تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813581130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

250 مركز جديد جمع آوري شير در سال جاري فعال مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 250 مركز جديد جمع آوري شير در سال جاري فعال مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير جهاد كشاورزي از ايجاد 250 مركز جديد جمع آوري شير در سال جاري خبر داد و گفت: 500 مركز جديد جمع آوري شير نيز در سالهاي 88 و 89 در كشور ايجاد خواهد شد.


مهندس "محمدرضا اسكندري" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، تعداد مراكز جمع آوري شير كشور را در زمان حاضر يكهزار و 772 واحد اعلام كرد و افزود: از اين ميزان هم اكنون حدود يكهزار و 700 واحد فعال است.
به گفته وي، اين مراكز شير را از دامداران دريافت و به كارخانه ها تحويل مي دهند.
وي ميزان توليد شير خام كشور را در سال گذشته هشت ميليون و 300 هزار تن اعلام كرد و افزود: اين ميزان در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي 2 ميليون و 500 هزار تن بوده است.
وي اظهار داشت: مصرف سرانه شير از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون از 60 به 112 كيلوگرم افزايش يافته است.
اسكندري همچنين از برنامه ريزي وزارت جهاد كشاورزي براي توليد هشت ميليون و 900 هزار تن شير خام در سال جاري خبر داد و افزود: هم اكنون براي فرآوري 30 ميليون تن شير خام در كشور پروانه تاسيس صادر شده و ظرفيت كارخانه هاي فعال نيز سالانه هفت ميليون و 400 هزار تن است.
به گفته وي، كارخانه ها سالانه چهار ميليون تن شير خام دريافت و فرآوري مي كنند و بقيه شير خام توليدي نيز در سيستم سنتي توزيع مي شود.
وي با اشاره به پراكندگي نامناسب كارخانه ها در كشور كه مشكلاتي را براي دامداران جهت تحويل شير خام توليدي به كارخانه ها ايجاد مي كند، گفت: براي رفع مشكلات دامداران، وزارت جهاد كشاورزي در نظر دارد در يك برنامه 18 ماهه، مجوز احداث 100 واحد جديد فرآوري شير را با ظرفيت جذب روزانه سه هزار تن شير خام صادر كند.
اسكندري تصريح كرد: مجوز احداث اين واحدها فقط در اختيار شركتهاي ايجاد شده توسط واحدهاي جمع آوري شير و تعاوني هاي دامداران قرار خواهد گرفت.
وي گفت:‌ با تحقق اين امر، روند توليد شير خام در كشور سير طبيعي خواهد داشت ضمن آنكه دستيابي به اين هدف، مستلزم تامين علوفه مورد نياز واحدهاي دامداري است كه برنامه ريزي در اين خصوص نيز در حال انجام است.
وي همچنين از تعيين قيمت جديد شير خام در روزهاي آينده خبر داد و پيش بيني كرد: قيمت جديد از افزايش نسبي برخوردار باشد.
وزير جهاد كشاورزي سپس آغاز صيد ماهي "ميكتوفيده" يا فانوس ماهيان در روزهاي اخير را از موفقيتهاي جديد بخش كشاورزي اعلام كرد و افزود: پيش از اين، به دليل فقدان تجهيزات لازم توانايي استفاده از ذخاير اين گونه ماهي در درياي عمان را نداشتيم.
وي با بيان آنكه با اجاره 2 فروند كشتي مناسب صيد اين ماهي توسط بخش خصوصي، عمليات صيد فانوس ماهيان بتازگي در درياي عمان آغاز شده است، گفت: از 10 روز پيش صيد روزانه 120 تن فانوس ماهيان در اين دريا آغاز شده است.
وي ميزان قابل برداشت اين ماهي را سالانه 300 هزار تا 400 هزار تن اعلام و تصريح كرد: بر اين اساس، ضمن دستيابي به خودكفايي در تامين پودر ماهي، مي توان بخشي از صيد فانوس ماهيان را به خارج صادر كرد.
وي ميزان ذخاير اين ماهي را در آبهاي درياي عمان حدود 2 ميليون تن اعلام كرد و گفت: پودر حاصل از اين ماهي به عنوان خوراك در صنعت دام و طيور مورد استفاده قرار مي گيرد.
به گفته اسكندري، در سالهاي گذشته سالانه حدود 100 هزار تا 150 هزار تن پودر ماهي براي تامين خوراك صنعت دام و طيور وارد كشور مي شد كه ميزان واردات در چند سال اخير به علت گراني پودر ماهي كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: با تامين پودر ماهي در كشور افزون بر تامين خوراك مورد نياز صنعت دام و طيور با قيمت ارزانتر، اشتغالزايي مناسبي نيز در اين بخش صورت مي گيرد.
وزير جهاد كشاورزي در ادامه از معرفي ارقام جديد محصولات علوفه اي و زراعي در روزهاي آينده خبر داد و افزود: با ارايه روشهاي جديد، هم اكنون دوره معرفي ارقام جديد از شش تا هفت سال در گذشته به سه سال كاهش يافته است.
وي ابراز اميدواري كرد: در آيين هاي هفته جهاد كشاورزي امسال كه دهه سوم خردادماه جاري برگزار مي شود، هشت تا 9 رقم جديد محصولات كشاورزي معرفي شود.
اسكندري درخصوص وضعيت توليد برنج در سال جاري نيز گفت: با وجود خشكسالي و كم آبي، تلاش مي كنيم با برنامه ريزي مناسب سطح زيركشت را با استفاده بهينه از آب در اندازه سال گذشته حفظ كنيم و با داشت مناسب شاليزارها، عملكرد توليد را افزايش دهيم.
به گفته وي، چنانچه از دانش فني موجود در سطح مزارع برنج استفاده شود، كمبودي در توليد برنج ايجاد نخواهد شد.
وي همچنين وضعيت توليد برخي محصولات ازجمله سيب زميني را با وجود خشكسالي مناسب و حتي بيش از توليد پارسال دانست و افزود: اين امر نشان مي دهد در صورت مديريت عاقلانه آب، توليد شرايط عادي خود را حفظ خواهد كرد.
وزير جهاد كشاورزي در پايان با بيان آنكه هيچ آفتي توليد گندم ايران را در سال جاري تهديد نمي كند، اظهار داشت: پيش از اين نگراني هايي درخصوص وجود آفت زنگ سياه گندم در مناطقي نظير خوزستان و مناطق غرب كشور وجود داشت كه با تمهيدات لازم، هم اكنون تمام گندمزارهاي كشور كاملا پاك بوده و هيچ خطري توليد اين محصول را تهديد نمي كند.
اقتصام ** 9134 ** 1558
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 371]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن