تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814792723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عصر سلاح هسته‌اي تمام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: عصر سلاح هسته‌اي تمام شده است
گفت و گو با محمد كوثري
انتخاب نمايندگان مجلس كه به عنوان افراد موثر در قوه مقننه و اداره كشور هستند، از اهم مسائل جمهوري اسلامي ايران و مردم سالاري ديني است. مردم ايران هميشه با مشاركت در صحنه هاي مختلف به دنيا نشان دادند كه در تعيين سرنوشت خود دخالت دارند؛ اين در حالي است كه مشاركت مردم در انتخابات‌هاي مختلف از جمله مجلس، نشانه مشروعيت نظام و جايگاه مردمي جمهوري اسلامي ايران است.

در آستانه انتخابات مجلس هشتم شوراي اسلامي گفت و گويي با محمد كوثري نامزد اصولگرايان در اين انتخابات انجام داده ايم كه از نظر مي گذرانيد.

شبكه خبر دانشجو-اخيراً شاهد حل و فصل پرونده هسته‌اي كشورمان در آژانس انرژي اتمي بوديم كه موجي از خوشحالي را در كشور ايجاد كرد. آژانس به عنوان تنها مرجع قانوني رسيدگي به پرونده هسته‌اي كشورمان اعلام كرد كه ايران انحرافي در فعاليت‌هاي هسته‌اي خود نداشته و به تمام سئوالات و ابهامات آنها پاسخ داده است. دولت هم اعلام كرد كه پرونده هسته‌اي از نظر ما مختومه است و ماندن اين پرونده در شوراي امنيت توجيه قانوني ندارد. به نظر شما اين موفقيت بزرگ حاصل چيست؟

كوثري: اين پيروزي ناشي از مقاومت و ايستادگي مردم و ترسيم يك مسير صحيح و دقيق از سوي رهبر معظم انقلاب و عمل رئيس جمهوري به توصيه‌هاي رهبري است.

ما از ابتدا هم به دنبال انحراف نبوديم و هيچ اعتقادي هم به سلاح هسته‌اي نداريم؛ چرا كه بر اساس اعلام رهبر معظم انقلاب اين هدف يعني دستيابي به سلاح هسته‌اي براي ما توجيه شرعي ندارد، بنابراين هرگز چنين موضوعي در دكترين نظامي ما جايگاهي ندارد.

كلام رهبري براي ما حجت است، اما آمريكايي‌ها سال‌ها بر سر اين موضوع براي ما مشكل آفريني كردند و با اتهامات واهي و بدون اثبات خود، آبروي سازمان‌هاي بين المللي مثل شوراي امنيت و آژانس را زير سئوال بردند.

ما فقط به دنبال حق خود بوديم و اين حق طبق قوانين بين المللي براي ما لحاظ شده است؛ ما عضوان «ان. پي. تي» هستيم و چون تكاليف آن را انجام مي دهيم بايد از حقوق و مزاياي آن هم بهره مند شويم.

آنها به ما مي گويند كه شما عضو آژانس و «ان. پي. تي» باشيد و به تكاليف آن عمل كنيد، اما از مزاياي آن بهره‌اي نبريد.

ما اگر به دنبال سلاح اتمي بوديم، عضو آژانس و «ان. پي. تي» نمي شديم، همانطور كه كشورهايي كه داراي سلاح هسته‌اي هستند، اين مسير را طي نكردند و عضو آژانس هم نشدند.

كشور ما در زمينه‌هاي مختلف نيازمند اين انرژي است و بايد انرژي نسل‌هاي آينده خود را تامين كند و اين در حالي است كه نسل‌هاي آينده هم بايد اين چرخه را توسعه بدهد.

شبكه خبر دانشجو- به هر حال آمريكايي‌ها پس از انتشار اين گزارش، باز هم قانع نشدند و به دنبال فشار بيشتر بر ايران به منظور توقف فعاليت‌هايش در زمينه غني سازي هستند؟

كوثري: آنها در قبال اين موضوع رفتار دو گانه اي با كشور ما داشته‌اند؛ آنهايي كه امروز مي خواهند سد راه پيشرفت ايران و بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته‌اي شوند، در زمان طاغوت تلاش مي كردند كه براي ما راكتور هسته‌اي و 20 هزار مگاوات برق توليد كنند.

خود آمريكايي‌ها اولين متهم سو استفاده از انرژي هسته‌اي هستند و حتي از اين سلاح استفاده هم كرده‌اند.

شبكه خبر دانشجو- به نظر شما آيا در دنياي امروز داشتن سلاح هسته‌اي مي تواند امتيازي براي كشورهاي دارنده اين سلاح باشد؟

كوثري: آن كساني‌ كه سلاح‌هاي هسته‌اي را انباشت كرده‌اند، فكر مي كنند كه داشتن اين سلاح‌ها براي آنها توليد قدرت مي كند، ولي مردم به وسيله ارتباطات گسترده‌ موجود در دنيا و با افزايش آگاهي خود، به خطرات اين سلاح‌ها پي برده‌اند و به اين ترتيب قطعاً از دولت‌ها خواهند خواست كه اين سلاح‌ها را منهدم كنند.

به نظر من بشريت بايد نسبت به وجود اين سلاح‌ها در دست عده‌اي خاص قيام كند.

انسان‌ها با منطق صحيح خيلي چيزها را مي پذيرند، بنابراين كشورهايي موفق هستند كه با تكيه بر منطق و حقانيت حركت كنند.

سلاح‌هاي هسته‌اي نيز قادر به حفظ و بقاي باطل نيست؛ رژيم صهيونيستي با چندين كلاهك هسته‌اي و داشتن پيشرفته ترين سلاح‌هاي نظامي از ايجاد امنيت براي سرزمين‌هاي اشغالي و مقابله در برابر يك گروه مثل حزب الله وامانده است.

حتي آمريكا كه بيشترين سلاح‌هاي اتمي را در دست دارد، نتوانسته در عراق و افغانستان امنيت ايجاد كند.

روسيه هم كه داراي سلاح اتمي بود، نتوانست از تجزيه كشورش جلوگيري كند، بنابراين سلاح اتمي نمي تواند ضامن بقاي يك حكومت باشد؛ اساساً روش‌هاي غيرانساني براي ادامه حيات و حكمراني بر انسان‌ها كارساز نيست و محكوم به شكست خواهد بود.

به نظر من امروز آمريكا و ساير كشورهاي دارنده سلاح اتمي كه ايران را تهديد بين الملل معرفي مي كنند، خودشان تهديد بزرگي براي بشريت هستند.

آنها خوب مي دانند كه ايران نه سلاح اتمي دارد و نه به دنبال آن است، اما كشورهاي دارنده سلاح اتمي نشان دادند كه در استفاده از آن ابايي ندارند؛ به جاي آنكه ملت ايران اين كشورها را به پاي ميز محاكمه بكشاند، آنها ما را محكوم مي كنند و بر سر راه پيشرفت و تعالي ما مانع مي آفرينند.

شبكه خبر دانشجو- چندي پيش حاج رضوان (عماد مغنيه) از فرماندهان دلير و اسطوره‌اي حزب الله لبنان مورد حمله تروريستي رژيم صهيونيستي در سوريه قرار گرفت و به شهادت رسيد. كساني كه ديگران را متهم به تروريسم مي كنند، خود بزرگترين اقدامات تروريستي را عليه كساني كه جرمشان دفاع از سرزمين‌هايشان است، اعمال مي كنند تحليل شما از اين رخداد چيست و به نظر شما چه تاثيري در تحولات آينده‌ لبنان خواهد داشت؟

كوثري: لازم مي دانم در همين جا به روح و روان آن شهيد بزرگ كه سومين شهيد خانواده مغنيه بود، درود بفرستم؛ او در منزلي بزرگ شد كه سراسر جهاد و مبارزه و شهادت بود.

آمريكا و اياديش، تروريسم را ملعبه‌اي براي پيشبرد اهداف استعماري و استكباري خود قرار داده‌اند و ما سالهاست كه اين بازي زشت و مضحك را مشاهده مي كنيم.

آنها به بهانه مبارزه با تروريسم به منطقه لشگركشي و به حريم ملت‌ها تجاوز مي كنند و اين در حالي است كه هيچ پيشرفتي در زمينه مبارزه با تروريسم به دست نمي آورند.

بن لادن كسي بود كه از سوي آمريكايي‌ها ساخته و پرداخته شد، اما آنها به بهانه دستگيري او منطقه را به آتش مي كشند و در آخر هم ‌ پس از گذشت پنج سال از اشغالگري و با داشتن توانمندي‌هاي فراوان نظامي و اطلاعاتي از دستگيري او ابراز عجز و ناتواني مي كنند.

ما از اين بازي مضحك نتيجه‌اي جز اينكه آنها به هيچ وجه براي سركوب تروريسم حقيقي و ايجاد امنيت در منطقه لشگركشي نكرده‌اند، نمي توانيم داشته باشيم.

شبكه خبر دانشجو- به نظر شما اگر هدف اصلي مبارزه باتروريسم نيست، پس چه هدفي مورد نظر است؟

كوثري: هدف اصلي نفت و حفظ امنيت رژيم صهيونيستي و سرنگوني نظام جمهوري اسلامي است؛ اينها كه مدعي ابرقدرتي دنيا هستند، چرا نتوانسته‌اند در عراق كمترين امنيت را ايجاد كنند؟ ما هر روز در عراق شاهد انفجاري‌هاي متعددي هستيم كه مردم بي گناه اين كشور مسلمان را به خاك و خون مي كشد و اين در حالي است كه همين متجاوزان كساني را كه مي خواهند از كشور خود دفاع كنند، ترويست مي نامند.

تمام جرم عماد مغنيه دفاع از سرزمين خود بود و نه چيز ديگر؛ حاميان تروريسم حقيقي فكر مي كنند اگر شخصيت‌هايي همچون عماد مغنيه را به شهادت برسانند، همه چيز تمام مي شود، اما بايد گفت كه خون انسان‌هاي آزادي خواهي همچون حاج رضوان هميشه مي جوشد.

البته ما جاي اين مجاهد بزرگ را خالي مي بينيم، اما اينگونه نيست كه بگوييم كسي راه او را ادامه نخواهد داد.

يكي از ويژگي‌هاي حاج رضوان كادرسازي براي حزب الله بود؛ وي ده‌ها نفر مثل خود را تربيت و به حزب الله تقديم كرده است.

ما اين تجربه را در انقلاب اسلامي هم داريم؛ مگر با رفتن شهيد بهشتي، شهيد مطهري يا شهيد رجايي و باهنر و مفتح نهضت امام (ره) از حركت باز ايستاد.

شهادت عماد مغنيه نه تنها خللي در عزم و اراده حزب الله لبنان براي دفاع از سرزمين لبنان ايجاد نخواهد كرد، بلكه جوانان لبناني و رزمندگان حزب الله را براي مبارزه و جهاد در راه خدا مصمم تر خواهد كرد.

اسرائيلي‌ها با به شهادت رساندن اين انسان وارسته اشتباه بزرگي را مرتكب شدند و به روند نابودي خود سرعت بخشيدند.

آنها بايد بدانند كه با ترورهاي ناجوانمردانه نه تنها چيزي به دست نمي آورند، بلكه خود را به پرتگاه عميقي نزديك خواهند كرد.

ما خوب مي دانيم كه پيروزي از آن حزب الله خواهد بود و ياد و نام شهيداني چون عماد مغنيه در تاريخ لبنان براي هميشه باقي خواهد ماند.

ما به آنان غبطه مي خوريم؛ چرا كه آنان به آن خواسته خود رسيدند و با شهادت رفتند./انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 463]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن