تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816410060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*دكتر علي لاريجاني ؛از دبيري شوراي عالي امنيت ملي تا رياست مجلس* گـام‌هـاي بــلــنــد و بـي‌صــداي يــك ســيــاســتــمــدار


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *دكتر علي لاريجاني ؛از دبيري شوراي عالي امنيت ملي تا رياست مجلس* گـام‌هـاي بــلــنــد و بـي‌صــداي يــك ســيــاســتــمــدار


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

درپي تشكيل جلسه فراكسيون اصول‌گرايان منتحب مجلس هشتم علي لاريجاني به عنوان رييس پيشنهادي اين فراكسيون راي آورد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) تيرماه سال گذشته؛ زماني كه خبرنگاران در حاشيه مجمع عمومي جبهه پيروان خط امام و رهبري از علي لاريجاني ـ كه هنوز دبير شوراي عالي امنيت ملي بود و در جمع هيات 15 نفره اصولگرايان حضور يافته بود ـ درباره انتخابات مجلس هشتم پرسيدند به آن‌ها جواب داد: من هيچ نقش انتخاباتي ندارم و تنها به نيروهايي كه بتوانند در عرصه سياسي كشور فعاليت كنند، كمك خواهم كرد.

چند ماه بعد يعني در پانزدهم مهرماه سال 86 ‌لاريجاني در نشست كميته‌هاي سي‌گانه‌ي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي سخنراني كرد و حدود 10 روز پس از آن سخنگوي دولت از پذيرش استعفاي رييس شوراي عالي امنيت ملي خبر داد.

از همان زمان حمايت گروه‌هاي سياسي اصولگرا از جمله جامعه اسلامي مهندسين، ائتلاف بزرگ حزب‌الله ايران، جبهه‌ پيروان خط امام و رهبري و ... با قدرداني از فعاليت‌هاي علي لاريجاني آغاز شد.

هم چنين صادق محصولي نماينده گروه‌هاي حامي دولت در جبهه متحد اصول‌گرايان و مشاور رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه از دلايل استعفاي لاريجاني اين است كه وي در زمينه فكري به اصول‌گرايان در جريان انتخابات مجلس هشتم كمك كند؟ گفت: من نيز چنين چيزي را شنيده‌ام؛ ولي شما بايد در مورد اين مساله از خود آقاي لاريجاني سوال كنيد. بالاخره ايشان عضو جبهه اصول‌گرايان و جزء دوستاني هستند كه اغلب اصول‌گرايان به ايشان نظر مثبت و خوبي دارند؛ ولي اين كه در انتخابات شركت خواهند كرد يا نه را بايد از خودشان بپرسيد.

كنعاني مقدم دبير سياسي ائتلاف بزرگ حزب‌الله ايران از اولين كساني بود كه از احتمال كانديداتوري علي لاريجاني و سرليستي وي براي ليست اصولگرايان در تهران خبر داد.

اين شد كه خبرنگاران با اطمينان از محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي‌ كه تاكيد كرده بود، "معتقديم لاريجاني بايد به مجلس بيايد" درباره احتمال رياست لاريجاني بر مجلس هشتم پرسيدند، كه وي پاسخ داد: درحال حاضر هيچكس كانديداي رياست مجلس شوراي اسلامي‌ نبايد شود و هر فردي كه كانديد مي‌شود كانديداي نمايندگي براي مجلس شوراي اسلامي‌ بوده و رييس مجلس هشتم را نيز خود مجلس هشتم انتخاب مي‌كند و از سويي هرگاه تركيب مجلس مشخص شود خود رييس را انتخاب مي‌كنند.

هم‌چنين در شرايطي كه زمزمه‌هاي كانديداتوري لاريجاني از قم با سوالات خبرنگاران قوت مي‌گرفت، عليرضا زاكاني عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به يكي از اين سوالات با رد چنين خبري گفت: در واقع بايد گفت شورايي كه در قم است، اين درخواست را دارد كه آقاي لاريجاني را به عنوان يكي از نامزدها و اولويت‌هاي خود مطرح كند، در تهران نيز يكي از اولويت‌هاي ما آقاي لاريجاني است و چنين درخواستي را داريم.

با آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات دور هشتم مجلس شوراي اسلامي در دي‌ماه سال 86 و اعلام آمادگي علي لاريجاني براي حضور در اين انتخابات، بخشي از پيش‌بيني‌ها به واقعيت رسيد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه از كدام حوزه‌ انتخابيه كانديدا مي‌شويد؟ نيز گفت: برخي مراجع تقليد و جامعه مدرسين از من خواسته‌اند از قم كانديدا شوم و برخي آقايان نيز براي تهران اين درخواست را مطرح كرده‌اند؛ اما هنوز فرصتي براي به وحدت رسيدن در مورد اين موضوع نداشتم؛ بنابراين فعلا چاره‌اي جز نام‌نويسي ندارم تا روزهاي آينده كه موضوع مشخص شود.

در حالي كه شهاب‌الدين صدر دبير اجرايي جبهه متحد اصول‌گرايان اواسط اسفندماه خبر داد كه علي لاريجاني از تهران كانديدا مي‌شود، جامعه مدرسين حوزه علميه قم در نامه‌اي به علي لاريجاني از وي خواست تا در انتخابات مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه قم كانديدا شود.

به دنبال طرح اين درخواست لاريجاني با سفر به استان قم و ديدار با مراجع، طي ديدارهاي خصوصي به طرح مباحثي درباره انتخابات پرداخت تا در مورد حوزه‌اي كه از آن كانديدا خواهد شد، تصميم بگيرد.

در نتيجه اين ديدارها دبير اجرايي جبهه‌ متحد اصولگرايان هم خبر داد كه لاريجاني درپي جلسه‌اي كه با مراجع و اعضاي جامعه‌ مدرسين داشت تصميم بر اين گرفت كه از قم كانديدا براي انتخابات مجلس هشتم شود و كانديداي جبهه متحد اصولگرايان در قم محسوب مي‌شود.

علي لاريجاني نيز به صورت رسمي‌ اعلام كرد از قم براي انتخابات مجلس هشتم كانديدا خواهد شد.

وي پس از پيروزي قاطع خود در مرحله اول انتخابات هشتمين دوره‌ مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه قم در نشست خبري در جامعه مدرسين حوزه‌ علميه‌ قم در پاسخ به سوالي تصريح كرد: بايد با نگاهي مثبت به انتخابات و نتيجه‌ آن، رفتار جديدي را در مجلس هشتم در بين جريان‌هاي سياسي شاهد باشيم.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با رياست مجلس نيز گفت: جواب اين سوال مربوط به روزهاي آينده و جايگاه آن داخل مجلس است، نه بيرون مجلس.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس هشتم ارديبهشت سال 87 و درست يك ماه قبل از تصميم علني گروه‌هاي سياسي اصولگرا براي تعيين رييس مجلس هشتم درباره شايعاتي درباره كانديداتوري‌اش براي رياست مجلس هشتم گفت: در اين رابطه نظري ندارم. اين‌ها فقط زمزمه است. بدون رياست هم مي توان كار كرد. ما در شرايط كنوني بايد براي حل مشكل تورم در كشور چاره‌انديشي كنيم.

بيستم ارديبهشت ماه همايشي تحت عنوان «توفيق خدمت» با حضور 200 نفر از منتخبان اصولگراي مجلس هشتم از جمله حدادعادل، لاريجاني و آقاتهراني و با سخنراني رييس‌جمهور برگزار و علي لاريجاني به عنوان رييس هيات مديره‌ موقت اصولگرايان مجلس هشتم انتخاب شد. اما هم‌چنان احتمال نامزدي‌اش براي رياست مجلس شوراي اسلامي را تاييد نكرد و گفت: اين چيزها مربوط به نمايندگان مجلس است و نمايندگان نيز افرادي قوي و دقيق هستند كه به قيم نياز ندارند و خودشان انتخاب مي‌كنند.

سرانجام؛ در پي تشكيل جلسه فراكسيون اصول‌گرايان منتخب مجلس هشتم در پنجم خرداد سال 87 علي لاريجاني به عنوان رييس پيشنهادي اين فراكسيون راي آورد.

در جلسه مجمع عمومي منتخبان اصولگرايان، دكتر علي لاريجاني با 161 راي و دكتر حدادعادل با 50 راي به ترتيب حائز اكثريت آراء براي سمت رياست مجلس هشتم شدند.

يك عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان، با اعلام اين خبر افزود: 229 نفر از منتخبان اصولگرا در اين جلسه شركت داشتند و هفت راي سفيد نيز به صندوق ريخته شد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 644]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن