تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815064457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كار آفرين برتر : مشكلات كارآفرينان لاينحل نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كار آفرين برتر : مشكلات كارآفرينان لاينحل نيست
اقتصاد. اقتصادي. جشنواره. كارآفرينان
زهرا ابوالحسني يكي از كار آفرينان ساكن در استان خراسان جنوبي در سومين جشنواره كارآفرينان برتر معتقد است : مشكلات كارآفرينان لاينحل نيست و در صورت حمايت دولت از كارآفرينان بخش عمده‌اي از مشكلات آنان حل مي‌شود اين كارآفرين برگزيده رتبه دوم در بخش كشاورزي از شهر اسفراين مي‌گويد:
ايده پرورش بوقلمون به روش صنعتي بدون استفاده از هورمون و تبديل گوشت قرمز بد بو به گوشت سفيد از عمده‌ترين عواملي است كه وي را به عنوان كار آفرين برتر در استان خراسان رضوي معرفي كرده است .

وي كه در زمان حاضر با مشاركت همسر و فرزندان خود در فضايي به وسعت ‪۶۰۰‬ متر مربع به پرورش بيش از ‪۳۰۰‬بوقلمون اشتغال دارد ، تصريح كرد : در صورتي كه تسهيلات و امكانات مورد نيازم تامين شود ، مي‌توان زمينه اشتغالزايي بيش از ‪۱۵‬نفر را فراهم كرد .

اين بانوي ‪۳۶‬ساله در عين حال اظهار داشت : تاكنون بيش از ‪۱۵‬خانوار كم درآمد و ساكن در اطراف محل سكونت خود را به پرورش بوقلمون ترغيب كرده و آنها نيز با استفاده از اين رويه شرايط اقتصادي خود را سامان داده‌اند .

دستاوردهاي طرح كنوني ابوالحسني ، نتيجه بيش از شش سال آزمون و تحقيق در زمينه پرورش بوقلمون مي‌باشد و اين كارافرين با وجود تحصيلات زير ديپلم قادر شده تا كتابي با عنوان راه و روش پرورش بوقلمون را به چاپ برساند به گفته وي، كتاب منتشره نتيجه تمامي آزمون و خطاها و دانشي است كه وي دراين سال‌ها به دست آورده ومي تواند راهنماي خوبي براي كساني باشدكه تاكنون به اين فعاليت اقدام نكرده اند.

ابو الحسني در ادامه اظهار داشت :به تازگي استاندار محترم خراسان شمالي با اختصاص پنج هكتار زمين به صورت بلاعوض به وي موافقت كرده است كه وي با تقدير از اين اقدام ابراز اميدواري كرد تا به زودي بتواند زمينه توسعه فعاليت خود را فراهم كند .

اين كارافرين نيز مانند بسياري از كارآفرينان از درخواست وثيقه‌هاي بالا براي دريافت وام ناخرسند است و ان را از مشكلات فراروي فعالان اين بخش مي داند و مي‌گويد : كاهش ميزان وثيقه براي كار آفريناني كه توان اقتصادي پاييني دارند ، مي‌تواند نقش عمده‌اي در توسعه فعاليت كار آفريني ايفا كند .

وي تصريح كرد: در فاصله سال‌هاي ‪ ۸۳‬و ‪ ۸۴‬درخواست وام را ارايه كردم ،اما به دليل درخواست وثيقه‌هاي سنگين هنوز موفق به دريافت وام نشدم .

ايجاد شركت تعاوني بانوان با حمايت وزارت جهاد كشاورزي و عضويت ‪ ۱۵۰‬تن از بانوان روستايي ، فعاليت به عنوان تسهيلگر جهادكشاورزي ، انتقال نهال انواع درختان كشاورزي مانند زيتون و پسته از شمال و جنوب كشور به روستاهاي اسفراين ، آموزش چمن كاري ، كاشت قارچ و پروزش زنبور از ديگر فعاليت‌هايي است كه اين كارآفرين در طول اقامت خود در روستاي كوشكي در اطراف شهرستان اسفراين در استان خراسان جنوبي انجام داده است .

وي مي‌گويد : در طول اين سال‌ها تمامي تلاشش اين بوده كه اطلاعات خود را در زمينه‌هاي مختلفي كه به توليد در عرصه كشاورزي منجر مي‌شود ، از تهران به روستاها منتقل كند و نقش مهمي نيز در ايجاد اشتغال براي مردم محروم منطقه اطراف خود ايفا كند .

ابوالحسني در پايان مي‌گويد : براي توسعه فعاليت‌هاي كارآفريني بايد شاهد حمايت دستگاه‌هاي ذيربط ،جلوگيري از برخورد شعارگونه با مسائل كار آفرينان و توجه جدي به خواسته‌هاي آنها باشيم.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن