تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت بهداشت درپاسخ به گزارش ايسنا: برنامه وزارتخانه خريدحداكثر دسفرال از شركت خارجي است خريد داروازسايرمنابع براي جلوگيري ازكمبود داروي بيماران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزارت بهداشت درپاسخ به گزارش ايسنا: برنامه وزارتخانه خريدحداكثر دسفرال از شركت خارجي است خريد داروازسايرمنابع براي جلوگيري ازكمبود داروي بيماران است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

وزارت بهداشت اعلام كرد: در سال 87، تمامي داروهايي كه شركت خارجي توليد كننده اعلام كرده، مي تواند در اختيار ايران قرار دهد در برنامه خريد اين وزارتخانه قرار گرفته است اما بر اساس آمارهاي موجود، اين مقدار نياز كشور در رابطه با اين دارو را برطرف نخواهد كرد در نتيجه خريد از منابع ديگر نيز براي جلوگيري از بروز هر نوع كمبود و مختلف شدن روند درمان تا نقطه جبران كسري انجام مي شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، در پي اظهارات يك عضو هيات مديره انجمن تالاسمي كه رفع مشكل كمبود داروي دسفرال بيماران تالاسمي و توجه به تاثيرات رواني نامطلوب، تغيير داروي بيماران را خواستار شده بود، روابط عمومي وزارت بهداشت در توضيحي با اعلام اين مطلب افزود: «تمامي داروهايي كه با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار مي شوند، كليه مراحل كنترل كيفيت را با استفاده از معيارهاي بين المللي طي كرده اند و نظارت و پايش دارو پس از ورود به بازار نيز به شكل مستمر ادامه دارد. در عين حال در صورت بروز هرگونه عارضه دارويي و يا عدم اثر بخشي مطلوب، مراتب به صورت مكتوب به مركز عوارض دارويي گزارش شده و مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

اگرچه تغيير منبع تهيه دارو ممكن است به دليل تعلق خاطر بيمار به شكل و رنگ و نام تجاري داروي قبلي، پذيرش بيمار را با اشكالاتي مواجه كند اما در مواردي كه اين تغيير منبع اجتناب ناپذير است وظيفه ارگان ها و انجمن هاي حمايتي، نظارتي و علمي، جهت دهي مثبت و كاهش تاثيرات تلقيني نامطلوب در بيمار مي باشد.

جهت گيريهاي يك سونگر و تاكيد بر يك نام تجارتي خاص باعث ايجاد شائبه حمايت از شركت هاي خارجي مي شود كه به نظر نمي رسد اين خواسته انجمن و بيماران تالاسمي باشد.

لازم به ذكر است، آرامش خاطر بيماران تنها در سايه همدلي و اعتماد متقابل بين انجمن هاي حمايتي و اين وزارتخانه بدست مي آيد.»

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن