تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واشنگتن پست نوشت:تسخير دلهاي مردم توسط ايران علت ناكامي بوش در سفر منطقه‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: واشنگتن پست نوشت:تسخير دلهاي مردم توسط ايران علت ناكامي بوش در سفر منطقه‌اي
همه از اين غافل هستند كه ايران دل هاي مردم را تسخير كرده و بوش در سفر خود به منطقه خاورميانه نتوانست رهبران منطقه را وادار كند تا ايران را منزوي كنند.
روزنامه امريكايي نزديك به نومحافظه كاران امريكا با اشاره به سفر ناكام خاورميانه اي بوش نوشت: همه از اين غافل هستند كه ايران دل هاي مردم را تسخير كرده و بوش در سفر خود به منطقه خاورميانه نتوانست رهبران منطقه را وادار كند تا ايران را منزوي كنند.

به گزارش رجانيوز، روزنامه واشنگتن پست افزود: سفر 5 روزه خاورميانه اي بوش درشرم الشيخ مصر پايان يافت و بوش كوشيد در مذاكره با رهبران اسرائيل، عربستان، اردن، مصر و مقامات فلسطيني آنها را به انزواي ايران تشويق كند. وي قرار بود روز يكشنبه با سينيوره نخست وزير لبنان نيز مذاكره كند اما سينيوره با تشديد بحران در لبنان ناگزير شد قرار ملاقات با بوش را لغو كند.

واشنگتن پست با بيان اينكه ايران و نيروهاي تحت حمايتش در حال پيشروي هستند و دولت بوش طرح مؤثري براي جلوگيري آنها ندارد، به نقل از يك ديپلمات عرب ادعا كرد: هيچ عاملي براي كنترل ايران وجود ندارد.

به نوشته اين روزنامه، استفان هادلي مشاور امينت ملي امريكا به خبرنگاران گفت حزب الله به سادگي بر نيروهاي شبه نظامي كه از سوي نيروهاي دولتي حمايت مي شدند، پيروز شد و اكنون حزب الله در لبنان نيروي برتر و غالب است.

اين روزنامه نوشت: ناظران همچنين از موفق نبودن بوش در راضي كردن سران سعودي براي افزايش توليد، كنترل قيمت نفت و ناكامي در متقاعد كردن رهبران منطقه براي منزوي كردن ايران حكايت مي كنند. هرچند مقامات امريكايي مي گويند از سركوب كردن شبه نظاميان مورد حمايت ايران در بصره توسط دولت عراق اميدوار شده اند. به طوري كه رايس نيز در سخنان خود از سركوب گروه هاي ويژه در جنوب توسط دولت عراق اظهار خرسندي كرد.

از سوي ديگر روزنامه فرانسوي لوموند نيز در سرمقاله امروز خود درباره سفر اخير بوش به خاورميانه نوشت: دستاورد 2 دوره زمامداري بوش براي خاورميانه عبارت از ايجاد منطقه اي بي ثبات و از دست رفتن تا حد نابودي اعتبار امريكا در اين منطقه مي باشد.

اين روزنامه نوشت: سفر اخير بوش به خاورميانه به احتمال زياد آخرين سفر وي به عنوان رئيس جمهور امريكا به منطقه خواهد بود. پيروزي بوش در انتخابات 2000 با استقبال برخي از سران كشورهاي عربي و اسراييل مواجه شد. نومحافظه كاران حاكم بر كاخ سفيد با دستاويز قرار دادن حملات 11 سپتامبر 2001 استراتژي "هرج و مرج سازنده" را در خاورميانه در پيش گرفتند اما در پيش گرفتن اين استراتژي خيلي زود محدوديت هاي خود را نشان داد.

طرح امريكا بلافاصله در عراق با اولين مانع جدي مواجه شد. قرار بود عراق الگويي براي تشكيل خاورميانه جديد باشد. دولت امريكا كه در نيل به هدف اوليه ناتوان شده بود، سياست خود را به نوعي در چارچوب دفاعي به ويژه پرداختن به پرونده اسراييل و فلسطين و همزيستي اجباري با حكومت هاي كمتر دمكرات از جمله مصر، اردن و عربستان سعودي كاهش داد. اگرچه ايران با بلند پروازي هاي منطقه اي خود مهم ترين بهره برداري را از سياست هاي نادرست امريكا كرد اما همين مسئله موجب شده است تا كشورهاي متحد واشنگتن، تهران را دشمن مشترك خود بدانند. هرچند خود اين كشورها از اقدامات امريكا در منطقه بيمناك هستند.

جانشين بوش يعني رئيس جمهور آينده امريكا بايد براي بهبود وجهه اين كشور در خاورميانه تلاش زيادي كند. باتلاق عراق، تحولات فلسطين و روند صلح از جمله چالش هايي است كه رئيس جمهور آينده امريكا با آن مواجه است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن