تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي بي‌سي: مصر يكي از موفق‌ترين اقتصادهاي غير نفتي كشورهاي عربي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بي بي‌سي: مصر يكي از موفق‌ترين اقتصادهاي غير نفتي كشورهاي عربي است
كليات
تهران - مصر با ‪ ۷۵‬ميليون جمعيت بزرگ‌ترين كشور عرب و در عين حال يكي از پر مشكل‌ترين كشورهاي عربي از نظر اقتصادي است اما اين تصوير بسرعت در حال تغيير است .

بگزارش يكشنبه شب تلويزيون بي.بي .سي از زمان نشست اقتصادي شرم الشيخ مصر دولت اين كشور با انجام اصلاحات عميق اقتصادي درصدد جلب سرمايه‌هاي خارجي براي تحقق رشد سالانه حد اقل هفت درصد بوده است.

رشيد محمد رشيد وزير صنايع و تجارت مصر در اين‌باره مي‌گويد، تحقق پاسخگويي به تقاضاي سالانه ‪ ۶۵۰‬هزار شغل براي جوانان تازه راه يافته به بازار كار امري ضروري است و دولت براي بدست اوردن اين رشد سالانه از تمام امكانات خود بهره گرفته است.

رشد صنعت گردشگري كه سال قبل ‪ ۱۵‬ميليون گردشگر را با ‪ ۱۶‬ميليارد دلار هزينه كرد به مصر كشاند درامدي قابل توجه براي كشوري است كه منابع صادراتي با ارزشي همچون نفت يا فلزات قيمتي ندارد.

بگفته بي.بي .سي دولت مصر براي جلب سرمايه عمدتا به اروپا متكي است يعني نيمي از سرمايه‌گذاري هاي در مصر توسط اروپايي‌ها صورت مي‌گيرد اما اكنون مصري‌ها با بروز بحران اقتصادي در آمريكا و تا حدودي اروپا چشم به كشورهاي ثروتمند نفت خيز خليج فارس دوخته است.

از سوي ديگر هم اكنون كشورهاي عرب بويژه امارات متحده عربي و عربستان سعودي حدود چهار ميليارد پوند سرمايه‌گذاري در كشاورزي اين كشور انجام داده‌اند وقرار است اين ميزان سرمايه‌گذاري به ‪۲۵‬ميليارد پوند افزايش يابد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن