تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815392368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/با منتخبان مجلس هشتم/ صدر در گفت‌وگو با ايسنا: افزايش توان كارشناسي مجلس از ضروريات است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /با منتخبان مجلس هشتم/ صدر در گفت‌وگو با ايسنا: افزايش توان كارشناسي مجلس از ضروريات است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

شهاب‌الدين صدر، منتخب مردم تهران در مجلس هشتم اظهار داشت: نمايندگان مجلس هشتم بايد براي كارآمدي و اقتدار هرچه بيشتر اين مجلس تلاش كنند تا اين نهاد با كارآمدي و اقتدار و استقلال كامل بتواند در كنار قواي ديگر به وظايف خود عمل كند.

صدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران،ايسنا، ‌با بيان اين كه يكي از اصل‌هاي مهم در قانون اساسي استقلال قواست، گفت: سه قوه كشور از جمله مجلس شوراي اسلامي بايد به صورت مستقل وظايف خود را انجام دهند كه براي تحقق اين امر نيازمند كارآمدي و انسجام بيشتر مجلس هستيم تا بتواند در جهت رفع مشكلات كشور به قواي مجريه و قضاييه كمك كند.

وي با بيان اين كه « به نظر من آنچه بايد در مجلس هشتم به آن توجه و به صورت جدي دنبال شود» حفظ وحدت به وجود آمده در بين نيروهاي دلسوز و اصول‌گراست، گفت: اين افراد بايد با سعه صدر با ديگر نمايندگان مجلس كه گرايش‌ها و سلايق ديگري دارند، بهترين تعامل را برقرار كنند و در حقيقت همه نمايندگان مجلس در پرداختن به اولويت‌هاي كشور، با هم حركت كنند.

صدر گفت كه نمايندگان مجلس بايد در راستاي حل مشكلات مردم از منازعه و درگيري سياسي كه نتيجه‌اي ندارد پرهيز و به نحوي حركت كنند كه در مجلس آرامش وجود داشته باشد و اين آرامش به جامعه نيز منتقل‌ شود كه در نتيجه بين آحاد مردم اميد ايجاد مي‌شود.

منتخب تهران هم‌چنين با بيان اين كه در مجلس بايد از پتانسيل تمام نمايندگان استفاده كرد، هم‌چنين به سطح بالاي تخصص در مجلس هشتم اظهار كرد: در كنار اين امر باز هم بايد دانست كه ظرفيت كارشناسي دويست نفر نماينده نيز محدود است و ما نيازمند مركز پژوهش‌هايي هستيم كه بتواند با نظر كارشناسي خود و بهترين ارتباط با استادان دانشگاه و نخبگان و دانشمندان به مجلس شوراي اسلامي در جهت هرچه كارشناسي تر شدن قوانين كمك كند و در حقيقت مركز پژوهش‌ها با نگاهي باز ، سعه صدر و ديدي روشن از پتانسيل‌هايي كه در كشور وجود دارد بهره ببرد.

وي افزود: امروز مجلس به اين ظرفيت كارشناسي به شدت نيازمند است.

صدر هم‌چنين با بيان اين كه در مجلس بايد تصميم جدي و مناسب درباره با تورم و گراني گرفته شود، گفت: اين تصميم بايد به نحوي باشد كه در كوتاه مدت اثرات خود را نشان دهد و در دراز مدت نيز به نحوي عمل كند كه مردم در آينده با اين مشكل رو به رو نشوند.

وي با بيان اين كه يكي از اولويت‌هاي اصلي‌اش در مجلس شوراي اسلامي اين است كه توان و قدرت كارشناسي مجلس در كنار استفاده از نظرات استادان و نخبگان افزايش پيدا كند گفت:‌ همان طور كه گفتم يكي از مشكلات اصلي مردم كه باعث نگراني آنها شده، گراني است كه در اين ارتباط مجلس بايد اقدام مناسبي انجام دهد و در كنار آن تعامل خوب و سازنده‌اي نيز با دولت داشته باشد تا راهكار مناسبي اتخاذ شود؛ در واقع مجلس و دولت در اولين قدم بايد يك اقدام اساسي براي حل مشكلات مردم در زمينه تورم و گراني انجام دهند و من خود نيز در اين ارتباط تمام تلاشم را به كار مي‌گيريم.

وي در ادامه به مساله اشتغال نيز اشاره كرد و با بيان اين كه اين مساله گريبان‌گير افراد باسواد و بي‌سواد جامعه شده و موضوع بسيار مهمي است، گفت: تلاش براي حل اين مساله در اولويت‌هاي كاري بنده است.

وي همچنين مبارزه با فقر، فساد و تبعيض را مساله ديگري خواند كه بايد براي رفع آن‌ اقدام جدي شود و گفت: اين پديده‌هاي ناميمون باعث ايجاد مشكلاتي در كشور مي‌شود كه بايد با برنامه‌ريزي‌هاي مناسب ريشه‌كن شود.

صدر در ادامه مساله دانشگاه‌ها ، آموزش و پرورش و فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزشي را از مواردي خواند كه بايد مورد توجه مجلس قرار گيرد و افزود: ما امروز مشكلات زيادي در دانشگاه‌ها در بخش آموزش و پژوهش داريم و گرچه بارها به زبان، بر اهميت و توجه ويژه‌ به آموزش و پرورش تاكيد شده ولي چندان اقدام جدي در اين راستا صورت نگرفته است؛ در صورتي كه بايد مقررات و قوانين در راستاي حمايت از دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي و پژوهشي باشد و موانع برطرف شود.

وي سلامت را از ديگر از مسائل مورد توجه خواند كه از شاخصه‌هاي توسعه است و سازمان‌هاي بين‌المللي به آن توجه ويژه دارند.

صدر گفت: ‌بحث سلامت به جسم محدود نمي‌شود بلكه سلامت روح و روان نيز اهميت زيادي دارد، هم‌چنين نگاه ما در تدوين قوانين و برنامه‌ها بايد سلامت‌نگر باشد؛ چرا كه براي اداره امور و توسعه در ابعاد مختلف نيازمند انسان‌هاي سالم هستيم و بايد به نحوي برنامه‌ريزي شود كه سلامت آحاد جامعه از نظر جسمي و رواني تامين شود، هم‌چنين از حركت‌هايي كه باعث به هم زدن بهداشت رواني جامعه مي‌شود پرهيز شود.

وي ادامه داد: گاهي ممكن است مجلس قانوني را تصويب كند كه باعث بروز اضطراب در جامعه شود، مثلا در سهميه‌بندي بنزين تصميم مناسب اتخاذ شد ولي بايد در مورد عوارض اجتماعي و رواني آن نيز تدابير مناسب انديشيده مي‌شد؛ به نحوي كه مردم دچار نگراني نشوند.

وي تصريح كرد: به طور كلي بايد به طوري برنامه‌ريزي كرد كه مردم احساس كنند در اصل برنامه‌ريزي به مساله رفاه و سلامت روح و روان آنها توجه مي‌شود نه اين كه هر روز فشارها و مشكلات بيشتر مي‌شود؛ چرا كه اين گونه فشارها عوارض بسيار زياد و غير قابل جبراني دارد.

وي هم‌چنين به اهميت حمايت از توليد داخلي و وظيفه مجلس در اين ارتباط اشاره كرد و گفت:‌ در تصميم‌گيري‌ها بايد به اين امر توجه شود؛ چرا كه باعث مي‌شود چرخ‌هاي اقتصاد كشور به حركت درآيد و شكوفايي اقتصادي خود را نشان دهد.

منتخب تهران افزود: در الگوي توسعه ما بايد كشاورزي محور باشد، ما نبايد به صورت محض از الگوهاي توسعه‌اي كه در ديگر كشورها دنبال مي‌شود تبعيت كنيم؛ بلكه بايد بر اساس متقضيات عمل كنيم.

صدر ادامه داد: مردم از مجلس هشتم توقع دارند در جهت حل مشكلات آنها اقدام جدي انجام دهد؛ از اين رو همه نمايندگان مجلس هشتم دست به دست هم دهند و با همفكري و تلاش در جهت حل مشكلات كشور بكوشند و در بين مردم اميد ايجاد كنند.

وي همچنين به اهميت تعامل دولت مجلس اشاره كرد و گفت: ‌اين مجلس بايد با اقتدار و تعامل صحيح و سازنده با دولت نه خداي ناكرده تقابل، تمام توان خود را جهت حل مشكلات مردم به كار گيرد و اين يك ضرورت است.

وي همچنين يكي از مهم‌ترين وظايف مجلس را نظارت و قانونگذاري عنوان كرد و گفت: ‌معتقدم بايد يك حركت جدي صورت بگيرد و قوانين بررسي و تجميع شوند؛ چرا كه برخي قوانين در تعارض با يكديگر هستند.

صدر گفت: ‌در حقيقت يكي از اولويت‌هاي مجلس هشتم در مساله قانونگذاري اين است كه مرور كاملي بر همه قوانين گذشته داشته باشد و مشكلات اين حوزه را برطرف كند.

وي گفت: ‌براي اين كه مجلس بتواند در قانونگذاري موفق باشد بايد با توان كارشناسي بالا مسائل را رصد، آنها را تبيين و با مسائل در حقيقت به صورت كارشناسانه برخورد كند.

صدر در پايان گفت: در واقع هرچه مجلس نگاه تخصصي‌تر و كارشناسي‌تري داشته باشد و در اين چارچوب كار كند مسائل زودتر و بهتر جلو مي‌رود و سطح كارآمدي مجلس نيز افزايش پيدا مي‌كند؛ البته در كنار اين امر مجلس بايد از برخوردهاي احساسي و سياسي پرهيز كند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 589]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن