تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806665503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي وزارت بهداشت؛نحوه پذيرش دستياران در رشته هاي تخصصي دندانپزشكي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: از سوي وزارت بهداشت؛نحوه پذيرش دستياران در رشته هاي تخصصي دندانپزشكي اعلام شد
نحوه پذيرش دستياران در رشته هاي تخصصي دندانپزشكي به استناد مصوبات شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي و ساير مقررات مربوطه براي پذيرش دستيار در سال تحصيلي 88 - 87 از سوي وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به انتشار كارنامه و نتابج اوليه بيست و دومين دوره پذيرش دستيار دندانپزشكي نحوه پذيرش دستيار جهت اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته منتشر شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، كليه دستياران به صورت سهميه دولتي و داراي تعهد خدمتي پذيرش مي شوند و نظر به نياز برخي دانشكده ها به تكميل كادر هيئت علمي پايدارجهت خدمت در آن دانشكده ها و راه اندازي كلينيك هاي تخصصي دندانپزشكي در تعدادي از مراكز استانهاي كشور كه داراي دانشكده دندانپزشكي نيستند، پذيرش دستياران رشته هاي تخصصي دندانپزشكي در اين سهميه به صورت سه اولويت انجام مي گيرد.

داوطلباني مي توانند از سهميه اولويت اول پذيرش جهت تكميل كادر هيئت علمي دانشكده ها استفاده كنند كه صرفاً بومي استانها وشهرهاي همدان، كرمان، يزد، زاهدان، اهواز، قزوين، رفسنجان، هرمزگان، كرمانشاه باشد. اين داوطلبان ملزم به سپردن تعهد خاص به ميزان سه برابر مدت آموزش هستند.

همچنين داوطلباني مي توانند از سهميه اولويت دوم براي پذيرش جهت تكميل كادر درماني كلينيك هاي تخصصي دندانپزشكي استفاده كنند كه صرفاً بومي استانهاي مذكور باشند. اين داوطلبان نيز ملزم به سپردن تعهد خاص به ميزان سه برابر مدت آموزش هستند.

افراديكه از سهميه تعهد خاص درماني يا آموزشي استفاده مي كنند بايد مدارك بومي بودن و صلاحيت عمومي خود را به تأييد مراجع ذيصلاح مربوطه دانشگاه رسانده و همراه با مدارك مربوطه به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي ارسال كنند.

بر اساس اعلام دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي، داوطلبان مي توانند از سهميه اولويت سوم براي پذيرش دستياران جهت تأمين كادر آموزشي دانشكده هاي دندانپزشكي و يا كادر درماني به ويژه در مناطق مورد نياز هم استفاده كنند. اين افراد موظف به سپردن تعهد عام به مدت 5/2 برابر مدت آموزش هستند، محل انجام تعهدات آنان حسب نياز و تشخيص دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي پس از فراغت از تحصيل تعيين خواهد شد.

كسانيكه تعهد خاص مي سپارند ملزم به سپردن سند تعهد خاص محضري به مدت سه برابر مدت آموزش هستند و اين تعهد تحت هيچ شرايطي قابل خريد نبوده و داوطلباني كه اين تعهدنامه را تكميل مي كنند ملزم به ارائه خدمات به ميزان سه برابر مدت آموزش به دانشگاه محل تعهد اعم از بخش آموزشي يا درماني مربوطه خواهند بود و دانشگاه و مركز درماني مربوطه به هيچ وجه و بدون هماهنگي با دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي نمي تواند نسبت به تغيير محل خدمتي تصميم گيري كند.

در صورت تأييد رشته هاي دانشگاه آزاد اسلامي طبق مقررات عمل خواهد شد.

چنانچه فردي از انجام خدمات سرباز زند ملزم به پرداخت 3 برابر شهريه و حقوق و مزاياي دريافتي به نرخ تعيين شده (به نرخ روز) و ضرر و زيان ناشي از آن به تعيين دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي است كه اين افراد مستنكف از خدمات دستياري شناخته مي شوند و حق دريافت دانشنامه تخصصي را نخواهند داشت ضمن اينكه اجازه كار در مراكز دولتي و خصوصي از آنان سلب خواهد شد.

در صورتيكه مركز درماني و يا آموزشي طرف تعهد خاص نسبت به انجام تعهدات فرد اعلام عدم نياز كند به پيشنهاد رئيس دانشگاه علوم پزشكي مربوطه و پس از بررسي و در صورت تصويب در كميسيون مطالعات و توزيع نيروي انساني تعهد خاص فرد تبديل به تعهد عام شده و محل انجام تعهدات توسط دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي و بر اساس نيازهاي آموزشي و درماني تعيين مي شود.

منظور از طول دوره آموزش مدت زماني است كه دستيار براي به اتمام رساندن دوره تخصصي طي مي كند. بدين معني كه اگر فردي طول دوره سه ساله يك رشته را در طول چهار سال طي كند، (جز در مواردي كه طول دوره از طرف مراكز آموزش طولاني تر شده باشد ) در مورد تعهد عام، 5/2 برابر 4 سال محاسبه خواهد شد . ملاك عمل تأييد معاونت آموزشي محل تحصيل است.

مدت زمان سربازي و يا طول مدت طرح براي افرادي كه مشمول آن باشند به مدت تعهد عام و خاص اضافه خواهد شد. پذيرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامي بايد با هماهنگي دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي و كميسيون مطالعات و توزيع نيروي انساني معاونت سلامت وزارت بهداشت نسبت به تعيين محل گذراندن طرح و سربازي اقدام كنند.

كليه افرادي كه از سهميه استاني در دوره دكتري عمومي استفاده كرده اند موظف هستند كه استان محل تعهد دوره دكتري عمومي را به عنوان محل تعهد خاص دوره دستياري انتخاب كنند. بديهي است در صورتيكه بومي آن استان نباشند، نمي توانند از تسهيلات بومي افزايش 5 درصد نمره خام استفاده كنند.

با توجه به شرط بومي بودن براي تعهد خاص چنانچه ظرفيت هاي متعهد خاص اعم از آموزشي و درماني تكميل نشود اين ظرفيت ها به ظرفيت تعهد عام افزوده خواهد شد. صلاحيت عمومي قبول شدگان براي تمامي طول دوره ضروري است و چنانچه خلاف آن محرز شود از ادامه تحصيل دستيار در هر مرحله اي كه باشد جلوگيري به عمل خواهد آمد و فرد حق هيچگونه اعتراضي را نخواهد داشت.

شرايط بومي بودن و نحوه امتياز دهي براي پذيرش دستيار در دوره دستياري تخصصي دندانپزشكي به اين مفهوم است كه متقاضي بايد متولد استان مورد تقاضا براي استفاده از سهميه بوده و حداقل دو مقطع از مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي، متوسطه يا دانشگاهي را در آن استان گذرانده باشد و كليه اين موارد بايد به تأييد دانشگاه مربوطه رسانده شود.

همچنين در صورت اينكه محل تولد يكي از والدين و يا همسر، استان مورد تقاضا براي استفاده از سهميه بوده و خود داوطلب حداقل سه مقطع تحصيلي ابتدائي ، راهنمايي ، متوسطه يا دانشگاهي را در آن استان گذرانده باشند و كليه موارد به تأييد دانشگاه مربوطه رسانده شود، فرد مشمول شرط بومي بودن است.

افرادي كه متقاضي استفاده از شرايط بومي بودن هستند بايد در استخدام رسمي دانشگاه علوم پزشكي مورد تقاضا براي استفاده از سهميه مذكور باشند و سابقه مديريت اجرايي به مدت 3 سال تا تاريخ 12 ارديبهشت ماه سال جاري را در همان دانشگاه داشته باشند. همچنين خدمات فرد بايد حداقل تا زمان ارسال مدارك ادامه داشته باشد و تأييديه اين بند با رئيس دانشگاه علوم پزشكي مربوطه است.

دندانپزشكان عمومي كه حداقل به مدت 4 سال تا تاريخ 12 ارديبهشت ماه سال جاري در مناطق محروم آن استان خدمت كرده و همچنان خدمات فرد حداقل تا زمان ارسال مدارك ادامه داشته است در صورت تأييد رئيس دانشگاه علوم پزشكي مربوطه نيز مي توانند تحت شمول شرايط بومي شدن قرار گيرند.

نحوه محاسبه رتبه افراد بومي و متقاضي تعهد خاص آموزش يا درماني به گونه اي است كه معادل 5 درصد نمره احراز شده هر فرد به نمره همان فرد اضافه مي شود و رتبه بر اساس آن تعيين مي شود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بايد مدارك مورد نياز براي ارسال به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي براي سال تحصيلي 88 - 87 را نيز حداكثر تا مدت 15 روز با پست سفارشي يا پيشتاز به دبيرخانه شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي ارسال كنند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2956]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن