تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821103574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزش معاملات ماهانه بورس كالاي ايران ‪ ۲۵۹‬درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارزش معاملات ماهانه بورس كالاي ايران ‪ ۲۵۹‬درصد افزايش يافت
اقتصاد. ماليه. سرمايه
تالار بورس كالاي ايران در هشتمين ماه فعاليت خود شاهد رونق چشمگير معاملات بود، به گونه‌اي كه حجم و ارزش معاملات اين بورس طي اردبيهشت ماه امسال به ترتيب ‪ ۲۲۵‬و ‪ ۲۵۹‬درصد نسبت به ماه گذشته افزايش يافت.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ايرنا، در ارديبهشت ماه ‪ ۸۷‬در مجموع يك ميليون و ‪ ۲۳۹‬هزار و ‪ ۸۴۷‬تن انواع فولاد، مس، آلومينيوم، روي، كنستانتره فلزات گرانبها، كنستانتره موليبدن، جو، شكر، ذرت، كنجاله دانه‌هاي روغني، قير، پلي اتيلن، روغن پايه، اسلاگ واكس، اكستراكت، كك متالورژي و نفتاي سنگين به ارزش ‪ ۱۰‬تريليون و ‪ ۳۸۰‬ميليارد و ‪ ۹۳۸‬ميليون و ‪ ۹۳‬هزار ريال به همراه يك كيلو و ‪ ۱۸۷‬گرم شمش طلا به ارزش ‪ ۳۱۴‬ميليون و ‪ ۵۵۵‬هزار ريال داد و ستد شد كه ركوردي بي‌سابقه در طول فعاليت شركت بورس كالاي ايران به شمار مي رود.

تالار اين بورس در اردبيهشت ماه امسال در مجموع شاهد يك ميليون و ‪۴۰۵‬ هزار و ‪ ۵۲۶‬تن عرضه و در مقابل، يك ميليون و ‪ ۴۸۹‬هزار و ‪ ۶۸‬تن تقاضا براي كل محصولات يادشده به استثناي شمش طلا و پنج كيلو و ‪ ۴۶۷‬گرم عرضه در مقابل يك كيلو و ‪ ۱۸۷‬گرم تقاضا براي شمش طلا بود.

بر اساس اين گزارش، در رينگ محصولات فلزي نيز ‪ ۸۰۱‬هزار و ‪ ۱۳۲‬تن كالا به ارزش هشت تريليون و ‪ ۷۱۰‬ميليارد و ‪ ۶۷۵‬ميليون و ‪ ۷۵۳‬هزار ريال، در رينگ محصولات پتروشيمي ‪ ۳۹۸‬هزار و ‪ ۹۳۰‬تن كالا به ارزش يك تريليون و ‪ ۵۱۱‬ميليارد و ‪ ۹۳۷‬ميليون و ‪ ۳۰‬هزار ريال، در رينگ محصولات كشاورزي ‪ ۳۰‬هزار و ‪ ۳۲۵‬تن كالا به ارزش ‪ ۱۰۶‬ميليارد و ‪ ۱۹۱‬ميليون و ‪ ۲۵۰‬هزار ريال، در رينگ محصولات معدني ‪ ۹‬هزار و ‪ ۴۶۰‬تن مواد معدني به ارزش ‪ ۵۲‬ميليارد و ‪ ۱۳۴‬ميليون و ‪۶۰‬ هزار ريال و در رينگ طلا يك كيلو و ‪ ۱۸۷‬گرم شمش طلا به ارزش ‪ ۳۱۴‬ميليون و ‪ ۵۵۵‬هزار ريال مورد معامله قرار گرفت.

در رينگ محصولات فلزي ‪ ۷۷۹‬هزار و ‪ ۲۸۰‬تن انواع محصولات فولادي به ارزش هفت تريليون و ‪ ۲۴۰‬ميليارد و ‪ ۵۴۱‬ميليون و ‪ ۷۴۰‬هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۶۲/۸۵‬و ‪ ۶۹/۷۵‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است. گروه فولاد در اين ماه صدرنشين آمار معاملات بورس كالا بود بر اساس اين گزارش، هشت هزار و ‪ ۶۵۰‬تن انواع محصولات آلومينيومي به ارزش ‪ ۲۵۵‬ميليارد و ‪ ۴۲۷‬ميليون و ‪ ۸۹۰‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۷۰‬و ‪ ۲/۴۶‬درصد از كل بازار بود.

در گروه محصولات مسي ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۱۶۱‬تن انواع محصولات مس، به ارزش ‪۸۹۸‬ ميليارد و ‪ ۸۰۸‬ميليون و سه هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۹۸‬و ‪ ۸/۶۶‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنين ‪ ۴۰‬تن انواع محصولات روي به ارزش ‪ ۹۴۰‬ميليون ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش ‪ ۰/۰۰۳‬و ‪ ۰/۰۱‬درصد از كل بازار را از آن خود كرد.

در اين رينگ ‪ ۲۱‬تن كنستانتره فلزات گرانبها نيز به ارزش ‪ ۱۷‬ميليارد و ‪ ۶۴۷‬ميليون و ‪ ۴۴۰‬هزار ريال مورد معامله قرار گرفت و اين گروه از نظر وزن و ارزش ‪ ۰/۰۰۲‬و ‪ ۰/۱۷‬درصد از كل بازار را از آن خود كرد.

بر اساس اين گزارش، ‪ ۹۸۰‬تن سولفور موليبدن به ارزش ‪ ۲۹۷‬ميليارد و ‪۳۱۰‬ ميليون و ‪ ۶۸۰‬هزار ريال در تالاربه فروش رفت كه از نظر وزن و ارزش ‪ ۰/۰۸‬و ‪ ۲/۸۶‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.

در رينگ محصولات پتروشيمي، ‪ ۳۳۲‬هزار و ‪ ۷۴۰‬تن انواع قير به ارزش يك تريليون و ‪ ۱۰‬ميليارد و ‪ ۴۰۷‬ميليون و ‪ ۷۳۰‬هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۲۶/۸۴‬و ‪ ۹/۷۳‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.

در اين ماه، هشت هزار و ‪ ۲۵۰‬تن پلي اتيلن به ارزش ‪ ۱۲۱‬ميليارد و ‪۱۴۱‬ ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۶۷‬و ‪ ۰/۲۳‬درصد از كل بازار بود.

در گروه روغن نيز ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۱۶۱‬تن انواع محصولات مس، به ارزش ‪۸۹۸‬ ميليارد و ‪ ۸۰۸‬ميليون و ‪ ۳‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۹۸‬و ‪ ۸/۶۶‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.

در اين ماه همچنين در گروه روغن، ‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۶۵۰‬تن اسلاگ واكس و روغن پايه به ارزش ‪ ۹۹‬ميليارد و ‪ ۹۶۶‬ميليون ريال داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش ‪ ۱/۰۲‬و ‪ ۰/۹۶‬درصد از كل بازار را از آن خود كرد.

در اين رينگ ‪ ۲۵‬هزار و ‪ ۲۹۰‬تن اكستراكت نيز به فروش رفت كه به ارزش ‪۹۹‬ ميليارد و ‪ ۱۲۱‬ميليون و ‪ ۸۰۰‬هزار ريال مورد معامله قرار گرفت و اين گروه از نظر وزن و ارزش ‪ ۲/۰۴‬و ‪ ۰/۹۵‬درصد از كل بازار را از آن خود كرد.

بر اساس اين گزارش، ‪ ۲۰‬هزار تن نفتاي سنگين به ارزش ‪ ۱۸۱‬ميليارد و ‪۳۰۰‬ ميليون ريال در تالار به فروش رفت كه از نظر وزن و ارزش ‪ ۱/۶۱‬و ‪ ۱/۷۵‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.

در رينگ محصولات كشاورزي شركت بورس كالاي ايران و در گروه ذرت، ‪ ۲۴‬هزار و ‪ ۳۶۵‬تن ذرت دانه‌اي به ارزش ‪ ۸۰‬ميليارد و ‪ ۴۱۹‬ميليون و ‪ ۳۷۵‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۱/۹۷‬و ‪ ۰/۷۷‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.

در اين ماه، در گروه كنجاله دانه‌هاي روغني نيز سه هزار و ‪ ۳۷۵‬تن انواع كنجاله به ارزش ‪ ۱۶‬ميليارد و ‪ ۶۰۹‬ميليون و ‪ ۷۲۵‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۲۷‬و ‪ ۰/۱۶‬درصد از كل بازار بود.

در گروه جو نيز ‪ ۲‬هزار و ‪ ۲۳۵‬تن جو دامي، به ارزش هفت ميليارد و ‪۶۴۷‬ ميليون و ‪ ۱۵۰‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۱۸‬و ‪ ۰/۰۷‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنين در اين ماه، ‪ ۳۵۰‬تن شكر به ارزش يك ميليارد و ‪ ۵۱۵‬ميليون ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۰۳‬و ‪ ۰/۰۱‬درصد از كل بازار بود.

در رينگ محصولات معدني و در گروه ذغال سنگ و كك، ‪ ۹‬هزار و ‪ ۴۶۰‬تن كك متالورژي به ارزش ‪ ۵۲‬ميليارد و ‪ ۱۳۴‬ميليون و ‪ ۶۰‬هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ‪ ۰/۷۶‬و ‪ ۰/۵۰‬درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.

در رينگ طلا نيز يك كيلو و ‪ ۱۸۷‬گرم شمش طلا به ارزش ‪ ۳۱۴‬ميليون و ‪۵۵۵‬ هزار ريال داد و ستد شد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن