تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815221592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موفقيتي ديگر براي محققان ايراني توليد «آند پيل سوختي»


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: موفقيتي ديگر براي محققان ايراني توليد «آند پيل سوختي»
جام جم آنلاين: محققان ايراني توانستند با سنتز نانو پودر «سرمت» آند پيل سوختي را با كمك مايكروويو توليد كنند. سنتز به روشهاي رايج موجب مي شود تا انرژي بطور ناهمگن در ماده منتشر شود ولي با استفاده از امواج مايكروويو انرژي بطور همگن در تمام سطح ماده منتشر مي شود و در نهايت ماده يكنواختي توليد مي شود.


حامد محبي در گفتگو با مهر با بيان اينكه پيل سوختي منبع انرژي است كه انرژي شيميايي را به الكتريكي تبديل مي كند ، گفت: از آنجايي كه پيل سوختي بدون احتراق انرژي توليد مي كند از اين رو انرژي با راندمان بالا و بدون آلودگي توليد مي شود.

وي پيل سوختي را شامل سه قسمت آند، كاتد و الكتروليت ذكر كرد و افزود: الكتروليت هدايت يون اكسيژن، كاتد وظيفه تبديل اكسيژن به اكسيد و آند وظيفه اكسيد كردن سوخت را بر عهده دارد.

محبي با بيان اينكه آند مهمترين قسمت پيل سوختي است، افزود: در اين طرح با استفاده از فناوري نانو هدايت يوني در داخل پيل سوختي افزايش داده شد كه اين امر موجب افزايش راندمان پيل مي شود.

مجري طرح توضيح داد: در اين پروژه براي ساخت آند پيل سوختي از نانو پودر سرمت كه تركيبي از سراميك و فلز (زيركونيا و نيكل) است، با كمك مايكروويو سنتز شد.

وي به ويژگيهاي اين روش پرداخت و گفت: سنتز به روشهاي رايج موجب مي شود تا انرژي بطور ناهمگن در ماده منتشر شود ولي با استفاده از امواج مايكروويو انرژي بطور همگن در تمام سطح ماده منتشر مي شود و در نهايت ماده يكنواختي توليد مي شود.

محبي با تاكيد بر اينكه اين روش سنتز براي اولين بار در دنيا اجرا مي شود اظهار داشت: اين پروژه به صورت مقاله در مجلات ISI به چاپ رسيده است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن