تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812613508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين همايش سراسري دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران در همدان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اولين همايش سراسري دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران در همدان برگزار شد
اشاره :
در عصر پيشرفته كنوني مقوله بهداشت و درمان از شاخص هاي مهم توسعه يافتگي جوامع محسوب مي شود.
بديهي است رشد شاخص سلامت نويد بخش جامعه اي پويا و بالنده است كه مي توان آن را بعنوان زيرساخت توسعه متوازن ديگر بخشها محسوب كرد.
خوشبختانه در سنوات اخير وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي بار رويكردي مبتني بر عقلانيت درك نيازهاي ضروري و بهره گيري از پتانسيل هاي موجود و بر مبناي استانداردهاي بهداشت جهاني برنامه هاي خوبي را در جهت تعميم كمي و كيفي بهداشت و درمان در جامعه به منصه ظهور گزارده است كه انجام پاره اي طرحها مانند طرح ملي واكسن سرخك مقابله اصولي با بيماريهاي خاص و چندين طرح پيشگيرانه ديگر از جمله آنهاست .
اين در حالي است كه دانشمندان جوان و برومند كشور نيز در عرصه علوم پزشكي طي چند سال اخير به موفقيت هاي چشم گيري دست يافته اند كه نويد بخش تحقق جنبش نرم افزاري و سخت افزاري در عرصه علوم پزشكي است .
اين بار نيز دانشكده دندانپزشكي و معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي همدان با دركي هوشمندانه از يك نياز ضروري اقدام به طراحي تدوين و اجراي اولين همايش سراسري دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران در كهن شهر همدان كرده است و ترديدي نيست اين حركت سرآغاز تحولي نو جهت كيفي كردن بهداشت و درمان بيماريهاي دهان و دندان خواهد بود كه قطعا در سايه تعامل هم انديشي تحقيق و پژوهش و نيز تبادل تجربه و انديشه صاحبنظران و متخصصان اين رشته حاصل خواهد شد.
گزارش ذيل مروري بر اين همايش است كه از منظر شما خواننده گرامي مي گذرد.
اولين همايش سراسري دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران به همت دانشكده دندانپزشكي و معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي همدان با حضور حدود 180 نفر از دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران از هفدهم تا نوزدهم مهرماه در سرسراي مجتمع فرهنگي و هنري ابن سينا همدان برگزار شد.
اين همايش كه تلاوت روح بخش قرآن و اجراي سرود جمهوري اسلامي آغازگر آن بود دكتر عبدالله فرهادي نسب رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان در سخناني با خيرمقدم به ميهمانان و دانش پژوهان حاضر در اين همايش گفت : برگزاري اين همايش فرصت مناسبي براي بخش قابل توجهي از آينده سازان دندانپزشكي ايران ايجاد كرده تا به تبادل تجربه و انديشه بپردازند.

وي اظهار اميدواري كرد رزيدنتهاي دندانپزشكي ايران در كنار دانش و تجربه ارزشمند موجود انرژي و تمركز بيشتري بر روي مقوله پژوهش و تحقيق معطوف دارند.
وي گفت : گامهاي خوبي در زمينه پژوهش دندانپزشكي برداشته شده اما هنوز ناكافيست .
دكتر فرهادي نسب گفت : دانشگاه علوم پزشكي همدان افتخار دارد تا با دارا بودن 9 رشته از مجموع 11 رشته تخصصي داندنپزشكي و بهره گيري از اساتيد مجرب به عنوان يكي از مراكز علمي پيشرو در زمينه دندانپزشكي كشور مطرح باشد.
دكتر اميرفرهنگ ميراسماعيلي رئيس دانشكده دندانپزشكي همدان بعنوان رئيس اين همايش نيز در سخناني گفت : اين مايه مباهات و افتخار دانشكده دندانپزشكي همدان است كه ميزبان اولين همايش سراسري دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران است .
وي تركيب كردن تخصص هاي مختلف را از رويكردهاي اين همايش بيان داشت و گفت : اين همايش فرصت مناسبي براي شناخت و اهميت كار گروهي تخصص هاي مختلف دندانپزشكي است .
دكتر ميراسماعيلي دندانپزشكي را نياز واقعي مردم دانست و با اشاره به بالا بودن هزينه دندانپزشكي گفت : پرداختن به مبحث ارايه خدمات بيمه اي در اين خصوص در چنين همايش هايي لازم و ضروري است .
رئيس دانشكده دندانپزشكي همدان خاطرنشان ساخت : شناخت اينكه چه بخشي از دندانپزشكي نياز محسوب مي شود برايند اين همايش محسوب مي شود.
وي در بخشي از سخنان خود حضور شماري از صاحبنظران و نخبگان دندانپزشكي كشور در اولين همايش سراسري دستياران تخصصي دندانپزشكي را از ويژگيهاي آن دانست و با اشاره به زمان سنجي مناسب و محيط برگزاري همايش اظهار اميدواري كرد خروجي اين همايش زمينه ساز توسعه كمي و كيفي علم دندانپزشكي كشور و شناخت بهتر مسائل و مشكلات اين بخش باشد.
وي با تقدير از همكاري و همراهي مسئولان بخش هاي مختلف گفت : با طرح برنامه برگزاري اين همايش مسئولان بدون هيچ ابهامي موافقت خود را اعلام كردند كه لازم مي دانم در اين زمينه از دكتر فاضل دكتر فرهادي نسب دكتر زمانيان تقدير و سپاسگزاري كنم .

دكتر ميراسماعيلي در بخش پاياني سخنان خود با مثبت ارزيابي كردن وضعيت و شرايط دانشكده دندانپزشكي همدان گفت : اين دانشكده در حال حاضر در 9 رشته تخصصي دندانپزشكي دانشجو دارد و اين در حقيقت جهش بلندي براي تربيت نيروهاي متخصص در همدان است كه موهبت آن قطعا مشمول مردم اين استان خواهد شد.
دكتر زمانيان معاون پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز بعنوان ديگر سخنران مراسم افتتاحيه همايش گفت : در برهه كنوني توسعه بدون دانش و بدون آموزش امكان پذير نيست .
وي با مثبت ارزيابي كردن حركت هاي علمي كشور گفت : رشد 10 برابري چاپ مقالات علمي كشور در نشريات صاحب نام تخصصي بين المللي و موفقيت هاي علمي دانشجويان ايراني در عرصه هاي علمي مويد اين امر است .
وي روند توليد علم در كشور را اميدوار كننده دانست و خاطرنشان ساخت : كيفي كردن تحقيقات اين اميدواري را مضاعف خواهد كرد.
دكتر زمانيان با اشاره به پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود در زمينه علم دندانپزشكي گفت : نيم نگاهي به گذشته اين اميد را به ما مي دهد كه در زمينه علم دندانپزشكي حرف براي گفتن داريم و بايد دنيا را از اين تحولات بهره مند سازيم .
اين مسئول نيز از همراهي و همكاري مسئولان تصميم گير و همچنين برگزار كنندگان اين همايش قدرداني كرد.
در ادامه اين مراسم دكتر فاضل دبير شوراي پژوهشي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي در تشريح آخرين سياست ها و راهبردهاي تدوين شده دولت براي حذف بيماريهاي دهان و دندان گفت : طرح ارايه خدمات جامع دندانپزشكي كشور عمده ترين برنامه دولت در اين زمينه است كه اين برنامه در سه سطح يك تا سه تعريف و طراحي شده است .
وي گفت : سطح يك سطح بهداشت و پيشگيرانه است كه مهمترين هدف و سرمايه گذاري دولت در اين سطح است بطوريكه اگر در بهداشت و پيشگيري موفق شويم قطعا توانسته ايم شاخص هاي سلامت را در حد مطلوبي افزايش دهيم .
دكتر فاضل با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در رسانيدن كشور به رتبه برتر منطقه گفت : در واقع در اجراي اين طرح بدنبال تحقق اين هدف در عرصه دندانپزشكي هستيم .

كه مخفف سه واژه پوسيدگي دندانهاي از B.M.P وي سلامت دهان و دندان را بسيار مهم دانست و گفت : اجراي اين طرح بدنبال بررسي دست رفته و دندانهاي پر شده است هستيم كه براي صفر كردن اين مهم در سنين نوزادي كودكي تا جواني راه طولاني در پيش داريم .
وي گفت : بررسي ها مبين آن است كه هم اكنون 1 8 دندانهاي گروه هاي هدف در طرح سطح يك به نوعي با خرابي مواجه است كه نزديك كردن اين رقم به صفر در برنامه طرح ارايه خدمات جامع دندانپزشكي است .
وي ارايه آموزش بهداشت دهان و دندان جامعه براي رسيدن به اين هدف را يك ضرورت دانست و گفت : انجام فلورايتدتراپي (مقاوم سازي دندان ) در سطح يك به جامعه هدف ارايه مي شود.
وي آموزش كارگاههاي بهداشت دهان براي ارايه خدمات و آموزش به توده مردم را از جمله برنامه هاي در حال اجراي دولت اعلام كرد و از تجهيز 6 هزار مركز بهداشتي درماني در سراسر كشور براي انجام اين ماموريت خبرداد .
دكتر فاضل تصريح كرد : موفقيت عمل در اين سطح قطعا كاهش هزينه هاي درمان و افزايش شاخص سلامت دهان و دندان در كشور را به دنبال خواهد داشت .
وي گفت : در سطح دو نيز خدمات درماني را داريم كه توسط دندانپزشكان ارايه مي شود.
وي يادآور شد : براي اين سطح نيز دندانپزشكان با استقرار در 3 هزار و 300 مركز علاوه بر ارايه خدمات به بيماران عملكرد كاردانان مراكز بهداشتي و درماني را تحت نظارت خود دارند.
دكتر فاضل افزود : خدمات سطح سه نيز خدمات تخصصي است كه اين خدمات در مراكز سطح سه تخصصي به بيماران ارايه مي شود.
وي افزود : براي اجراي اين طرح تمامي مراكز استانها به مراكز تخصصي مجهز خواهند شد.

به گفته وي اين مراكز داراي كلينيك تخصصي بوده و در هر رشته دندانپزشكي حداقل يك متخصص مستقر خواهد شد.
وي با اظهار اينكه تجهيز اين مراكز از سال قبل شروع شده گفت : در چشم انداز 20 ساله اين مراكز راه اندازي خواهد شد .
وي خاطرنشان كرد : پذيرفته شده گان در دوره هاي تخصصي تعهد سه برابر مدت تحصيل در اين مراكز را دارند.
وي در ادامه اظهارات خود از دانشكده دندانپزشكي همدان بعنوان يكي از دانشكده هاي پيشرو و مجهز در ارايه خدمات دندانپزشكي نام برد و گفت : اين دانشكده ظرف 3 سال گذشته رشد چشم گيري داشته كه اين امر ناشي از هماهنگي مطلوب مسئولان تصميم گير است كه باعث شده از10 رشته دندانپزشكي 9 رشته تخصصي را دارا باشد كه نسبت به خيلي از دانشگاههاي عالي و قابل توجه است .
در ادامه اين برنامه دكتر جوان دبير اجرايي اين همايش نيز گفت : امروز شاهد اولين همايش دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران هستيم كه در جاي خود حركت ارزشمندي در جهت تبادل تجربه و انديشه و شناخت مشكلات و مسايل محسوب مي شود.
وي گفت : تخصص در دندانپزشكي 10 رشته مجزا دارد كه هر يك اهداف خاصي و درمان ويژه اي را دنبال مي كنند .
وي با بيان اينكه برگزاري اين همايش از دو سال پيش دنبال مي شود گفت : همايش با دو هدف شناخت رزيدنتهاي سراسر كشور با يكديگر مبني بر آشنايي صنفي و آشنايي علمي مي باشد و آشنايي بين رشته اي بعنوان هدف دوم برگزار شده است .
دكتر جوان افزود : اين همايش بدنبال آن است كه علاوه بر پله هاي افقي روند درمان دندانپزشكي ارتباط عمودمي آن را نيز بمنظور ارتقا سطح كيفي درمان دندانپزشكي برقرار كند.
وي گفت : اين همايش در مدت سه روز در دو بخش اجرا گرديد كه يك بخش سخنرانيهاي تئوري و علمي در قالب 28 سخنراني براي رزيدنتها و 30 مقاله بصورت پوستر و 18 سخنراني از سوي اساتيد مجرب اين رشته از تهران اصفهان شيراز تبريز و مشهد و بخش دوم نيز كارگاههاي آموزش عملي است كه بمنظور شناخت و پرورش شايع ترين مشكلات دهان و دندان روي مريض و مدلهاي تعيين شده انجام مي شود.
اضافه مي شود در حاشيه اين همايش سه روزه نمايشگاهي از آخرين تجهيزات و فن آوريهاي دندانپزشكي ايران در قالب چند غرفه داير شده بود كه در معرض ديد علاقمندان و شركت كنندگان در اين همايش قرار گرفته است .
دكتر عبدالله فرهادي نسب رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان : اين دانشگاه با دارا بودن 9 رشته از مجموع 11 رشته تخصصي داندنپزشكي و با بهره گيري از اساتيد مجرب به عنوان يكي از مراكز علمي پيشرو در دندانپزشكي كشور مطرح مي باشد
دكتر فاضل دبير شوراي پژوهشي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي : در راستاي آموزش همگاني دهان و دندان ايجاد كارگاههاي بهداشت دهان از جمله برنامه هاي در حال اجراي دولت مي باشد كه در اين رابطه 6 هزار مركز بهداشتي و درماني در سراسر كشور براي انجام ماموريت تجهيز مي شوند.
در حاشيه همايش دستياران تخصصي دندانپزشكي ايران نمايشگاهي از آخرين تجهيزات و فن آوري هاي دندانپزشكي ايران در قالب چند غرفه داير شده است كه در معرض ديد علاقمندان و شركت كنندگان در اين همايش قرار گرفت .
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن