تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816650462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقري : با تلاش ملت‌ها ، قاره آفريقا استقلال خود را كسب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: باقري : با تلاش ملت‌ها ، قاره آفريقا استقلال خود را كسب كرد
سياسي. سياست
معاون آفريقاي وزارت امور خارجه گفت : خوشبختانه در پرتو تلاش ملت ها، قاره آفريقا استقلال خود را كسب نمود و امروزه با سرعت بسيار مناسبي مسير رشد و شكوفايي و اتحاد را در پيش گرفته است.

محمد رضا باقري معاون آفريقاي وزارت امور خارجه يكشنبه شب در مراسم روز آفريقا كه در هتل لاله تهران برگزار شد، گفت: اتحاد آفريقا به عنوان بستر وحدت و يكپارچگي اين قاره ، پله‌هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي مي‌نمايد و امروز به عنوان كانوني براي دفاع از ارزشها و حقوق ملل افريقايي در جامعه جهاني ظهور كرده است .

وي گفت پاسداشت روز افريقا در واقع ارج نهادن به مبارزات و تلاشهاي خستگي ناپذير شخصيتها و رهبران بزرگ افريقاست كه رنج‌هاي فراواني را براي رهايي اين قاره از يوغ استعمار و نجات مردم مظلوم آن متحمل شدند.

معاون آفريقاي وزارت امور خارجه گفت:انقلاب اسلامي بدليل ماهيت و روح آزاديخواه و استعمار ستيزي و حمايت از ملت‌هاي ستمديده و استعمار شده از ابتدا نسبت به استقلال واقعي و همه جانبه و همچنين بر قراري ارتباطي عادلانه و شايسته ملت‌هاي بزرگ آفريقايي و روابطي دوستانه و مبتني بر احترام و برادري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت‌هاي افريقايي تاكيد داشته است.

باقري افزود:جمهوري اسلامي ايران تا پايان سال گذشته در ‪ ۲۳‬كشور آفريقايي سفارت داير كرده و گشايش چند سفارتخانه ديگر در اين قاره را در دست بررسي دارد و اين كشورها نيز سفارتخانه‌هاي خود را در تهران افتتاح خواهند كرد وي گفت : در راستاي ارايه بشر دوستانه به صورت مستقيم به مردم محروم آفريقا ، هلال احمر جمهوري اسلامي ايران درمانگاه‌هايي را در كشورهاي ساحل عاج ، نيجر، سيرالئون، مالي، غنا، كنيا، زيمباوه، سودان و كومور داير نموده و وزارت جهاد كشاورزي نيز از طريق دفاتر خود در چند كشور به خدمات رساني مشغول هستند.

معاون آفريقاي وزارت امور خارجه اصول و اهداف سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در ايجاد و بسط با كشورهاي آفريقايي را بر سه محور اعلام كرد :
تحكيم ،تعميق و بسط روابط سياسي با كشورهاي آفريقايي و تقويت اعتبار و اعتماد موجود بين جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي آفريقايي، همكاري با كشورهاي آفريقايي در سازمانها و مجامع بين‌المللي و منطقه‌اي و گسترش همكاري‌هاي اقتصادي - بازرگاني و سرمايه‌گذاري با كشورهاي آفريقايي در جهت حصول منافع و اهداف متقابل و ايجاد توسعه براي كشورها و ملل آفريقايي وي گفت: دولت دكتر احمدي نژاد با شروع به كار خود از اواسط سال ‪ ۱۳۸۴‬با درك ضرورت ساماندهي و سازماندهي كليه اقدامات و تلاشهاي نهادهاي كشورمان در روابط با افريقا ، گامهاي موثري را جهت بسط و گسترش روابط با افريقا برداشت.

باقري در اين مراسم گفت: ما بر اين باوريم كه جمهوري اسلامي ايران داراي ظرفيت بالقوه‌اي براي تبديل شدن به شريكي مناسب و قابل اطمينان براي همكاري‌هاي اقتصادي و توسعه‌اي كشور افريقايي است .

او افزود: جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي آفريقايي در چارچوب همكاريهاي جنوب - جنوب ، امكان ايجاد ائتلاف و جبهه‌اي در برابر سياستهاي يكجانبه گرايانه قدرتهاي بزرگ را دارند.

باقري افزود :جمهوري اسلامي ايران ، كشورهاي آفريقايي را دوستان خوبي در همكاريهاي بين‌المللي مي‌داند ، هر دو طرف ديدگاه‌ها و مواضع عمدتا مشابه در مجامع بين‌المللي دارند.

باقري گفت : در زمينه‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري نيز جمهوري اسلامي ايران و قاره آفريقا مي‌توانند در خصوص همكاريهاي مشترك اقتصادي و سرمايه گذاري با محور توسعه ، به ستوه بالايي از همكاري‌ها برسند.

جمهوري اسلامي ايران با داشتن توانايي و تجارب ارزشمند در زمينه مختلف خصوصا صدور خدمات فني و مهندسي، همكاريهاي بهداشتي ، آموزشي و جهانگردي آمادگي خود را براي
انتقال اين خدمات در كشورهاي قاره آفريقا اعلام مي‌نمايد .

در اين مراسم همچنين خانم آلاري كول مقدم السفراي آفريقا بااشاره به اينكه روز آفريقا جشن اين قاره و مردمش براي حق تعيين سرنوشت خود است ، گفت كه پس از گذشت ‪ ۴۵‬سال از تعيين اين روز به همت گروهي از رهبران استقلال طلب آفريقا ، هنوز در اكثر نقاط اين قاره بيكاري و فقر در سطوح غيرقابل پذيرش است .

وي با تاكيد بر تمايل كشورهاي قاره آفريقا به بسط روابط با ساير كشورها به منظور نيل به توسعه اقتصادي و حضور در عرصه جهاني، از افزايش روز افزون بدهي به موسساتي همچون بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول به عنوان معضل جدي تحقق اين امر ياد كرد.

به گفته وي اين افزايش در حالي رخ داده است كه اين كشورها از داشتن هرگونه سرمايه‌گذاري اساسي محروم هستند.

خانم كول كه به مدت هفت سال در پست مديريت گروه آفريقا فعاليت داشته با اشاره به اهتمام جمهوري اسلامي ايران به گسترش روابط با كشورهاي آفريقايي و زمينه مناسب گسترش اسلام در اين قاره ، خواستار حضور هرچه بيشتر كشورمان در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي اين قاره شد.

در مراسم روز آفريقا، سفراي آفريقايي مقيم تهران ، برخي مقامات وزارت امور خارجه ، برخي
از معاونان وزرا ، تجار بخش خصوصي و برخي از كارمندان سازمانهاي بين المللي حضور داشتند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن