تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799122327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: صالح النعامي پيش بيني انديشمندان صهيونيست در خصوص پايان موجوديت اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: صالح النعامي پيش بيني انديشمندان صهيونيست در خصوص پايان موجوديت "اسرائيل"
خبرگزاري فارس: به دنبال برگزاري مراسم جشن شصتمين سالروز اعلام موجوديت "اسرائيل"، حس نااميدي نسبت به آينده رژيم صهيونيستي در ميان انديشمندان اين رژيم موج مي زند و فضايي آكنده از ياس بر آنان مستولي شده است.


به دنبال برگزاري مراسم جشن شصتمين سالروز اعلام موجوديت "اسرائيل"، حس نااميدي نسبت به آينده رژيم صهيونيستي در ميان انديشمندان اين رژيم موج مي زند و فضايي آكنده از ياس بر آنان مستولي شده است.

امروز و با وجود برگزاري مراسم مذكور شمار زيادي از سياستمداران و انديشمندان صهيونيست به صراحت اعلام مي دارند كه رژيم متبوع شان به سمت سراشيبي زوال حركت مي كند و از آنجايي كه پيش بيني نابودي "اسرائيل" و استيلاي فضاي نااميدي نسبت به آينده رژيم اشغالگر قدس به يك پديده شايع در ميان صهيونيست ها مبدل شده است، مطبوعات صهيونيستي از اين نظرات با نام "ديدگاه هاي آخرالزماني" ياد مي كنند. اهميت اين چنين ديدگاه هايي نه تنها به خاطر آن است كه باعث نابودي حس اعتمادي مي شود كه مقامات رژيم اشغالگر قدس در مناسبت هاي مختلف و گهگاه بدون هيچ گونه مناسبتي به دنبال خلق آن هستند ؛ بلكه به خاطر آن است كه صاحبان چنين ديدگاه ها و نگرش هايي خود جزء چهره هاي برجسته و تاثيرگذار در مراكز تصميم گيري رژيم اشغالگر قدس مي باشند و يا از جمله انديشمنداني هستند كه سال هاي طولاني در ارتباط مستقيم با نظام حاكم در اسرائيل بوده اند يعني جزء طبقه نخبگان كه نماينده افكار حاشيه اي جامعه به شمار مي رود، نيستند. شايان ذكر است رهبران و مقامات عالي رتبه رژيم صهيونيستي نيز در تفكرات خود در خصوص آينده اسرائيل به نتيجه اي مشابه انديشمندان اين رژيم رسيده اند ؛ ولي براي اثبات خلاف آن به هر چيزي متوسل مي شوند.

تهديدات خارجي و داخلي

پرفسور آمنون روبنشتاين كه در گذشته و در زمان نخست وزيري اسحاق رابين و ايهود باراك، متصدي منصب وزير دادگستري و آموزش بوده است و امروز به عنوان استاد حقوق دانشگاه تل آويو، تمام توجهش معطوف به نگارش در خصوص آينده اسرائيل مي باشد، معتقد است كه تداوم بقاي رژيم صهيونيستي امكان پذير نيست و دليل آن را نيز وجود دو نوع تهديد مي داند كه اولين آنها خارجي است و در شكست تل آويو در ايجاد فضاي بازدارندگي در مقابل عرب ها تجلي مي يابد. دومين نوع اين تهديدات، داخلي است كه نمود آن را مي توان در گسترش فساد و همچنين متلاشي شدن نظام ارزشي جستجو كرد كه صهيونيست ها براي تشكيل اسرائيل بنيان نهاده بودند.

اين پرفسور صهيونيست در مصاحبه با روزنامه عبري زبان "هاآرتص" مي گويد: "با وجود پيروزي هايي كه اسرائيل در جنگ هاي بزرگ خود با كشورهاي عربي به دست آورد ؛ ولي اين پيروزي ها باعث ريشه كن شدن تمايل عرب ها براي تداوم مقابله با تل آويو نشده است."

وي در ادامه مي افزايد: "چيزي كه باعث شده است كه مناقشه موجود ابعاد هر چه پيچيده تري به خود بگيرد، اسلامي شدن مي باشد يعني اين مناقشه بعدي ديني به خود گرفته و باعث افزايش شمار دشمنان اسرائيل شده است."

روبنشتاين خاطرنشان ساخت: "عين حماقت است اگر فكر كنيم كه نظام هاي عربي كنوني تا ابد پا برجا خواهد ماند. آري! روزي اسرائيل از خواب بلند مي شود كه تمام اطرافش را نظام هاي اسلامگرا فرا گرفته اند، نظام هايي كه نه تنها مخالف موجوديت تل آويو هستند ؛ بلكه براي نابودي اش لشكركشي مي نمايند."

وزير پيشين دادگستري رژيم صهيونيستي در بخشي ديگر از گفتگوي خود با روزنامه هاآرتص، آنهايي را كه به برتري فناوري هاي نظامي اين رژيم دل خوش كرده اند، به ريشخند مي گيرد و مي گويد: "جهان عرب نيز در صورت كسب اراده سياسي لازم مي تواند به چنين فناوري هايي دست يابد."

وي در ادامه از مظاهر نابودي نظام ارزشي صهيونيسم سخن مي گويد و تمايل جوانان صهيونيست براي فرار از زير بار فداكاري در راه حفظ موجوديت اسرائيل و همچنين بي انگيزگي آنان جهت عضويت در يگان هاي جنگي ارتش را به عنوان نمونه ذكر مي كند و مي گويد اقدام اين افراد در شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت باعث شده است تا بار سنگين اين امر بر دوش بخش كوچكي از افراد جامعه بيافتد.

مدير مدرسه "تربيت رهبر" تل آويو نيز با روبنشتاين هم عقيده است و مي گويد: "يكي از عوامل مهمي كه باعث متلاشي شدن نظام ارزشي صهيونيسم شده، آن است كه رهبران اسرائيل ديگر به عنوان يك الگوي مناسب براي جوانان ما به شمار نمي روند. مسئولان صهيونيست در حالي فرياد مقابله با دشمنان را سر مي دهند كه فرزندان خود را از حضور در ميادين جنگ استثنا مي كنند."

ايرز ايشل در ادامه مي افزايد كه دو پسر ايهود اولمرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي براي فرار از خدمت سربازي به كشورهاي خارجي سفر كرده اند.

ژنرال شلومو گازيت، رئيس پيشين سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي (امان) نيز معتقد است كه مخالفت تل آويو با تمايل عرب ها براي حل مناقشه موجود باعث نابودي اسرائيل مي شود.

وي در ادامه از توصيه هاي برنار لويس، مستشرق آمريكايي مبني بر ضرورت اجتناب اسرائيل از گفتگو با عرب ها به شدت انتقاد مي كند و مي گويد: "تداوم وضعيت موجود تنها نتيجه اي كه در بر دارد، نابودي اسرائيل است."

اين مقام پيشين دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي در ادامه به رهبران اين رژيم توصيه مي كند كه در مقابل آتش بس بلند مدت از مرزهاي 1967 عقب نشيني كنند.

موجوديت بدون مشروعيت

ناحوم برنياع از تحليلگران سرشناس و برجسته روزنامه عبري زبان "يديعوت آهارانوت" كه از روزنامه هاي كثيرالانتشار اراضي اشغالي (اسرائيل) به شمار مي رود، بر اين باور است كه اسرائيل از همان روز اول آغاز جنگ دوم لبنان، جنگ را باخت. وي مي گويد: "با وجود آنكه اسرائيل از نظر نظامي و اقتصادي قوي است ؛ ولي مردم اعتماد و اطمينان خود را نسبت به آينده و تداوم بقاي آن از دست داده اند."

ناحوم برنياع در ادامه ماجرايي را تعريف مي كند كه براي گوردس، نويسنده يهودي آمريكايي پيش آمده و بيانگر نااميدي نسبت به تداوم موجوديت اسرائيل است. وي اظهار مي دارد: "گوردس چند ساعت پيش از پرواز به لوس آنجلس پيش يك پزشك رفت تا گواهي سلامت لازم براي انجام سفر هوايي را دريافت كند. پزشك از وي در مورد شغلش پرسيد. گوردس جواب داد كه نويسنده ام. پزشك از او سوال كرد كه در مورد چه موضوعي مي نويسي؟ پاسخ گوردس اين بود كه در مورد آينده اسرائيل مي نويسم. پزشك در واكنش به اين جواب گفت: الان فهميدم، شما داستان كوتاه مي نويسيد."

برنياع مي افزايد: "پاسخ اتوماتيك وار پزشك نشانگر فضاي حاكم بر افكار عمومي است و نشان مي دهد كه صهيونيست ها نسبت به آينده اسرائيل نااميد هستند و علي رغم آنكه همه چنين احساسي را در وجود خود دارند ؛ ولي هيچ كس در مورد آن صحبتي نمي كند. به هر رو، ياس موجود در جامعه نشات گرفته از جنگ پيشين يا پسين نيست ؛ بلكه ريشه اي عميق تر از اين حرف ها دارد."

نويسنده مذكور مي گويد: "مظاهر قدرت نظامي و اقتصادي اسرائيل گمراه كننده است و با وجود آنكه از اقتصادي استوار، ارتشي قوي و دانشگاه هايي مثال زدني برخوردار است ؛ ولي در تامين امنيت يهوديان موفق عمل نكرده و يك زندگي طبيعي را براي شان فراهم نساخته است. بي ترديد، اسرائيل تنها كشور در جهان است كه موجوديتش مورد بحث و جدل مي باشد."

وي اظهار مي دارد: "اسرائيلي ها به فلسطيني ها طعنه مي زنند كه جنبش ملي فلسطين عمري كمتر از جنبش صهيونيسم دارد ؛ ولي با اين وجود، احدي در جهان به حق فلسطينيان در برخورداري از يك كشور مستقل اعتراض ندارد و اين در حالي است كه حق يهوديان در برخورداري از چنين نعمتي مورد بحث و جدل است ؛ ضمن آنكه تشكيك در چنين حقي منحصر به عرب ها و مسلمانان نيست، بلكه ديگران نيز در آن شريك هستند."

صهيونيسم قاتل اسرائيل است

ابراهام بورگ، رئيس پيشين كنست در كتاب اخير خود با عنوان "پيروزي بر هيتلر" تاكيد مي كند كه اصرار اسرائيل بر استفاده از گزينه قدرت براي نابودي اش كافي است.

وي كه فرزند يوسف بورگ از بنيانگذاران رژيم صهيونيستي و موسس حزب مذهبي «مفدال» است، اسرائيل را به قلعه اي تشبيه مي كند كه در زير تجهيزات نظامي تحت اختيار خود حبس مي شود و ديگر توان نفس كشيدن ندارد.

اين مقام اسبق اسرائيل مي افزايد: "جامعه صهيونيستي امروز در چنگال حس ترس و هراس گرفتار آمده است و در برابر چشمان مان نابود مي شود. گروه حاكم بايد بداند هنگامي كه ما از ارتش مي خواهيم تا پيروزي را براي ما هديه آورد، اين مجموعه نظامي توان درك اين نكته را ندارد كه استفاده از قدرت و زور راه حل نيست. ضمنا صحبت كردن در مورد محو غزه از روي نقشه نشان مي دهد كه ما از رخدادهاي گذشته درس عبرت نگرفته ايم."

ابراهام بورگ در ادامه اعتراف كرد: "جامعه صهيونيستي يك جامعه هراس زده است. از نظر رواني نيز ما در وضعيت خوبي نيستم. اسرائيل با مشكلات رواني دائمي دست و پنجه نرم مي كند. ماجراي نازيسم باعث شده است كه ما تعادل رفتاري خود را از دست دهيم و گمان كنيم كه تمام جهان از ما بيزار است. هويت ما با تندرويي و افراطي گري آميخته است. جامعه صهيونيستي، جامعه اي است كه با شمشير زندگي مي كند و چنين احساسي را از اجداد خود به ارث برده است. آيا ديوار حائلي كه امروز ما در اراضي فلسطيني بنا كرده ايم، از روانگسيختگي ما حكايت ندارد."

وي گفت: "اسرائيل گرفتار مظاهر فاشيسم شده و اين خطر ديگري است كه آينده اش را تهديد مي كند. اسرائل يك كشور فاشيستي، زورگو، خشن، امپرياليستي، بي ريشه و فاقد اصالت روحي و معنوي است و تنها در لاك خود فرو رفته و انزواطلب است. بي ترديد صدور دستور كشتار فلسطينيان، ويران كردن منازل آنان، كوچاندن اجباري آنان و همچنين مشروعيت بخشيدن به سياست كوچ اجباري از طريق حضور هواداران اين سياست در هيات حاكمه نشانگر گسترش فاشيسم در اسرائيل است. يكي از مهم ترين خطراتي كه اسرائيل را تهديد مي كند، غير دموكراتيك بودن آن است."

رئيس پيشين كنست در ادامه ادعاي جنبش صهيونيسم مبني بر اينكه اسرائيل يك "كشور يهودي و دموكرات" است، را به ريشخند گرفت و گفت: دو فاكتور يهودي بودن و دموكرات بودن قابل جمع با هم نيستند.

مظاهر بي اعتمادي

انديشمندان و نويسندگان صهيونيست در پيش بيني هاي خود در مورد سرنوشت اسرائيل، به مظاهري اشاره مي كنند كه از صحت اين پيش گويي ها حكايت دارد.

ابراهام تيروش، منشي دولت دومي كه مناحيم بگين تشكيل داد، مي گويد: "به اعتقاد بنده، تصميم اخبر آژانس يهود مبني بر توقف روند تشويق يهوديان براي مهاجرت به اسرائيل از بارزترين مظاهر فروپاشي تفكر صهيونيسم است و نشانگر شكست جنبش صهيونيسم در حفظ نيروي ويژه پيشبرد طرح هايش كه در راس آنها مسئله مهاجرت يهوديان قرار دارد، مي باشد. امروز و به اعتقاد يهوديان سراسر جهان، خطر زندگي در اسرائيل بيش از خطر گروه هاي آنتي سمتيست حاضر در كشورهاي مختلف است. ضمنا ميزان حمايت يهوديان از اسرائيل كاهش يافته است تا جايي كه نتايج پژوهش هاي انجام گرفته در خصوص وضعيت يهوديان آمريكايي نشان مي دهد كه 70 درصد آنها به اسرائيل سفر نكرده اند و هرگز قصد انجام چنين سفري را ندارند. بر اساس نتايج به دست آمده از تحقيقات مذكور، 50 درصد يهوديان آمريكا با يك غير يهودي ازدواج كرده اند و 50 درصد آنان نيز براي شان موجوديت يا عدم موجوديت اسرائيل هيچ اهميتي ندارد. ضمنا ميزان مهاجرت معكوس ساكنان اسرائيل نيز رو به رشد است تا جايي كه شمار اسرائيلي هايي كه محل سكونت خود را ترك كرده اند، به 750 هزار نفر رسيده است."

راوي ريولين از رهبران برجسته حزب ليكود و رئيس سابق كنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) مثال ديگري را براي گسترش نااميدي نسبت به آينده اسرائيل ذكر مي كند و مي گويد: "شمار زيادي از اسرائيلي ها براي دريافت گذرنامه اروپايي تلاش مي كنند تا در صورت نياز از محل زندگي شان بگريزند."

وي در ادامه مي افزايد: "تلاش براي اخذ گذرنامه اروپايي از اين احساس نشات مي گيرد كه اسرائيل به سمت نابودي و زوال پيش مي رود."

ريولين در بخشي ديگر از اظهارات خود در مورد تاثير پديده مذكور بر ميزان آمادگي صهيونيست ها براي خدمت داوطلبانه سربازي، حضور در جنگ و فداكاري به منظور حفظ اسرائيل هشدار داد و گفت: "اين ماجرا بر همبستگي ميان اسرائيلي ها نيز تاثير مي گذرد و باعث بروز اختلافات فكري، اجتماعي و سياسي در ميان آنان مي شود. به ديگر سخن، در شصتمين سال اعلام موجوديت اسرائيل، ميان صهيونيست هايي كه توان اخذ گذرنامه اروپايي را ندارند و هيچ پناهگاهي را براي خود نمي شناسند، با آن كساني كه گزينه اي غير از ماندن در اسرائيل دارند، اختلافي شديد پيش مي آيد كه اين امر خود يكي از مظاهر شكاف اجتماعي، قبيله اي و سياسي است."

برخي صهيونيست ها معتقدند كه خودداري يهوديان از مهاجرت به اراضي اشغالي، از عدم اعتقاد و باور آنها به اساطيري نشات مي گيرد كه اسرائيل بر اساس آن شكل گرفته است. يولي گولدشتاين از رهبران اقليت يهودي كانادا با نگارش مقاله اي كه توسط روزنامه عبري زبان "هاآرتص" منتشر شد، تاكيد كرد: "ديگر كسي فريب اسطوره هايي كه صهيونيست ها با استفاده از آن درصدد اقناع يهوديان جهان براي مهاجرت به اسرائيل بودند، نمي خورد و ديگر كسي باور نمي كند كه اسرائيل به عنوان آخرين دژ مقابله با دشمنان قوم يهود به شمار مي رود."

در بخشي ديگر از مقاله مذكور آمده است: "85 درصد از يهوديان ساكن شهر مونترال كه بزرگ ترين جمعيت يهوديان كانادا را تشكيل مي دهند، خود از اسرائيل مهاجرت كرده اند. ضمنا اسرائيل تلاش هاي بسياري را براي انتقال يهوديان ساكن جمهوري هاي شوروي سابق صرف كرد ؛ ولي اين افراد بعد از آنكه مدتي را در آنجا صرف كردند، تصميم به مهاجرت گرفتند و از آنجا به كانادا آمدند."
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 450]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن