تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806728498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خالد مشعل در جمع دانشجويان دانشگاه تهران: ملت غيور فلسطين آناني را كه در كنارش ايستاده‌اند هرگز فراموش نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خالد مشعل در جمع دانشجويان دانشگاه تهران: ملت غيور فلسطين آناني را كه در كنارش ايستاده‌اند هرگز فراموش نمي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

رييس دفتر سياسي حماس گفت: ملت فلسطين همچنان به حقوق حقه‌ي خود و سرزمين خود چنگ مي‌زند و هرگز دشمن صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسد.

به گزارش خبرنگار سياسي – خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خالد مشعل، رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين كه بعدازظهر امروز و به دعوت بسيج دانشجويي دانشكده فني دانشگاه تهران و با همكاري جنبش عدالت خواه دانشجويي صحبت مي‌كرد، با تشكر و قدرداني از ملت و رهبر ايران و به ويژه دانشجويان دانشگاه‌ها، تصريح كرد: گمان نكنيد حضور ما در جمع شما تنها موجب قدرت روزافزون شماست؛ بلكه مايه‌ي قدرت و دل‌گرمي همه‌ي ماست. به طوري كه هسته‌ي اصلي مقاومت اسلامي فلسطين نيز از همين دانشگاه‌ها تشكيل شد.

وي همچنين با تشكر ويژه از انقلاب اسلامي كه سبب شد ايران حامي آمريكا در زمان شاه، تبديل به ايران حامي مردم فلسطين شود، گفت: من امروز در حالي در خدمت شما هستم كه شصتمين سالگرد جنايات و اشغالگري‌هاي رژيم صهيونيستي و مقاومت مردم فلسطين مي‌گذرد. ولي امروز پس از گذشت شصت سال، ملت فلسطين سحرگاه پيروزي جديدي را رقم مي‌زند.

مشعل با بيان اينكه مردم فلسطين با دشمن صهيونيستي نبرد حق و باطل و نبرد مقاومت و جهاد در برابر تجاوز و استكبار را رقم مي‌زند، افزود: امروز نبرد ملت فلسطين‌، نبرد مقاومت و جهاد در برابر نبرد ايمان و بيداري و نبرد پايداري و مقاومت است و امروز شاهد هستيم كه نسل‌هاي فلسطيني نسبت به گذشته با شهامت‌تر و با جرات‌تر هستند.

وي خاطر نشان كرد: امروز ملت فلسطين رو به جهاد و مقاومت آورده و انشاءالله كه امروز ما در مسير پيروزي گام گذاشتيم زمان آوارگي، شكست،‌ زبوني و تكيه بر ديگران رخت بربسته است و اعتماد ما قبل از همه چيز بر خداوند منان و پس از آن به ملت‌مان است.

رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين خطاب به دانشجويان گفت: شما كه از طريق رسانه‌ها، جنايات رژيم صهيونيستي را پيگيري مي‌كنيد شاهد تجاوزگري آن‌ها عليه ملت بي‌دفاع فلسطين در مناطق مختلف و به ويژه غزه هستيد و مي‌بينيد كه چگونه دستگاه ويران‌گر صهيونيستي و آمريكا به جان ملت فلسطين افتاده‌اند و شاهد هستيد كه دشمن صهيونيستي مردم غزه را در محاصره و گرسنگي نگه داشته است به طوري كه يك‌ نيم ميليون تن كه ساكن غزه هستند به محاصره كشيده شده‌اند و تمامي معبرهاي پيرامون غزه بسته شده است و اين منطقه بيشتر شبيه يك زندان بزرگ شده است.

مشعل با تشريح جنايات غيرانساني و وحشيانه رژيم غاصب صهيونيستي در اين مناطق، اضافه كرد: امروز شاهد هستيد كه كودكان و زنان منطقه غزه به دليل كمبود گوناگون بهداشت، رفاهي روزانه به شهادت مي‌رسند و صدها هزار كارگر فلسطين بيكار شده و منبع درآمدي ندارند.

وي اضافه كرد: البته كرانه باختري نيز امن نيست و اسرئيل آن را به اشغال خود درآورده است و تنها در اين منطقه حدود 10 هزار و 500 تن از برادران و خواهران شما را به زندان انداخته و دلاور مردان عرصه مقاومت را تحت تعقيب قرار داده، پس مصيبت يكي نيست.

رييس دفتر سياسي جنبش حماس با اشاره به اينكه اين جنايات را با هم‌دستي تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي و تحت حمايت آمريكا شاهد هستيم، گفت: آنها ملت ما را مجازات مي‌كنند چون گزينه‌ي مقاومت را انتخاب كرده است و چون ملت ما سلطه‌گري آمريكا و رژيم صهيونيستي را نپذيرفته است؛ اما بايد بگوييم ملت ما همچنان به حقوق حقه‌ي خود چنگ مي‌زند و هرگز دشمن صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت.

خالد مشعل همچنين با بيان اينكه رژيم صهيونيستي و آمريكا ملت فلسطين را به سبب انتخاب جنبش مقاومت حماس مجازات مي‌كنند، يادآور شد: گمان مي‌كنم شما خوب مي‌دانيد كه اين جنايات نتوانسته اراده ملت ما را در هم شكند و ملت فلسطين كه غريب به دو نيم سال تحت محاصره است همچنان همراه مقاومت و رهبر آن است و ملت ما همچنان اشغالگري، سلطه و آمريكايي‌ها را نفي و طرد مي‌كنند.

وي خاطر نشان كرد: آمريكا در ماه‌هاي گذشته اروپاييان را در فرانسه گرد آورد تا به گمان خود بتواند ملت ما را بخرد؛ اما ديديم كه همه‌ي اين توطئه‌ها عليه ملت فلسطين، ايران،‌ عراق، افغانستان، سوريه و لبنان نقش برآب شد و به فضل الهي اسرائيل و آمريكا شكست را پذيرا خواهند شد.

به گزارش ايسنا، خالد مشعل با تاكيد بر اينكه دشمنان ما پا پس مي‌گذارند و ما هر روز رو به جلو حركت مي‌كنيم، افزود: آن‌ها دستپاچه‌اند و ما مطمئن، آن‌ها نسبت به آينده دچار ترديد شده‌اند، ولي ما نسبت به پيروزي مطئن هستيم؛ آن‌ها روند عقب‌نشيني را دنبال مي‌كنند و اين ما هستيم كه به فضل خدا سرزمين خود را بازپس مي‌گيريم؛ بنابراين ما نه تسليم دشمن مي‌شويم و نه در برابر او زانو مي‌زنيم بلكه در برابر دشمن خود اميدوار و منسجم هستيم.

وي با طرح اين سوال كه به نظر شما چه كسي نيرومند است، كسي كه دست در دست خداوند مي‌دهد يا آنكه دست در دست آمريكا مي‌دهد؟ افزود: آمريكا حتي قادر نيست دوستان خود را حمايت كند به طوري كه در عراق عاجز مانده است. بنابراين بي‌شك پيروزي ما از آن خداوند است و او بندگان صالحش را پيروز مي‌گرداند و اگر خداوند شما را پيروز كند بدانيد هيچ نيرويي قادر به شكست شما نخواهد بود.

رييس دفتر سياسي جنبش حماس اضافه كرد: شايد اين سوال براي شما مطرح شود كه چرا ما بايد از فلسطين حمايت كنيم و دشمني آمريكا و متحدانش را به جان بخريم، البته من از موضع شما بسيار مطمئن هستم؛ اما بايد بدانيد كه از حركتي حمايت مي‌كنيد كه اين حركت پيروزي آفرين است و شما از فلسطيني حمايت مي‌كنيد كه قلب تپنده اسلام و سرزمين معراج است. فلسطين يعني قدس و مسجد الاقصي و قبله‌گاه نخست مسلمانان و قدس دروازه زمين به آسمان است.

وي پشتيباني ملت‌هاي اسلامي از آرمان فلسطين را عمل به يك وظيفه ارزيابي كرد و گفت: حمايت شما از ملت فلسطين، يعني حمايت از ملت ايران است و مطمئن باشيد اگر از مقاومت فلسطين حمايت مي‌كنيد روي پروژه‌اي حساب باز كرده‌ايد كه به ياري خداوند پيروز و سربلند است.

مشعل شركت كنندگان در نبرد فلسطين و حمايت از مردم آن را جزو بزرگان دانست و تصريح كرد: هر كس در نبرد فلسطين شركت مي‌جويد بايد بداند كه از حركت بالنده‌اي حمايت مي‌كند و هر كس ازاين نبرد فاصله مي‌گيرد حركت سست و ضعيفي مي‌شود؛ بنابراين جمهوري اسلامي ايران چون بزرگ است يكي از شركت كنندگان دراين نبرد است.

وي ادامه داد: فلسطين رزمگاه بزرگان است و حمايت ايران عزيز با اين موضع شريف سبب خواهد شد تا در ميان جهانيان بزرگ و بزرگتر شود و جايگاه رفيعي پيدا كند.

مشعل ابراز عقيده كرد: شركت ايران در حمايت از مردم فلسطين تنها يك منفعت فلسطيني نيست، بلكه در جهت منافع و مصالح خود نيز حركت كرده است پس مطمئن باشيد كه ملت غيور فلسطين آناني كه در كنارش ايستاده‌اند را هرگز فراموش نخواهد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه به ياري خداوند، اسرائيل شكست خورده و نابود است و فلسطين به اذن خداوند آزاد خواهد شد، تصريح كرد: تهديدات آمريكا به ايران و مسلمانان و فلسطينان هيچ تاثيري نداشته، مطمئن باشيد ما و شما پيروز هستيم و در كنار هم در قدس شريف نماز به پا خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا،‌ رييس دفتر سياسي حماس در پاسخ به اين سوال كه اگر رژيم صهيونيستي حضور شما را در غزه به رسميت بشناسد و در كرانه باختري حضور شما را مشروع بداند باز با اين رژيم جنگ خواهيد كرد؟ گفت: ما نسبت به وجب وجب خاك سرزمين خود پايبند هستيم و هيچ مشروعيتي را براي اشغالگران قائل نيستيم.

مشعل در پاسخ به اين سوال كه چرا مردم فلسطين با وجود فعاليت‌هاي تشكيلات خودگردان، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين را انتخاب كردند، تصريح كرد: ما نسبت به همه عزيزاني كه قبل از ما جهاد كرده‌اند احترام مي‌گذاريم اما تشخيص با ملت است كه كدام يك در اين مسير نيرومند‌تر و باصلابت‌تر بوده است. بنابراين همه ما در حوزه جهاد و مقاومت رقابت مي‌كنيم و اين ملت است كه برمي‌گزيند.

وي درباره اينكه چرا جهان عرب از حركت حماس حمايت نمي‌كند، با بيان اينكه مسلمانان و اعراب در دو سطح ملت‌ها و نظام‌ها تقسيم مي‌شوند، گفت: همه ملت‌هاي عرب و مسلمان از حماس حمايت مي‌كنند؛ اما نظام‌ها در اين ميان به دو دسته تقسيم مي‌شوند كه پاره‌اي از آرمان مردم فلسطين حمايت مي‌كنند و متاسفانه گروه ديگر موضع منفي در مقابل ملت فلسطين مي‌گيرند.

رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس، همچنين تعداد شهداي فلسطيني از ابتداي انتفاضه تا به حال را 5000 تن عنوان كرد و افزود: يك سوم اين رقم از كودكان و زنان هستند كه ما اين عزيزان را در راه آزادي ميهن نثار كرديم كه بي‌شك براي رسيدن به احقاق حق خود بايد بها بپردازيم.

خالد مشعل در پايان تاكيد كرد: ما امروز شاهديم كه ملت فلسطين صاحب يك فرهنگ بالنده‌اي شده است كه هر خانواده به داشتن چنين شهيداني افتخار مي‌كند.

گفتني در پايان اين مراسم لوح يادبودي از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران به رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس اهدا شد و وي بارها از سوي دانشجويان مورد تشويق و تقدير قرار گرفت و در پايان نيز پرچم فلسطين روي دستان دانشجويان حاضر به اهتزار درآمد.

به گزارش ايسنا، در ابتداي اين مراسم نيز دكتر فرهاد رهبر رييس دانشگاه تهران نيز با خير و مقدم به خالد مشعل و با تشكر از دانشجويان دانشگاه تهران به سبب استقبال گرم و بي‌سابقه از رييس دفتر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين،‌ خاطر نشان كرد: حضور گرم و استقبال بي‌سابقه شما عزيزان، حكايت از حمايت قاطبه مردم ايران به ويژه دانشگاهيان عزيز و جامعه‌ي روشن‌فكري ايران از ملت فلسطين دارد.

رهبر با بيان اينكه اين حضور شما پيامي دارد و آن اينكه ما همواره پيشتيبان مقاومت اسلامي مردم فلسطين در مقابل با ظلم و جور هستيم، گفت: ما اين احساس را براي مشاركت در مبارزه مردم فلسطين عليه استكبار به جناب دكتر خالد مشعل منتقل مي‌كنيم و از ايشان مي‌خواهيم اين احساس ما را به مردم فلسطين منتقل كند؛ زيرا دانشگاهيان نيز همواره به همراه ملت ايران حامي ملت فلسطين بوده و خواهند بود.

وي يادآور شد: با وجود جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در قتل و عام مردم بي‌گناه براي جدا كردن مردم از جنبش مقاومت فلسطين امروز ما شاهد اقتدار و سربلندي روزافزون جنبش مقاومت فلسطين و نهادينه شدن فرهنگ ضد استكباري هستيم.

رييس دانشگاه تهران تصريح كرد: اين اقتدار مردم فلسطين سبب شرم‌ساري مستكبران گرديده كه بايد اين پيروزي و مقاومت را به مردم فلسطين و رهبران آن تبريك بگوييم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن