تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815390237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا بهمن امسال وزير نفت: توليد نفت ميدان آزادگان به روزانه 50 هزار بشكه مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تا بهمن امسال وزير نفت: توليد نفت ميدان آزادگان به روزانه 50 هزار بشكه مي‌رسد
خبرگزاري فارس: وزير نفت گفت: تا بهمن سال جاري توليد نفت ميدان آزادگان به روزانه 50 هزار بشكه خواهد رسيد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مسجد سليمان، غلامحسين نوذري در حاشيه سفر امروز خود به مسجدسليمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس بخشنامه‌اي كه به بخش‌هاي گوناگون صنعت نفت داده‌ شده، حق خريداري كالا يا تجهيزات خارجي كه سازندگان توان امكان ساخت آن را دارند، ممنوع شده است.
وي با بيان اينكه در اين راستا بايد به پيمانكاران توجه بيشتري شده و ظرفيت آنها افزايش داده شود، ادامه داد: با توجه به اينكه پيمانكاران بازوهاي اجرايي صنعت نفت هستند از آنها در زمينه‌هاي فني و مالي حمايت مي‌شود.
نوذري از تشكيل صندوق سرمايه‌گذاري نفت با نگاه كمك به سازندگان و توليدكنندگان داخلي خبر داد و افزود: وزارت نفت از طريق اين صندوق از توليدكنندگان داخلي و دست‌اندركاران صنعت نفت پشتيباني مي‌كند.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبني بر اعلام حجم ساخت قطعات و تجهيزات نفتي و پالايشگاهي در كشور گفت: آمار دقيقي در اين باره در دست نيست، اما عمده تجهيزات در داخل كشور و در يك هزار شركت داخلي انجام مي‌شود كه حجم آنها به نوع تكنولوژي بستگي دارد.
وزير نفت گفت: تبديل منابع زيرزميني واستفاده بهينه از سرمايه‌هاي نفت و گاز منجر به ايجاد ثروت، اشتغال مولد، توسعه پايدار صنعت نفت و كشور مي‌شود.
نوذري بر ضرورت ساخت پتروشيمي مسجدسليمان براي توسعه منطقه تاكيد كرد و افزود: با تاسيس و ساخت پتروشيمي‌ها كه به عنوان خط توليد اتيلين شرق مركز و غرب تعريف شده، علاوه بر افزايش ارزش توليدات فرآورده‌هاي پتروشيمي به سمت ايجاد اشتغال و توازن منطقه‌اي پيش خواهيم رفت.
وي با اشاره به توسعه ميدان نفتي آزادگان گفت: تا بهمن سال جاري توليد نفت ميدان آزادگان به روزانه 50 هزار بشكه خواهد رسيد و همچنين افزايش توليد از اين ميدان در دو بخش و هر بخش به ميزان روزانه 150 هزار بشكه در دستور كار شركت ملي نفت ايران قرار داده شده است.
نوذري همچنين با بيان اينكه هم اكنون 94 شركت در صنعت نفت آماده واگذاري به بورس است، افزود: از اين تعداد سهام 40 شركت براي واگذاري به بخش خصوصي به بازار بورس عرضه شده است.
وي با بيان اينكه تجهيزات حفاري در بخش دريا نياز به توسعه دارد، گفت: براي اين منظور 12 دكل مورد نياز است كه تاكنون هشت دكل از اين تعداد سفارش داده شده است.
به گفته وي، كارت هوشمند سوخت گازوييل از اواخر خرداد امسال الزامي مي‌شود و تمام خودروهاي ديزلي از آخر خرداد امسال سوخت خود را با استفاده از كارت هوشمند سوخت تهيه مي‌كنند، ولي مصرف اين فرآورده سهميه‌بندي نمي‌شود.
نوذري تاكيد كرد: كارت هوشمند سوخت گازوييل ضمن جلوگيري از قاچاق اين فرآورده، روزانه بين پنج تا هفت ميليون ليتر صرفه‌جويي ايجاد مي كند.
وي با اشاره به احداث طرح پالايشگاه دوم خوزستان تصريح كرد: هم اينك بحث سرمايه‌گذاري براي احداث اين پالايشگاه با ظرفيت 180 هزار بشكه در هر دو شيوه (مشاركت خارجي و تأمين از منابع داخلي) در حال انجام است.
وزير نفت در باره اجراي طرح افزايش توليد نفت از لايه نفتي رگ سفيد تصريح كرد: از آنجا كه پيمانكار قبلي اين طرح ناتواني خود را در اجراي اين طرح اعلام كرد، اجراي آن به شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب واگذار شده تا با اجراي آن توليد نفت از اين لايه نفتي از روزانه 150 هزار بشكه به 220 هزار بشكه افزايش يابد.
نوذري همچنين با اشاره به لايه نفتي پارس جنوبي و تلاش براي برداشت از اين لايه اظهار داشت: فعاليت‌ها طبق برنامه پيش مي‌رود و چاه‌ها حفاري شده و هم اينك كارشناسان بحث خريد SSU اين ميدان را پيگيري مي‌كنند.
وي ادامه داد: كارشناسان در هفته گذشته نيز بازديدي از مراحل ساخت اين شناور در خارج از كشور داشته‌اند كه البته وضعيت لايه‌هاي نفتي با اشتراك در ميدان‌هاي گازي به طور كامل متفاوت است.
انتهاي پيام/م
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 343]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن