تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813024326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال تغيير زمان آغاز سال تحصيلي دانشگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:الف: احتمال تغيير زمان آغاز سال تحصيلي دانشگاهها
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با هدف استفاده حداكثر از نيمسال‌هاي دانشگاهي، از تغيير زمان آغاز سال تحصيلي در صورت تصويب خبر داد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمد مهدي زاهدي امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راهكار وزارت علوم براي رفع مشكلات ترم دوم تحصيلي دانشگاه‌ها، تصريح كرد: در اين رابطه كار كارشناسي صورت گرفته و با ابلاغ شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعمال مي شود.

وي افزود: جابجايي زمان شروع ترم‌هاي تحصيلي يكي از اين راهكارهاست، به عبارت ديگر زمان آغاز ترم هاي اول و دوم تحصيلي را به جلو بياندازيم، بر اين اساس آغاز ترم اول تحصيلي به اواخر شهريور و ترم دوم به اوايل بهمن ماه منتقل مي‌شود.

عدم ارايه كارنامه به داوطلبان مشكوك به تقلب آزمون كارشناسي ارشد

محروميت از آزمون در صورت اثبات تقلب

وي با اشاره به شناسايي حدود 200 داوطلب مشكوك به تقلب آزمون كارشناسي ارشد گفت: به اين داوطلبان كارنامه ارايه نشده است و از آنها خواسته شده كه به سازمان سنجش مراجعه كنند كه در اين ميان تمهيداتي براي بررسي صحت و سقم گزارش نرم‌افزار تقلب ياب انديشيده شده است.

وي با بيان اينكه تقلبهاي شناسايي شده از نوع چشمي بوده است، گفت: در صورت اثبات تقلب اين دسته از داوطلبان نه تنها از آزمون امسال بلكه از آزمون سال آينده نيز محروم خواهند شد و به موجب قانون مصوب مجلس، امكان اعمال مجازاتهاي ديگر هم وجود دارد.

بازگشت بيش از 94 درصد فارغ‌التحصيلان بورسيه به كشور طي سالهاي 85 و 86

دكتر زاهدي همچنين با اشاره به انتشار خبري مبني بر افزايش مهاجرت نخبگان به دنبال عملكرد وزارت علوم، اظهار كرد: مسائل مطرح شده در اين سايت به دهه هاي 70 بر مي گردد و طي آن عنوان شده كه بسياري از بورسيه‌هاي اين سالها به داخل كشور بازنگشته اند و خواستار انديشيدن تمهيداتي در اين رابطه شده است.

وي با بيان اينكه عوامل متعددي باعث كاهش اين روند طي سالهاي اخير شده است گفت: با به كارگيري اين تمهيدات بيش از 94 درصد فارغ التحصيلان بورسيه سالهاي 85 و 86 به داخل كشور بازگشته اند.

وي جاذبه مادي كشورهاي اروپايي از نظر حقوق و مزايا و امكانات پژوهشي را از جمله دلايل عدم بازگشت دانشجويان بورسيه در سالهاي دهه 70 و 80 عنوان كرد و گفت: اين مسائل در سالهاي اخير مرتفع شده است به گونه اي كه حقوق و مزاياي اعضاي هيات علمي طي سالهاي اخير رشد قابل توجهي داشته است. همچنين توسعه دوره هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه ها و كاهش نگراني اعضاي هيات علمي براي ادامه تحصيل فرزندانشان و افزايش امكانات و تجهيزات پژوهشي و آزمايشگاهي باعث كاهش قابل توجه آمار مهاجرت به خارج از كشور بوده است.

وزير علوم همچنين در خصوص ساماندهي بودجه‌هاي پژوهشي در وزارت علوم، اظهار كرد: در وزارت علوم به تناسب نياز، پروژه‌هاي پژوهشي طراحي مي شود و طي آن نيز داوري و نظارتي قوي حاكم است كه از موازي كاري‌ها جلوگيري مي‌كند.

وي با بيان اينكه موازي كاري هميشه بد نيست، اظهار كرد: درصورتيكه هدايت و كنترل شده و با اطلاع، هماهنگي، نظارت و كنترل باشد، اقدام مطلوب است.

بازديد وزارت علوم از واحدهاي دانشگاه آزاد و برخورد با واحدهاي بي‌كيفيت

وزير علوم با اشاره به راهكارهايي براي افزايش نظارت بر عملكرد دانشگاه آزاد تصريح كرد: خوشبختانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين رابطه مصوبات خوبي داشته است كه اجراي آن مشكلات را برطرف مي كند. به عنوان مثال از اين پس جذب اعضاي هيات علمي در دانشگاه آزاد بايد در درون وزارتين علوم و بهداشت انجام شود، از سوي ديگر از وزارت علوم خواسته شده تا واحدهاي مختلف دانشگاه آزاد را ارزيابي كرده و گزارش سالانه آن را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال كند.

وي افزود: در همين راستا از وزارت علوم خواسته شده كه با واحدهاي بي كيفيت برخورد كند حتي اگر اين برخورد منجر به تعطيلي واحد مذكور شود.

دكتر زاهدي با بيان اينكه بازديد از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شده و گزارشات آن نيز به شوراي عالي انقلاب فرهنگي و كميسيون آموزش مجلس ارسال شده است، گفت: اين اقدامات در چارچوب قانون انجام شده است.

دكتر زاهدي كه در حاشيه اولين همايش مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي و فناوري، سخن مي‌گفت، با اشاره به رسالتهاي مهم روابط عمومي دانشگاهها، اظهار كرد: تعامل روابط عمومي ها در دانشگاه ها و ارگانهاي وابسته به وزارت علوم، تعاملي سخت و ظريف است چراكه مخاطبان خواستار شفافيت، صداقت و اخلاص در فعاليتها مي باشند.

وزير علوم در خاتمه گفت: روابط عمومي بايد با رسانه‌ها و مردم تعاملي مثبت داشته باشد، چراكه رسانه نيز خواهان دريافت اخبار مربوط به فناوريها، رشته‌ها و اقدامات جديد صورت گرفته در دانشگاه‌ها و وزارت علوم مي باشد و در همين ميان رسانه انتظار دارد كه روابط عمومي با آنها با صداقت و خارج از ابهام برخورد كند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن