تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815795936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار خراسان جنوبي/امداد رساني به 308 حادثه ديده در خراسان جنوبي انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار خراسان جنوبي/امداد رساني به 308 حادثه ديده در خراسان جنوبي انجام شد
امداد رساني به 308 حادثه ديده در خراسان جنوبي انجام شد
بيرجند - خبرگزاري مهر: صادرات سالانه 20 هزار تن شير از استان، وجود 402 منبع آبي و امداد رساني به 308 حادثه ديده ... از مهم ترين عناوين خبري خراسان جنوبي است.

به گزارش خبرگزاري مهر، رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي گفت: سالانه بالغ بر 20 هزار تن شير خام به ارزش تقريبي 150 ميليارد ريال از اين استان خارج مي شود.

غلامرضا هادربادي افزود: سالانه حدود 113 هزار تن شير خام در خراسان جنوبي توليد مي شود 88 درصد آن مربوط به دام سنگين و مابقي متعلق به گوسفند و بز است.

وي با بيان اينكه فقط بخشي از شير توليدي استان قابل جمع آوري و فرآوري در صنايع لبني است افزود: ميزان جذب شير توسط كارخانجات و كارگاه هاي فرآوري لبني حدود دو هزار تن در ماه و ميزان شير جمع آوري شده توسط مراكز جمع آوري شير دو هزار و 300 تن است.

وي در خصوص وضعيت دامپروري استان اظهار داشت: در پايان سال 89 جمعيت دامي (دامدار و عشاير ) حدود سه ميليون و 300 هزار واحد دامي برآورد شده كه از اين تعداد حدود 110 هزار راس گاو و گوساله ، 24 هزار نفر شتر و دو ميليون و 886 هزار راس دام سبك است.

به گفته وي خراسان جنوبي داراي 436 واحد دامپروري صنعتي به ظرفيت كل 40 هزار راس است كه 228 واحد آن مربوط به گاو شيري ، 120 واحد پروار بندي گوساله و مابقي آن پرواربندي بره هستند.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي در باره تعداد كارخانه هاي توليد فرآوري شير در استان بيان كرد: در شهرستانهاي بيرجند و قاين هر كدام دو واحد كارخانه، و شهرستانهاي فردوس و سرايان هر كدام يك واحد كارخانه شير وجود دارد.

هادربادي در خصوص ارائه تسهيلاتي به دامداران در حال فعاليت و يا متقاضياني كه بخواهند دامداري تاسيس كنند گفت: دامداراني كه پروانه تاسيس پروار بندي گوساله و گوسفند در اختيار دارند مي توانند جهت دريافت تسهيلات بانكي به منظور احداث و بهره برداري واحد دامداري از طريق جهاد كشاورزي به بانكهاي عامل معرفي شوند.

وي اضافه كرد: همچنين واحدهاي دامداري فعال موجود كه داراي پروانه بهره برداري هستند مي توانند از تسهيلات بانكي استفاده كنند.

وجود 402 منبع آبي در خراسان جنوبي

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي از وجود 402 منبع آبي در اين استان خبر داد و گفت: در سال جاري نسبت به سال 84 تعداد چاه‌هاي حفر شده 117 مورد افزايش داشته است.

علي ‌اكبر بسكابادي با بيان اينكه تعداد منابع آبي استان در سال 84 بالغ بر 285 مورد بود، اظهار داشت: در سال 85 اين تعداد به 338، در سال 86 به 360، در سال 87 به 370، در سال 88 به 382 و در سال 89 به 395 رسيد.

وي ادامه داد: در طي سال‌هاي 84 تا 89 بر تعداد منابع آب شامل چشمه و قنات افزوده نشده ولي حفر چاه عميق به تعداد 117 حلقه در دستور كار قرار گرفته است.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي گفت: اين آمار حكايت از تداوم پديده خشكسالي در خراسان جنوبي دارد كه بايد همه مردم به ويژه مشتركان روستايي در مصرف آب صرفه‌جويي كنند.

بسكابادي تاكيد كرد: تا ابتداي امسال 245 حلقه چاه، 44 دهنه چشمه و 113 رشته قنات در استان مجموع منابع آبي استان را شامل مي‌شوند.

وي ضريب بهره‌وري از آب آشاميدني سالم در طول برنامه چهارم توسعه در استان را تشريح و در مقايسه با ضريب كشوري افزود: رشد اين ضريب در استان از ابتداي سال 83 تاكنون 28.79 درصد و در كشور 18.19 درصد بوده است.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي خراسان جنوبي اضافه كرد: در سال 83 ضريب بهره‌مندي از آب سالم در استان 38 درصد و در كشور 58 درصد بود كه در ابتداي امسال اين ميزان در استان به 66.79 و در كشور به 76.19 درصد رسيده است.

بسكابادي گفت: شاخص بهره‌ مندي از آب آشاميدني سالم در روستاهاي استان تا ابتداي نيمه نخست امسال نيز 67.92 درصد گزارش شده است.

امداد رساني هلال احمر استان به 308 حادثه جاده اي

مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي گفت: اميدآفرينان جمعيت هلال احمر كه در پايگاههاي امداد جاده اي هر روزه آماده خدمت رساني به مردم و مسافران هستند از ابتداي سال تا پايان بهمن ماه با پوشش 308 حادثه و سانحه جاده اي توانستند به 660 مجروح رسيدگي كنند.

محمد رحيم شهرياري افزود: 213 نفركه داراي جراحات سطحي بودند سرپائي درمان و 447 نفر را براي درمان بيشتر به مراكز درماني و بيمارستاني اعزام كردند و 200 نفر نيز اسكان موقت شدند.

وي عنوان كرد: در اين مدت بيش از 320 خانوار از خدمات امدادگران هلال احمر در پايگاههاي جاده اي بهره مند شدند.

وي بيان داشت: تعداد فوتي هاي 11 ماه گذشته در حوادث جاده اي خراسان جنوبي نيز 30 نفر بوده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر 12 پايگاه امداد و نجات جاده اي در خراسان جنوبي فعال است كه در هر پايگاه يك دستگاه خودرو و يك دستگاه آمبولانس بوسيله دو نجاتگركادر و سه نجاتگر داوطلب در محورهاي مواصلاتي استان حوادث و سوانح را پوشش مي دهند.

شهرياري بيان كرد: محور بيرجند – قاين از ابتداي سال تا بهمن ماه شاهد بيشترين حوادث جاده اي بوده است.

وي تصريح كرد: علاوه بر اين فعاليتها تيمهاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اعزام به مناطق سيل زده و زلزله زده به آنان نيز كمك رساني كردند.

وي گفت: داوطلبان و امدادگران اين جمعيت با حضور در هفت مورد زلزله به 200 نفر از مردم روستاهاي نهبندان و سربيشه امدادرساني كردند.

اين مسئول افزود: 55 دستگاه چادر امدادي بين اين حادثه ديدگان توزيع شده است.

شهرياري يادآورشد: همچنين امدادگران هلال احمر در وقوع پنج مورد سيلاب و روان آب در استان 95 نفر را اسكان و جان 250 نفر را از برف و كولاك زمستاني نجات داد.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن