تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814743753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمايت پكن و مسكو از بسته ايران فضا را براي مذاكره ايجاد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حمايت پكن و مسكو از بسته ايران فضا را براي مذاكره ايجاد مي كند
يك روزنامه روسي در گزارشي به بررسي حمايت پكن و مسكو از بسته پيشنهادي ايران پرداخت و آن را عامل مهمي در ايجاد شرايط مناسب مذاكرات توصيف كرد.


به گزارش سرويس سياسي برنا، به نوشته روزنامه "نيزوايسيمايا گازيه تا"، چين بسته پيشنهادي ايران را حاوي نكات مثبت مي داند، روسيه نيز بر اين باور است كه موضوعات مطرح شده در بسته پيشنهادي تهران مانند پيشنهادات كشورهاي 1+5 است؛ مسائلي كه به زودي در مذاكرات مقامات ارشد 1+5 و خاوير سولانا، مسوول كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا در تهران بررسي مي شود.

اين روزنامه روسي با اشاره به اينكه محمد البرادعي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد گزارش بعدي خود درباره برنامه هسته اي ايران را براي ارائه به نشست بعدي شوراي حكام از 2 تا 6 ژوئن آماده كند، افزود: البته آنچه بيشتر از اين سند مورد توجه قرار دارد، بسته پيشنهادي ايران است كه در اختيار بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد، البرادعي، سولانا و وزراء خارجه سوئيس، روسيه و چين قرار گرفته است.

اين روزنامه در ادامه نوشت: همزمان با اين تحولات تهران خود را براي ميزباني مهمانان بلندپايه كشورهاي 1+5 آماده مي كند زيرا معاونان وزراء خارجه اين كشورها همراه با سولانا به زودي عازم تهران مي شوند تا بسته پيشنهادي خود را كه در نشست 2 مي در لندن مورد توافق قرار گرفته به ايران ارائه كنند.

به نوشته اين روزنامه،‌ مسكو، پكن، سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا متعهد شده اند كه بسته پيشنهادي ايران را به دقت بررسي كنند اين در حالي است كه مقامات چين هم اكنون اعلام كرده اند كه اين بسته شامل نكات مثبت است كه مي تواند به ايجاد فضاي مناسب براي مذاكرات آينده كمك كند به علاوه، سرگي لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز معتقد است بسته پيشنهادي ايران شامل موضوعاتي مشابه پيشنهادات مطرح شده از سوي كشورهاي 1+5 است. وي اخيرا به شركاي غربي مسكو توصيه كرده است كه پيشنهادات دقيقي درباره ارائه تضمين امنيتي به ايران روي ميز مذاكره قرار دهند و در عين حال شرايط لازم براي مشاركت شايسته و برابري ايران در مذاكرات مربوط به حل و فصل همه مسائل خاورميانه را فراهم كنند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 536]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن