تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام افغان: در صورت عدم اجراي عدالت، تخلف در جنگ افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام افغان: در صورت عدم اجراي عدالت، تخلف در جنگ افزايش مي‌يابد
كابل سخنگوي وزارت دفاع افغانستان هشدار داد كه درصورت عدم اجراي عدالت در مورد كساني كه در عمليات نظامي در اين كشور مرتكب تخلف مي‌شوند، زمينه تخلف در جبهه‌هاي جنگ افزايش خواهد يافت .

محمد ظاهر عظيمي روز يكشنبه به خبرنگاران گفت : ملت و دولت افغانستان انتظار دارند، در جريان جنگ اگر تخلفي صورت گرفت يا قوانين جنگي ناديده گرفته شد، مساله پيگيري شود.

وي تاكيد كرد: كساني كه بدون دليل در عمليات نظامي جان خود را از دست مي دهند،خانواده‌ها انتظار دارند،حقوق آنان ضايع نشود و عدالت در مورد مجرمين اجرا گردد.

تصميم ارتش آمريكا به متهم نكردن دو تفنگدار دريايي اين كشور كه در كشتن ‪ ۱۹‬غيرنظامي سال قبل در محور تورخم به جلال آباد شركت داشتند، خشم افغان‌ها را بر انگيخته است .

عظيمي در ادامه اظهار داشت : تمامي عمليات نظامي به جز عمليات گرمسير در هلمند كه نيروهاي آمريكايي در آن شركت دارند،در حال حاضر بقيه عمليات ها با فرماندهي ارتش افغانستان در ولايت‌هاي قندهار، هلمند، ارزگان ،فراه ، بادغيس ، فارياب و هرات ادامه دارد.

وي يادآور شد: امسال با افزايش توان نظامي ارتش نيروهاي مسلح تهاجم به مواضع و پايگاه‌هاي شورشيان را در بسياري از مناطق آغاز كردند در حاليكه سال قبل شورشيان آغازگر جنگ‌ها بودند.

اين مقام افغان در عين حال پذيرفت هم اكنون شورشيان موقعيت‌هاي مهمي را در برخي مناطق در اختيار دارند كه در اين مورد توضيح نداد.

عظيمي تاكيد كرد كه بر اساس گزارش‌هاي اطلاعاتي ،روحيه شورشيان تضعيف شده و توان جنگ مستقيم با نيروهاي مسلح افغانستان را ندارند و تنها اقدام به عمليات ايذايي مي‌كنند.

اين مقام افغان گفت : مشخصه عمليات شورشيان در حال حاضر سازماندهي حملات انتحاري ، انفجار بمب و مين‌گذاري در محورهاي ارتباطي و حمله به پاسگاههاي پليس در مناطق دور افتاده است .

سخنگوي وزارت دفاع افغانستان در ادامه به مذاكرات صلح اسلام آباد با طالبان پاكستاني و تاثير آن بر امنيت اين كشور گفت : روابط دو كشور دوستانه است و تلاش‌ها براي گسترش سطح روابط ادامه دارد.

وي تصريح كرد كه افغان‌ها نسبت به سخنان بيت الله محسود رهبر طالبان پاكستاني از ادامه حملات در افغانستان نگران است .

عظيمي يادآور شد: توقع افغان‌ها از پاكستان عدم اجازه به شورشيان براي نفوذ به خاك افغانستان و كشتن افراد بيگناه است .

اين مقام افغان تروريسم را يك پديده فرامرزي دانست و گفت : غلبه بر اين مشكل تفاهم فرامرزي را طلب مي‌كند.

وي افزود: در تقاهم نامه بايد به منافع ملي ، منطقه‌اي و جهاني توجه شود و اگر بگونه‌اي باشد كه تروريسم ، كشور ديگري را تهديد كند، خطر اين پديده سرانجام دامن آن كشور را هم خواهد گرفت .

وي با انتقاد از تفاهم نامه سال قبل دولت پاكستان با طالبان آن كشور اظهار داشت كه اين تفاهم نامه تبديل به فرصت طلايي براي شورشيان شد تا خود را تجهيز و آماده حملات تروريستي كنند كه نتايج آن را سال قبل دو كشور شاهد بودند.

وي از سفر قريب الوقوع هياتي از وزارت دفاع پاكستان به كابل خبر داد و گفت كه مراتب نگراني و نارضايتي خود را به اين هيات و كميسيون سه جانبه متشكل از پاكستان ، افغانستان و نيروهاي خارجي ابراز خواهيم كرد.

وي يادآور شد: به اراده و تصميم پاكستان احترام مي‌گذاريم ، اما مذاكره و تفاهم با طالبان آن كشور نبايد، نقطه تهديدي براي افغانستان باشد.

سخنگوي وزارت دفاع افغانستان از پاكستان دعوت كرد كه دو كشور جبهه واحدي را در جنگ با تروريسم تشكيل دهند، و اسلام آباد اجازه ندهد، تروريست ها، افغان‌ها به خاك و خون بكشند.

عظيمي در مورد طرح خروج نظاميان خارجي از كابل و واگذاري امنيت پايتخت به نيروهاي افغانستان گفت : طرح مشخصي تهيه و تدوين شد كه علاوه بر وزارت دفاع و كشور ، اداره امنيت ملي طرح را در دست بررسي دارند.

به گفته او خروج نيروهاي عملياتي تدريجي است ، نيروهاي آموزشي ، همكار وزارتخانه‌ها و واحدهاي پشتيباني ، كابل را ترك نخواهند كرد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن