تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815365505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك عضو كميسيون برنامه وبودجه مجلس هفتم درگفت‌وگوباايسنا: نمي‌توان اقتصاد را بريده از سياست دنبال كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك عضو كميسيون برنامه وبودجه مجلس هفتم درگفت‌وگوباايسنا: نمي‌توان اقتصاد را بريده از سياست دنبال كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس هفتم با اعلام اين‌كه اقتصاد سياسي با ابزاراقتصاد، مسائل سياسي را حل مي كند، تصريح كرد: نمي‌توانيم اقتصاد را بريده از سياست دنبال كنيم.

محمدناصر توسلي نماينده تربت حيدريه در مجلس هفتم درگفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌مسائل سياسي فرهنگي اجتماعي توليدي و داخلي و خارجي را يك مجموعه خواند و افزود:‌ برآيند تمام اين عناصر يك كشور را سرپا نگه داشته و مشكلات را مرتفع مي كند، اما اين‌كه ما صرفا به مسائل اقتصادي پرداخته و از مسائل سياسي به دور باشيم به همان اندازه آسيب مي بينيم كه سياسي شويم و از وضعيت اقتصاد غافل شويم.

وي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه مقتضيات و شرايط بايد در اولويت بخشي به مسائل اقتصادي در عرصه سياست مورد بررسي قرار گيرد، اظهارداشت: اگر مشكل تورم ، بيكاري و مسائل اقتصادي دامن گير مردم شده است، نبايد فقط به فكر مطالبات سياسي بود؛ چرا كه اين روند منجر به بي تفاوتي در ميان مردم مي‌شود.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس هفتم، سياست و اقتصاد را از دير زمان عجين شده با هم عنوان كرد و اظهارداشت: امروز اقتصاد سياسي يكي از مهمترين گزينه‌هاي پيش روي كشورهاي جهان است به طوري كه از اقتصاد در جهت سياست‌هايشان استفاده مي‌كنند و همين كشورهاي ابرقدرت در عرصه بين‌المللي حركتشان اقتصادي- سياسي است و بدين وسيله اقتصاد و صنعت و تكنولوژي و ساير توليدات در جهت حاكميت و سياستشان در هر گوشه دنيا قدم بر مي دارند.

توسلي تصريح كرد:‌ نمي‌توان وقتي مشكلات اقتصادي دامن گير مردم است و شرايط مردم را ناراحت كرده است، اعلام كرد اين شرايط معلول مسائل سياسي و بي توجهي به حوزه اقتصادي است و چون كشور سياسي فكر مي‌كند و گروه‌هاي سياسي حضور دارند يا سرگرم مسائل سياسي هستند، به مسائل اقتصادي نمي‌رسند و اين تفكر به هيچ وجه مقبول نبوده و مردود است.

اين نماينده مجلس هفتم افزود: در كشورهاي ديگر نيز اين شرايط حاكم است و به شكل همزمان فعاليت اقتصادي در كنار رقابت سياسي دنبال مي‌شود، اما در حال حاضر شايد براي مردم خلاف انتظار باشد كه در جمهوري اسلامي كه داراي نظام ارزشي است و خون بهاي گران قدر شهدا را دارد بعضي بگومگوهاي سياسي بين گروه‌ها و مقامات رقابت رخ ‌دهد، اما با وجود غير قابل تحمل بودن اين شرايط هم بخشي از حواشي ناشي از رقابت سياسي است كه با استفاده از جريان اقتصادي هدايت مي‌شود.

توسلي خاطر نشان كرد: اقتصاد جايگاه فوق‌العاده مهمي در تفكر سياسي دارد چرا كه وقتي معيشت مردم معقول و متعادل نباشد و تورم، خشكسالي و بحران گريبانگير جامعه باشد، نمي‌توان انتظار داشت مردم در جريان سياسي مشاركت فعال داشته باشد از اين رو مي توان نتيجه گرفت اقتصاد و سياست هر كدام نقش تعادلي را ايفا مي‌كنند، مگر آن‌كه ضرورت و صلاح كشور پرداخت به يكي را بر ديگري مقدم كند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن