تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813048284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين محورهاي خبري رسانه هاي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: مهمترين محورهاي خبري رسانه هاي جهان
توافق گروههاي لبناني در دوحه قطر ، توافق سوريه و رژيم صهيونيستي براي گفتگوي غيرمستقيم وانتخابات پارلماني در گرجستان از جمله مهمترين محورهاي خبري رسانه هاي جهان در 24 ساعت گذشته بود.
مركزي خبر:شبكه الجزيره انگليسي ضمن پوشش گسترده توافق گروههاي لبناني در دوحه قطر آن را توافقي دانست كه افزون بر شاد كردن مردم لبنان، هيچ برنده و بازنده اي نيز نداشت.

همچنين توافق سوريه و اسرائيل براي گفتگوي غيرمستقيم با ميانجي گري تركيه بر سر بلندي هاي جولان نيز در الجزيره انگليسي بازتابي گسترده داشت و كارشناسان اين شبكه تحولات اخير ديپلماتيك در منطقه را نشان از كاهش نقش آمريكا و روي گردان شدن كشورهاي منطقه بويژه متحدان عرب آمريكا از اين كشور و تلاش براي استفاده از ابزار ها و توان خود اين كشورها براي حل و فصل بحران هاي منطقه اي دانست.

تنش و درگيري در ابخازستان و اتهام مخالفان دولت گرجستان در خصوص تقلب در انتخابات اين كشور، درگيري ها و خشونت بر ضد اتباع و مهاجران خارجي در آفريقاي جنوبي، ادامه كمك رساني به مناطق زلزله زده چين و حمله به يكي از سران بلند پايه شركت هاي نفتي در برزيل از جمله ديگر خبرهايي بود كه در الجزيره انگليسي بازتاب داشت.

شبكه تلويزيوني العربيه هم طي ساعت هاي شب گذشته و بامداد امروز توافق گروه هاي لبناني را به طور مفصل در بخش هاي خبري خود تحليل و بررسي كرد و با افراد مختلف در اين باره گفتگو كرد.

اين شبكه بسته پشنهادي ايران به غرب را ديگر موضوع مهم خبري خود خود قرار داد و در برنامه پانورما نيز با كارشناسان دعوت اين علاوه بر ديگر موضوع هاي مهم منطقه اين مساله را نيز مورد بررسي قرار داد.

العربيه ارائه بسته پشنهادي ايران، اعلام گفت و گوهاي سوريه و اسرائيل از طريق تركيه، حصول توافق بين گروه هاي لبناني در دوحه قطر را برنامه اي محوري بين ايران ، قطر و وسوريه عنوان كرد و در اين باره خبرها و گزارش هاي خود را در جهت مخالفت با ايران و حزب الله لبنان تحت پوشش قرار داد.

شبكه تلويزيوني فرانس بيست و چهار نيز دو خبر توافق گروهاي سياسي لبنان در نشست دوحه قطر و از سرگيري دور جديد مذاكرات صلح سوريه و رژيم صهيونيستي را در صدر اخبار دوازده ساعت گذشته خود قرار داد.

اين شبكه خبري ضمن بيان اين مطلب كه بلندي هاي جولان مهمترين محورهاي گفتگوهاي مقامات سوري و رژيم غاصب صهيونيستي را تشكيل مي دهند، ادعا كرد كه روابط سوريه با حزب الله لبنان و همچنين روابط تنگاتنگ تهران با دمشق مهمترين موانع صلح سوريه و اسرائيل محسوب مي شوند.

سفر قريب الوقوع بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد به ميانمار، ادامه خشونتهاي نژادپرستانه در آفريقاي جنوبي و تظاهرات و اعتصابات گسترده در فرانسه به دعوت اتحاديه هاي كارگري ديگر عناوين خبري فرانس بيست و چهار را تشكيل مي داند.

همچنين اين شبكه در بخش خبرهاي اقتصادي با اشاره به عبور بهاي نفت از مرز يكصد و سي و سه دلار در هر بشكه بي ثباتي امنيتي و سياسي در چهار كشور بزرگ صادر كننده نفت (ايران،ونزوئلا،عراق،نيجريه) را از عوامل اين افزايش قيمت اعلام كرد.

شبكه تلويزيوني يورونيوز نيز با ابراز خرسندي از توافق گروههاي لبناني در نشست دوحه اعلام كرد بر خلاف اين توافقها، طرفهاي مذاكره كننده نتوانستند درباره مهمترين محور گفتگوها كه همانا خلع سلاح حزب الله است به نتيجه برسند.

يورونيوز در اخبار شامگاهي و بامدادي خود، برگزاري انتخابات پارلماني در گرجستان و درگيري نيروهاي نظامي اين كشور با جدايي طلبان منطقه آبخازيا، بازداشت يكي از رهبران ارشد اتا بدست پليس فرانسه و اظهارات شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي درباره مذاكرات سوريه و اين رژيم را پوشش خبري داد.

توافق طرف هاي لبناني در قطر براي تشكيل دولت وحدت ملي و مذاكرات غير مستقيم رژيم صهيونيستي و سوريه در صدر عناوين خبري شبكه تلويزيوني بي بي سي قرار داشت.

اين شبكه تلويزيوني با پخش گزارش به بررسي توافق اخير طرف هاي لبناني در قطر براي تشكيل دولت وحدت ملي در اين كشور پرداخت.

كنترل شهرك صدر توسط نيرو هاي عراقي ديگر موضوع خبري بي بي سي بود.

كشته شدن يازده زن به اتهام جادو گري در كنيا، مرخص شدن سناتور كندي از بيمارستان، برگزاري انتخابات پارلماني در گرجستان،بازداشت يكي از رهبرن اِتا در فرانسه،ورود بان كي مون دبير كل سازمان ملل به ميانمار، اعتصاب ماهيگران فرانسوي،تلفات خشونتها در افريقاي جنوبي، گروگانگيري در كلمبيا و افزايش قيمت نفت خام در بازار هاي جهاني از ديگر عناوين خبري مهم شبكه تلويزيوني بي بي سي بود.

توافق گروههاي لبناني پس از پنج روز مذاكره در دوحه مهمترين محور خبري شبكه تلويزيوني الجزيره را در دوازده ساعت اخير تشكيل مي داد.

اين شبكه علاوه بر پخش زنده مراسم امضاي توافقنامه بين گروههاي لبناني، با پخش گزارشها و تحليلها و مصاحبه هاي متعدد با طرفهاي مختلف اعم از هواداران و مخالفان دولت سنيوره به تحليل اين توافقنامه و تاثير ان بر اوضاع لبنان پرداخت.

ميزان اجرايي بودن اين توافقنامه يكي از مسائل مورد تاكيد الجزيره در گزارشهايش در اين خصوص بود كه در برنامه آنسوي خبر نيز مورد بررسي قرار گرفت.

اعلام رسمي آغاز تماسها بين رژيم صهيونيستي و سوريه در آنكارا با هدف دستيابي به صلح يكي ديگر از محورهاي خبري شبكه الجزيره را تشكيل مي داد كه البته تا حدي تحت الشعاع توافق خبر گروههاي لبناني در دوحه قرار داشت.

الجزيره به نقل از ايهود اولمرت اعلام كرد تماسهاي غيررسمي بين اسرائيل و سوريه از حدود يك سال پيش با ميانجي گري تركيه اغاز شده است و اكنون هيئتهايي از سوريه و اسرائيل در هتلي در آنكارا با ميانجي گري تركيه در حال رايزني در خصوص ساز و كار اغاز مذاكرات هستند.

الجزيره با تاكيد بر اين كه سوريه بر لزوم خروج اسرائيليها از منطقه جولان تاكيد دارد خاطرنشان كرد اولمرت مي گويد اسرائيل براي صلح با سوريه ممكن است مجبور به دادن امتيازات دشواري شود.

در اين حال خبرنگار الجزيره در سرزمينهاي فلسطيني اعلام رسمي وجود اين تماسها را با موقعيت دشوار كنوني اولمرت در ارتباط دانست و اعلام كرد، اولمرت كه مي بيند مذاكراتش با فلسطيني ها به بن بست رسيده است اكنون قصد دارد گفتگو با سوريه را اغاز كند تا در صورتي كه مجبور به برگزاري انتخابات پيش از موعد شود برگ برنده اي براي جلب حمايت راي دهندگان در اختيار داشته باشد.

اولمرت كه متهم به فساد مالي است همچنين از اين فرصت براي كاستن از فشار داخلي بر خودش بهره برداري خواهد كرد اما ممكن است پيش از اغاز رسمي مذاكره با سوريه مجبور به استعفا شود.

امضاي توافقنامه صلح بين هواداران طالبان مستقر در دره سوات و حكومت محلي اين منطقه از پاكستان و همچنين درگيريها در ابيه سودان بين ارتش اين كشور و نيروهاي وابسته به جنبش خلق براي آزادي سودان به رهبري سلواكر از ديگر محورهاي خبري شبكه الجزيره بود. الجزيره همچنين به نقل از جنبش جهاد اسلامي فلسطين از دستگيري اعضاي يك شبكه جاسوسي رژيم صهيونيستي در نوار غزه خبر داد كه برخي اعضاي ان به صهيونيستها در ترور رهبران مقاومت فلسطين كمك كرده بودند.

پوشش خبري رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري امريكا ، گفتگوهاي گروههاي لبناني در قطر و تماس هاي غير مستقيم سوريه و رژيم صهيونيستي مهم ترين محورهاي خبري سي ان ان را تشكيل دادند.

منبع خبر :
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 641]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن