تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816424333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگاه‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي در دانشگاههاي ايران راه اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارگاه‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي در دانشگاههاي ايران راه اندازي مي‌شود
داخلي. اقتصادي. فني و حرفه‌اي.

معاون وزير كار و امور اجتماعي و رييس سازمان فني و حرفه‌اي ، از راه اندازي كارگاههاي آموزش مهارت فني و حرفه‌اي در سطح دانشگاهها خبر داد.

" مرتضي شريف النسبي" روز چهارشنبه در حاشيه امضا تفاهنامه با استاندار چهارمحال وبختياري در گفت وگو با ايرنا افزود: طرحهاي فني و حرفه‌اي در دانشگاههاي ‪ ۱۱‬استان كشور به صورت پايلوت اجرا مي‌شود و سازمان فني و حرفه‌اي در كنار خوابگاههاي دانشجويي يا در سطح دانشكدهها اقدام به داير كردن اين كارگاه‌ها مي‌كند.

به گفته وي، دانشجويان در كنار تحصيل دروس كلاسيك در دانشگاه‌ها، وقت‌هاي خالي و اوقات فراغت خود را به فراگيري آموزشها و مهارتهاي فني و حرفه‌اي متناسب با رشته تحصيلي‌شان مي‌پردازند.

وي گفت: دانشگاهها مكان ايجاد كارگاههاي فني و حرفه‌اي را فراهم مي‌كنند و سازمان فني و حرفه‌اي نيز كارگاهها را تجهيز و راه‌اندازي خواهد كرد.

به گفته وي، در حال حاضر مدارك صادر شده در خصوص آموزش مهارتهاي فني و حرفه‌اي كشور در خارج از ايران نيز مورد پذيرش دانشگاهها و مراكز مختلف قرار گرفته است.

معاون وزير كار و امور اجتماعي و رييس سازمان فني و حرفه‌اي، از واگذاري مراكز و كارگاههاي فني و حرفه‌اي به بخش خصوصي خبر داد و افزود: مديريت مراكز و كارگاههاي فني و حرفه‌اي كشور به مربيان واگذار مي‌شود و اموال و تجهيزات مراكز و كارگاهها در اختيار دولت باقي مي‌ماند.

به گفته وي، از تعداد چهار هزار كارگاه فني و حرفه‌اي، امسال يك هزار و ‪ ۵۰۰‬كارگاه به مربيان و بخش خصوصي واگذار و مراكز نيز طي سال آينده به ويژه مراكز جديد به بخش خصوصي و مربيان فني و حرفه‌اي واگذار مي‌شود.

وي، از اجراي " مهارت‌هاي پيشرفت " در مراكز فني و حرفه‌اي كشور خبر داد و گفت: سازمان فني و حرفه‌اي كشور آموزشهاي مهارتهاي پيشرفته در خصوص تكنولوژي و فناوري‌هاي جديد را اجرا مي‌كند.

شريف النسبي گفت: اين آموزشها در فناوري‌هاي نوين شامل ليزر، اوپتيك ، كارگاه ميكروالكترونيك و بيوتكنولوژي در داخل كشور از امسال برگزار خواهد شد.

معاون وزير كار و رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت:اين سازمان امسال ‪ ۱۲۰‬هزار نفر را در ‪ ۱۵‬رشته بخش ساختمان و مسكن را آموزش مي‌دهد و سطح بندي خواهد كرد و اين تعداد دو برابر سال گذشته خواهد بود و از مهندسان پروژه‌هايي بخش مسكن نيز به عنوان مربي فني و حرفه‌اي بهره گرفته خواهد شد.

شريف النسبي افزود:براي اجراي سطح بندي و آموزش نيروهاي ساختماني و بخش مسكن نيز ‪ ۴۵۰‬ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته كه در بين مراكز فني و حرفه‌اي استانها توزيع خواهد شد.

رييس سازمان فني و حرفه‌اي كشور، از آموزش فني و حرفه‌اي يكصد هزار نفر در بخش صنعت نفت خبر داد و گفت : اين تعداد در بخش‌هاي مختلف صنعت نفت از جمله حفاري و احداث دكل آموزش مي‌بينند و اين نيروهاي آموزش ديده تا پايان برنامه در احداث ‪ ۱۲۰‬دكل حفاري نفت حضور خواهند داشت.

معاون وزير كار و امور اجتماعي و رييس سازمان فني و حرفه‌اي كشور يادآور شد: سال گذشته سه ميليون نفر در كشور آموزشهاي فني و حرفه‌اي را فراگرفتند كه از اين تعداد دو ميليون نفر در آموزشگاههاي آزاد شركت كردند.

شريف النسبي، تعداد مراكز فني و حرفه‌اي كشور را در حال حاضر ‪ ۶۰۰‬مركز و تعداد كارگاههاي آن را چهار هزار و ‪ ۳۴۰‬كارگاه با ‪ ۱۰‬هزار مربي ذكر كرد و گفت: ‪ ۱۹۶‬ميليون ساعت آموزش و مهارتهاي فني و حرفه‌اي سال گذشته امسال به ‪ ۲۴۰‬ميليون ساعت افزايش خواهد يافت.

وي گفت: تفاهمنامه منعقده با استانداري ‪ ۱۰‬ماده براي آموزش نيروهاي مورد نياز بخشهاي مختلف استان تدوين شده و در شوراي اشتغال و سرمايه گذاري استانداري نيز دستگاهها موظف به استفاده از نيروهاي آموزش ديده هستند.

استاندار چهارمحال وبختياري نيز گفت:سازمان آموزش و پرورش نقش مهمي در تربيت نيروهاي فني متخصص در استان برعهده خواهد داشت.

" رجبعلي صادقي " افزود:تربيت نيروي مختصص براساس حركت روبه رشد صنعت در چهارمحال وبختياري امر ضروري است و داشتن مدرك مهارتهاي فني و حرفه‌اي براي جذب نيروي كاري در بخشهاي مختلف صنعت و ساختمان و سدسازي بايد الزامي باشد.

به گزارش ايرنا، سال‌گذشته ‪ ۴۵‬هزار نفر در اين استان تحت پوشش آموزشهاي فني و حرفه‌اي قرار گرفته و از اين تعداد چهار هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر از روستاييان چهارمحال وبختياري در قالب طرح هجرت سه با آموزشهاي فني و حرفه‌اي آشنا شدند.

‪ ۱۴‬هزار نفر نيز در ‪ ۱۶‬مركز ثابت فني و حرفه‌اي استان در ‪ ۲۱۷‬رشته مشغول فراگيري آموزشهاي مهارتهاي فني و حرفه‌اي شده‌اند و بيش از ‪ ۲۵‬هزار نفر نيز در آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه‌اي در ‪ ۷۰۰‬دوره آموزشي از آموزشهاي فني و حرفه‌اي برخوردار مي‌شوند.ك/‪۳‬
 چهارشنبه 26 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن