تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805531301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شش هزار مدرسه با بيش از 60 هزار كلاس افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شش هزار مدرسه با بيش از 60 هزار كلاس افتتاح مي‌شود
پيش‌بيني مي‌كنيم كه مهر امسال، شش هزار مدرسه با بيش از 60 هزار ‌كلاس افتتاح شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، حبيب‌الله بوربور رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور در نشست خبري تبيين دستاوردهاي دهمين جشنواره خيران و ميزان مشاركت مردم و پروژه هاي سال آتي كه امروز در سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش با همكاري رسانه‌ها و خيرين مدرسه‌ساز كه از مال خود مي‌گذرند، يك حركت فرهنگي را در جامعه شكل داده است.

وي افزود: در حال حاضر مدرسه‌سازي يك حركت فرهنگي شده و كار خير به عنوان يك ارزش ماندگار باقي مانده است.

بوربور با اشاره به حذف تبصره ساخت يك مدرسه به ازاي احداث 200 واحد مسكوني ابراز داشت: از نمايندگان مجلس هفتم به خاطر مصوبات بسيار خوبي كه در خصوص مدرسه‌سازي داشتند، تشكر مي‌كنيم و اميدواريم كمك‌هاي نمايندگان مردم در مجلس هشتم به مدرسه‌سازي تداوم پيدا كند.

رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور اظهار داشت: به دليل ارائه گزارش‌هاي غلط به مجلس، چهار تبصره ماده 18 قانون شورا‌ها لغو شد كه اميدواريم نمايندگان مجلس هشتم براي اصلاح آن اقدام كنند، در غير اين صورت مدارس كشور به سمت چند نوبته شدن و مشكلات فراوان سوق پيدا مي كند.

بوربور اذعان كرد: مسئولان وزارت مسكن اعلام مي‌كنند كه 30 هزار خانواده مهر امسال در شهرك گلبهار سكونت مي‌كنند. در اين صورت 60 هزار دانش‌آموزي كه به مدرسه نياز دارند دچار بحران مي شوند.

بوربور خاطرنشان كرد: وقتي شهركي مدرسه ندارد باعث مي‌شود دانش‌آموزان در مدارس اطراف شهرك ثبت‌نام شوند كه اين موضوع موجب دو نوبته و سه نوبته شدن مدارس مي‌شود.

وي در ادامه تصريح كرد: پرونده بسياري از انبوه‌سازان در دادگاه‌ها در جريان است كه حذف تبصره ساخت مدرسه به ازاي 200 واحد مسكوني باعث شد تا آن پرونده‌ها نيز رها شود.

رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور اظهار داشت: بيش از 200 مدرسه با اجراي حكم، توسط انبوه‌سازان ساخته شده اند كه چند برابر اين ميزان مدرسه با محكوم شدن انبوه‌سازان بايد ساخته شود.

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور افزود: اعتبار عمراني كلان كشور شامل اعتبارات مصوب ملي، استاني و رديف‌هاي متفرقه در سال 84، 11 هزار و 297 ميليارد و 934 ميليون تومان بود و از اين رقم بودجه مربوط به نوسازي مدارس كشور، 515 ميليارد و 876 ميليون تومان بود كه اگر نسبت آن را بگيريم، اعتبار نوسازي مدارس كشور 57/4 درصد نسبت به اعتبار كلان عمراني مي‌شود.

بوربور ابراز داشت: اعتبار عمراني كلان كشور، در سال 85، 15 هزار ميليارد و 655 ميليون و 127 هزار تومان بود و از اين رقم بودجه مربوط به نوسازي مدارس كشور، يك هزار و 140 ميليارد و 151 ميليون تومان بود كه اگر نسبت آن را بگيريم، اعتبار نوسازي مدارس كشور 28/7 درصد نسبت به اعتبار كلان عمراني است.

وي بيان كرد: اعتبار عمراني كلان كشور در سال 86، 18 هزار و 443 ميليارد و 783 ميليون تومان بود و از اين رقم بودجه مربوط به نوسازي مدارس كشور، يك هزار و 444 ميليارد و 289 ميليون تومان بود كه اگر نسبت آن را بگيريم، اعتبار نوسازي مدارس كشور 82/7 درصد نسبت به اعتبار كلان عمراني مي‌شود.

بوربور به بودجه امسال نوسازي مدارس اشاره كرد و گفت: اعتبار عمراني كلان كشور در سال‌جاري، 24 هزار و 140 ميليارد و 781 ميليون تومان است و از اين رقم بودجه مربوط به نوسازي مدارس كشور، يك هزار و 505 ميليارد و 650 ميليون تومان است كه اگر نسبت آن را بگيريم اعتبار نوسازي مدارس كشور 24/6 درصد نسبت به اعتبار كلان عمراني است.

وي اظهار داشت: نسبت اعتبارات عمراني دولت در سال 87 به 86 ، 89/30 درصد است و اين در حالي است كه نسبت اعتبارات عمراني نوسازي مدارس در سال 87 به 86، 25/4 درصد رسيده است.

رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور تصريح كرد: اگر در سال بعد ساخت و ساز كاهش يابد، از اين وضعيت منشأ مي‌گيرد.

بوربور با اشاره به برگزاري دهمين جشنواره خيرين مدرسه‌ساز در سراسر كشور گفت: نخستين جشنواره خيران مدرسه‌ساز در سال 77 برگزار شد و حدود 17 ميليارد و 600 ميليون تومان تعهد شد.

رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور ذكر كرد: سال گذشته تعهد خيرين مدرسه‌ساز 325 ميليارد تومان بود كه تعهد امسال خيران مدرسه‌ساز 593 ميليارد و 750 ميليون تومان است. البته هنوز استان كردستان به اين آمار اضافه نشده است.

بوربور اذعان كرد: تعهد امسال خيرين مدرسه‌ساز شامل 137 ميليارد تومان زمين و ساختمان و 460 ميليارد تومان تعهد ساخت و ساز است.
رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور افزود: طي 10 سال گذشته، 8 هزار مدرسه با 40 هزار كلاس درس با همكاري خيران و مشاركت دولت احداث شده است. اگر قيمت هر كلاس را 50 ميليون تومان در نظر بگيريم، خيران مدرسه‌ساز 2 هزار ميليارد تومان طي اين 10 سال هزينه كردند.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در سال 84، يك هزار و 382 مدرسه با 7 هزار و 45 كلاس احداث شد. در سال 85، 3 هزار و 65 پروژه با 11 هزار و 432 كلاس درس احداث شد و در سال 86 نيز 5 هزار و 67 مدرسه با 21 هزار و 727 كلاس درس احداث شده است.

بوربور افزود: پيش‌بيني مي‌كنيم كه مهر امسال، شش هزار مدرسه با بيش از 60 هزار اتاق‌كلاس افتتاح شود.

بوربور گفت: هم‌اكنون 9 هزار پروژه در دست احداث داريم كه در صورت تأمين اعتبار مي‌توانيم تعداد زيادي از اين پروژه‌ها را مهر امسال به پايان رسانيم.

رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور تعداد مدارس استيجاري را 5 هزار و 754 مدرسه برشمرد و گفت: تهران با حدود 600 مدرسه بيش‌ترين مدارس استيجاري را دارد. بعد از آن، سيستان و بلوچستان قرار دارد و استان‌هاي قزوين و زنجان كم‌ترين مدارس استيجاري را دارند..

وي به ارائه آماري در خصوص مدارس دو نوبته پرداخت و ادامه داد: مدارس 2 نوبته شهري شامل 15 هزار و 591 مدرسه است كه 2 ميليون و 804 هزار و 983 دانش‌آموز در 105 هزار و 41 كلاس درس آموزش مي‌بينند.

رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور تصريح كرد: مدارس 2 نوبته روستايي شامل 10 هزار و 780 مدرسه است كه 780 هزار و 535 دانش‌آموز در 39 هزار و 219 كلاس درس آموزش مي‌بينند.

وي گفت: در مجموع تعداد مدارس 2 نوبته شامل 26 هزار و 371 مدرسه است كه 3 ميليون و 585 هزار و 518 دانش‌آموز در 144 هزار و 260 كلاس درس آموزش مي‌بينند.
رييس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور ابراز داشت: مدارس دو نوبته سال گذشته شامل 28 هزار و 208 مدرسه بود كه 3 ميليون و 805 هزار و 428 دانش‌آموز در 153 هزار و 493 كلاس درس آموزش مي‌ديدند.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش بيان كرد: شهر تهران داراي 2 هزار و 500 مدرسه دونوبته است.خراسان رضوي و خوزستان نيز بيش‌ترين مدارس دونوبته را دارند و سمنان، خراسان جنوبي و يزد كم‌ترين مدارس دونوبته را دارا هستند.

بوربور گفت: در كشور 113 مشاور داريم كه صلاحيت مقاوم‌سازي دارند و اين افراد تا خرداد سال گذشته تنها نقشه اجرايي مقاوم‌سازي 27 مدرسه را به ما دادند كه مقاوم‌سازي آن‌ها انجام شد.
معاون عمراني وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: با اين مشاوران قرارداد بستيم كه نقشه اجرايي 2 هزار مدرسه را تا پايان ارديبهشت 87 به ما تحويل دهند كه بعد از پيگيري، اين ميزان به 780 نقشه، بعد به 388 نقشه رسيد و در نهايت به ما 319 نقشه تحويل دادند.
وي با بيان اين‌كه دانشگاه‌هاي كشور نيز بايد در زمينه مقاوم‌سازي فعاليت كنند، گفت: در حال حاضر در 7 استان كشور نقشه اجرايي مقاوم‌سازي نداريم زيرا نقشه تهيه شده مشاوران توسط مشاور مادر رد شده است.
بوربور اظهار اميدواري كرد كه امسال نيم ميليون مترمربع زيربناي مدارس مقاوم‌سازي شود.

وي افزود: امسال 15 هزار مدرسه در طرح اوقات فراغت قرار مي‌گيرند كه در اين خصوص نشستي دهم خرداد با مسئولان ذي‌ربط در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار مي‌شود.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 500]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن