تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815543990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستمزد ميليوني براي چوپان دروغگو


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دستمزد ميليوني براي چوپان دروغگو


داخلي- گروه حوادث- مهدي آييني:
مرد كلاهبردار با اجراي ماهرانه نقش يك چوپان ساده لوح كه گنج بزرگي را پيدا كرده است، طلافروشان پايتخت را فريب مي‌داد

و بعد از كشاندن آنها به سر قرار باند كلاهبرداري‌هاي ميليوني را رقم مي‌زد.
مدتي قبل يك طلافروش تهراني به دادسراي ناحيه 5 تهران رفت و مدعي شد چند مرد كلاهبردار، با طراحي نقشه‌اي بسيار حرفه‌اي وي را فريب داده و به بهانه فروش خاك طلا از وي 30 ميليون تومان كلاهبرداري كرده‌اند.

اين مرد به قاضي حسن جراحي – بازپرس شعبه 15 دادسراي صادقيه- گفت: مدتي قبل مرد جواني كه قصد فروش مقداري خاك طلا را داشت، به مغازه طلافروشي‌ام آمد.

بعد از امتحان كردن خاك طلايي كه آن مرد با خود آورده بود متوجه شدم كه عيار بسيار بالايي دارد، بنابراين از وي درباره اينكه آنها را از كجا آورده است و آيا مي‌تواند مقدار بيشتري از آن برايم تهيه كند پرس و جو كردم.

اين مرد پاسخ داد كه خاك طلا متعلق به يكي از آشنايانش است كه در روستايي در حوالي سياهكل زندگي مي‌كند و اگر قصد خريد مقدار بيشتري از اين محموله را دارم، بايد همراه وي به آن روستا بروم.

بعد از آنكه با وي بر سرقيمت به توافق رسيديم، از آنجا كه قيمت تعيين‌شده از سوي وي بسياروسوسه انگيز بود، همراه آن مرد به روستايي كه مدعي بود دوست چوپانش در آنجا زندگي مي‌كند رفتيم و وارد خانه‌اي شديم كه مردي با لباس‌هاي پاره كه قيافه‌اش شبيه چوپان‌ها بود در آ‌نجا كيسه‌اي را بغل كرده و حاضر نبود آن را براي لحظه‌اي از خودش جدا كند.

سياه‌بازي كلاهبرداران

مرد همراهم، با نشان دادن اين مرد گفت: از آنجا كه دوستش، آدم بسيار ساده لوحي است مي‌توان كيسه خاك طلاي وي را با قيمت بسيار پاييني خريد و به اين ترتيب به سود زيادي دست پيدا كرد.

بنابراين بعد از چانه‌زدن با اين مرد، چوپان حاضر شد در قبال گرفتن 30‌ ميليون تومان، كيسه خاك طلايش را به من بدهد. پس از بررسي خاك طلاها متوجه شدم كه آنها هم عيار بسيار بالايي دارند و بنابراين با خوشحالي از معامله‌ پر سودي كه انجام داده بودم، مشغول گفت‌وگو با مرد همراهم شدم و در همان زمان دوستان وي، خاك طلاها را داخل ماشين من گذاشتند.

اما موقعي كه به تهران بازگشتم متوجه شدم خاك طلاهايي كه به من داده‌اند قلابي است و آنها آن را با خاك طلاهاي واقعي عوض كرده‌‌اند.بازپرس جراحي پس از شنيدن اظهارات اين مرد دستور دستگيري اعضاي اين باند را صادر كرد، به اين ترتيب كارآگاهان پليس پايتخت با كمك مرد مالباخته به چهره نگاري چوپان و مرد فروشنده خاك طلا پرداختند و تصوير چهره نگاري شده كلاهبرداران را در اختيار كليه طلافروشان قرار دادند تا درصورتي كه به آنها مراجعه كردند موضوع را اطلاع دهند.

مدتي بعد در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت كارآگاهان ازطريق مخبرين خود دريافتند كلاهبرداران قصد انجام معامله ديگري را در غرب تهران دارند، به اين ترتيب با تحت نظر قرار دادن محل اين معامله، هنگامي كه يكي از اعضاي باند قصد فروش مقداري خاك طلاي قلابي را داشت وي را دستگير كرده و به شعبه 15 دادسراي ناحيه 5 تهران انتقال دادند.

چوپان دروغين در دام پليس

اين مرد هنگامي كه در مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت، ابتدا منكرهر گونه كلاهبرداري بود اما وقتي مالباختگان وي را شناسايي كردند و مشخص شد او همان فردي است كه نقش چوپان ساده لوح را بازي مي‌كرده است، وي مجبور به اعتراف شد.

متهم در اعترافات خود گفت: بعد از آنكه دوستانم با وسوسه خريد خاك طلا طعمه‌ها را به سر قرار مي‌كشاندند، من با پوشيدن لباس‌هاي پاره خودم را چوپان جا مي‌زدم.

به اين ترتيب همدستانم وانمود مي‌كردند كه قصد دارند با سوءاستفاده از ساده‌لوحي من خاك طلا را به قيمت خوبي بخرند و اينگونه بود كه طعمه‌هايمان با وسوسه سود بيشتر در دام ما گرفتار مي‌شدند.

در اين مرحله ما خاك طلاي واقعي را به خريداران نشان مي‌داديم و وقتي آنها از عيار بالاي آن مطمئن مي‌شدند مبلغ درخواستي را مي‌پرداختند اما ما در يك فرصت مناسب خاك طلاهاي واقعي را با خاك طلاي قلابي عوض مي‌كرديم و پس از گرفتن پول متواري مي‌شديم.

به‌دنبال اعترافات اين مرد، ماموران 2همدست ديگر او را نيز دستگير كردند اما تحقيقات براي دستگيري ديگر اعضاي باند ادامه دارد.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 23:52 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 00:35 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 00:21
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 619]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن