تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه پايان جشنواره 61/جشنواره كن بدون مدعي جدي نخل طلا به پايان مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در آستانه پايان جشنواره 61/جشنواره كن بدون مدعي جدي نخل طلا به پايان مي‌رسد
بسياري از منتقدان سينما اعتقاد دارند بخش مسابقه شصت و يكمين جشنواره فيلم كن پس از يك شروع خوب به زودي قدرت خود را از دست داد و امسال از فيلم‌هاي خاطره‌انگيز خبري نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، رويترز اعلام كرد با وجود نبود فيلم‌هاي برجسته در بخش مسابقه جشنواره فيلم كن امسال، حضور چهره‌هاي سينمايي مانند آنجلينا جولي، براد پيت، كلينت ايستوود، پنه‌لوپه كروز، وودي آلن، استيون سودربرگ، استيون اسپيلبرگ، هريسن فورد و ستاره‌هاي ورزشي از جمله مايك تايسن و ديگو مارادونا باعث شد حداقل قدرت ستاره‌اي جشنواره محفوظ بماند.

صحنه‌اي از فيلم ايتاليايي "گومورا"

منتقداني كه در 10 روز اول جشنواره و تا روز جمعه 20 فيلم از 22 فيلم بخش مسابقه رسمي جشنواره كن امسال را ديدند و در نشست‌هاي خبري، گفتگوها و مهماني‌ها شركت كردند، براي پيدا كردن فيلم‌هاي بسيار باارزش مشكل داشتند.

بخش مسابقه رسمي جشنواره 61 روز يكشنبه به پايان مي‌رسد و اين زماني است كه 9 داور اين بخش به رياست شان پن فيلمساز و بازيگر آمريكايي برنده جايزه نخل طلاي جشنواره امسال را تعيين مي‌كنند. يكي از منتقدان نشريه ورايتي در اين باره گفت: جشنواره هنوز به نيمه نرسيده، نوعي نااميدي بر فضاي كلي حاكم شد بود.

او افزود: با توجه به اينكه امسال جشنواره فيلم برلين نيز ضعيف بود، اين احساس وجود دارد كه سال 2008 به لحاظ سينمايي سالي خيلي خوب نيست. اين منتقد سينما و چند منتقد ديگر "والس با بشير" آري فولمن از رژيم صهيونيستي را يكي از بخت‌هاي اصلي براي دريافت جايزه نخل طلا مي‌دانند.

اين مستند انيميشن درباره قتل‌عام سال 1982 در دو اردوگاه صبرا و شتيلا در لبنان به دست شبه‌نظاميان مسيحي است كه با حمايت اسرائيل انجام شد. ديگر رقباي اصلي شامل "معاوضه" كلينت ايستوود و "سه ميمون" نوري بيلگه جيلان در از تركيه، از تلاش برگزاركنندگان جشنواره كن براي تلفيق سينماي جريان روز با فيلمسازي به شكل مستقل و با بودجه كم خبر مي‌دهد.

"معاوضه" ايستوود پيش از اين "بچه عوضي" نام داشت و آنجلينا جولي در آن به نقش مادري در دهه 1920 ظاهر مي‌شود كه پسر او ناپديد مي‌شود و در جستجو براي رسيدن به حقيقت، همزمان بايد با ماموران فاسد اداره پليس لس آنجلس و يك قاتل زنجيره‌اي كنار بيايد.

فيلم جديد ايستوود بيش از هر فيلم ديگر در كن خود را به عنوان يكي از نخستين مدعيان جايزه اسكار سال 2009 مطرح كرد، هرچند تعدادي از منتقدان فيلم او را چندان نپسنديدند. "سه ميمون" جيلان كه يك تراژدي خانوادگي است در نظرسنجي غيررسمي اسكرين اينترنشنال بيشترين آراء منتقدان را كسب كرده است.

در همين حال درام خانوادگي "يك كريسمس" ساخته آرنو دپلشن فرانسوي ميان منتقدان داخلي طرفداران بسيار دارد. درام مافيايي "گومورا" به كارگرداني ماتيو گارونه و يكي از دو نماينده ايتاليا در بخش مسابقه جشنواره كن امسال، براي ارائه تصويري شجاعانه از دنياي سبعانه مافياي ناپل مورد تحسين قرار گرفت. اين فيلم بر مبناي رماني پرفروش نوشته روبرتو ساويانو ساخته شده است.

"ستاره" پائولو سورنتينو ديگر فيلم ايتاليايي جشنواره 61 نيز با استقبال خوب منتقدان روبرو شد. اين فيلم نگاهي طنزآميز به جوليو آندروتي سياستمدار معروف ايتاليايي دارد و او را به شكل نمادي از فساد سيستم سياسي در اين كشور ترسيم كرده است.

برادران بلژيكي ژان ـ پي‌ير و لوك داردن كه دو جايزه نخل طلا در كارنامه دارند، با فيلم"سكوت لورنا" خود را به عنوان يكي از مدعيان جايزه اين بخش مطرح كردند. در همين حال دو فيلم از چهار فيلم آمريكاي لاتين بخش مسابقه مورد توجه قرار گرفتند.

مارتينا گاسمن در فيلم آرژانتيني "لئونرا" به كارگرداني پابلو تراپرو به نقش زني باردار كه به جرم قتل به زندان مي‌افتد، حضوري در خور توجه دارد و درام برزيلي "خط عبور" به كارگرداني والتر سالس و دانيلا توماس نيز فيلمي تاثيرگذار است كه داستان آن در زاغه‌هاي سائوپولو روي مي‌دهد.

فيلم دوقسمتي "چه" استيون سودربرگ درباره زندگي و مرگ ارنستو چه گوارا مبارز انقلابي آرژانتيني به خاطر مدت زمان چهار ساعت و نيمي و طولاني خود مورد انتقاد برخي قرار گرفت و "نيويورك، جزء به كل" چارلي كافمن درباره يك نمايشنامه‌نويس سرخورده نيز تعدادي از منتقدان را گيج كرد.

در جريان برگزاري شصت و يكمين جشنواره فيلم كن صدها فيلم در بخش‌هاي مختلف به نمايش درآمد كه تعدادي از آنها شايسته حضور در بخش مسابقه رسمي را داشتند. از جمله اين فيلم‌ها مي‌توان به فيلم "گرسنگي" درباره بابي سندز چريك ايرلندي و Johnny Mad Dog درباره كودكان سرباز در آفريقا اشاره كرد.

شصت و يكمين جشنواره فيلم كن از 14 مه (25 ارديبهشت) با نمايش فيلم "كوري" به كارگرداني فرناندو ميره‌يس آغاز شد و فردا 25 مه (پنجم خرداد) با نمايش فيلم "چي شد؟" بري لوينسن به پايان مي‌رسد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن