تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور: امسال يك ميليون نفر آموزش فني حرفه‌اي مي‌بينند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور: امسال يك ميليون نفر آموزش فني حرفه‌اي مي‌بينند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت: برنامه امسال سازمان ارائه 240 ميليون نفر ساعت آموزش مهارتي براي يك ميليون نفر است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس سيد مرتضي شريف‌النسبي امروز در جمع خبرنگاران در محل سازمان گفت: براساس مصوبه مجلس ظرف 5 سال تعداد 5/2 ميليون كارگر ساختماني آموزش مهارتي مي‌بينند كه اين امر منوط به تخصيص اعتبارات لازم است.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي افزود: در حال حاضر 60 هزار نفر از كارگران ساختماني در كارگاههاي موجود ساختماني كشور در حال آموزش هستند كه پس از آزمون و قبولي در آن گواهينامه دريافت مي‌كنند.
شريف‌النسبي با اشاره به اين كه يكي از راهبردهاي سازمان آموزش فني حرفه‌اي، برون سپاري تصدي آموزش حرفه اي است بيان داشت: دو ميليون نفر ساعت در بخش خصوصي آموزش مهارتهاي فني در بخش نفت و گاز و پتروشيمي مي‌بينند.
وي راهبردهاي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي را برون سپاري، تقاضا محوري و افزايش بهره‌وري خواند و گفت: در قالب سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي كارگاههاي آموزش فني و حرفه‌اي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود و به مربيان كارگاهها براساس ميزان آموزش كه به هنرآموز ارائه مي‌كنند و برحسب ميزان قبولي آنها در آزمون، هزينه پرداخت مي‌شود.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس كه سازمان آموزش فني و حرفه‌اي چه نقشي در آموزش مديران متقاضي طرحهاي كوچك و زود بازده دارند، گفت: براي متقاضيان بنگاههاي كوچك و زود بازده اولا به مديران و هيات مديره بنگاه‌ها، آموزش مجاني ارائه مي‌شود. ثانيا به نيروي انساني كه مي‌خواهد استخدام كند نيز آموزش فني حرفه‌اي ارائه مي‌شود اين آموزش‌ها در راستاي صيانت از تسهيلات بانكي به عنوان سرمايه ملي و هدايت آن در مسير درست كارآفريني است.
رئيس سازمان آموزش فني حرفه‌اي گفت: با قراردادي كه با آموزش و پرورش بسته شده است، سالي 500 هزار نفر دانش‌آموز مهارتهاي فني حرفه‌اي مي‌‌آموزند، همچنين با بسيج سازندگي، جهاد كشاورزي و ساير نهادهاي مرتبط قرارداد بسته شده است كه در راستاي مهارت آموزي اقشار مختلف همكاري مي‌شود.
وي در خصوص طرح هجرت و آموزش حرفه‌اي سيار در محيط روستاها گفت: براي آموزش مهارت به جوانان روستا، كانكس‌هاي سيار مهارت آموزي به روستاها اعزام مي‌شود و حتي در برخي روستاها پايگاه ثابت مهارت آموزي احداث مي‌شود.
شريف النسبي گفت: در سال گذشته 30 ميليون نفر ساعت كار آموزش فني حرفه‌اي در قالب طرح هجرت به روستاييان ارائه شد و در اين راستا 4/73 هزار رنفر در اين طرح شامل 8/32 هزار مرد و 8/39 هزار نفر زن آموزش ديدند.
وي گفت: سال گذشته در قالب طرح هجرت 3000 كارگاه ثابت و سيار در روستاها مستقر شدند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن