تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806700535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي: بي توجهي به حمل ونقل ، هزينه زيادي برجاي گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: هاشمي: بي توجهي به حمل ونقل ، هزينه زيادي برجاي گذاشت
هاشمي گفت : عدم نگرش جامع و توجه كافي به مسائل حمل و نقل ، هزينه ها و خسارت هاي اجتماعي ، اقتصادي و زيست محيطي فراواني را در كشور برجاي گذاشته است.
سرپرست وزارت كشور گفت : عدم نگرش جامع و توجه كافي به مسائل حمل و نقل ، هزينه ها و خسارت هاي اجتماعي ، اقتصادي و زيست محيطي فراواني را در كشور برجاي گذاشته است.
سيد مهدي هاشمي روز شنبه در همايش بين المللي چابهار، نرانزيت و توسعه محور شرق در تهران ، تهديدهاي سه گانه منابع انرزي ، مصرف بالاي سوخت در بخش حمل و نقل و هزنيه بالاي واردات آن و همچنين تعداد بالاي تصادفات فوتي و جرحي ، آلودگي هوا و ترافيك و صدمات زيست محيطي را از مهمترين اين عوامل ،عنوان كرد.
وي افزود: براي بررسي وضعيت حمل و نقل ترافيك در كشور مشكلاتي نظير سطح نامناسب خدمات ، پوشش درصد نامطلوبي از سفرها توسط حمل و نقل عمومي ، نامناسب بودن ناوگان حمل و نقل اعم از عمومي و خصوصي ، فقدان نظارت كافي در نگهداري و بهره برداري از انواع سامانه ها و سهم نامطلوب حمل و نقل ريلي در حمل مسافر و كالا و همچنين عدم استفاده مناسب از امكانات بالقوه كشور در ترانزيت كالا و مسافر رفع شود.
هاشمي ، مديريت بهينه سوخت ، توسعه حمل و نقل عمومي ، خروج خودروهاي فرسوده از چرخه حمل و نقل ، استفاده بيشتر از گاز طبيعي و سوخت هاي جايگزين و افزايش خودروهاي دو گانه سوز و گازسوز، مديريت تقاضاي سفر و كاهش سفرهاي زائد شهري و برون شهري ، ايجاد محدوديت تردد وسايل نقليه شخصي ، آموزش و فرهنگ سازي ، ارتقا ايمني و استفاده بيشتر از حمل و نقل ريلي را از جمله راهكارهاي اجرايي پيش بيني شده براي رفع مشكلات ياد شده ، عنوان كرد .
سرپرست وزارت كشور با اشاره به تاييد لايحه توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت از سوي شوراي نگهبان ،گفت : براساس اين قانون دولت بايد زمينه خروج بنزين و گازوئيل از سبد حمايتي حداكثر تا سال 1391 را فراهم كند.
وي گفت : جايگزيني خودروهاي فرسوده ، بهبود عبور و مرور، توسعه حمل و نقل عمومي ، درون و برون شهري ، افزايش سهم حمل و نقل ريلي در جابه جايي مسافر و كالا،كاهش تصادفات و بهبود وضعيت آلودگي هوا و محيط زيست از ديگر مواردي است كه دولت بايد در راستاي اين لايحه اجرا كند.
سرپرست وزارت كشور اظهار داشت : براساس اين لايحه سهم حمل و نقل ريلي در حمل كالا بايد از 7/1 درصد سال گذشته به 30 درصد در سال 90 ، سهم حمل و نقل دريايي در حمل مسافر از 4 درصد در سال 86 به 18 درصد در سال 90 و سهم جابه جايي مسافر در حمل و نقل همگاني در سفر هاي برون شهري نيز از 53 درصد در سال گذشته به 57 درصد در سال مورد اشاره برسد.
هاشمي گفت : در راستاي افزايش ايمني و كاهش تصادفات انتظار مي رود نسبت كشته به صد هزار نفر جمعيت در تصادفات از 40 نفر در سال گذشته بايد به 15 نفر در سال 90 برسد و نسبت كشته به 10 هزار وسيله نقليه در تصادفات از 22 نفر در سال گذشته به 10 نفر در سال مورد بررسي برسد.
سرپرست وزارت كشور تصريح كرد: شاخص هاي تعيين شده براي بهبود حمل و نقل درون شهري در اين قانون بايد طوري باشد كه سهم حمل و نقل همگاني از سفرهاي شهري از 41 درصد در سال گذشته به 75 درصد در سال 90 افزايش يابد.
وي گفت : براي دستيابي به اين هدف سهم اتوبوسراني بايد از 24 به 40 درصد، سهم تاكيسراني از 16 به 25 درصد و سهم قطار شهري و حومه اي از يك به 10 درصد در دوره زماني 86 تا 90 برسد.
به گفته وي ، براساس اين قانون مصرف سرانه روزانه بنزين از 1/1 ليتر در روز بر نفر در سال گذشته به هفت دهم درصد ليتر در روز بر نفر كاهش يابد. هاشمي گفت : براي نيل به اهداف تعيين شده قانون اجازه اعطاي كمك هاي بلاعوض يارانه اي ، تخفيف در حقوق ورودي و سود بازرگاني واردات ناوگان حمل و نقل همگاني ، ماشين آلات ، تجهيزات ، قطعات و تاسيسات مورد نياز و خودروهاي كم مصرف و با سوخت هاي جايگزين را پيش بيني كرده است.
اعطاي تسهيلات بانكي و پرداخت بخشي از سود تسهيلات بانكي به بخش هاي مرتبط با اهداف اين قانون ، تغيير كاربري اراضي و واگذاري زمين هاي موردنياز جايگاه هاي عرضه گاز طبيعي ، تعيين و اخذ جريمه و عوارض متناسب با مازاد مصرف سوخت و آلايندگي بخشي از اقدام هايي است كه دولت بايد براي تحقق اين برنامه پبيش بيني كند.
اين مقام مسئول متذكر شد: براساس اين قانون دولت اجازه دارد اعتبارات مورد نياز موضوع اين قانون به ميزان 40 تريليون ريال در بخش درون شهري و 60 تريليون ريال در بخش برون شهري در بودجه هاي سنواتي لحاظ كند.
وي با اشاره به اهداف تعيين شده در سند چشم انداز 20 ساله ،ايجاد تحول و تغيير اساسي در زيرساخت هاي اقتصادي به عنوان راهبرد و خط مشي مورد تاكيد دولت از جمله اصلاحات بنياني ، تقويت و گسترش مناطق آزاد تجاري را ضروري دانست.
هاشمي اضافه كرد: موقعيت منطقه آزاد چابهار به عنوان نزديكترين نقطه به آب هاي آزاد، موقعيتي استثنايي را براي ايجاد بسترهاي لازم به منظور توسعه عمليات ترانزيت از طريق سر زمين ايران با توجه به كوتاهي مسير و امنيت كامل در منطقه ايجاد كرده است.
وي گفت : اتصال منطقه آزاد چابهار به شبكه هاي ارتباطي جاده اي و ريلي كشور بويژه احداث راه آهن - چابهار - مشهد - سرخس مي تواند ايران را به عنوان قطب ترانزيت در منطقه مطرح كند.
سرپرست وزارت كشور ابراز اميدواري كرد: مطالعات جامع در خصوص استفاده از استعدادهاي بالقوه چابهار در اين امر انجام و به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و هيات نمايندگان ويژه رياست جمهور ارايه شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن