تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821032717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

20 درصد از بافندگان فرش دستي كشور بيمه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 20 درصد از بافندگان فرش دستي كشور بيمه شدند
بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون مركز ملي فرش ايران گفت: 20درصد از بافندگان فرش دستباف ايران تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا عابد عصر امروز در حاشيه جشنواره استاني فرش دستباف استان خراسان شمالي در بجنورد به خبرنگاران گفت: بيمه شدگان از خدمات بازنشستگي و از كار افتادگي بهره مند مي شود ضمن اينكه خانواده اين افراد نيز پس از فوت بيمه شده اصلي از خدمات بيمه عمر استفاده مي كنند.

وي خاطرنشان كرد: با توافق وزارت رفاه و تامين اجتماعي بافندگان فرش دستباف از خدمات بيمه درماني نيز برخوردار مي شوند كه در صورت تحقق اين امر اين قشر مشكلات درماني نيز نخواهند داشت.

عابد اظهار داشت: 50درصد از حق بيمه بافندگان فرش دستباف از طريق منابع دولتي و مابقي نيز از سوي بيمه شدگان اصلي پرداخت مي شود كه اين امر كمك خوبي براي بيمه بافندگان است.

معاون مركز ملي فرش ايران گفت: هم اكنون 120 هزار نفر از بافندگان فرش دستي در ايران تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دارند كه براساس حداقل حقوق و دستمزد تعيين شده سهم خود را مي پردازند.

عابد مهمترين مشكل فرش دستي را سوء استفاده رقباي خارجي كشور از طرح و نقشه ايراني دانست و گفت: براي كاهش اين معضل جمهوري اسلامي ايران طرح ثبت مالكيت را به سازمان مالكيت فكري كه سازمان بين المللي است را داده كه مورد تاييد نيز قرار گرفته است.

وي افزود: با اجراي اين طرح از اين پس طرح و نقوش فرش دستباف ايران با نام جمهوري اسلامي ثبت و تحت مالكيت كشورمان قرار گرفته و كشورهاي ديگر در صورت استفاده بايد از كشورمان مجوز دريافت كرده و هزينه اي نيز پرداخت نمايند.

به گفته وي استفاده كنندگان غيرقانوني نيز از سوي سازمانهاي بين المللي مجازات خواهند شد و اين شيوه به نفع فرش دستي ايران است.

وي ادامه داد : در داخل كشور نيز ثبت جغرافيايي توليد فرش در دست اجرا قرار گرفته و طرح و نقشه فرش دستباف براساس مناطق جغرافيايي به نام استانهاي بافنده ثبت مي شود و اينكار در اصفهان انجام شده است.

معاون مركز ملي فرش ايران از تشكيل خانه فرش ايران خبر داد و گفت: براي نخستين بار خانه فرش ايران براي حمايت از بافندگان داخلبي در استان خراسان رضوي تشكيل شده و به مرور با مجوز دولتي در تمام 30 استان كشور تشكيل مي شود.

عابد افزود: مديران استان خراسان شمالي مجوز تشكيل خانه فرش ايران را در مصوبات دومين دور سفر هيئت دولت به استان خراسان شمالي بگنجانند تا مورد تاييد قرار گرفته و اجرايي شود.

وي نمايشگاههاي بين المللي را در ايران از ديگر راهكارها براي حمايت از فرش دستباف داخلي اعلام كرد و گفت: در نخستين نمايشگاه بين المللي سالجاري كه در ارديبهشت ماه در كيش برگزار شده تعداد زيادي از كشورهاي رقيب ايران شركت داشتند.

به گفته وي دومين نمايشگاه بين المللي فرش ايران شهريورماه سالجاري در تهران برگزار مي شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن