تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812874292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باغات انار و انگور هشت شهرستان خراسان رضوي 100 درصد خسارت ديد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باغات انار و انگور هشت شهرستان خراسان رضوي 100 درصد خسارت ديد
مشهد - خبرگزاري مهر: مسئول سازماندهي نيروي انساني پروژه همت گفت: بيش از 27 هزار هكتار باغات انار و انگور در هشت شهرستان خراسان رضوي به طور 100 درصد خسارت ديده اند.

علي اكبر گرامي ظهر امروز در حاشيه كارگاه آموزشي كه در شهرستان گناباد برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مهر در گناباد افزود: بر اثر سرما و يخبندان زمستان گذشته بيش از 27 هزار هكتار باغات انار و انگور در هشت شهرستان به طور 100 درصد خسارت ديده و از بين رفته است به طوري كه حدود 46 هزار و 760 باغدار دچار آسيب جدي شده اند و عملاً تا پنج سال آينده هيچ درآمدي نخواهند داشت.

علي اكبر گرامي افزود: به منظور مقابله با سرمازدگي و آموزش باغداران پروژه همت با رويكرد آموزشي و مشاوره فني طراحي و در سطح هشت شهرستان كه بيشترين خسارت سرما را ديده اند اجرا مي شود.

وي در توضيح اين پروژه اظهار داشت: حدود دو هزار نفر در سطح استان شامل كارشناسان دولتي و غيردولتي به اتفاق رهبران فني محلي با هدف رعايت اصول فني و مهندسي در باغات،اعمال مديريت و نظارت لازم را خواهند داشت.

گرامي بيشترين سطح خسارت باغات انگور را در شهرستان خليل آباد با پنج هزار و 465 هكتار و حدود 11هزار نفر بهره بردار ذكر كرد و گفت: در شهرستان گناباد 280 هكتار باغات انگور و حدود 1450 هكتار باغات انار با 4600 بهره بردار بيشترين خسارت را متحمل شده اند.

مسئول ساماندهي نيروي انساني پروژه همت تصريح كرد: در اين پروژه حدود 50 هزار بهره بردار توسط كارشناسان ناظر و رهبران فني محلي و همچنين استفاده از رسانه هاي جمعي آموزشهاي لازم را درخصوص مديريت مقابله با بحران سرمازدگي فرا خواهند گرفت.

وي هزينه اجراي پروژه را بالغ بر يك ميليارد ريال و به مدت 90 روز عنوان و تأكيد كرد : همكاري نيروهاي بسيج سازندگي و توجه مسئولان كشوري و استاني درخصوص تامين اعتبارات موردنياز پروژه و همچنين همكاري باغداران خسارت ديده مورد انتظار است.

كارگاه آموزشي پروژه مهر همت با حضور كارشناسان شهرستانهاي گناباد، بجستان و مه ولات به مدت يك روز درمحل مديريت جهادكشاورزي گناباد برگزار شد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 657]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن