تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820924242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزينه‌هاي بيمه در ايران دولتي اما پرداخت خسارت‌ها ملتي است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هزينه‌هاي بيمه در ايران دولتي اما پرداخت خسارت‌ها ملتي است
مدير روابط عمومي بيمه ايران گفت: در ايران حق بيمه دولتي است اما خسارتي كه وارد مي شود و هزينه پرداختي بيمه، ملتي است. متاسفانه مردم همين هزينه كم را كه شامل يارانه هم مي شود پرداخت نمي كنند و بايد به اجبار اين پول گرفته شود...وي در پاسخ به اينكه "آيا خنده دار نيست، وقتي قيمت يك موتور 250 هزار تومان است، قيمت بيمه آن 175 هزار تومان باشد؟!" گفت: شما به نوع خدماتي كه به ازاي 175 هزار تومان ارائه مي شود و تعهدات بيمه توجه كنيد و نه مقايسه قيمت آن با قيمت موتور...


به گزارش باشگاه جواني برنا، ناصر لقايي، مدير روابط عمومي بيمه ايران، با حضور در شبكه خبري برنا ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين خبرگزاري به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وي در ابتدا درباره بالا بودن هزينه بيمه در كشور با تشريح اين موضوع كه تا چندي پيش، بيمه شخص ثالث و بيمه مازاد شخص ثالث با هم تفاوت داشت و افراد مي توانستند با هزينه پاييني بيمه شوند در پاسخ به اينكه چرا همواره راه هايي براي فرار از هزينه هاي بيمه وجود دارد، گفت: در شرايط فعلي و آنچه كه عرض شد، ديگر راهي براي فرار از هزينه هاي بيمه نيست. چرا كه بر اساس مصوبه دولت مبني برحذف دو نوع بيمه و اجبار افراد براي تكميل پرونده بيمه ظرف مدت 4 ماه ديگر كسي نمي تواند از هزينه هاي بيمه فرار كند.

مدير روابط عمومي بيمه ايران در خصوص سودي كه صاحبان بيمه بدست مي آورند نيز به خبرنگار برنا گفت: در زمينه بيمه شخص ثالث و بدنه اتومبيل به دليل بي احتياطي و گزارش هاي تقلبي و... ضرر صاحبان بيمه بيش از سود است بطوري كه در مواردي ما افزايش 100 درصدي هزينه ها را داشته ايم اما در زمينه پوشش بيمه هايي مثل آتش نشاني بيمه سود كرده است.

وي حق بيمه را در كشورهاي ديگر به مراتب بالاتر از ايران دانست و خاطر نشان كرد: در ايران حق بيمه دولتي است اما خسارتي كه وارد مي شود و پرداخت اين خسارت، ملتي است(!) متاسفانه مردم همين هزينه كم را كه شامل يارانه هم مي شود پرداخت نمي كنند و بايد به ضرور و اجبار اين پول گرفته شود.

مدير روابط عمومي بيمه ايران همچنين در پاسخ به اين سوال كه اگر شما پول نداشتيد، حاضر بوديد به هزينه هاي بيمه تن دهيد گفت: من اگر پول نداشته باشم هرگز هزينه هاي بيمه را نمي دهم. پرداخت پول بيمه معمولا رابطه مستقيم با توان اقتصادي دارد اما ما بايد نگاهمان را به مسئله تغيير دهيم. در بسياري از كشورها هزينه هاي بيمه مسئله اي حل شده است اما در ايران هنوز فرهنگ پرداخت بيمه جا نيفتاده است.

لقايي جابجايي مديران را بي تاثير در فعاليت بيمه ايران دانست و افزود: در 70 سال گذشته اين براي اولين بار است كه مديران اصلي بيمه از بدنه و كادر اجرايي انتخاب شده اند. همين عامل باعث شده است كاركنان زبان هم را به راحتي متوجه شوند و كارها بهتر پيش برود.

وي كه با سوالات متعدد و همچنين طعنه‌هاي بعضا شوخي گونه خبرنگاران مواجه شده بود، با لبخند به تمام سوالات و كنايه‌ها پاسخ مي داد. براي مثال در پاسخ به اينكه "آيا خنده دار نيست، وقتي قيمت يك موتور 250 هزار تومان است، قيمت بيمه آن 175 هزار تومان باشد؟!" گفت: شما به نوع خدماتي كه به ازاي 175 هزار تومان ارائه مي شود و تعهدات بيمه توجه كنيد و نه مقايسه قيمت آن با قيمت موتور...

وي در پايان كسر هزينه هاي جاري بيمه در سال و اهداي جوايزي از جمله سكه بهار آزادي را از جمله تسهيلاتي دانست كه بيمه به افراد متعهد و بي تخلف اعطا مي كند.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//89 - 89 - 55//www.BornaNews.ir
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن