تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815482404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق وزارتخانه‌هاي نيرو و بهداشت براي افزايش كنترل بهداشتي آب شرب


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توافق وزارتخانه‌هاي نيرو و بهداشت براي افزايش كنترل بهداشتي آب شرب
اقتصاد. نيرو. وزارت نيرو. وزير نيرو
وزارتخانه‌هاي نيرو و بهداشت،درمان و آموزش پزشكي براي افزايش كنترلهاي بهداشتي آب شرب شهري و روستايي موافقت كردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا، وزير نيرو در حاشيه نشستي كه به اين منظور با حضور كامران باقري لنكراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جمعي از مسئولان دو وزارتخانه در وزارت نيرو تشكيل شده بود، به خبرنگاران گفت: اين نشست با هدف افزايش دقت نظر و كنترل‌هاي بهداشتي بر روي آب شرب شهري و روستايي ترتيب يافت.

مهندس پرويز فتاح درادامه افزود: وزارت بهداشت براساس وظيفه خود، به طور مرتب كيفيت و بهداشت آب شرب شهري وروستايي را كنترل مي‌كند ووزارت نيرو نيز ملزم به رعايت استانداردهاي تعيين شده از سوي وزارت بهداشت است وي با بيان آنكه وزارت نيرو كنترل‌هاي بهداشتي و كيفي بر روي آب شرب را در سطح كشور از طريق آزمايشگاه‌هاي مرجع شركت آب و فاضلاب كشور انجام مي دهد، اظهار داشت: با اين وجود، كنترل‌هاي وزارت بهداشت شايد با كيفيت بهتر و بالاتري انجام گيرد و وزارت نيرو نيز تاكنون از همكاري وزارت بهداشت در اين خصوص بيشترين استفاده را كرده است.

به گفته وي، اين حساسيت‌ها بر روي بهداشت و كيفيت آب شرب سبب شده است كه اكنون مدعي شويم آبي كه به دست مردم مي‌رسد از كيفيت مطلوب و مناسبي برخوردار است ، هر چند كه شاخص‌هاي كيفي را مي‌توان همواره ارتقا داد.

وزير نيرو سلامتي، شادابي و نشاط مردم را دغدغه اصلي دولت دانست و تصريح كرد: اين امر سبب مي‌شود وزارت نيرو بر روي بهداشت و كيفيت آب شرب شهري و روستايي حساس باشد.

وي تامين آب شرب سالم و بهداشتي را مستلزم همكاري وزارت بهداشت و نيز وزارت كشور دانست و گفت: قرار است نشست مشتركي نيز با حضور مسئولان سه وزارتخانه نيرو، بهداشت و كشور در اين خصوص برگزار شود.

وزير نيرو، توافق براي ايجاد آزمايشگاه‌هاي مشترك با وزارت بهداشت در مناطقي مثل استان سيستان و بلوچستان براي توسعه كنترل‌هاي كيفي آب را از ديگر دستاوردهاي اين نشست اعلام و تصريح كرد: حساسيت وزارت نيرو و احساس وظيفه وزارت بهداشت در مجموع سبب خواهد شد تا تمام امكانات دولت براي كنترل بهداشتي آب شرب شهري و روستايي در شرايط خشكسالي و كم آبي فراهم شود و كشور اين مرحله را بدون مشكل طي كند.

وي با بيان آنكه خشكسالي مختص ايران نيست و ساير كشورهاي جهان نيز با اين پديده مواجه هستند، اظهار داشت: افزون بر اقدامات داخلي، بايد مراقب بود تا مشكلات ناشي از خشكسالي از خارج به داخل كشور منتقل نشود.

فتاح همچنين با اشاره به اقدامات وزارت نيرو درخصوص توسعه تصفيه خانه هاي فاضلاب در كشور، گفت: اين امر كمك مي‌كند چند ميليارد متر مكعب آب فاضلاب به پساب تصفيه شده تبديل و به عنوان آبي مناسب براي توسعه فضاي سبز و كشاورزي مورد استفاده قرار گيرد.

به گفته وي، حضور وزارت بهداشت در امر كنترل و نظارت پساب حاصل از فعاليت تصفيه خانه‌ها نيز براي كشاورزان امكان برخورداري از آب مناسب براي فعاليت‌هاي كشاورزي را فراهم خواهد كرد.

وزير نيرو در ادامه با اشاره به آغاز توزيع و جذب ‪ ۲‬تريليون و ‪۵۰۰‬ ميليارد ريال اعتبارات مقابله با خشكسالي در استان ها، ابراز اميدواري كرد: با آغاز بكار فعاليت مجلس هشتم و تصويب لايحه ‪ ۲۰‬تريليون ريالي براي كاهش خسارات خشكسالي، آثار مثبت اين اقدام نصيب كشور شود.

وي در خاتمه گفت: دولت ابلاغ كرده است كه دستگاه‌ها فعاليت‌هاي خود را به تصويب اين لايحه محدود نكنند و از منابع داخلي خود براي اقدام‌هاي مربوط به خشكسالي استفاده كنند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن