تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدادعادل در آخرين جلسه مجلس شوراى اسلا‌مي:مجلس هفتم با592 مصوبه و 12تحقيق و تفحص پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: حدادعادل در آخرين جلسه مجلس شوراى اسلا‌مي:مجلس هفتم با592 مصوبه و 12تحقيق و تفحص پايان يافت
رئيس مجلس هفتم گفت: 448 اعلام وصولى در مجلس به انجام رسيد و 144 مورد مصوبه نيز درباره موافقت‌نامه‌هاى تجاري، گمركى و همكارى‌هاى مالياتى در مجلس هفتم به تصويب رسيد.

به گزارش فارس غلامعلى حدادعادل رئيس مجلس شوراى اسلامى در آخرين جلسه مجلس شوراى اسلامى در دوره هفتم به ارائه گزارشى ازعملكرد چهارساله مجلس هفتم پرداخت.

وى تاكيد كرد: جا دارد از امام (ره) و شهدا ياد كنيم كه به بركت فداكارى آنها بود كه موفق شديم در مجلس شوراى اسلامى خدمت و انجام وظيفه كنيم.

رئيس مجلس شوراى اسلامى خطاب به نمايندگان مجلس گفت:‌ اگر اين انقلاب و مجلس نبود بنده و شما در اين جايگاه قرار نداشتيم و بايد از اين جهت شكر نعمت كنيم.

وى يكى از افتخارات مجلس هفتم را پايبندى مجلس به ولايت فقيه خواند و افزود: مجلس هفتم در قول وعمل به ولايت فقيه پايبند بود و همواره از رهبرى نظام تبعيت كرد. آنچه بر فضاى اين مجلس حاكم بود اعتقاد به اسلام، انقلاب اسلامي، دفاع از انقلاب و دفاع كشور و دفاع از منافع و مصالح ملى بود.

حدادعادل از ديگر ويژگى‌هاى مجلس هفتم را اخلاقى و عقلانى بودن آن عنوان كرد و گفت: مجلس هفتم فضايى آرام داشت اما بحث‌ها جدى بود واين آرامش درعين جديت يكى ازخصوصيات مجلس هفتم و ازافتخارات همه ماست.

وى افزود: درمجلس هفتم سعى ميشد مجلس طبق قانون وعادلانه اداره شود واقليت واكثريت وموافقين ومخالفين حق داشته باشند درچارچوب آيين‌نامه اظهار نظر كنند.

رئيس مجلس شوراى اسلامى با تاكيد بر اينكه در طى اين چهار سال فضاى دوستانه بر مجلس حاكم بود، اظهار داشت: مجلس يك دريا است و دريا هم با موج‌هايش زيباست لذا وجود مخالفين و موافقين و قدرى شور و هيجان از خصوصيات هر مجلسى است كه در مجلس هفتم اين موج‌ها هيچ گاه به توفان‌هاى بحران‌زا كه كشتى مجلس را غرق كنند، مبدل نشد.

حدادعادل با تاكيد براينكه فضاى مجلس هفتم يك فضاى دوستانه و برادرانه بود، گفت: نگاه مجلس به حل مشكلات مردم بود و فضاى حاكم برمجلس گره‌گشايى به مشكلات مردم و توجه به قشرهاى مستضعف ومحروم كشور بود؛ اين ادعايى است كه هر كسى مى‌تواند با تحليل نطق‌ها و لوايح و طرح‌ها، آن را به اثبات برساند.

وى افزود: ‌بنده كه هشت سال در مجلس بودم، مى‌گويم كه فضا و رنگ عمومى مجلس هفتم رنگ توجه به مسائل مردم را داشت.

رئيس مجلس در ادامه بيان داشت: ما از نظر سياسى هم مجلس را به دو دوره تقسيم مى‌كنيم يك دوره با خاتمى و يك دوره با دولت احمدى‌نژاد كه سعى كرديم درهر دوره اصل برهمكارى با دولت باشد.

وى افزود: ما بدون ستيزه‌جويى قصد داشتيم با دولت همكارى كنيم. مجلس هفتم با دولت و قوه قضائيه بناى تعامل داشت.

وى با بيان اينكه ازمجموع 823 اعلام وصولى كه مجلس هفتم داشت، 448 مورد در مجلس به انجام رسيد و بعضى از آنها نهايى و به دولت ابلاغ شده است، اظهار داشت: همچنين 144 مورد مصوبه در مورد موافقت‌نامه‌هاى تجاري، بازرگاني، گمركي، اقتصادى و همكارى‌هاى مالياتى در مجلس هفتم داشتيم كه اثر مثبتى در توسعه روابط بين‌المللى كشور داشت.

حداد عادل گفت: در مجلس هفتم 12 تحقيق و تفحص قرائت و 104 سوال نمايندگان بررسى شد و 3 مورد نيز استيضاح داشتيم.

نمايندگان مجلس شوراى اسلامى با دوفوريت لايحه برداشت 25 هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزى براى خريد و واردات كالاهاى اساسى مخالفت كردند.

نماينده مجلس شوراى اسلامى درآخرين جلسه علنى خود به بررسى لايحه اصلاح جداول شماره 4 و 8 قانون برنامه چهارم توسعه و متمم بودجه سال 1387 كل كشوردر خصوص خشكسالى پرداختند و پس از صحبت‌هاى موافقين و مخالفين اين لايحه، به دو فوريت آن راى ندادند.؛ اين لايحه تنها 150 راى موافق داشت.

اميدوار رضايى نماينده مسجد سليمان در نطق پيش از دستور خود در جلسه علنى مجلس گفت: با راه اندازى نخستين چاه خاورميانه در مسجد سليمان در يكصد سال پيش ايران پيشتاز صنعت نفت و گاز شد و به تربيت نيروهاى فراوان و با استعداد ايرانى بخصوص در بين جوانان روستايى و عشايرى اقدام كرد. وى تاكيد كرد: بودجه كشور را بايد از وابستگى كشور به نفت نجات دهيم زيرا نفت يك ثروت ملى است و براى سال هاى آينده كشور بايد در نظر گرفته شود.

حسين نجابت نماينده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى در نطق پيش از دستورخود گفت: افتخار مى كنم در مجلسى حضور داشتم كه دغدغه آن دغدغه مردم و مسائل مطرح شده در آن مسائل اساسى مردم بود.

وى تصريح كرد: افتخار مى كنم در مجلسى حضور داشتيم كه منويات رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته‌اى و مصوبات شوراى عالى امنيت ملى را بدون كم و كاست تصويب و تائيد كرديم و بالاتر از آن دولت را موظف كرديم تا تعليق غنى سازى را بشكند و عمل به ماده 1 الحاقى را متوقف كند.

محمود رضا حسنوند نماينده مردم سلسله و دلفان در نطق پيش از دستور مجلس اظهار داشت: اكنون پيش از پايان عمر مجلس هفتم وقتى به كارنامه خود نگاه مى كنم و به پشت سر مى نگرم، در يك محاسبه دقيق و سختگيرانه و بدون مسامحه فهرستى از كارهايى را مشاهده مى كنم كه قابل ارائه به پيشگاه الهى است.

قباد مرتضوى نماينده اردل و فارسان در نطق پيش از دستور خود در خصوص تحقيق و تفحص از قوه قضائيه با بيان اينكه در هيچ جاى دنيا تشكيلات قضائى را مثل ايران مورد هجوم قرار نمى‌دهند، گفت: اين گزارش در واقع قبل از آنكه در جهت كشف و اصلاح نقاط ضعف قوه قضائيه باشد رنگ و بوى سياسى دارد.

عباسعلى اللهيارى نماينده مردم كرمانشاه در نطق پيش از دستورخود با اشاره به خاطرات خود از حضور در مجلس ششم تصريح كرد: من با مرور نطق‌ها و موضع‌گيرى‌هاى خود در مجلس ششم دريافتم كه افراطى‌گرى مانند بمب هسته‌اى مهلكى است كه بنيان‌هاى نظام دينى و مردمسالار ايران را نشانه رفته است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن