گفت: ما خواهان اقدامات گسترده تر و تحريم هاي بيشتري عليه ايران ظرف هفته هاي آينده هستيم؛ اين تحريم ها بايد محدوديت هايي را در زمينه سرمايه گذاري در عرصه گاز مايع ايران ايجاد كند.

براون اضافه كرد: از ديگر پيام هاي اين اقدام به رژيم ايران اين است كه اروپا ادامه غني سازي اورانيوم در ايران را قابل قبول نمي داند.

وي اين سخنان را در كاخ سفيد و در ديدار با جرج بوش، رئيس جمهوري آمريكا بيان كرد و جرج بوش نيز در اين زمينه گفت: اگر كسي فكر كند كه هدف برنامه غني سازي اورانيوم در ايران غير نظامي است، ساده لوحانه به اين برنامه مي نگرد.

بوش در ادامه با اشاره به اينكه موضع ما كاملا مشخص است، گفت: ما همراه با كشورهاي ديگر بايد نشان دهيم كه رژيم ايران نبايد به قابليت توسعه و توليد سلاح هاي هسته اي دست يابد؛ اين در حالي است كه هم من و هم نخست وزير بريتانيا متوجه اين تهديد هستيم و فكر مي كنيم كه اكنون زمان مقابله با اين تهديد فرا رسيده است.

وي همچنين به گفت و گوهاي سياسي اشاره و تصريح كرد: با وجود اين مي توان مسئله را از راه هاي ديپلماتيك و مذاكره بيشتر با ايران حل كرد؛ ايران خواسته هاي سازمان ملل متحد براي توقف برنامه غني سازي اورانيوم را نپذيرفته است و سازمان ملل متحد معتقد است كه غني سازي اورانيوم مي تواند به توليد سلاح اتمي در ايران منجر شود و اين در حالي است كه اين سازمان تا كنون براي متوقف كردن فعاليت هاي هسته اي ايران، سه بار تحريم هايي را عليه ايي كشور وضع كرده است.

گوردون براون، نخست وزير بريتانيا تاكيد كرد: با رهبران ديگر كشورهاي اروپايي گفت و گو مي كند تا موافقت آنها را براي شدت بخشيدن تحريم ها عليه ايران جلب كند و به آنها اطمينان بدهد كه اين تحريم ها سرانجام كارساز خواهد بود.

براون گفت: آمريكا همراه با آلمان، فرانسه، چين و روسيه در تلاش هستند تا ايران را متوجه اين امر كنند كه نمي تواند تعهداتش را نسبت به جامعه جهاني ناديده بگيرد و با هيچ تنبيهي نيز مواجه نشود.

خاطرنشان مي شود، اين سخنان در شرايطي مطرح مي شوند كه آژانس بين المللي انرژي هسته اي به صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران اذعان كرده و هيچ گونه مدركي در بازديدهاي مكرر آژانس از مراكز ايران به دست نيامده است.

لازم به ذكر است، اين تصميم از آنجا اتخاذ شده كه چندي قبل نمايندگاني از كشور سوئيس با ايران يكي از بزرگترين قراردادهاي گازي را منعقد كردند كه اين قرارداد خشم آمريكا و انگليس را برانگيخته است./انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن