تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798514827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز گزارش مي دهد: اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت...


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايسكانيوز گزارش مي دهد: اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت...
تهران_خبرگزاري ايسكانيوز:اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت ،اتفاقات زيادي را به خود ديد كه در آن كمبود و گراني برخي كالاها، مبارزه با محتكران ، ادامه روند خشكسالي ، افزايش صادرات ، واردات ، موقعيت صنعت نفت ايران، مسايل مربوط به آب و برق، تحولات صنايع كشور، بانك و بيمه راه وترابري و ... بود كه مشروح آن به قرار زير است:
**مردم در مقابله با احتكاركنندگان بدانند؛
با وجود دو ميليون تن ذخاير قند و شكر مشكل كمبود و گراني وجود ندارد
باز هم مردم در تجربه ملموس پي به اهداف محتكران بردند و با وجود دو ميليون تن ذخاير قند و شكر مشكل كمبود و گراني را در سطح كشور ندارد.

هر چند گاه عده اي سودجو در پي بدست آوردن منافع و ايجاد بي نظمي در سطح كشور دست به احتكار برخي از كالاهاي اساسي و مورد نياز شهروندان خود مي سازند.
اين تجربه ملموس در طي اين چند سال بسيار آشكارتر شده است به طوري كه ديگر مردم هيچ هراس و نگراني در كمبود و گاها گراني اين نوع كالاها به خود راه نمي دهند.
چرا كه علت و ريشه آن را پي برده اند و تنها عزم مردم و حمايت مسوولين است كه مي تواند در مقابل چنين اقدامات شومي واكنش هاي مثبت را داشته باشند.
اين بار نيز مردم با تدبير و انديشه والاي خود با خونسردي منتظر به زانو در آمدن اين مفسدان اقتصادي هستند.
محمد مفتح معاون وزير بازرگاني، اظهارات داشت: با وجود دو ميليون تن ذخيره قند و شكر هيچ مشكلي براي عرضه و توزيع آن مشاهده نمي شود.
وي ادامه داد: اين در صورتي است كه نياز مصرف خانوار، صنعت و صنف هاي ديگر به اين كالا در ايران سالانه دو ميليون و 150 هزار تن است و با مشكل كمبود و گراني آن در سطح كشور روبرو نخواهيم شد.
مفتح در ادامه متذكر شد: عده اي از واردات با تعرفه معين و ثابت كه از سوي وزارت بازرگاني اعلام شده مخالفت داشته اند و خواهان قطع اين واردات هستند.
اين در حالي است كه طبق قانون، دولت هيچ ممانعتي براي ورود شكر و قند طبق روال قبل به كشور نخواهد داشت.
وي اظهار داشت: دولت نيز برنامه اي براي افزايش تعرفه واردات قند و شكر ندارد.
مفتح توصيه كرد كه شركت هاي كارمندي و تعاوني و ساير موارد توزيع قند و شكر در صورت نياز مي توانند به شركت هاي قند و شكر دولتي مراجعه و مقدار مورد نياز توزيع خود را دريافت و به دست مردم برسانند.

**محتكران چاي خواب شيرين گراني را مي بينند
مفتح نيز در خصوص گراني و كمبود چاي در كشور گفت: در حال حاضر انبارهاي چاي هيچ مشكلي را ندارند و در مرحله اول چين برگ سبز چاي در منطقه شمال كشور هستيم.
وي مقصود اين سودجويان را چنين اظهار داشت: در پي گراني خريدن چاي برخي از ا سدجويان از كشورهاي ديگر و به منظور رسيدن به هدف نهايي خود كه بهره مند شدن از سود بيشتر اين تجارت اقدام به انبارداري و عدم توزيع در سطح كشور را داشته اند.
وي افزود: در طي 40 سال گذشته ايران هيچگاه دچار كمبود چاي در سطح كشور نشده بود و اين ادامه خواهد داشت.
وي برخورد تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت از توليد كننده و مصرف كننده را قطعي دانست و خواهان همكاري مردم با سازمان هاي مربوطه شده است.
مفتح افزود: افزايش نرخ جهاني نيز در مورد چاي وجود نداشته است و اين گراني و كمبود در سطح كشور مقطعي و زودگذر است./

**ارائه خدمات به دارندگان ملي كارت در سه كشور عربي
دارندگان ملي كارت هاي بانك ملي ، امكان بهره مندي از خدمات خودپردازهاي سه كشور بحرين، قطر و كويت را دارا هستند.
بانك ملي ايران، همچنين تمامي دارندگان كارت پول بانك هاي كشور مي توانند از طريق شبكه شتاب از خودپردازهاي اين سه كشور خدمات دريافت كنند و متقابلاً دستگاههاي خودپرداز بانك هاي عضو شبكه شتاب در داخل كشور نيز قادر به ارايه خدمات به مشتريان شبكه كشور هاي مذكور هستند.
دارندگان ملي كارت در آينده نزديك امكان برخورداري از خدمات خودپردازهاي ساير كشورهاي حوزه خليج فارس را خواهند يافت.

**گرانتر نخريد
پودر دستي 5000 و پودر ماشيني 7000 ريال
سازمان بازرگاني استان تهران قيمت پودر دستي را مبلغ 5000 ريال و پودر ماشيني را مبلغ 7000 ريال اعلام كرد.
سازمان بازرگاني استان تهران، از شهروندان درخواست شده در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اعم از احتكار، گرانفروشي و عدم عرضه پودر با تلفن 124 واحد دريافت شكايات مردمي با ذكر آدرس دقيق واحد صنفي، تماس حاصل كنند.

**ظرف مدت پنج روز
660 محتكر برنج شناسايي شدند
با سرعت عمل بازرسان سازمان حمايت در سراسر كشور و انجام تحقيقات و بررسي‌هاي دقيق كارشناسي بيش از 660 محتكر برنج شناسايي و به مراجع ذيصلاح معرفي شدند.
سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان، در پي ايجاد نابساماني در بازار برنج توسط سوداگران اقتصادي، با پيگيري‌هاي بازرسان سازمان‌هاي بازرگاني سراسر كشور، به صورت هماهنگ از مقطع زماني 1/2/1387 لغايت 5/2/1387 تعداد 13296 مورد بازرسي از انبارها و واحدهاي عمده و خرده فروش برنج و گلوگاه‌هاي مرتبط معمول و 664 محتكر و متخلف به اتهام گرانفروشي و احتكار بيش از دو هزار و 780 تن برنج شناسايي و با پرونده تخلف جداگانه جمعا به ارزش كل 994/232/879/27 ريال به مراجع رسيدگي كننده معرفي شدند.
اين گزارش حاكيست طبق هماهنگي‌هاي به عمل آمده پرونده‌هاي مذكور به صورت خارج از نوبت در حال رسيدگي است تا پس از صدور راي ، كالاهاي مشكوفه در چرخه توزيع قرار گيرد.
سازمان حمايت به آن دسته از واحدهاي نگهداري، عمده و خرده‌فروش دخيل در احتكار و نابساماني بازار برنج هشدار مي‌دهد قبل از هرگونه برخورد قانوني نسبت به توزيع مناسب ارزاق عمومي اقدام و به حقوق مصرف‌كنندگان احترام بگذارند. چرا كه طبق بخشنامه‌هاي صادره بازرسان اين سازمان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اين زمينه با شدت عمل هر چه تمام تر اعمال قانون خواهند كرد.

**معاون وزير جهاد كشاورزي خبرداد:
افتتاح 30 دستاورد نوين همزمان با روز جهاد كشاورزي
رييس موسسه تحقيقات، آموزش و ترويج جهاد كشاورزي گفت: همزمان با هفته و روز تاسيس وزارت جهاد كشاورزي 30 دستاورد نوين افتتاح مي شود.
جعفر خلقاني، رييس موسسه تحقيقات، آموزش و ترويج جهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت سال نوآوري و شكوفايي، موسسه آمادگي پذيرش داوطلبان نوآور در بخش كشاورزي و استفاده از نكته نظرات و طرح هاي پيشنهادي اين افراد مبتكر است.
وي استقبال از افكار و پيشنهادات نو براي ارتقاء سطح آموزش و تحقيقات كشاورزي همزمان به عنوان طرح مشترك و به طبع آن اعلام نتايج مشترك از سوي اين موسسه است.

**راه اندازي نمايشگاه اختصاصي بانوان
خلقاني از راه اندازي نمايشگاه اختصاصي بانوان از 21 تا 27 خرداد سال جاري خبرداد و گفت: اين نمايشگاه از طرح هاي پيشنهادي براي استفاده بهينه از روش هاي كشاورزي و ارايه نظرات نوين براي مبارزه با خشكسالي و تدبيرات كشاورزي حمايت مي شود.
وي درخصوص استقبال از طرح هاي نو ارايه شده توسط ايرانيان مقيم خارج از كشور گفت: نمايشگاه از طرح ها و پيشنهادات علمي بانوان مقيم خارج از كشور در بخش نوآوري حمايت لازم را به عمل مي آورد.
همچنين خلقاني استفاده از دستاوردهاي اساتيد و محققان كشور براي مباحث خشكسالي را امري لازم دانست و ادامه داد: با يك فراخوان كلي از مردم خواستار مشاركت بيشتر در ارايه دستاوردهاي نوين درخصوص كشاورزي شد.

**
معاون وزير جهاد كشاورزي :
براي كاهش آثار خشكسالي در سال جاري 40 طرح اجرا مي شود
معاون اموزش ، ترويج و تحقيقات وزارت جهاد كشاورزي گفت : از تدوين و اجراي 40 طرح پژوهشي كوتاه مدت ،ميان مدت و بلند مدت به منظور كاهش اثار خشكسالي در سال جاري خبر داد.
،محمد جعفرخلقاني معاون وزيرجهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران در خصوص 40 طرح ارائه شده وزارت جهاد براي خشكسالي گفت : از اين چهل طرح ، بيست و هشت مورد براي كاهش آثار خشكسالي دركوتاه ترين زمان قابل اجراست.
وي گفت : در بخش نخست كه بر ذخيره سازي ، استحصال و بهره برداري از منابع جديدآب و پايش خشكسالي تاكيد دارد ، دوازده طرح بلندمدت و سه طرح نيز در كوتاه مدت قابل اجراست.
معاون آموزش ، ترويج و تحقيقات كشاورزي افزود: جايگزين كردن توليدات گلخانه اي به جاي كشت هاي معمول و سنتي ، احداث شبكه هاي پخش سيلاب و تغذيه آبخوان ها و احداث سدهاي آب زيرزميني، سه برنامه كوتاه مدت براي مقابله با خشكسالي است.
خلقاني همچنين از اختصاص حدود 1800 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه روش هاي آبياري نوين و لوله گذاري در 400 كيلومتر از كانال هاي آبرساني به مزارع كشاورزي خبر داد و گفت : با اجراي اين طرح ها حدود 30 درصد در مصرف اب صرفه جويي مي شود.
معاون اموزش ، ترويج و تحقيقات وزارت جهاد كشاورزي افزود : بخشي از اعتبار 1800 ميليارد توماني به اجراي طرح هاي آبخوان داري و آبخيزداري اختصاص دارد كه مي توان حدود 7 ميليارد مترمكعب آب استحصال كرد.

**براي مقابله با بحران خشكسالي
پنج ميليارد تومان براي ساخت 22 سد زيرزميني اختصاص يافت
رييس سازمان ترويج آموزش و تحقيقات كشاورزي گفت: امسال براي مبارزه با بحران خشكسالي پنج ميليارد تومان به ساخت 22 سد زيرزميني و استحصال آب اختصاص يافت.
جعفر خلقاني رييس سازمان ترويج آموزش و تحقيقات كشاورزي در خصوص تشريح آخرين دستاوردهاي ترويجي، آموزش و تحقيقاتي بخش كشاورزي در بين خبرنگاران گفت: 300 سد طرح زيرزميني در 300 نقطه كشور براي استحصال آب هاي زيرزميني در نظر گرفته شده است كه براي اجراي اين پروژه حدود 75 ميليارد تومان نيازمند است.
وي استان فارس را اولين نقطه اجراي اين طرح و پروژه طبق دستور در حال اجرا است كه عملا ميزان آب كه ذخيره مي شود زياد نيست بلكه در دشت هايي كه با كمبود آب مواجه است عملكرد مناسب و منطقي است.
خلقاني تخصيص اعتبار خشكسالي را براي احداث پروژه هاي اجرايي دانست و تنها راه حل براي مبارزه با اين مشكلات ادامه داد: پروژه هاي توليدات گلخانه اي بايد جايگزين توليدات اراضي در سطوح مختلف شود كه با اجراي اين طرح هزينه مصرف آن به نصف مي رسد.
رييس سازمان ترويج آموزش و تحقيقات كشاورزان ميزان بارش در شرايط مطلوب در كشور حدود يك هزار و 37 ميليارد مترمكعب است و در شرايط متوسط به 413 ميليارد مترمكعب و در شرايط خشكسالي به 164 ميليارد مترمكعب مي رسد.
خلقاني توزيع فصل بارش را در فصل زراعي حدود 35 درصد كل بارش دانست و در فصل غير زراعي اين ميزان بارش ها را به 75 درصد مي رسد.

** روزانه شش هزار واحد اقتصادي در كشور بازرسي مي شود
به منظور تشديد نظارت بر بازار، طي هفته منتهي به دوم خرداد، در هر روز نزديك به شش هزار واحد اقتصادي توسط بازرسان سازمان حمايت در سراسر كشور مورد بازرسي قرار گرفت.
سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در راستاي تشديد بازرسي از واحدهاي صنفي، خدماتي، توليدي، توزيعي و ... به منظور كنترل بازار، جلوگيري از بروز تخلفات، ممانعت از افزايش قيمت ها و نظارت بر عرضه كالا و خدمات، بازرسان سازمان هاي بازرگاني سراسر كشور طي هفته منتهي به 2/3/87 در هر روز نزديك به شش هزار واحد اقتصادي را مورد بازرسي قرار دادند.
اين گزارش حاكيست طي هفته مذكور جمعا 41 هزار و 885 واحد اقتصادي مورد بازرسي صورت گرفت و از اين ميان تعداد سه هزار و 338 واحد متخلف به اتهام گرانفروشي، كم فروشي و تقلب، عدم صدور فاكتور، اخفا و امتناع از عرضه كالا، عرضه خارج از شبكه كالا و ... شناسايي و پرونده متخلفين به جداگانه باارزش كل 22 ميليارد و 889 ميليون و 376 هزار و 986 ريال جهت بررسي به هيات هاي رسيدگي به تخلفات صنفي و شعب تعزيرات حكومتي ارسال شد. /

**در سال 87 :
توليد روزانه بنزين به 45 ميليون و 600 هزار ليتر رسيد
در سال گذشته پالايشگاه‌هاي كشور روزانه حدود 44 ميليون ليتر بنزين توليد كرده اند كه اين رقم با 6/1 ميليون افزايش در سال 87 به بيش از 45 ميليون و 600 هزار ليتر رسيده است.
اسكندري مدير امور پالايش شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران، با اعلام اين خبر گفت: در سال جاري از 66 ميليون ليتر متوسط مصرف روزانه، 70 درصد در داخل كشور توليد و مابقي آن وارد مي‌شود.
وي همچنين برنامه توليد نفت گاز پالايشگاه‌ها را در سال 1387، حدود 77 ميليون ليتر در روز اعلام كرد و گفت: مصرف اين فرآورده در سال جاري روزانه بيش از 86 ميليون ليتر است كه از اين مقدار، حدود 89 درصد نفت گاز مورد نياز توسط پالايشگاه‌ها در داخل توليد و مابقي آن از طريق واردات تامين مي‌شود.
مدير امور پالايش درباره‌ي توليد نفت سفيد افزود: چون نفت گاز و نفت سفيد امكان تبديل شدن به يكديگر را دارند، مازاد نفت سفيد را براي توليد نفت گاز به كار مي بريم.//

**ايران و آذربايجان براي واردات 30 ميليون مترمكعب گاز مذاكره مي كنند
مذاكرات شركت ملي گاز ايران و كنسرسيوم بين المللي شاه دنيز جمهوري آذربايجان براي واردات روزانه 30 ميليون متر مكعب گاز طبيعي در جريان است.
سيدرضا كسايي زاده معاون وزيرنفت دربخش گاز كه براي مذاكره با مقامات جمهوري آذربايجان به باكو سفركرده بود، درخصوص آخرين روند مذاكره اي صورت گرفته براي واردات گاز طبيعي از اين كشور گفت: اين مذاكره ها به منظور افزايش واردات گازطبيعي از فاز2 ميدان گازي شاه دنيز انجام شده است.
وي افزود: فاز دوم ميدان شاه دنيز درسال 2013 و 2014 به توليد خواهد رسيد. درحال حاضر تعداد زيادي از كشورها متقاضي خريد گاز از كنسرسيوم شاه دنيز هستند كه ايران نيز در ليست متقاضيان قرار گرفته است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به سياست هاي موجود مبني بر واردات، صادرات، سوآپ و ترانزيت گاز طبيعي يادآور شد: باوجود بهتر بودن شرايط ايران براي دريافت گاز از آذربايجان، ايران شرايط خود را توضيح داده و قرار است كميته اصلي (MCC) در اين رابطه تصميم گيري كند.

**مديركل دفتر صنايع نساجي وزارت صنايع و معادن
پرداخت به موقع يارانه هاي صادراتي در صنايع نساجي
مديركل دفتر صنايع نساجي وزارت صنايع و معادن گفت: پرداخت به موقع يارانه هاي صادراتي و تعميم موضوع بخشودگي دريافت مبالغ تجميع عوارض به كليه سرشاخه هاي صنعت نساجي كشور از راهكارهاي حل مشكل صنعت نساجي است.
هوشنگ قادريان مديركل دفتر صنايع نساجي و پوشاك وزارت صنايع و معادن در پيشنهادات و راه كارهاي اين دفتر جهت حل مشكلات صنعت نساجي را تشريح كرد.
وي گفت: اجراي كامل نقشه عملياتي جهت رسيدن به اهداف سند چشم انداز بيست ساله وانجام اصلاحات ضروري درحين اجراي آن و تخصيص يارانه دولتي به كاشت پنبه و لحاظ كردن آن در بودجه هاي سنواتي از راه كارهاي حل مشكلات نساجي است.
قادريان افزود: اعمال مسايل اصلاح نژاد پنبه دركشور در راستاي افزايش رادندمان برداشت اين محصول، اعمال طرح جامع توليد ابريشم و حمايت از اين طرح به موازات تدوين طرح هاي جامع براي ساير رشته هاي مرتبط و ارايه مواداوليه مصنوعي نساجي براساس ظرفيت عملي مورد تاييد وزارت صنايع و معادن به واحد هاي نساجي با كيفيت مناسب وبراساس قيمت متعارف از ديگر اين راه حل هاي صنعت نساجي است.

**امضاي معاون اول رييس جمهور ابلاغ شد؛
نرخ سود10 درصدي عقود مبادله اي
دولت با هدف حمايت از توليدكنندگان در سطح كشور، نرخ سود تسهيلات عقود مبادله‌اي در بخش‌هاي مسكن، صنعت و كشاورزي را 10 درصد تعيين كرد.
به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت،بر اساس ابلاغيه ديروز دكتر پرويز داودي ، معاون اول رييس جمهور، نرخ سود عقود مبادله‌اي درسال 1387 براي بخش‌هاي مسكن و صنعت و كشاورزي 10 درصد خواهد بود.
مابه‌التفاوت كاهش نرخ سود از 12 درصد به 10 درصد در بخش‌هاي مسكن، صنعت و كشاورزي در سال 87 از سوي دولت به عنوان يارانه در اختيار شبكه بانكي قرار خواهد گرفت تا بدين ترتيب توليدكنندگان در صورت مصرف تسهيلات بانكي در محل خود، از وام‌هاي 10 درصدي بهره‌مند خواهند شد و نرخ سود تسهيلات شبكه بانكي نيز نهايتاً 12 درصد باقي خواهد ماند.
اين مصوبه توسط پرويز داوودي معاون اول رئيس‌جمهوري براي اجرا به وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي ابلاغ شده است./

**رييس گروه مشاوران جوان سازمان توسعه تجارت ايران:
براي اول شدن در منطقه نيازمند منابع انساني در كلاس جهاني هستيم
تحقق سند چشم انداز به دارا بودن مديران و كاركنان صنعتي و تجاري در كلاس جهاني وابسته است.
سيد عليرضا شجاعي رييس گروه مشاوران جوان سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اين مطلب گفت: سازمان هاي پيشرو امروزي سازمان هايي چابك هستند. رفتارها و وضعيت بازار را تحليل مي كنند و با سرعت به موضوعات متنوع عكس العمل مناسب نشان مي دهند.
وي افزود: دستيابي به توليد صادرات محور و مطابق با نياز مشتري در اقتصاد نوين در صورتي امكان پذير است كه در فرآيندهاي تجاري كشور دانش، مهارت و فن آوري به عنوان اصلي ترين عوامل ايجاد ارزش افزوده توسعه يابد.
شجاعي با تاكيد بر اينكه بازرگانان، صادر كنندگان و توليد كنندگان ما بايد قواعد و قوانين بازي در عرصه رقابت را به خوبي بشناسند، گفت: فرآيندهاي تجاري تخصصي شده اند و فرهنگ سنتي تجارت مبتني صرف بر تجربه، پاسخگوي تجارت امروز نيست.
وي از ارتقاي بهره وري، نوآوري و كاهش هزينه عرضه به عنوان سه عامل اصلي رقابت در تجارت بين الملل نام برد و ادامه داد: اجراي اين عوامل منوط به توانمند سازي منابع انساني اعم از مديران و كاركنان در سطح كشور است و اين موضوع بايد در برنامه پنجم توسعه مورد توجه ويژه قرار گيرد.
اين كارشناس مديريت منابع انساني، بازاريابي بين الملل، توانمندي در فنون مذاكرات خارجي، شم تجاري بالا و مهارت ارتباطي بسيار خوب از جمله شايستگي هاي كاركنان كلاس جهاني دانست و افزود: مدير كلاس جهاني كسي است كه توانايي مديريت سازمان هاي چند فرهنگي و چند مليتي را دارا باشد.

**طي دو ماهه امسال
فعاليت بنادر كشور ۱۴ درصد كاهش يافت
فعاليت تخليه وبارگيري در بنادر كشور طي دو ماه ابتدايي سال با كاهش ۴/۱۴ درصدي به حدود ۵/۱۶ ميليون تن رسيد و اين در حالي است كه آمار فعاليت هاي مربوط به ارديبهشت ماه نيز نشان دهنده كاهش بيش از ۱۷ درصدي فعاليت هاي بندري در ايران است.
تا پايان ارديبهشت ماه عمليات تخليه و بارگيري كالاهاي نفتي و غيرنفتي در بنادر كشور با حدود ۸/۲ ميليون تن كاهش از ۱۹ميليون و ۲۸۹ هزار تن به ۱۶ ميليون و ۴۹۸ هزار و ۵۶۴ تن رسيد.
همچنين ميزان تخليه و بارگيري كالاهاي غير نفتي طي اين مدت نيز با ۷۴۹ هزار تن كاهش از ۱۱ ميليون و ۷۵ هزار و ۳۵ تن در مدت مشابه سال ۸۶ به ۱۰ ميليون و ۳۲۵ هزار و ۶۱۹ تن بالغ شد.
اين درحالي است كه با وجود كاهش فعاليت هاي بندري در كشور بويژه در زمينه تخليه و بارگيري كالا طبق اعلام سازمان بنادر و دريانوردي در دو ماهه امسال فعاليت بنادر كشور بويژه بندر انزلي ۲۰ درصد رشد داشته است.
در اين مدت تخليه كالاهاي غير نفتي با كاهش ۸/۱۷ درصدي به شش ميليون تن و ميزان بارگيري اين كالاها با ۱۶ درصد افزايش به ۱/۴ ميليون تن بالغ شد.
همچنين طي اين مدت واردات كالاهاي غير نفتي به بنادر كشور با حدود ۳/۱۸ درصد كاهش به ۸/۵ ميليون تن و در مقابل صادرات اين كالاها با حدود ۱۸ درصد افزايش به ۶/۳ ميليون تن رسيد.
ميزان عمليات تخليه و بارگيري كالاهاي نفتي در بنادر كشور در فروردين امسال با بيش از ۲۴ درصد كاهش از ۲/۸ ميليون تن در مدت مشابه سال گذشته به ۱/۶ ميليون تن بالغ شد. در همين حال حجم تخليه كالاهاي نفتي با بيش از ۳۳ درصد كاهش به ۸/۳ ميليون تن و حجم بارگيري اين كالاها با حدود شش درصد كاهش به ۳/۲ ميليون تن نزديك شد.

**
مركز پژوهش‌هاي مجلس اعلام كرد:
دلايل افزايش قيمت مسكن و راهكارهاي مقابله با آن
دلايل افزايش قيمت مسكن و راهكارهاي مقابله با آن در مركز پژوهش‌هاي مجلس بررسي شد.

دفتر اطلاع‌رساني مركز پژوهش‌ها، دفتر مطالعات اقتصادي اين مركز در پاسخ به درخواست سيد جلال يحيي‌زاده عضو كميسيون فرهنگي مجلس هفتم ضمن بررسي وضعيت بازار مسكن در اقتصاد ايران و بيان ويژگي‌هاي خاص مسكن در جامعه، افزايش نقدينگي، افزايش قيمت عوامل توليد بخش مسكن، عملكرد ضعيف بازار سرمايه و ساير بازارهاي رقيب بخش مسكن در چند سال اخير، عدم وجود سيستم- كارشناسي- مناسب براي قيمت‌گذاري مسكن، عدم وجود برنامه منسجم جهت كنترل تقاضاي سوداگرانه مسكن، عدم تخصيص بهينه و بموقع تسهيلات بانكي به بخش مسكن را در كنار نبود سياست‌هاي مالياتي تشويق و تنبيه‌كننده در بخش مسكن از جمله عوامل عمده افزايش قيمت مسكن در چند سال اخير دانسته و راهكارهايي از جمله در زمينه منع يا محدودسازي معاملات وكالتي كوتاه مدت در بنگاههاي معاملات ملكي، كنترل نقدينگي در كل اقتصاد و نيز در بخش مسكن از طريق رونق بخشيدن به بازارهاي رقيب آن، كنترل و نظارت بر هزينه عوامل توليد مسكن، ايجاد بستر مناسب براي اعمال سياست‌هاي مالياتي تشويقي در بخش مسكن و حمايت از افزايش عرضه مسكن با اعمال سياست‌هاي حمايتي مختلف از جمله ارائه تسهيلات مناسب بانكي براي انبوه‌سازان بخش مسكن را براي مقابله به صعود قيمت‌ها ارائه كرده است.

**معاون امور دام وزارت جهاد خبر داد:
توليد سه فرآورده اصلي دام و طيور افزايش مي يابد
معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي گفت: در سال جاري توليد سه فرآورده گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ افزايش مي يابد.
سيد نظام الدين سجادي معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزي در جمع خبرنگاران در خصوص عملكرد سال گذشته و راهكارهاي سال جاري اين معاونت گفت: در حوزه معاونت امور دام مجموعه فعاليت ها به توليد فرآورده هاي اصلي گوشت قرمز، تخم مرغ، مرغ، شير و عسل معطوف است كه در كل منجر به توليد اين پنج محصول اصلي مي شود.
سجادي توليد گوشت قرمز را در سال گذشته حدود 866 هزار تن عنوان داشت و ادامه داد: توليد اين فرآورده امسال با افزايش رو به رو خواهد شد.
معاونت امور دام در خصوص توليد مرغ و تخم مرغ نيز متذكر شد: سال گذشته يك ميليون و 468 هزار تن مرغ توليد شده و امسال پيش بيني مي شود اين ميزان به 560 هزار تن برسد ، همچنين توليد تخم مرغ در سال گذشته به 703 هزار تن رسيد كه امسال اين رقم به 750 هزار تن ارتقاء مي يابد .
وي در توليد شيرخام نسبت به سال گذشته هيچ تغييري را بيان نكرد و گفت: امسال نيز همان هشت ميليون و 900 هزار تن توليد شيرخام را خواهيم داشت .

**تعرفه واردات 63 قلم كالا تعيين شد
دولت سود بازرگاني 63 قلم كالاي وارداتي را با در نظر گرفتن توأمان دو هدف افزايش توان رقابتي توليدكنندگان داخلي و حفظ حقوق مصرف‌كنندگان تغيير داد.
دولت، براساس مصوبه وزيران عضو كميسيون ماده 1 آيين نامه اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات ، سود بازرگاني پروفيل از آهن يا فولاد‌هاي غير ممزوج با مقطع L و مقطع T با هدف هماهنگ سازي حقوق ورودي مواد اوليه با حقوق ورودي كالاي ساخته شده از 11 درصد به 6 درصد كاهش يافت.
همچنين سود بازرگاني ميلگرد كلاف با قطر كمتر از 9 ميليمتر از 16 درصد به 11 درصد كاهش يافت.
با توجه به حمايت‌هاي دولت از توليدكنندگان اين بخش، با اين اقدام انتظار مي‌رود علاوه بر كاهش قيمت‌ها در بازار داخل، توليدكنندگان نيز به سمت توليد رقابتي‌تر و كيفي‌تر حركت كنند.
در مورد پروفيل نيز گفتني است به منظور تسري حمايت تعرفه‌اي به مصرف‌كننده نهايي، كاهش تعرفه محصولات سرد و گرم تخت نورد شده (مواد اوليه مورد نياز صنايع لوله و پروفيل) ضروري به نظر مي‌رسيد.
همچنين با توجه به افزايش چشمگير قيمت‌هاي جهاني و تاثير آن بر قيمت‌هاي بازار داخلي به دليل واردات بخش عمده‌اي از مصرف داخلي و پيش‌بيني افزايش مصرف داخلي در بخش مسكن و طرح‌هاي عمراني در كشور و عدم تكافوي توليدات داخلي، كاهش تعرفه در مورد اقلامي همچون پروفيل و ميله‌هاي آهني يا فولادهاي غيرممزوج، ضروري بود.

**امور دام وزارت جهاد كشاورزي:
ميزان نقدينگي توليد شيرخام به 500 ميليارد تومان رسيد
معاون اموردام وزارت جهاد كشاورزي گفت: امسال ميزان نقدينگي توليد شيرخام دركشور با افزايش 200 ميلياردي به 500 ميليارد تومان رسيد.
سيدنظام الدين سجادي، معاون اموردام درجمع خبرنگاران درخصوص مراكز جمع آوري شيرخام گفت: درسال گذشته مجوز 128 مركز جمع آوري شيرخام صادرشده است.
وي ادامه داد: درحال حاضر يك هزار و 77 مركز درحال كار هستند كه اين توليد شير در داخل كشور نيازمند افتتاح و صدور مجوز براي مركز ديگري نيز هست.
وي خاطرنشان كرد: امسال 250 مركز جمع آوري شير از تعداد نام برده شده مجوز راه اندازي آن صادرشده است كه درمجموع واحدهاي جمع آوري شير تا پايان سال جاري به 2 هزار و 20 مركز مي رسد.
سجادي ميزان نقدينگي اختصاص يافته به توليد طيور درسال جاري را به يك هزار ميليارد تومان كه نسبت به سال گذشته حدود 200 ميليارد تومان افزايش داشته است.
همچنين ميزان نقدينگي اختصاص يافته به توليد گوشت قرمز نيز امسال 200 ميليارد تومان افزايش داشته كه درمجموع به 700 ميليارد تومان مي رسد.

**افتتاح نمايندگي ايران خودرو در شهر شانلي اورفا تركيه
شركت ايران خودرو در شهر شانلي اورفا تركيه نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش افتتاح مي كند.
اين نمايندگي در مساحت تقريبي شش هزار متر مربع از تجهيزات كامل و پيشرفته تعميرگاهي از جمله سالن هاي رنگ، صافكاري، نقاشي و مركز سرويس سريع برخوردار است.
از مهم ترين دلايل راه اندازي نخستين نمايندگي ايران خودرو در شانلي اورفا، استقبال چشمگير مردم از سمند است به طوري كه تا كنون بيشترين سمند تركيه در آن شهر به فروش رفته است.
شهر شانلي اورفا در جنوب شرقي تركيه و نزديك مرز سوريه واقع شده است.

**مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران:
حجم مخازن سدها 42 درصد كاهش داشته است
مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران در برگزاري نخستين گردهمايي معاونان حفاظت نيرو‌گاهاي برقابي كشوراز كاهش 42 درصدي حجم مخازن سدها خبر داد.
شبكه خبري آب ايران، ستار محمودي مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران، در مراسم نخستين گردهمايي معاونان حفاظت و بهره برداري و مديران نيروگاه هاي برقابي كشور با اشاره به كاهش 42 درصدي حجم مخازن سدها كه ناشي از خشكسالي اخير است، توليد انرژي برقابي را تابع سياست‌هاي تامين آب دانست و بر اولويت بهره برداري از آب سدها تاكيد كرد.
مدير عامل شركت مديريت منابع آب ايران، با تاكيد بر مساله بهره برداري در نيروگاههاي برقابي، برنامه ريزي مناسب جهت كاهش هزينه‌هاي استهلاك و بهره برداري را خواستار شد.
محمودي بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در بهره برداري از نيروگاهاي برقابي و حضور فعال در بازار برق تاكيد كرد و گفت : به طور كلي نيروگاه‌هاي برقابي در دست بهره برداري 42 نيروگاه است كه 7422 مگاوات انرژي توليد خواهند كرد.
وي افزود: 149 نيروگاه با ظرفيت 17352 مگاوات نيز در دست مطالعه است.

**وزير صنايع و معادن :
توليد خودرو نسبت به سال گذشته افزايش داشته است
وزير صنايع و معادن در حرم مطهر امام راحل گفت: توليد خودرو نسبت به سال گذشته افزايش داشته و وضعيت توليد در همه بخش ها مناسب است
علي اكبر محرابيان پس از اداي احترام نسبت به بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران دقايق كوتاهي با خبرنگاران سخن گفت و از پاسخگويي به بسياري از پرسش ها جهت احترام به امام راحل خودداري كرد.
بنا بر اين گزارش، وزير صنايع در پاسخ به سوالي مبني بر كاهش توليد خودرو در سال جاري گفت: اين موضوع به هيچ عنوان صحت ندارد و ما نسبت به سال گذشته افزايش توليد داشته ايم و وضعيت توليد در همه بخش ها مناسب است.
وي ادامه داد: در بخش صنعتي ما با صدها قلم جنس رو به رو هستيم كه امكان دارد در يك يا چند قلم كالا با كاهش توليد مواجه باشيم اما در ساير زمينه ها رشد مطلوبي داشته ايم.
محرابيان اظهار داشت: به طور كلي رشد بسيار خوبي را در زمينه توليد خودرو در سال 86 به خصوص در نيمه دوم سال شاهد بوديم و اين روند همچنان در سال جاري ادامه دارد.

**وزير نفت در پاسخ به ايسكانيوز:
تكليف سهميه بندي بنزين تابستان تا دو هفته ديگر مشخص مي شود
وزير نفت به خبرنگار ايسكانيوز گفت: در حال حاضر طرح سهميه بندي بنزين براي فصل تابستان در حال بررسي است و تا دو هفته آينده وضعيت نهايي آن اعلام خواهد شد.
نوذري با حضور در مرقد مطهر حضرت امام (ره) در جمع خبرنگاران با اشاره به مقام و شخصيت امام راحل اظهار داشت: كارمندان وزارت نفت از همان روزهاي آغازين انقلاب و در ادامه جنگ با عشق و علاقه به امام ايشان را راهگشاي تمامي امور دانستند و امروز به عنوان نمايندگان وزارت نفت در مرقد مطهر حاظر شديم تا تجديد ميثاق با آرمان هاي بلند امام راحل داشته باشيم.
وي با اشاره به پيشرفت هاي صنعت نفت در طي 20 سال گذشته گفت: يكي از مواردي كه مي توان به آن اشاره كرد اين است كه وزارت نفت در راستاي اهداف امام راحل، افزايش توليد نفت را در دستور كار خود قرار داد.
وي تصريح كرد: امروز شاهد آن هستيم كه بر اساس طرح مدون ميدان گازي پارس جنوبي قرار است ميدان هاي 9 و 10 را با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد دلار توسعه دهيم./

**برداشت3 ميليارد متر مكعب گاز در ارديبهشت ماه از ميدان پارس جنوبي
سرپرست كنترل توليد فراورده و ارسال گاز شركت مجتمع گاز پارس جنوبي گفت: درارديبهشت ماه امسال ميزان 3 ميليارد متر مكعب گاز ترش از مخزن مشترك گازي پارس جنوبي برداشت شده است.
محمد رضا جولايي با بيان اين مطلب افزود: مقدار 2 ميليارد و 600 ميليون متر مكعب گاز پس از تصفيه در پالايشگاه فازهاي 1 تا 5 شركت مجتمع گاز پارس جنوبي به شبكه سراسري تزريق شده است.
جولايي با بيان اينكه در اين ماه مقدار 4 ميليون و 300 هزار بشكه ميعانات گازي در اين شركت توليد شده است، اظهار داشت: در اين ماه با برنامه ريزيهاي صورت گرفته، 4 ميليون و 800هزار بشكه مايعات گازي از اين مجتمع به نفتكش ها و 1 ميليون و 700هزار بشكه نيز به صورت پيوسته به پتروشيمي نوري(برزويه) ارسال گرديده است.
وي با بيان اينكه ميزان 14 هزار و 300 تن گوگرد، 37 هزار تن اتان و 93 هزار تن گاز مايع در همين ماه توليد شده است يادآور شد تمامي اتان توليدي مجتمع نيز از طريق خطوط لوله به پتروشيمي جم تحويل شده است.
مخزن مشترك گازي پارس جنوبي در عمق حدود 3000 متري زير كف دريا قرار دارد و بين كشورهاي ايران و قطر مشترك است.

**مشاور شهردار تهران:
استانداردهاي سري 14000 در مناطق تهران اجرا مي شوند
مشاور شهردار تهران از كسب استانداردهاي سري 14000 توسط مناطق شهرداري تهران در آينده نزديك خبر داد.
محمدهادي حيدرزاده، مشاور شهردار تهران گفت: استاندارد ايزو 14001 جزء استانداردهاي سري 14000 است كه به نظام مديريت محيط زيست مربوط مي شود و بر تعهد سازماني، حفظ و رعايت الزامات زيست محيطي تكيه دارد.
وي ادامه داد: رعايت شاخص هاي زيست محيطي و كاهش هزينه ها دو خروجي اين استانداردها هستند ، يعني اگر استقرار نظام مديريت محيط زيست پولي و واقعي در هر سازماني اجرا شود، بين 14 تا 30 درصددر كاهش هزينه ها موثر واقع مي شود .
حيدرزاده تصريح كرد: بحث اصلي مورد پي گيري شهرداري، استانداردسازي مصرف انرژي است كه از مصاديق آن در سيستم هاي اداري مي توان به حذف بروكراسي اداري اشاره كرد.

**با پيگيري بازرسان سازمان بازرگاني استان تهران:
بيش از 340 واحد عمده فروش و انبار كالا مورد بازرسي كالاهاي قاچاق قرار گرفتند
در ارديبهشت ماه گذشته، با همت بازرسان سازمان بازرگاني استان تهران در شهر تهران و 12 شهرستان تابعه آن، بيش از 340 واحد عمده فروش و انبار كالاهاي تجاري به منظور كشف كالاهاي قاچاق، مورد بارزسي ويژه قرار گرفته اند.
سازمان بازرگاني استان تهران، از اين تعداد واحد بازرسي شده، حدود 60 واحد متخلف شناسايي و پرونده هاي آنان به اتهام حمل و نقل، نگهداري، عرضه و يا فروش كالاهاي قاچاق با ارزش ريالي مجموع 76 ميليون و 609 هزار و 300 ريال به مراجع ذيصلاح رسيدگي كننده ارسال شده است.
بر اساس اين گزارش، عمده كالاهاي كشف شده عبارت از انواع اسپري خوشبو كننده و سيگار بوده و در طي اين مدت، 321 فقره اعلام موجودي كالاي مشمول طرح از شركت هاي تجاري، انبارها و عمده فروشي ها دريافت شده است.

**معاون توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي خبر داد:
براي اولين بار كميته مشورتي شوراي عالي زيتون در ايران برگزار شد
معاون توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي گفت: امسال براي اولين بار كميته مشورتي شوراي عالي زيتون در كشور غير اروپايي در ايران برگزار شد.
محمدرضا جهانسوز معاون توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي در بين خبرنگاران گفت: در طي 12 سال گذشته تا بحال سطح اراضي زير كشت درخت زيتون به 115 هزار هكتار رسيده است.
وي ادامه داد: افقي كه در مرحله اول مد نظر داريم در حدود يك ميليون هكتار به اراضي موجود اضافه خواهد شد.
جهانسوز در خصوص كاشت زيتون به صورت ديم افزود: كاشت زيتون به صورت ديم در سطح در چند استان كشور شروع شده است.
وي تصريح كرد: با گذراندن سرمازدگي، لطمات ناشي از آن كاهش را در توليدات زيتون به همراه خواهد داشت.
وي در خصوص واردات زيتون تقلبي گفت: با فرستادن تيم هاي ويژه و متخصص براي نمونه برداري از محصولات زيتون وارداتي احتمال ورود زيتون تقلبي به داخل كشور تا حد زيادي كاهش پيدا كرده است.
وي از وضعيت روغن زيتون ايران رضايتمند بود و اظهار داشت: در راستاي اين حركت، كيفيت و كميت محصولات زيتون با افزايش قابل توجهي وارد بازار جهاني مي شود و شاهد توليد روغن زيتون بيشتر به عنوان جايگزين ساير روغن ها در ايران و جهان باشيم.

**به دنبال توسعه وب سايت اطلاع رساني شركت توسعه صنايع پتروشيمي؛
مناقصه هاي داخلي و خارجي پتروشيمي از طريق اينترنت انجام مي شود
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس فناوري اطلاعات شركت مديريت توسعه صنايع پتروشيمي گفت: با توسعه وب سايت اطلاع رساني شركت توسعه صنايع پتروشيمي (PIDMCO) مناقصه هاي داخلي و خارجي با استفاده از شبكه اينترنت برگزار مي شود.
فرهاد عبدالهي افزود: با ايجاد اين قابليت در وب سايت اين شركت به آدرس www.pidmco.net پيمانكاران داخلي مي توانند از اطلاعات لازم براي شركت در مناقصه هاي داخلي و خارجي در زمينه صنايع مختلف پتروشيمي بهره مند شوند.
وي همچنين تصريح كرد: شركت مديريت توسعه صنايع پتروشيمي با راه اندازي اين وب سايت تلاش كرده است تا اطلاع رساني در باره اهداف مهم خود اعم از برگزاري مناقصه و اجراي همه طرح هاي زير بنايي صنايع پتروشيمي و طرح هاي توسعه اي و جديد مجتمع هاي موجود پتروشيمي را در اولويت قرار دهد.
رئيس فناوري اطلاعات شركت مديريت توسعه صنايع پتروشيمي ادامه داد: وب سايت اطلاع رساني شركت مديريت توسعه صنايع پتروشيمي به گونه اي راه اندازي شده تا بتوان يك بانك بزرگ اطلاع رساني با عنوان بانك اطلاع رساني سازندگان و تأمين كنندگان طرح ها و پروژه هاي صنعت پتروشيمي كشور ايجاد شود.

**ايران در نمودار بين المللي مصرف زيتون قرار ندارد
معاون اقتصادي شوراي بين المللي زيتون گفت: ايران در نمودار بين المللي مصرف زيتون قرار ندارد.
كريستيو دولو، معاون اقتصادي شوراي بين المللي زيتون در اختتاميه نمايشگاه زيتون در بين نمايندگان توليد كننده داخلي و خارجي زيتون گفت: روغن زيتون و كنسرو زيتون دو محصول مورد نظر و مورد استفاده در سطح جهان است.
وي گفت: بيشترين توليد روغن زيتون در طي سال هاي اخير متوجه اتحاديه اروپا و مديترانه است و در حال حاضر ايران جايگاه خوبي براي توليد ندارد.
معاون اقتصادي شوراي بين المللي زيتون گفت: مصرف زيتون در اتحاديه اروپا 70 درصد از كل مصرف جهان را به خود اختصاص داده است.
همچنين وي اظهار داشت: 30 درصد باقيمانده مختص ساير كشورهاي جهان است.
وي كشورهاي ژاپن، استراليا، برزيل و كانادا را كشورهاي مهم براي تاسيس بازارهاي جديد مصرف عنوان كرد: وضع بازار قيمت زيتون و فراورده هاي آن در كشورهاي ايتاليا، اسپانيا و يونان را بسيار مطلوب دانست.
معاون اقتصادي شوراي بين المللي زيتون روند تجاري جهاني اين محصول را صعودي دانست و گفت: مصرف سرانه كشورهاي روسيه، سوريه، مصر و انگليس هر روز در حال رشد است.

** بندرصادراتي ماهشهر ساماندهي مي شود
با اجراي بخشي از طرح ساماندهي بندرصادراتي ماهشهر، بهره‌برداري از اسكله و مخازن آن بندر تا 6 ماه آينده فراهم مي شود.
شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران ، بخشي از تاسيسات دريايي اسكله ماهشهر شامل احداث دو اسكله تا سه ماه آينده و بخشي از تاسيسات خشكي شامل احداث 5 مخزن تا اواخر مهرماه سال جاري تكميل و تا 6 ماه آينده آماده بهره‌برداري مي‌شود.
مهندس همايون صدر مدير پروژه طرح ساماندهي بندر صادراتي ماهشهر در بازديد مهندس نعمت زاده و هيات همراه از پروژه با بيان خبر فوق افزود: با تدوين برنامه جبراني تاخير 20 درصدي پروژه را جبران خواهيم كرد.
مهندس طباطبايي مدير پروژه قرارگاه سازندگي خاتم (ص) گفت: در بخش تاسيسات دريايي در مرحله سيويل و مهندسي با 50 درصد پيشرفت فيزيكي از برنامه، كمي جلوتر هستيم و طي چند روز آينده عمليات شمع‌كوبي در دريا را نيز آغاز خواهيم كرد.

** شناسايي دو واحد متخلف توليدي شن و ماسه در شهرستان فيروزكوه
در راستاي سياست هاي دولت مبني بر جلوگيري از افزايش بي رويه قيمت مسكن در سال جاري، دو شركت متخلف توليدي شن و ماسه در شهرستان فيروزكوه شناسايي شدند.
سازمان بازرگاني استان تهران پيرو چند گزارش واصله به ستاد خبري اداره بازرگاني شهرستان فيروزكوه مبني بر افزايش قيمت مصالح ساختماني شن و ماسه در اين شهرستان، بازرسان اين اداره طي بازرسي از دو شركت توليدي در اين منطقه، دريافتند كه محصولات توليدي اين دو شركت با قيمتي بيش از قيمت متعارف به فروش مي رسد بنابراين پس از احراز تخلف گرانفروشي، پرونده دو شركت مذكور با ارزش ريالي 231 ميليون ريال تنظيم و جهت رسيدگي نهايي به اداره تعزيرات حكومتي شهرستان ارسال شد./

**با پيگيري سازمان بازرگاني استان
بيش از سه هزار و 870 متخلف صنفي در ارديبهشت ماه در سطح استان تهران شناسايي شدند
بر اساس گزارش معاونت نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني استان تهران، در ارديبهشت ماه گذشته سه هزار و 873 واحد متخلف در سطح استان شناسايي و پرونده آنها جهت رسيدگي به مراجع ذيربط ارسال شده است
سازمان بازرگاني اين استان، در شهر تهران و 12 شهرستان تابعه استان، جمعا 29-21 واحد صنفي، شركت، انبار و واحدهاي توليدي توسط بازرسان معاونت نظارت و بازرسي اين سازمان مورد بازرسي قرار گرفته كه حدود 5/18 درصد از واحدهاي بازرسي شده، مرتكب تخلفات صنفي شده اند.
در اين گزارش، گران فروشي، نصب نكردن برچسب قيمت و صادر نكردن صورتحساب بعنوان اصلي ترين تخلفات صنوف قيد و ضمن اشاره به كنترل وضعيت سيمان، برنج و شير يارانه اي، عمده ترين عناوين تخلف مربوط به اين كالاها تقلب در كسب، احتكار و عرضه خارج از شبكه عنوان شده است.
در ادامه اين گزارش به فعاليت بازرسان در بخش كشف كالاهاي قاچاق نيز اشاره و اعلام شده كه در ماه گذشته، در سطح استان تهران جمعا 60 پرونده قاچاق كالا تنظيم و جهت رسيدگي و صدور راي به مراجع ذيصلاح ارسال شده است.

**سكوى فاز 6 پارس جنوبى بارگيرى شد
صدرا سكوى فاز 6 پارس جنوبى را به وزن تقريبى 3 هزار تن بارگيرى كرد.
سكوى فاز شش پارس جنوبى پس از سكوى فاز هفت، دومين سكوى سرچاهى از فازهاى هفت، شش و هشت پارس جنوبي است كه هم اكنون بارگيرى شده و به زودى در100 كيلو مترى ساحل عسلويه در آب هاى خليج فارس نصب خواهد شد.
سكوى فاز شش پروژه پارس جنوبى هم اكنون بر روى بارج FLB 124 بارگيرى شده و پس از حمل دريايى توسط شناور جرثقيل دار HLB5000 در موقعيت خود نصب خواهد شد.
هريك از سكوهاى فازهاي شش، هفت و هشت پارس جنوبى نزديك به سه هزار تن وزن دارند و هرسكو به 10 حلقه چاه متصل خواهد شد و گاز از طريق لوله اى به قطر 32 اينچ و طول 110 كيلو متر به منطقه عسلويه منتقل مى شود.
براساس اين گزارش، پس از اتمام اين مراحل، منطقه پارس جنوبى در مجموع، روزانه افزايش توليد 104 ميليون مترمكعب گاز ترش روبه رو خواهد شد و هريك از اين سكوها نيز قادرند جداگانه روزانه هزار ميليون فوت مكعب گاز ترش توليد كنند.

**يك كارشناس مسايل اقتصادي
تصويب لايحه ماليات بر ارزش افزوده در ايران 20 سال طول كشيد
يك كارشناس امور اقتصادي گفت : اخيرا دولت با اجراي طرح جديد خود مبني بر وضع ماليات 25 تا 30 درصد در بازار مسكن و زمين به دنبال يافتن راه هايي براي اخذ ماليات بيشتر و سنگين تر از ساخت و ساز مسكن است.
لطفعلي بخشي كارشناس مسايل اقتصادي در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، گفت: براي تصويب اين طرح مالياتي مقاومت هاي زيادي در مقابل بوده است كه در نهايت مورد تاييد قرار گرفت و به تاييد شوراي نگهبان رسيد. اجرايي شدن اين طرح مي تواند نظام ضعيف مالياتي كشور را معقول كند.
وي معتقد است: تحت پوشش قرار دادن بازار زمين و مسكن توسط اين طرح مالياتي مي تواند يكي از راه حل هاي مناسب براي حل مشكل مسكن باشد.
وي تصريح كرد: ذينفع اصلي اين طرح در وهله اول دولت است و بعد هم باعث شفافيت در بسياري از فعاليت هاي اقتصادي مي شود و اثر خوبي بر فضاي كسب و كار كشور خواهد داشت.
اين كارشناس اقتصادي افزود: اين لايحه براي اجرا 20 سال در صف بوده است و اين در حالي است كه اين ماليات بيش از 60 سال در كشورهاي پيشرفته جهان مورد عمل قرار گرفته و به بهترين ماليات موجود در ان كشورها از نظر عدالت واقعي تبديل شده است.

**مديركل نگهداري راه ها و ابنيه وزارت راه و ترابري در گفت و گو با ايسكانيوز:
سه هزار كيلومتر از راه هاي كشور بهسازي مي شود
مديركل نگهداري راه ها و ابنيه وزارت راه و ترابري گفت: در سال 87 با اعتبار 45 ميليارد تومان در 200 دستگاه پل كشور تعميرات اساسي انجام مي شود.
عزيز فيلي مدير كل نگهداري راه ها و ابنيه وزارت راه و ترابري ضمن اشاره به بهسازي و روكش آسفالت سه هزار كيلومتر از راه هاي كشور گفت: بهسازي و روكش مجدد راه هاي كشور طبق برنامه با اعتبار 200 ميليارد تومان تاكنون 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي افزود: عمده اي پروژه مربوط به روكش آسفالت و بهسازي راه ها در بزرگراه ها و آزاد راه هاي مهم كشور و راه هاي ارتباطي بين تهران با مراكز استان هاست.
فيلي گفت: در سال 86 دو هزار و 500 كيلومتر از راه هاي شرياني كشور با اعتبار 160 ميليارد تومان بهسازي و روكش آسفالت شده است.
مدير كل نگهداري راه ها در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به بالا بودن تعداد پل ها و اهميت و جايگاه ويژه آن ها در راه ها برنامه ويژه اي براي تعميرات اساسي در آنها در نظر گرفته شده است.
وي افزود: طبق برنامه براي انجام تعميرات اساسي در پل هاي بزرگ كشور كه تعداد آن در حدود 200 دستگاه است، 45 ميليارد تومان در سال 87 در نظر گرفته شده است.
وي ضمن اشاره به تعميرات در پل كلارك كرج گفت: براي تعمير اين پل يك ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

**به بهانه صد سالگي نفت:
نفت طلاي سياه يا بلاي ايران
نهضت ملي شدن صنعت نفت نقش مهمي در ارتقاي كشور داشت و باعث شد كشور هم از لحاظ سياسي و هم اقتصادي به آرمان ها و ايده آل هاي مطلوب ملي دست پيدا كند.
هميشه نقش نفت و گاز در جهان و حفظ امنيت انرژي جهاني از اهميت خاصي برخوردار بوده است تا آنجا كه از ابتدا سعي بر آن شده تا با تسلط بر كشورهاي دارنده نفت به نوعي از اين سرمايه گران مايه استفاده شود، اين سرمايه عظيم هميشه نام طلاي سياه را با خود





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 461]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن