تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816464422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*تحولي عظيم در نظام آموزشي كشور*/‌١/ معاون وزير كار در گفت‌وگوي تفصيلي با ايسنا خبر داد: شكل‌گيري نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي در كنار نظام آموزش رسمي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *تحولي عظيم در نظام آموزشي كشور*/‌١/ معاون وزير كار در گفت‌وگوي تفصيلي با ايسنا خبر داد: شكل‌گيري نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي در كنار نظام آموزش رسمي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

رييس سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و معاون وزير كار و امور اجتماعي بيش از يك سال است در اين سمت خدمت مي‌كند اما او تاكنون كمتر در عرصه رسانه‌ها حاضر شده و به تشريح فعاليت‌هاي سازمان در يك ساله اخير پرداخته است.

اما اينك در مصاحبه‌اي طولاني علاوه بر اعلام برنامه‌هاي سازمان، اقدامات انجام داده طي يك سال اخير را نيز بازگو كرد. وي كه در ابتداي اين مصاحبه حاضر نشد به مقايسه ديدگاه‌هاي خود و رييس قبل يعني علي كردان بپردازد به‌تدريج به بررسي برنامه‌ها و عملكرد يك ساله سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي پرداخت.

شريف‌النسبي در اين گفت‌وگو از ارائه آموزش‌هاي مديريتي در دانشگاه‌هاي 25 استان كشور، آموزش كسب و كار به 25هزار فارغ‌التحصيل، آموزش به 10 ميليون شاغل نيازمند به آموزش در كشور، ارائه آموزش‌هاي عمومي به روستاييان510 دهستان، ارائه آموزش‌هاي فني به سربازان و افسر وظيفه‌ها و زنداني‌ها، تبادل مربي‌هاي فني با چندين كشور، ارائه آموزش‌هاي ايمني از سال آينده، آموزش 120هزار كارگر بخش ساختمان و تعيين سطح 240 هزار كارگر اين بخش، تدوين آيين‌نامه‌هاي استانداردهاي دوره فوق‌ديپلم و سرانجام افزايش بودجه 100درصدي تجهيزات سازمان در امسال خبر داد.

اما جداي از اين‌ها مهم‌ترين خبر او، موضوعي است كه مي‌تواند نظام آموزش رسمي كشور را متحول مي‌كند و گامي است براي ورود بيشتر فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به بازار كار. «شكل‌گيري نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي در كنار نظام آموزش رسمي» مبحثي است كه موجب مي‌شود ايران نيز مانند دو سوم كشورهاي دنيا داراي نظامي شود كه دانشجويان همزمان با تحصيل خود از آموزش‌هاي مهارتي نيز بهره‌مند ‌شوند.

البته معاون وزير كار در اين گفت‌وگو علاوه بر اخبار جديدي كه در حوزه اشتغال داشت نظرات خود را در مورد موضوع‌هايي چون خصوصي‌سازي بيان كرد.

به اعتقاد او با فعاليت بخش خصوصي 30 درصد راندمان كار سازمان بالا رفته و چون قانون اجازه داده حتما بايد كارها را 100 درصد خصوصي كرد، به همين دليل نيز در سال گذشته هزار و100 كارگاه به بخش خصوصي واگذار شده است.

علاوه بر اين وي در مورد اخراج مربي‌هاي بخشي از مراكز سازمان فني‌و حرفه‌اي نيز شفاف‌سازي و صراحتا اعلام كرد كه چون بعضي از مراكز نيروهاي مازاد از چارت بدون اجازه گرفته بودند، اكنون ديگر نمي‌توانند با اين نيروها قراداد جديدي منعقد كنند.

بخش اول گفت‌وگو با وي در زير مي‌آيد و بخش دوم آن نيز فردا منتشر خواهد شد؛

وي با اشاره به مخاطبان گسترده اين سازمان اضافه كرد: مخاطبان اين سازمان خيلي وسيع هستند. تعدادي از اين مخاطبان مي‌خواهند وارد بازار كار شوند و يا اينكه در بازار كار هستند و مي‌خواهند بمانند. تعدادي ديگر افرادي هستند كه از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند و يا اين كه دانشجو هستند. عده‌اي نيز شاغل هستند و براي ارتقاي مهارت خود نياز به آموزش‌هاي مهارتي و فني دارند.

شريف‌النسبي ادامه داد: عده‌اي نيز آموزش‌هاي عمومي را تقاضا دارند كه مهارت‌هاي عمومي به آن‌ها آموزش داده مي‌شود. علاوه بر اين‌ها، تعدادي ديگر مخاطباني هستند كه در پادگان‌ها و زندان‌ها به سر مي‌برند. عده‌اي هم كه روستاييان نيازمند آموزش‌هاي فني هستند.

وي در ادامه به تغيير رويكردي كه در سازمان آموزش‌هاي فني‌و حرفه‌اي از سال ‌گذشته رخ داده اشاره كرد و افزود: قبلا سازمان به افراد داراي ديپلم و زيرديپلم آموزش مي‌داد و بيشتر آموزش‌ها فني بودند اما از سال گذشته رويكرد ما تغيير كرد و آموزش‌هاي غيرفني نيز مي‌دهيم.

* بيشتر بيكاران جامعه، تحصيلكرده‌ها هستند

از جمله آموز‌ش‌هاي غيرفني كه او به آ‌ن‌ها اشاره كرد، آموزش‌هاي مديريتي، كسب و كار، علم مديريت بازار كار و نرم‌افزار هستند كه در اين مورد خاطرنشان كرد: از سال گذشته وقتي سازمان با اين رويكرد روبرو شد، چندين محور را اصل برنامه‌ها‌ي خود قرار داديم.

رييس سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در توضيح اين محورها بيان كرد: يكي از اين محورها مربوط به قشر بيكار جامعه است كه بيشتر آن‌ها تحصيلكرده‌ها هستند كه بيكاري آن‌ها از افراد زيرديپلم بيشتر است.

وي سپس به بيان اقدامات صورت گرفته براي اين قشر پرداخت و اظهار كرد: يكي از كارها اين است كه طبق تفاهمي در داخل دانشگاه‌ها تعدادي كارگاه در اختيار سازمان قرار مي‌دهند و بيشتر آموزش‌هاي مديريتي و ابزارهاي مديريتي در اوقات فراغت دانشجويان به آن‌ها آموزش‌ داده ‌مي‌شود. در اين طرح دانشگاه‌ها به ما مكان مي‌دهند و ما نيز مربي و هزينه آموزش را مي‌دهيم.

شريف‌النسبي با اشاره به اينكه در 25 استان كشور دانشگاه‌ها در اين زمينه با سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي تفاهم كرده‌اند، از جمله اين دانشگاه‌ها، دانشگاه‌هاي شيراز، سهند، تبريز، مشهد، سمنان، شاهرود، شهركرد و در تهران نيز خود دانشگاه تهران را نام برد.

به گفته او از جمله مزيت‌هاي اين طرح آن است كه اگر در پايان ترم دانشجويان به حد كافي آموزش ديده باشند به آن‌ها گواهي داده مي‌شود كه مي‌توانند با آن گواهي كار، در بازار كار وارد شوند.

اما اين طرح مزيت‌هاي ديگري نيز دارد، معاون وزير كار با اشاره به رايگان بودن اين آموزش‌ها عنوان كرد: چون اين آموزش‌ها مهارت‌هاي لازم را به دانشجويان مي‌دهد بنابراين در برنامه‌اي نيز اين موضوع را دنبال مي‌كنيم كه افرادي كه از اين آموزش‌ها بهره‌مند مي‌شوند و داراي توانمندي لازم نيز هستند از سال آينده در اولويت واگذاري اعتبار‌ها باشند.

* آموزش كسب و كار به 25هزار فارغ‌التحصيل

اما بخش ديگر مخاطبان سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي فارغ‌التحصيلاني هستند كه خدمت سربازي رفته‌اند و مي‌خواهند وارد بازار كار شوند اما چون مهارت ندارند جذب بازار كار نمي‌شوند، شريف‌النسبي در مورد اين قشر نيز گفت: وزارت كار مسوول شده كه اين داشجويان را به بنگاه‌ها معرفي كند تا آ‌ن‌ها 11 ماه در يك كارگاه كار كنند و در اين مدت كه بيمه آن‌ها توسط دولت خواهد بود، نصف حقوق‌شان را خود دولت و نصف ديگر را واحد مي‌دهد.

وي تصريح كرد: علاوه بر اين، 120 ساعت به اين افراد آموزش كسب و كار به صورت رايگان داده مي‌شود تا اين افراد بعد از كسب اين آموزش‌ها بتوانند كسب و كاري را راه‌اندازي كنند.

او در ادامه در مورد اين آموزش‌ها اين گونه آمار داد: اكنون حدود 25 هزار نفر از 30 هزار نفر هدف مورد نظر تا پايان سال، آموزش ديده‌اند كه به راحتي تا پايان سال رقم 30 هزار نفري مورد نظر محقق خواهد شد.

معاون وزير كار در پاسخ به اين سوال كه آيا اشتغال اين افراد تضمين شده است؟ اذعان كرد: بيش از 50 درصد اين افراد در همان واحدي كه 11 ماه كار مي‌كنند جذب مي‌شوند. زيرا در اين مدت 11 ماه فعاليت‌هاي خود را بيشتر نشان مي‌دهند. عده‌اي از آن‌ها نيز خود به سمت راه‌اندازي كسب و كار مي‌روند و عده‌اي هم براي ادامه تحصيل به دانشگاه‌ها مي‌روند.

وي تصريح كرد: در عين حال حدود 600 مركز در داخل كشور وجود دارد كه بيش از 30 درصد ظرفيت اين مراكز ثابت را دانشجويان شامل مي‌شوند.

به گفته او در بخش آموزش به دانشجويان و فارغ‌التحصيلان يا دانشجويان به مراكز فني و حرفه‌اي مي‌روند و يا اينكه سازمان فني و حرفه‌اي در دانشگاه‌ها آموزش مي‌دهند و يا اينكه دانشجويان براي كارورزي در واحدها در كنار كار آموزش مي‌بينند.

شريف‌النسبي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا كه با اين گونه آموزش‌ها تاكنون چند درصد نرخ بيكاري فارغ‌التحصيلان كاهش يافته است، عنوان كرد: من آمار خاصي ندارم اما به طور قطعي اينكه نرخ بيكاري كاهش يافته از اين آموزش‌ها هم هست اما اينكه چند درصد تاثير دارد، من آماري ندارم.

* وجود 20 ميليون شاغل نيازمند به آموزش در كشور

رييس سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در مورد آموزش به افرادي كه در واحدهاي اقتصادي مشغول به كار هستند نيز اظهار كرد: اين افراد از آموزش‌هاي كسب و كار، چگونگي رقابت، مديريت، كاهش ضايعات و افزايش بهره‌وري بهره‌مند مي‌شوند.

وي با اشاره به جمعيت20 ميليون نفري افراد مشغول به كار در واحدهاي اقتصادي نيازمند آموزش بيان كرد: اگر قرار باشد ما نيز مانند كشورهاي دنيا كه بيش از 50 درصد رشد اقتصادي آن‌ها از راه غيرسرمايه‌گذاري و آموزش‌هاي ارتقاي توانمندي‌است باشيم، بايد به اين شاغلان توجه بيشتري كنيم.

او در ادامه در پاسخ به اين سوال كه چه تعداد از اين 20 ميليون شاغل تاكنون آموزش ديده‌اند، بيان كرد: آموزش به 50 درصد اين تعداد را در برنامه‌ داريم.

شريف‌النسبي در اين مورد توضيح داد: در كشورهاي صنعتي در ماه هشت ساعت به افراد آموزش مي‌دهند اما در كشور ما، امكانات اين كار وجود ندارد و برنامه‌ريزي كرديم كه در ماه بين دو تا سه ساعت به افراد آموزش دهيم.

* آخر برنامه پنجم آموزش به 9ميليون نفر نياز خواهد شد

وي در ادامه به محاسباتي كه در مورد آخر برنامه پنجم شده است، اشاره كرد و افزود: طبق اين محاسبات تعداد اين سه ميليون نفري كه اكنون در طول يك سال آموزش مي‌دهيم در آخر برنامه پنجم به 9 ميليون نفر افزايش مي‌يابد. يعني در يك سال آخر برنامه پنجم، بايد 9 ميليون نفر را در طول يك سال آموزش بدهيم كه عمدتا بخش خصوصي نيز آن را انجام خواهد داد.

به گفته معاون وزير كار در آخر برنامه پنجم ديگر آموزش‌ها، آموزش‌هاي بهبود و ارتقا خواهد شد و هرچند طبيعتا ساعت مدل پايين‌تر مي‌آيد اما تعداد افراد بهره‌مند از اين آموزش‌ها افزايش مي‌يابد.

* شكل‌گيري نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي در كنار نظام آموزش رسمي

او در ادامه اين گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، به تحول بزرگي در سيستم آموزشي كشور اشاره كرد و گفت: در دانشگاه‌هاي كشور، دانشجويان بعد از فارغ‌التحصيل شدن، دانش را آموخته‌اند ولي مهارتي براي كسب و كار ندارند. آن‌هايي هم كه مي‌خواهند ادامه تحصل بدهند و كار پژوهشي كنند حداكثر 20 درصد خواهند بود كه حتي براي آن كار هم احتياج به مهارت دارند ولي 80 درصد دانشجويان بعد از فارغ‌التحصيل شدن مي‌خواهند وارد بازار كار ‌شوند و اين در حالي است كه آن‌ها مهارت بازار كار ندارند.

شريف‌النسبي ادامه داد: در كشورهاي صنعتي دنيا در كنار نظام آموزش رسمي كه در اصل آموزش‌هاي دبيرستان و دانشگاه‌هاست، آموزش‌هاي مهارتي و صلاحيت‌هاي حرفه‌اي نيز مي‌دهند. يعني يك نظام موازي با آموزش رسمي وجود دارد.

وي به طرحي در اين مورد اشاره كرد كه اكنون در قالب لايحه در حال رفتن به دولت است و در مورد آن بيان كرد: طبق اين طرح در كنار نظام آموزش‌هاي رسمي كشور كه از مهد كودك شروع مي‌شود تا دكترا، يك نظام ديگري شكل مي‌گيرد كه نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي نام دارد.

او در مورد اين نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي توضيح داد: در چارچوب اين نظام هم، افراد مي‌توانند مدرك رسمي بگيرند ولي در آنجا ديگر كاردان حرفه‌اي، مهندس حرفه‌اي و دكتر حرفه‌اي مي‌شوند و مثلا افراد به‌جاي چهار سال تحصيل در مقطع كارشناسي با دوسال مهارت‌آموزي كه در كنار آموزش‌هاي نظام آموزش رسمي دانشگاه‌هاي كشور مي‌بينند، شش ساله اين مدرك را مي‌گيرند كه هرچند زمان طولاني‌تري صرف مدرك گرفتن دانشجو مي‌شود اما حداقل براي ورود به بازار كار آمادگي دارند.

* دوسوم كشورهاي دنيا داراي اين نظام هستند

رييس سازمان آموزش‌هاي فني‌وحرفه‌اي در اين مورد ادامه داد: تقريبا دو سوم كشورهاي دنيا اكنون داراي اين نظام هستند، يعني در كنار نظام رسمي آموزش آن‌ها، نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي و نظام مهارت نيز وجود دارد.

وي در ادامه اين گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه آيا اين نظام صلاحيت‌هاي حرفه‌اي، در كشور ما قابليت اجرايي دارد؟ عنوان كرد: ما به شدت نيازمند اين هستيم كه اين نظام را ايجاد كنيم تا بتوانيم دانشجوي كشور را كه از نظام آموزش رسمي مي‌خواهد وارد بازار كار شود مهارت‌هاي كسب و كار آموزش بدهيم. اگر جايي نباشد كه اين مهارت‌ها را منتقل كند و دانشجو بدون فراگيري اين آموزش‌ها، مشغول به كار ‌شود، چون او تجربه ندارد دو سه ماه اول ضايعاتي را به وجود خواهد آورد.

اما با تشكيل اين نظام، وضعيت سازمان آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي چه خواهد شد؟ اين سوال ديگري بود كه او در پاسخ به آن بيان كرد: ما در حال پركردن همان خلاء هستيم. يا بايد نظام‌ رسمي كشور را به گونه‌اي كنيم كه دانشجويان در كنار درس در دانشگاه آموزش‌هاي مهارت و كسب و كار را ببينند يا اينكه نيازمند يك نظامي هستيم كه بتواند صلاحيت‌هاي حرفه‌اي را تدوين كند و متناسب با آن، مدارك تحصيلي حرفه‌اي به افراد بدهد.

شريف‌النسبي اضافه كرد: اين نظام تعيين صلاحيت‌هاي حرفه‌اي در كشورهاي دنيا براي مشاغل مختلف درجه‌هاي مختلف صلاحيت در نظر مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: خلاء بزرگ كشور ما نيز اين است كه يك نظام تعيين صلاحيت‌هاي حرفه‌اي و در كنارش صدور گواهي تحصيلي حرفه‌اي وجود ندارد كه با شكل‌گيري آن، دانشجويان بتوانند براي كار آموزش مهارت ببينند و صلاحيت حرفه‌اي داشته باشند.

* متولي اين نظام سازمان فني‌وحرفه‌اي خواهد بود

معاون وزير كار و امور اجتماعي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه متولي اصلي اين نظام كي خواهد بود؟ بيان كرد: متولي نظام تعيين صلاحيت‌هاي حرفه‌اي سازمان فني و حرفه‌اي كشور مي‌شود كه در اصل وزارت كار خواهد بود. به عبارتي سازمان فني و حرفه‌اي نظام مهارتي را شكل مي‌دهد و در آموزش‌ عالي هم مدارج دانش ارائه مي‌شود.

* ارائه آموزش‌هاي عمومي به روستاييان510 دهستان

وي كه بعد از بيان موضوع آموزش به قشر بيكاران به خصوص فارغ‌التحصيلان خبر مسرت بخشي در مورد نظام آموزشي كشور داد، در ادامه به مخاطبان ديگر سازمان آموزش‌هاي فني‌وحرفه‌اي يعني روستاييان اشاره كرد و در اين مورد گفت: در روستاها طرح هجرت براي آموزش‌هاي كوتاه مدت دنبال مي‌شد ولي اگر بخواهيم در روستاها آموزش‌هاي عميق‌تري بدهيم كه نياز روستاها را بشناسند نياز به آموزش‌هاي عمومي است.

شريف‌النسبي اذعان كرد: آموزش مانند طرح هجرت يعني10 تا 20 ساعت امكان پذير نيست. در طرح هجرت با يك كانكس به مدت يك هفته در روستاها آموزش داده مي‌شد.

وي هرچند آماري از آموزش‌ديدگان طرح هجرت نداد اما از طرح جديد ديگري خبر داد و عنوان كرد: از ابتداي امسال روي آموزش‌هاي عميق‌تري متمركز شديم و براي اين كار به مراكز دهستان‌ها رفتيم و روستاهايي كه در حال تبديل به شهر هستند و جمعيت زيادي دارند را مدنظر قرار داديم.

او با بيان اينكه تعداد اين مراكز دهستان‌ها بين هزار تا هزار و 200 مركز در داخل كشور است، افزود: هر مركز دهستاني مركز مبادله روستاي اطراف خود نيز است و در همين مركز دهستان مركز كوچك فني و حرفه‌اي ايجاد خواهد شد كه از فضاهاي خالي در آن جا استفاده خواهيم كرد. فضاهايي كه مثلا براي ساختمان‌هاي فرمانداري است.

معاون وزير كار با بيان اينكه اعلام كرده‌ايم كه هركس به ما مكان دهد ما نيز در آن‌جا آموزش مي‌دهيم، اظهار كرد: اكنون 510 مركز دهستان از اين تعداد معرفي شده‌اند كه در160 مركز به صورت پايلوت در حال انجام كار هستيم و از سوي ديگر بخش خصوصي نيز در حال فعال شدن است.

وي با اشاره به رايگان بودن اين آموزش‌ها، در مورد فعاليت بخش خصوصي نيز عنوان كرد: در اين طرح بخش خصوصي آموزش مي‌دهد و ما نيز امتحان مي‌گيريم. اگر كارآموزان قبول شوند ما نيز پول آن‌ها را به بخش خصوصي پراخت مي‌كنيم. يعني عملا بخش خصوصي با نظارت ما آموزش مي‌دهد و به ميزان قبولي كارجوها پول دريافت مي‌كنند كه با همين حركت نزديك 30 درصد راندمان ما افزايش يافته است.

ادامه دارد...

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|28|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن